aA
„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose jau antrus metus iš eilės didesnio pravažumo modeliai skaičiumi lenkia įprastus automobilius. Šiemet jų net 22 iš 38 pretendentų. Tačiau tik du gali vadintis tikrais bekelės monstrais – tai „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“.
"Metų automobilio 2020" rinkimuose ieškomi geriausi visureigiai
"Metų automobilio 2020" rinkimuose ieškomi geriausi visureigiai
© Organizatoriai

Nominacija tik tikriems visureigiams

Vis populiarėjant „netikriems“ visureigiams (krosoveriams) „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose esanti nominacija „Metų visureigis“ pradėjo kelti labai aštrias diskusijas. Tikrų visureigių rinkoje per metus pasirodo vos vienas kitas, nes didžiajai daliai pirkėjų pravažumo savybės nelabai įdomios. Jie tenori aukščiau sėdėti ir stilingai atrodyti. Suradus kompromisą ir skyrus nominaciją tiesiog aukštesnę prošvaisą turinčiam ir visais ratais varomam modeliui nebūtų pasiektas tikslas, „Metų visureigio“ vardą tada nešiotų ne visai visureigis.

Šių metų „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose didesnio pravažumo automobiliai bus atskirti nuo tikrų visureigių ir kovos dėl dviejų nominacijų: „Metų miesto visureigio“ ir „Metų visureigio“. Dėl titulo užvirs rimta kova, mat čia kovos saujelė itin rimtų modelių, kuriuos atrinkti padės rinkimų konsultantas, Lietuvos rally-raid 2019 m. čempionas Merkys Saukevičius. Tačiau ir be jo verdikto galima numanyti mažiausiai du pretendentus į šį titulą – vienus rimčiausių bekelei sukurtų automobilių pasaulyje, „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“.

Automobilis, laimėjęs II pasaulinį karą

„Jeep Wrangler“ nereikia pristatinėti net automobiliais nesidomintiems asmenims. Visureigius žmonės džipais vadina ne be reikalo, o vaikas, piešiantis visureigį, tikriausiai atkartos „Wrangler“ formas. Ir nors modelis debiutavo tik 1986 metais, jį iš tiesų galima vadinti pačiu pirmuoju visureigiu, menančiu dar antrą pasaulinį karą.

„Willys Jeep“: visiškai paprastos konstrukcijos, lengvas, patikimas ir nuvežti bet kur galintis visais ratais varomas modelis debiutavo 1941 metais kaip sąjungininkų kariuomenės transportas. 1944 metais karui einant į pabaigą ir sąjungininkams jaučiant, kad jis jau laimėtas, „Willys“ kompanija suprato, kad užsakymai šių modelių gamybai iš kariuomenės greitai baigsis, tad sukūrė versiją civiliams – CJ (Civilian Jeep). Modelis bėgant metams tobulėjo, keitėsi gamintojo savininkai, susikūrė atskira „Jeep“ markė, atsirado „Wrangler“ vardas ir štai šiemet prieš Lietuvos žurnalistų autoklubo narių teismą stojo jau ketvirtosios kartos modelis.

Šis modelis techniškai neturi nieko bendro su pirmuoju džipu. Tai modernus automobilis su moderniomis saugumo ir komforto sistemomis, 7 colių liečiamu ekranu, nuožulnesniu, mažesnį oro pasipriešinimą sukuriančiu priekiniu stiklu, gera garso izoliacija. Tačiau jis išlaikė pamatines savybes ir prigimtinę orientaciją į bekelę. Tai tikras rėminis visureigis, parduodamas tik su visų varančiųjų ratų sistema. Jis turi blokuojamus tiek priekinį, tiek galinį diferencialus, tvirtas „Dana 44“ ašis. Net baziniai modeliai turi 25 cm prošvaisą ir gali įveikti 76 cm gylio brastą.

Automobilis, galintis atlaikyti ir Dakarą

Tuo tarpu „Ford Ranger Raptor“ – visiškai naujas vardas Europos rinkoje. „Raptor“, ne „Ranger“. „Ranger“ pikapus „Ford“ čia pardavinėja ilgą laiką, o „Raptor“ debiutavo tik šiais metais. Jo istorija toli gražu ne tokia ilga kaip džipo, tačiau ne mažiau turininga.

Kol kiti gamintojai iš savo modelių šalino bekelei skirtas sistemas ir visureigius po truputį pavertė krosoveriais, „Ford“ 2009 metais Šiaurės Amerikos rinkoje atliko eksperimentą ir į F150 pikapą sumontavo itin tvirtą sportinę bekelės lenktynėms pritaikytą važiuoklę bei beprotiškai galingą variklį.

Rezultatas viršijo lūkesčius, bekelės entuziastai tiesiog pamišo dėl šių modelių ir jie tapo tokie populiarūs, kad „Raptor“ versijos dabar gaminamos masiškai. Šie pikapai sukurti ekstremaliam važiavimui ir yra tokie tvirti, kad jų nereikia perdarinėti lenktynėms. „Youtube“ platforma pilna vaizdo įrašų, kaip standartiniai „F150 Raptor“ dideliu greičiu važiuoja per dykumas, bekelės trasas ir šokinėja į orą.

"Metų automobilio 2020" rinkimuose ieškomi geriausi visureigiai
"Metų automobilio 2020" rinkimuose ieškomi geriausi visureigiai
© Organizatoriai

Dabar „Raptor“ vardas pasiekė ir Europos rinką. Tiesa, su kiek mažesniu, bet mūsų kontinento standartais vis dar dideliu „Ranger“ pikapu. Europoje jis pardavinėjamas su „Ford Performance“ patobulintu 2 litrų dviejų turbinų „EcoBlue“ dyzeliniu varikliu, kuris čia pasiekia 213 AG ir 500 Nm, galią visiems varantiesiems ratams siunčia per 10 laipsnių automatinę pavarų dėžę.

Galingas variklis – tik mažmožis palyginti su tuo, ką inžinieriai padarė „Raptor“ važiuoklei. Ji turi 15 cm platesnę provėžą nei įprastas „Ranger“ ir 5,1 cm aukštesnę prošvaisą. Sumontuoti sportiniai FOX amortizatoriai su keičiamu pasipriešinimo ir eigos lygiu leis nekreipti dėmesio į ant kelio gulinčius akmenis, duobes ar šiaip dangos ypatybes ir važiuoti bet kokiu paviršiumi dideliu greičiu.

Išskirtiniai automobiliai – išskirtiniams žmonėms

Abu automobiliai labai skirtingi. „Jeep Wrangler“ sukurtas visur pravažiuoti, o „Ford Ranger Raptor“ – važiuoti greitai per bet kokią dangą. Jie nesusilauks tiek populiarumo kaip krosoveriai, tačiau jų pirkėjai į pardavimo saloną eis jau žinodami ko jie nori.

„Wrangler“ renkasi vairuotojai, kuriems svarbus automobilių universalumas ir galimybė jaustis laisvu – dabar modeliai patogūs naudotis mieste, pravažumas leidžia įveikti prastus kelius ir bekelę. Praktiškai visus šiemet parduotus „Wrangler“ įsigijo aktyvų gyvenimo būdą propaguojantys verslininkai, vyrai. Įdomi detalė – dauguma jų pripažino esantys išimtinai amerikietiškų automobilių arba JAV kultūros gerbėjai. Dalis automobilių tikrai yra eksploatuojami bekelėje“, – apie „Jeep Wrangler“ pirkėjus komentavo „Autobrava Motors“ marketingo projektų vadovė Ieva Lukaševičiūtė.

„Ford Ranger Raptor“ Lietuvoje klientams dar nebuvo pristatytas, vos prieš kelias dienas į šalį „Lietuvos metų automobilio 2020“ bandymams laikinai užsuko pirmasis modelis. Kokius klientus gali sudominti jis? Vienas iš entuziastų – Lietuvos ralio čempionate klasikiniu „Ford Escort“ važiuojantis Britas Drew Hollandas, susipažinimams su greičio ruožais šiuo metu naudojantis „Ford Ranger Wildtrack“ versiją.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.6667

„Kia“ pristato naujos kartos elektromobilį EV6 (3)

„ Kia EV6“ yra pirmas kompanijos modelis, sukurtas ant tik elektromobiliams skirtos naujos...

Lietuvoje prekiaus kiniškais elektromobiliais: paskelbtos ir kainos, ir nuvažiuojamas atstumas (39)

Lietuvos elektromobilių rinka plečiasi – į ekologiško transporto ringą žengia prekės...

„Citroën“ ir „Peugeot“ gamins vandenilio degalais varomus komercinius automobilius (2)

„ PSA Group “ ir „ Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) koncernus vienijanti grupė...

„Nissan“ naujajam „Ariya“ turi nemažų lūkesčių: tikisi perrašyti ženklo istoriją

Japonijos „ Nissan “ tikisi, kad dešimties metų techninę patirtį diegiant naujoves...

„Ford“ pristatė geresnio pasaulio planą: investuos 22 mlrd. taršai mažinti (4)

Taršai mažinti ir tvariai veiklai įmonės skiria vis daugiau dėmesio, ne išimtis yra ir...

Top naujienos

Pakliuvo į sudėtingą sukčiavimo schemą ir to nesuprato: kaip už svetimus pinigus aferistai gauna prekes (31)

Per pandemiją sukčiai dar labiau įsigudrino ir kuria naujas sudėtingas sukčiavimo schemas....

Dailius Dargis | D+

Byla, dėl kurios tyrėjas nusprendė mesti darbą: visą Lietuvą kraupinusį serijinį žudiką išdavė kvepalų buteliukas

2000 metais iki gegužės 9-osios be žinios dingo trys 20 – 25 metų merginos. Tomis dienomis...

Kaip vieno ekonomisto protestas ant plauko pakabino 740 mlrd. Europos atsigavimo fondą (68)

Berndas Lucke privertė Vokietijoje stabdyti 750 mlrd. eurų vertės koronaviruso pandemijos...

„Depo“ pirkėjui – įspūdinga bauda: klouno kaukė neapsaugo nuo koronaviruso (533)

Klouno kaukė neišgelbėjo nuo atsakomybės – į Vilniaus Ukmergės gatvėje esantį prekybos...

Šiluma pasidžiaugėme, o dabar laukia snaigės, o kai kur – net ir plikledis (1)

Pirmadienio dieną šalies vakaruose bus debesuota su pragiedruliais. Šiame regione daug kur palis,...

Prabangieji turizmo perlai: 10 įspūdingiausių viešbučių grandinių pasaulyje (1)

Jau daug metų pasaulio viešbučiai veikia grandinėmis, ir dėl to keliautojai skirtingose šalyse...

Tarp Europos galingųjų bręsta naujas konfliktas: netikėtos galimybės gali atsiverti ir Lietuvai (410)

Prancūzija ir Vokietija. Jei reikėtų įvardyti dvi šalis, aplink kurias sukosi didieji XIX ir XX...

Vaistininkų pagyros grilio mėgėjams – vis dažniau kepamos daržovės, vis rečiau maistas virsta angliuku (1)

Vienas ryškiausių pavasario rodiklių – galimybė maistą gaminti lauke. Artėjant savaitgaliui...

Gabrielė Grinkaitė | D+

Gydytoja papasakojo, kaip atrodo priklausomybės pradžia: po 20 metų tokie pacientai atvyksta į jos kabinetą (4)

„Klasikinis pacientas yra tas, kuris ateina ir pasako, kad problemų su alkoholiu pradėjo turėti...

Tyrimas rodo, kad „afrikinė“ COVID-19 atmaina geba lengviau įveikti „Pfizer“ vakcinos sukurtą „gynybą“ (59)

Pietų Afrikos Respublikoje ( PAR ) aptiktoji koronaviruso atmaina geba lengviau „pralaužti“ „...