aA
„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose jau antrus metus iš eilės didesnio pravažumo modeliai skaičiumi lenkia įprastus automobilius. Šiemet jų net 22 iš 38 pretendentų. Tačiau tik du gali vadintis tikrais bekelės monstrais – tai „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“.
"Metų automobilio 2020" rinkimuose ieškomi geriausi visureigiai
© Organizatoriai

Nominacija tik tikriems visureigiams

Vis populiarėjant „netikriems“ visureigiams (krosoveriams) „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose esanti nominacija „Metų visureigis“ pradėjo kelti labai aštrias diskusijas. Tikrų visureigių rinkoje per metus pasirodo vos vienas kitas, nes didžiajai daliai pirkėjų pravažumo savybės nelabai įdomios. Jie tenori aukščiau sėdėti ir stilingai atrodyti. Suradus kompromisą ir skyrus nominaciją tiesiog aukštesnę prošvaisą turinčiam ir visais ratais varomam modeliui nebūtų pasiektas tikslas, „Metų visureigio“ vardą tada nešiotų ne visai visureigis.

Šių metų „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose didesnio pravažumo automobiliai bus atskirti nuo tikrų visureigių ir kovos dėl dviejų nominacijų: „Metų miesto visureigio“ ir „Metų visureigio“. Dėl titulo užvirs rimta kova, mat čia kovos saujelė itin rimtų modelių, kuriuos atrinkti padės rinkimų konsultantas, Lietuvos rally-raid 2019 m. čempionas Merkys Saukevičius. Tačiau ir be jo verdikto galima numanyti mažiausiai du pretendentus į šį titulą – vienus rimčiausių bekelei sukurtų automobilių pasaulyje, „Ford Ranger Raptor“ ir „Jeep Wrangler“.

Automobilis, laimėjęs II pasaulinį karą

„Jeep Wrangler“ nereikia pristatinėti net automobiliais nesidomintiems asmenims. Visureigius žmonės džipais vadina ne be reikalo, o vaikas, piešiantis visureigį, tikriausiai atkartos „Wrangler“ formas. Ir nors modelis debiutavo tik 1986 metais, jį iš tiesų galima vadinti pačiu pirmuoju visureigiu, menančiu dar antrą pasaulinį karą.

„Willys Jeep“: visiškai paprastos konstrukcijos, lengvas, patikimas ir nuvežti bet kur galintis visais ratais varomas modelis debiutavo 1941 metais kaip sąjungininkų kariuomenės transportas. 1944 metais karui einant į pabaigą ir sąjungininkams jaučiant, kad jis jau laimėtas, „Willys“ kompanija suprato, kad užsakymai šių modelių gamybai iš kariuomenės greitai baigsis, tad sukūrė versiją civiliams – CJ (Civilian Jeep). Modelis bėgant metams tobulėjo, keitėsi gamintojo savininkai, susikūrė atskira „Jeep“ markė, atsirado „Wrangler“ vardas ir štai šiemet prieš Lietuvos žurnalistų autoklubo narių teismą stojo jau ketvirtosios kartos modelis.

Šis modelis techniškai neturi nieko bendro su pirmuoju džipu. Tai modernus automobilis su moderniomis saugumo ir komforto sistemomis, 7 colių liečiamu ekranu, nuožulnesniu, mažesnį oro pasipriešinimą sukuriančiu priekiniu stiklu, gera garso izoliacija. Tačiau jis išlaikė pamatines savybes ir prigimtinę orientaciją į bekelę. Tai tikras rėminis visureigis, parduodamas tik su visų varančiųjų ratų sistema. Jis turi blokuojamus tiek priekinį, tiek galinį diferencialus, tvirtas „Dana 44“ ašis. Net baziniai modeliai turi 25 cm prošvaisą ir gali įveikti 76 cm gylio brastą.

Automobilis, galintis atlaikyti ir Dakarą

Tuo tarpu „Ford Ranger Raptor“ – visiškai naujas vardas Europos rinkoje. „Raptor“, ne „Ranger“. „Ranger“ pikapus „Ford“ čia pardavinėja ilgą laiką, o „Raptor“ debiutavo tik šiais metais. Jo istorija toli gražu ne tokia ilga kaip džipo, tačiau ne mažiau turininga.

Kol kiti gamintojai iš savo modelių šalino bekelei skirtas sistemas ir visureigius po truputį pavertė krosoveriais, „Ford“ 2009 metais Šiaurės Amerikos rinkoje atliko eksperimentą ir į F150 pikapą sumontavo itin tvirtą sportinę bekelės lenktynėms pritaikytą važiuoklę bei beprotiškai galingą variklį.

Rezultatas viršijo lūkesčius, bekelės entuziastai tiesiog pamišo dėl šių modelių ir jie tapo tokie populiarūs, kad „Raptor“ versijos dabar gaminamos masiškai. Šie pikapai sukurti ekstremaliam važiavimui ir yra tokie tvirti, kad jų nereikia perdarinėti lenktynėms. „Youtube“ platforma pilna vaizdo įrašų, kaip standartiniai „F150 Raptor“ dideliu greičiu važiuoja per dykumas, bekelės trasas ir šokinėja į orą.

"Metų automobilio 2020" rinkimuose ieškomi geriausi visureigiai
"Metų automobilio 2020" rinkimuose ieškomi geriausi visureigiai
© Organizatoriai

Dabar „Raptor“ vardas pasiekė ir Europos rinką. Tiesa, su kiek mažesniu, bet mūsų kontinento standartais vis dar dideliu „Ranger“ pikapu. Europoje jis pardavinėjamas su „Ford Performance“ patobulintu 2 litrų dviejų turbinų „EcoBlue“ dyzeliniu varikliu, kuris čia pasiekia 213 AG ir 500 Nm, galią visiems varantiesiems ratams siunčia per 10 laipsnių automatinę pavarų dėžę.

Galingas variklis – tik mažmožis palyginti su tuo, ką inžinieriai padarė „Raptor“ važiuoklei. Ji turi 15 cm platesnę provėžą nei įprastas „Ranger“ ir 5,1 cm aukštesnę prošvaisą. Sumontuoti sportiniai FOX amortizatoriai su keičiamu pasipriešinimo ir eigos lygiu leis nekreipti dėmesio į ant kelio gulinčius akmenis, duobes ar šiaip dangos ypatybes ir važiuoti bet kokiu paviršiumi dideliu greičiu.

Išskirtiniai automobiliai – išskirtiniams žmonėms

Abu automobiliai labai skirtingi. „Jeep Wrangler“ sukurtas visur pravažiuoti, o „Ford Ranger Raptor“ – važiuoti greitai per bet kokią dangą. Jie nesusilauks tiek populiarumo kaip krosoveriai, tačiau jų pirkėjai į pardavimo saloną eis jau žinodami ko jie nori.

„Wrangler“ renkasi vairuotojai, kuriems svarbus automobilių universalumas ir galimybė jaustis laisvu – dabar modeliai patogūs naudotis mieste, pravažumas leidžia įveikti prastus kelius ir bekelę. Praktiškai visus šiemet parduotus „Wrangler“ įsigijo aktyvų gyvenimo būdą propaguojantys verslininkai, vyrai. Įdomi detalė – dauguma jų pripažino esantys išimtinai amerikietiškų automobilių arba JAV kultūros gerbėjai. Dalis automobilių tikrai yra eksploatuojami bekelėje“, – apie „Jeep Wrangler“ pirkėjus komentavo „Autobrava Motors“ marketingo projektų vadovė Ieva Lukaševičiūtė.

„Ford Ranger Raptor“ Lietuvoje klientams dar nebuvo pristatytas, vos prieš kelias dienas į šalį „Lietuvos metų automobilio 2020“ bandymams laikinai užsuko pirmasis modelis. Kokius klientus gali sudominti jis? Vienas iš entuziastų – Lietuvos ralio čempionate klasikiniu „Ford Escort“ važiuojantis Britas Drew Hollandas, susipažinimams su greičio ruožais šiuo metu naudojantis „Ford Ranger Wildtrack“ versiją.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.6667

Vilniaus taksi automobiliams sugrąžintas anksčiau atimtas leidimas (12)

Vilniuje, Ukmergės gatvėje, A juosta gali važiuoti viešasis transportas ir elektromobiliai ,...

„Renault Clio“ įvertinimas – už aukštesnės klasės komfortą ir technologijas (2)

Naujasis jau penktosios kartos „ Renault Clio “ buvo pripažintas „Lietuvos metų automobiliu...

Valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi (1)

Lietuvoje penktadienio rytą valstybinės reikšmės keliai daugiausia sausi, vietomis yra drėgnų...

„Subaru Forester e-Boxer“ skirtas aukščiausias „Euro NCAP“ įvertinimas (10)

Naujasis „ Subaru Forester e-Boxer“ „ Euro NCAP “ testais buvo pripažintas saugiausiu savo...

Ekspertas rėžė apie siūlomą automobilių mokestį: skirtas senienų įšaldymui, ne taršai mažinti (97)

Automobilių taršos mokestis, automobilių pirmosios registracijos mokestis ir, galų gale,...

Top naujienos

Druskininkuose prasideda atsisveikinimas su netikėtai Ispanijoje mirusiu Vitalijumi Cololo (88)

Šeštadienį po pietų Druskininkų laidojimo namuose „Nutrūkusi styga" būriuojasi netikėtai...

Kardiologai įspėja 40-mečius ir vyresnius: jei nenorite staiga mirti, metas imtis priemonių (41)

Laidoje „Sveikatos receptas“ pokalbis apie ligą, kuri kardiologijoje laikoma ligų karaliene....

Landsbergis: kaip gali pasitikėti valstybe, jei už surinktus mokesčius asfaltuoja premjero kelią papildyta (819)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS-LKD ) partija šeštadienį Vilniuje...

Antra diena Egipte įstrigę lietuviai: nuvežė į viešbutį, kur nėra net vandens papildyta (167)

DELFI pasiekė skaitytojo laiškas, kuriame teigiama, kad jau antrą dieną iš Egipto į Lietuvą...

Augustas Marčiulionis įvardijo, kuo jis aikštėje pranašesnis už tėvą ir kuo jam nusileidžia (12)

Legendinio krepšininko Šarūno Marčiulionio sūnus ir Vilniaus „Perlo“ įžaidėjas 17-metis...

Konfliktas Radviliškio ligoninėje: žurnalistas teigia gynęsis nuo direktoriaus (45)

Gruodžio 5 d. Radviliškio ligoninėje įvyko konfliktas tarp „ Radviliškio krašto “...

„Aro“ pareigūnai išbandė naują pirkinį – įspūdingą kovinį katerį (22)

Specialus greitaeigis kateris, skirtas antiteroristinių operacijų rinktinės „Aras“...

Profesorius Landsbergis: ar Lietuvoje nesiformuoja vis didesnė blogovės valstybė? (541)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) garbės pirmininkas...

Kasinėjimai žvelgiant į ateitį: kuo virs Lukiškių kalėjimas? (2)

Lukiškių kalėjimas visada buvo daugiafunkcė erdvė. 1904 m. pastatytas kompleksas buvo vienas...

Konservatoriai prašys Nausėdos vetuoti biudžetą: nauji mokesčiai įeis į istoriją kaip patys kvailiausi (159)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų partija ( TS-LKD ) šeštadienį surengtame...