aA
Automobilių rinkoje pastaraisiais metais vyksta daug pokyčių. Ypatingai daug jų – ekonomijos srityje. Daugeliui yra tekę girdėti kalbas apie iš JAV atkeliavusius galingus visureigių modelius, kurių apetitas siekdavo dvidešimt litrų šimtui kilometrų benzino. Tai – tolima praeitis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Jeep Compass
Jeep Compass
© Gamintojo archyvas

Šiandien ne tik visureigių, bet ir kitų automobilių degalų sąnaudos yra gerokai mažesnės nei buvo praėjusį dešimtmetį, o tam kelią atvėrė novatoriškos į variklius diegiamos technologijos bei įvairūs ekonomiją didinantys sprendimai.

Sąnaudos tikslios, bet patikėti sunku

Ekonomiško vairavimo specialistas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius, Vitoldas Milius teigė, kad mitus apie neva neekonomiškus visureigius suformavo stereotipai. Su analogiškais mitais kovoja ir kiti gamintojai – juk vieni automobiliai neva labai rūdija, kiti yra nepatikimi, o dar kiti – labai saugūs, nors šioje srityje jau seniai turi juos pralenkusius konkurentus.

„Vienas dažniausių tokių mitų yra apie „Jeep“ neekonomiškumą. Juk tai amerikietiškas gaminys, kuris anksčiau būdavo gaminamas tik su didelio darbinio tūrio varikliais. Tokių modelių sąnaudos buvo didelės – aš pats turėjau seną „Grand Cherokee“, tai į mažiau kaip 15 litrų benzino šimtui kilometrų tilpti nepavykdavo. Tačiau dabar „Jeep“ yra kitokie, gerokai ekonomiškesni“, – savo patirtį prisiminė V. Milius.

Tam tikrą įtaką vairuotojų nuomonei turi ir degalų sąnaudų matavimo metodika – juk kiekvieno automobilio dokumentacijoje nurodomas jo ekonomiškumas. Dabar gamintojai turi nurodyti pagal naująjį WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) standartą išmatuotas automobilių degalų sąnaudas – jos daugmaž atitinka realaus važiavimo duomenis. Tačiau daugiau nei dvidešimt metų sąnaudos buvo matuojamos pagal NEDC (New European Driving Cycle) metodiką, kuri visus automobilius paversdavo itin ekonomiškais.

„Ekologinių ralių metu mes tokias sąnaudas sugebėdavome pasiekti, tačiau važinėjant kasdien tai neįmanoma – realybėje jos didesnės dešimtimis procentų. Vairuotojai ilgą laiką matė netikslias parašytas sąnaudas ir todėl dabar jiems sunku suvokti, jog dokumentacijoje nurodyti skaičiai yra daugiau mažiau tikslūs. Net ir visureigių“, – sakė V. Milius.

Galia ta pati, o sąnaudos – mažesnės: ką automobilių gamintojai pakeitė per 10 metų
© Vytautas Pilkauskas

Galia ta pati, sąnaudos – mažesnės

Automobiliai pastarąjį dešimtmetį gerokai pasikeitė ir ypatingai – ekologijos srityje. Geriausiai tokie skirtumai matomi palyginus skirtingu laikotarpiu pagamintus, panašaus galingumo automobilius.

Pavyzdžiui, dar 2004 m. gamintas antros kartos „Jeep Grand Cherokee“ turėjo V8 benzininį variklį, kuris pasiekia 258 AG pajėgumą ir 425 Nm sukimo momentą. Iki 100 km/val. toks modelis įsibėgėja per 8,3 sek., tačiau jo dokumentacijoje nurodomos vidutinės benzino sąnaudos – net 16,5 l/100 km. Realiomis sąlygomis jos – gerokai didesnės.

Šiandien naujas „Jeep Grand Cherokee“ tokį galingumą pasiekia su dyzeliniu varikliu – „3.0 V6 MultiJet“ jėgainė išvysto 250 AG ir 570 Nm. 100 km/val. greitį šis modelis pasiekia dar greičiau, per 8,2 sek., o degalų, skaičiuojant pagal naująjį realaus važiavimo WLTP ciklą, vidutiniškai vartoja vos 9,8 l/100 km. Galia bei įsibėgėjimas – tokie pat, tačiau degalų sąnaudos skiriasi maždaug du kartus.

Naujesnių automobilių palyginime skaičiai taip pat gerokai skiriasi. Pavyzdžiui, 2010 m. nuo konvejerio nuriedėjęs „Jeep Compass“ su 2,4 l benzininiu 170 AG pasiekiančiu varikliu iki 100 km/val. įsibėgėja per 11,5 sek., o vidutiniškai vartoja 9,5 l/100 km degalų. Naujajame „Compass“ tokį patį galingumą pasiekia 1,4 l „Mair“ variklis – su juo automobilis įsibėgėja greičiau (9,3 sek. iki 100 km/val.) bei yra dar ekonomiškesnis (8,3 l/100 km).

Nors klientai pastebi, kad naujų automobilių dokumentuose nurodomos sąnaudos kartais skiriasi nuo skaičių važiuojant realiais keliais, tačiau jos vis tiek yra gerokai mažesnės nei panašią galią turinčių senesnių modelių.

Artimiausią dešimtmetį degalų sąnaudų pokytis gali būti dar didesnis. Pirmieji „Jeep“ modeliai su „plug-in“ technologija buvo pristatyti praėjusioje Ženevos automobilių parodoje. Naujuose „Jeep“ modeliuose elektrinis variklis veikia išvien su benzininiu bei pasiekia iki 240 AG pajėgumą. Ir „Compass“, ir „Renegade“ iki 100 km/val. gali įsibėgėti maždaug per 7 sekundes. Vien elektra šie modeliai gali įveikti apie 50 km ir įsibėgėti iki 130 km/val. – to visiškai pakanka daugelio europiečių kasdieniams poreikiams.

Be to, šie modeliai leidžia mėgautis natūraliais gamtos garsais sunkiai pasiekiamose vietose – tam tereikia įjungti specialų EV režimą, kurį naudojant „Jeep“ važiuos tyliai, naudodamas tik elektrą.

Jau 2022 metais didžioji dalis šio visureigių gamintojo gamos turės alternatyvios energijos jėgaines: tuomet daugelio modelių degalų sąnaudos tesieks litrą ar du šimtui kilometrų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
4.0000

Nusprendė: nuvežti nebenaudojamus automobilius galės ir savivaldybės – policija turi rimtesnių darbų (53)

Miestų gyventojų kova su stovėjimo aikšteles užkimšusiais apleistais ir nebenaudojamais...

„Fiat“ pristato pirmąjį elektromobilį: apjungs naujausias technologijas su klasikiniu dizainu (7)

Vienas populiariausių miesto automobilių gamintojų Europoje pristato naują „ Fiat 500 “...

Maištas Seime: pritarė dėl motociklų vairavimo su B kategorija ir tuoj pat pasiūlė pataisą (340)

Ketvirtadienį rytinio Seimo posėdžio metu buvo svarstomas pasiūlymas vairuotojams, turintiems B...

Seimas nutarė leisti turint B kategoriją vairuoti ir lengvuosius motociklus, bet su papildomomis sąlygomis (189)

Diskusija, ar vertėtų leisti vairuotojams, turintiems B kategorijos vairuotojo pažymėjimą,...

„Audi“ surengė išskirtinę premjerą: pristatė du naujus elektromobilius – „Q4 e-tron“ ir „Q4 Sportback e-tron“ (15)

Vokietijos „premium“ segmento gamintoja „ Audi “ rodo tvirtą ryžtą eiti elektra varomų...

Top naujienos

Raimondas Kuodis: Konstitucinio Teismo turi nelikti (207)

Lietuvoje atsirado savotiška „teisininkų oligarchija”: teisininkai uzurpavo svarbias visuomenės...

Spynas nukabinę prekybos centrai žada griežtą kontrolę – „Gariūnų“ turgaus vadovas lieja nuoskaudas (119)

Prekybos centrai ir prekyvietės pirmadienį atveria duris ir žada tinkamą priežiūrą – ne visur...

„Avia Solutions Group“ vadovas Janukėnas: ką padarysi, plėsimės kitur (80)

Pandemijai į letargo miegą nustūmus dalį sektorių, vienas iš labiausiai koronaviruso kirtį...

Arūnas Spraunius | D+

Paskaičiuota, iki kada pandemija bus jau galutinai suvaldyta ir kiek žalos padarė iki šiol: sugebėjo perspjauti net Antrąjį pasaulinį karą

2020 metų kovo moralo versija: ne virusas dėl visko kaltas, tiesiog nereikia svaidyti akmenų į...

Neįvertintas baltymų šaltinis mūsų virtuvėje: ne tik gausu vitaminų, bet ir padeda išsaugoti jaunystę (11)

Soja ir jos produktai, pasak mitybos specialistės, dietistės Vaidos Kurpienės , yra...

Nuo pirmadienio įsigalioja karantino pakeitimai: kas keičiasi (101)

Nuo pirmadienio darbą Lietuvoje gali atnaujinti prekybos centruose įsikūrusios parduotuvės, kino...

Dėl kreditinio sukčiavimo įtariama 7 asmenų grupė gavo 2 mln. eurų paramos nukentėjusiems nuo COVID-19

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba atlieka ikiteisminį tyrimą, kuriame 7 asmenys įtariami...

Praha: Rusijos specialiosios tarnybos ketino sprogdinti ne Čekijoje, o Bulgarijoje (61)

Čekijos policija linksta laikytis versijos, kad Rusijos specialiosios tarnybos 2014 metais ne...

„Heat“ šokiravo „Nets“ – paskutiniu metimu išplėšė pergalę Majamyje (3)

Bamas Adebayo paskutinėje atakoje neturėjo kur dėti kamuolio, tuomet nusprendė pats atakuoti...