aA
73 proc. Lietuvos vairuotojų pateisina nedidelius kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus. Draudimo bendrovės „Ergo Lietuva“ užsakymu vasarį atliktos penkių didžiųjų šalies miestų vairuotojų apklausos duomenimis, tokius pažeidimus kaip posūkio nerodymas, greičio viršijimas iki 10 km/val., kai tai niekam netrukdo, labiau linkę pateisinti vyrai (88 proc.) nei moterys (57 proc.).
© Gamintojo nuotr.

„Apklausos duomenys nustebino. Pastaraisiais metais žuvusių ir sužeistų žmonių skaičius keliuose mažėja, saugumo padėtis gerėja, o vairuotojai vis labiau linksta daryti mažareikšmius kelių eismo taisyklių pažeidimus. Tačiau sunku spręsti, kas yra mažareikšmis kelių eismo taisyklių pažeidimas. Mano galva, kiekvienas pažeidimas, net ir vadinamas smulkiu ar nedideliu, vieną kartą gali išaugti į didžiulę bėdą. Turime ir tokių blogų pavyzdžių – pernai vieno eismo įvykio metu, kuris įvyko dėl to, kad vairuotojas kalbėjo mobiliuoju telefonu, žuvo du žmonės, vienas jų – nepilnametis“, – siūlydamas atsargiau klasifikuoti pažeidimus sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius.

Apklausos duomenys rodo, kad nedidelius KET pažeidimus labiausiai linkę toleruoti sostinės vairuotojai (beveik 75 proc.), mažiausiai – Šiaulių miesto gyventojai (beveik 30 proc.). Beveik pusė apklaustų vairuotojų daugiau nei kartą persirikiuodami sąmoningai nerodė posūkio signalo. Penktadalis vairuotojų teigė, kad yra rodę nepadorius gestus, grūmoję suerzinusiam vairuotojui: vyrai penkis kartus dažniau nei moterys nepasitenkinimą išlieja grasinančiais rankų mostais.

Labiausiai smulkius KET pažeidimus pateisina jauni vairuotojai – beveik 91 proc. jaunuolių iki 19 m. amžiaus teigė tai toleruojantys. 60 m. ir vyresni vairuotojai yra mažiausiai (57,4 proc.) pakantūs nedrausmingiems vairuotojams.

G. Aliksandravičius pabrėžė, kad jaunų vairuotojų polinkis toleruoti nedidelius KET pažeidimus atsispindi ir avaringumo statistikoje – dažniausiai avarijų kaltininkais tampa būtent jaunimas.

Pernai buvo nustatyta 407 tūkst. KET pažeidimų, t.y. mažiau nei 2009 m., kai buvo išaiškinta beveik 449 tūkst. KET pažeidimų. Ir nors šis skaičius sumažėjo, pareigūnams už KET pažeidimus pavyko surinkti daugiau baudų – 47 mln. Lt (2009 m. – 42 mln. Lt).

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, dažniausiai pasitaikantys KET pažeidimai – greičio viršijimas, kelio ženklų ir ženklinimo nesilaikymas, saugos diržų ignoravimas.

Palyginti vairavimo kultūrų skirtumus sudėtinga

„Nesutikčiau, kad KET pažeidimas yra vienintelis kriterijus, kuriuo galima vertinti, ar mūsų vairuotojai yra kultūringi. Lyginti su kitomis valstybėmis gana sudėtinga, nes nuomonę apie eismo kultūrą svečioje šalyje susidarome kaip svečiai, patys tame eisme nedalyvaujame. Tačiau vertinant bendrai, Europos kontekste nesame bloga vairavimo kultūra išsiskirianti šalis“, – kalbėjo G. Aliksandravičius.

Didžiausią susierzinimą vairuotojams (daugiau nei 70 proc.) kelia, kai dideliu greičiu važiuojant sutrukdo priešais iš šalutinio kelio įsukantys automobiliai. Vyrai dažniausiai pyksta dėl posūkio nerodančių vairuotojų (beveik 90 proc.), tuo tarpu moterys – dėl nekultūringai pastatytų automobilių (daugiau nei 70 proc.).

„Ergo Lietuva“ duomenimis, 10 proc. užregistruojamų eismo įvykių priežastimi tampa nekultūringas vairavimas.

Draudikų teigimu, dėl nekultūringo vairavimo įvykstančios avarijos dažniausiai patiriamos, kai siekiama išvengti susidūrimo su automobiliu, kurio vairuotojas aplenkęs staigiai stabdo arba bando „prispausti“ prie kelkraščio. Tokiais atvejais dažnai įvyksta susidūrimai, pasitaiko, kad avarijos siekiantis išvengti vairuotojas nuvažiuoja nuo kelio. Kai avarijos kyla dėl nekultūringo elgesio, neretai būna sunku įrodyti savo nekaltumą. Draudikai tokiais atvejais rekomenduoja užsirašyti įvykio liudininkų kontaktus, o įvykio kaltininku pripažintam vairuotojui žalą atlygina tik kasko draudimas.

Tyrimo duomenys gauti vasario mėnesį Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje apklausus 1008 vairuotojus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kodėl „Tesla Cybertruck“ negali būti „Ford F-150“ konkurentu? (10)

Kai paaiškėjo, kad „Tesla“ gamins elektrinį pikapą, Elonas Muskas teigė, kad nori pakeisti...

Smūgis „Porsche“: ekonomijos bandymuose „Taycan“ pasirodė nepavydėtinai prastai (19)

Jungtinių Valstijų energetikos departamentas (ED) atlieka įvairių automobilių bandymus, kad...

„Toyota“ į rinką išleis dar vieną „karštą“ modelį – šįkart „Yaris“

Tokijo (Japonija) automobilių parodoje sausį tarptautinei rinkai bus pristatytas visiškai naujas...

Apvogtų automobilių skaičius augo: aktyviausiai ilgapirščiai veikė Vilniuje (19)

Su automobilių dalių vagimis kasdien susiduria mažiausiai 4 savo automobilius apsidraudę...

Europa išėjo iš proto dėl „Teslų“: „Model 3“ užsisakė tiek, kad nežinia, kaip spėti juos pristatyti (29)

Norvegija gana ilgą laiką buvo lyderė ir pagrindinė „ Tesla “ rinka Europoje. Norvegija...

Top naujienos

Ekspertas apie griežtą bausmę: tai ženklas visiems rusams – juos paaukos nė nemirktelėję (156)

Net ketverių metų draudimas rungtyniauti po savo šalies vėliava ir organizuoti svarbiausias sporto...

Druskininkų reabilitacijos centro darbuotojai papasakojo, kas vyksta už klientų akių: taip yra visoje Lietuvoje (197)

„Paslaugos ir rūpestis, kurį gavau, buvo išskirtiniai; Nuostabi vieta atsigauti po operacijos;...

Ušackas prisimena darbą su Grybauskaite: vadybine prasme tai labai nemokšiška ir netinkama (475)

Maždaug pusmetį šalies vadovės poste praleidusi Dalia Grybauskaitė , 2010 metų sausį...

Atliekų tvarkytojai susidūrė su keistu deficitu (18)

Keičiantis klimatui kasdien vis aktualesnis tampantis atliekų rūšiavimas, regis, virto problema,...

Plastikos chirurgas rėžė: dabar nusisiurbti riebalus – pigiau nei įsigyti naują telefoną (9)

Pastaruoju metu visuomenė sparčiai seka sveiko kūno, tinkamos gyvensenos ir mitybos tendencijomis,...

Žiema sode: laikas ruoštis pavasariui (3)

Kai už lango baigiasi tamsusis gruodis, širdį šildo prisiminimai apie žydintį sodą.

Vitalijaus Cololo laidotuvėse buvusio Artūro Orlausko neapleidžia viena mintis (81)

Pastaruoju metu humoro pasaulį sukrėtė ne viena mirtis. Neseniai palaidotas Vitalijus Cololo ,...

Konservatoriai džiūgauja: prie jų jungiasi ne „zadanijų“ ministrai (173)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) atstovė Rasa Baškienė...

Po įspūdingos kovos – amerikiečių liaupsės Kavaliauskui, čempionas džiaugėsi dėl žiūrovų (41)

„Madison Square Garden“ arenoje bokso renginį stebėjusi 10 tūkst. žiūrovų minia reginiu...

Algis Griškevičius: mums visiems reikia išmokti dažniau iš savęs pasijuokti

Algis Griškevičius – tapytojas, fotografas, objektų kūrėjas. Dažnai – lyg visi trys...