aA
Lietuviškojo „TopGear“ žurnalo komanda kartu su didžiausios šalies draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ ekspertais, partneriais iš Automobilių kelių direkcijos, techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“, naujienų portalo DELFI, Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos automobilininkų sąjungos sėkmingai įveikė antrąjį unikalaus eksperimento „Geležiniai spąstai“ etapą.
© G.Matulaičio nuotr.

Vokietijos automobilininkų klubo ADAC centrinėje laboratorijoje Landsbergo miestelyje pagal „Euro NCAP“ metodiką buvo sudaužytas iš 8 dalių suvirintas 3-osios serijos BMW. Bandymo metu buvo išsklaidytos bet kokios abejonės, kokių grėsmių tokios mašinos keleivių gyvybei kelia šiurkščiausios įmanomos intervencijos į automobilio konstrukciją, kai mašinų sąvartynai tampa svarbiausiais detalių tiekėjais, o serviso meistrai dirba spjovę į esminius saugumo reikalavimus.

Tačiau prieš pristatydami pagrindinius eksperimento rezultatus, pateikiame atsakymą į dar vieną labai svarbų klausimą: ar įmanoma atskirti sveiką mašiną nuo automobilio-frankenšteino?

Eksperimento herojų išardžius ir supjausčius į 8-ias dalis, o po to jas suvirinus ir tokiu būdu sukonstravus tipišką „lietuvišką“ mašiną, ketinome savo kūrinį nugabenti į turgų ir ten patikrinti potencialių pirkėjų akylumą. Deja, ADAC vadybininkams paprašius pristatyti automobilį kiek anksčiau, planus teko koreguoti ir visas jėgas skirti tam, kad BMW klonas kuo greičiau atsistotų ant ratų.

„Geležinių spąstų“ projekte talkinęs meistras specialiai kai kurių vietų, palytėtų diskinio pjūklo ir suvirinimo aparato, nemaskavo, o glaistą ir dažus panaudojo minimaliai. Tačiau, kaip patikino mūsų partneris – „pradanginti“ siūles yra vienas lengvesnių uždavinių. Remonto pėdsakai po variklio dangčiu paslepiami ant šviežiai dažytų paviršių užpūtus porą saujų dulkių. Bet kokie randai mašinos dugne „išnyksta“, kai baigęs remontą skardas apipurški bitumu ir iškart po to nuvažiuoji keletą kilometrų žvyrkeliu ar nešvariu asfaltu. Išsiaiškinti tikrąją padėtį galima nebent pakėlus salono kiliminę dangą, lubų apmušalus ar kitus apdailos elementus. Net magnetai ar dažų storio matuoklis ne visais atvejais gali padėti. Juolab pirkdami nebrangius, nuo 5-ių iki 10-ies tūkstančių litų kainuojančius, automobilius paprastai žmonės net nekelia tokių klausimų.

Ramūnas Vėlavičius
Ramūnas Vėlavičius
© G.Matulaičio nuotr.

„Tiesą sakant, kai kuriais atvejais pastebėti klastotes – kad automobilis nebeturi saugos oro pagalvių, kad jo pagrindinės konstrukcijos buvo tiesintos, pjaustytos ir virintos– iš tiesų be galo sunku. Reikalas tas, kad mašinos rėmas ir ypač pasyvųjį saugumą užtikrinantys elementai būna suklijuoti iš keleto plieno lakštų. Teoriškai keičiamą sumaitotą statramstį, slenkstį ar kurią nors panašią detalę reikėtų išlukštenti ir virinti kiekvieną sluoksnį atskirai. Praktiškai dažniausiai susegamas tik viršutinis skardos sluoksnis. Virinimo siūlę nušlifavus, užglaisčius ir nudažius, pastebėti pjūvio pėdsakų beveik neįmanoma. Ypač, jei toje vietoje ar šalia yra kokių nors polimerinių skydelių, puošybos elementų, izoliacinių medžiagų“, – pripažino „Transekstos“ ekspertas Ramūnas Vėlavičius.

Kitaip tariant, kol juridiniai ir procedūriniai mechanizmai, galintys apsaugoti Lietuvos rinką nuo mirtinai pavojingų mašinų kuriami, pakliūsite į „geležinius spąstus“ ar ne priklauso tik nuo automobilio pardavėjo ir jį remontavusio meistro sąžinės.

Kas ADAC laboratorijoje nutiko pagrindiniam projekto „Geležiniai spąstai“ herojui - skaitykite penktadienį portale DELFI.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Dacia“ pristatė naują variklį: dar ekonomiškesnį dviem degalų rūšimis varomą ECO-G (12)

2020 m. Briuselio automobilių parodoje „ Dacia “ pristatė naują ECO-G variklį, galintį...

„Bentley“ pasigyrė sėkme: 2019-ieji išsiskyrė parduotų modelių gausa (2)

Gaminamų automobilių gamą plečiantis „ Bentley Motors“ per 2019-uosius metus iš viso...

„Toyota“ bus priversta remontuoti 700 tūkst. automobilių – dėl problemos kyla avarijos rizika (19)

Kompanija teigia dar nežinanti kodėl kilo ši problema, bet jau ieško jos priežasčių ir galimų...

Vieną sistemą privalės turėti visi automobiliai, tačiau kyla problema: ji ne visada suveikia (1)

2022 metais visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai privalės stabdyti patys, t. y....

Lietuviai rinkdamiesi hibridus pasitiki ne visais: vokiški automobiliai lieka antroje vietoje (8)

Hibridiniai automobiliai jau tapę tvaresnius ir taupesnius sprendimus priimančio žmogaus...

Top naujienos

Senųjų mafijų veikimo principai: nuo spirito kontrabandos iki plano pakeisti legendomis apipintą Palangą (44)

Pilis primenantys namai, prabangūs automobiliai ir iš tolo tviskantys auksiniai papuošalai – tai...

Sudėtingas Nausėdos sprendimas – ar bus nueita Grybauskaitės pėdomis (143)

Susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus likimas tik gilina konfliktą tarp prezidento Gitano...

Prieš karines pratybas – gėdingos Rusijos laivo nesėkmės (596)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas apsilankė aneksuotame Sevastopolyje, kur sausio 9-ąją vyko...

Vėžį įveikęs Šarūnas turi gerą žinią kitiems onkologiniams pacientams: čia galite sulaukti pagalbos (13)

„Tai man nutiko jauname amžiuje. Vadinasi, studentiškų metų nepraleidau klubuose su cigarete...

Vestuvėse užduotas svečio klausimas apie jaunąją suglumino – salėje kelias sekundes įsivyravo tyla (194)

Šiais laikais susituokus išsiskiria kas antra pora ir šis skaičius nuolat kyla. Santuoka XXI...

Artėjant rinkimams prastos žinios „valstiečiams“: apklausa parodė, ką žmonės mano apie Vyriausybę (474)

Kaip rodo naujausios atliktos gyventojų apklausos, pastarąjį mėnesį labiausiai traukėsi Lietuvos...

Iranas atšaukė savo sprendimą Ukrainos lėktuvo juodąsias dėžes perduoti Kijevui (29)

Irano valdžia atšaukė savo sprendimą, apie kurį buvo paskelbusi šeštadienį: Teheranas...

Giedrius Drukteinis

Kitiems šypsena netinka, o tau – tinka?

Jei palygintumėme Vasario 16-osios ir Kovo 11-osios signatarų nuotraukas, tarp jų lengvai...

Kijeve atsisveikinama su Irane įvykusios aviakatastrofos aukomis (36)

Kijevo Borispolio oro uoste vyksta atsisveikinimo su žuvusiais Irane numušto Ukrainos aviakompanijos...

Ši baisi liga prasideda staigiu ir nepakeliamu skausmu viršutinėje pilvo dalyje: susirgusiųjų mirtingumas daugiau nei didelis (14)

Ne veltui nuolat girdime perspėjimus apie saikingą alkoholio vartojimą: mėgstantys pakelti...