aA
Automobilių rinkoje pastaraisiais metais vyksta daug pokyčių. Ypatingai daug jų – ekonomijos srityje. Daugeliui yra tekę girdėti kalbas apie iš JAV atkeliavusius galingus visureigių modelius, kurių apetitas siekdavo dvidešimt litrų šimtui kilometrų benzino. Tai – tolima praeitis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Jeep Compass
Jeep Compass
© Gamintojo archyvas

Šiandien ne tik visureigių, bet ir kitų automobilių degalų sąnaudos yra gerokai mažesnės nei buvo praėjusį dešimtmetį, o tam kelią atvėrė novatoriškos į variklius diegiamos technologijos bei įvairūs ekonomiją didinantys sprendimai.

Sąnaudos tikslios, bet patikėti sunku

Ekonomiško vairavimo specialistas, žurnalo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius, Vitoldas Milius teigė, kad mitus apie neva neekonomiškus visureigius suformavo stereotipai. Su analogiškais mitais kovoja ir kiti gamintojai – juk vieni automobiliai neva labai rūdija, kiti yra nepatikimi, o dar kiti – labai saugūs, nors šioje srityje jau seniai turi juos pralenkusius konkurentus.

„Vienas dažniausių tokių mitų yra apie „Jeep“ neekonomiškumą. Juk tai amerikietiškas gaminys, kuris anksčiau būdavo gaminamas tik su didelio darbinio tūrio varikliais. Tokių modelių sąnaudos buvo didelės – aš pats turėjau seną „Grand Cherokee“, tai į mažiau kaip 15 litrų benzino šimtui kilometrų tilpti nepavykdavo. Tačiau dabar „Jeep“ yra kitokie, gerokai ekonomiškesni“, – savo patirtį prisiminė V. Milius.

Tam tikrą įtaką vairuotojų nuomonei turi ir degalų sąnaudų matavimo metodika – juk kiekvieno automobilio dokumentacijoje nurodomas jo ekonomiškumas. Dabar gamintojai turi nurodyti pagal naująjį WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) standartą išmatuotas automobilių degalų sąnaudas – jos daugmaž atitinka realaus važiavimo duomenis. Tačiau daugiau nei dvidešimt metų sąnaudos buvo matuojamos pagal NEDC (New European Driving Cycle) metodiką, kuri visus automobilius paversdavo itin ekonomiškais.

„Ekologinių ralių metu mes tokias sąnaudas sugebėdavome pasiekti, tačiau važinėjant kasdien tai neįmanoma – realybėje jos didesnės dešimtimis procentų. Vairuotojai ilgą laiką matė netikslias parašytas sąnaudas ir todėl dabar jiems sunku suvokti, jog dokumentacijoje nurodyti skaičiai yra daugiau mažiau tikslūs. Net ir visureigių“, – sakė V. Milius.

Galia ta pati, o sąnaudos – mažesnės: ką automobilių gamintojai pakeitė per 10 metų
© Vytautas Pilkauskas

Galia ta pati, sąnaudos – mažesnės

Automobiliai pastarąjį dešimtmetį gerokai pasikeitė ir ypatingai – ekologijos srityje. Geriausiai tokie skirtumai matomi palyginus skirtingu laikotarpiu pagamintus, panašaus galingumo automobilius.

Pavyzdžiui, dar 2004 m. gamintas antros kartos „Jeep Grand Cherokee“ turėjo V8 benzininį variklį, kuris pasiekia 258 AG pajėgumą ir 425 Nm sukimo momentą. Iki 100 km/val. toks modelis įsibėgėja per 8,3 sek., tačiau jo dokumentacijoje nurodomos vidutinės benzino sąnaudos – net 16,5 l/100 km. Realiomis sąlygomis jos – gerokai didesnės.

Šiandien naujas „Jeep Grand Cherokee“ tokį galingumą pasiekia su dyzeliniu varikliu – „3.0 V6 MultiJet“ jėgainė išvysto 250 AG ir 570 Nm. 100 km/val. greitį šis modelis pasiekia dar greičiau, per 8,2 sek., o degalų, skaičiuojant pagal naująjį realaus važiavimo WLTP ciklą, vidutiniškai vartoja vos 9,8 l/100 km. Galia bei įsibėgėjimas – tokie pat, tačiau degalų sąnaudos skiriasi maždaug du kartus.

Naujesnių automobilių palyginime skaičiai taip pat gerokai skiriasi. Pavyzdžiui, 2010 m. nuo konvejerio nuriedėjęs „Jeep Compass“ su 2,4 l benzininiu 170 AG pasiekiančiu varikliu iki 100 km/val. įsibėgėja per 11,5 sek., o vidutiniškai vartoja 9,5 l/100 km degalų. Naujajame „Compass“ tokį patį galingumą pasiekia 1,4 l „Mair“ variklis – su juo automobilis įsibėgėja greičiau (9,3 sek. iki 100 km/val.) bei yra dar ekonomiškesnis (8,3 l/100 km).

Nors klientai pastebi, kad naujų automobilių dokumentuose nurodomos sąnaudos kartais skiriasi nuo skaičių važiuojant realiais keliais, tačiau jos vis tiek yra gerokai mažesnės nei panašią galią turinčių senesnių modelių.

Artimiausią dešimtmetį degalų sąnaudų pokytis gali būti dar didesnis. Pirmieji „Jeep“ modeliai su „plug-in“ technologija buvo pristatyti praėjusioje Ženevos automobilių parodoje. Naujuose „Jeep“ modeliuose elektrinis variklis veikia išvien su benzininiu bei pasiekia iki 240 AG pajėgumą. Ir „Compass“, ir „Renegade“ iki 100 km/val. gali įsibėgėti maždaug per 7 sekundes. Vien elektra šie modeliai gali įveikti apie 50 km ir įsibėgėti iki 130 km/val. – to visiškai pakanka daugelio europiečių kasdieniams poreikiams.

Be to, šie modeliai leidžia mėgautis natūraliais gamtos garsais sunkiai pasiekiamose vietose – tam tereikia įjungti specialų EV režimą, kurį naudojant „Jeep“ važiuos tyliai, naudodamas tik elektrą.

Jau 2022 metais didžioji dalis šio visureigių gamintojo gamos turės alternatyvios energijos jėgaines: tuomet daugelio modelių degalų sąnaudos tesieks litrą ar du šimtui kilometrų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
4.2000

Elektromobilis „Porsche Taycan GTS“ turės specialią versiją, kurią įkvėpė vokiška F1 trasa

Hokenhaime Vokietijoje esančios „ Formulės 1 “ lenktynių trasos 90-ųjų metinių proga...

„Bentley“ parodė, kaip atrodys pirmieji riboto leidimo flagmanai

Visai neseniai Bentley pristatė savo naująjį flagmaną – „Bentayga EWB“ su ilgesne ratų...

Nuo birželio maršrutinio transporto juostose įsigalioja naujos taisyklės: labiausiai apsidžiaugs motociklininkai (1)

Kelių eismo taisyklės (KET) numato, kad nuo birželio 1 d. miestų gatvėse gali atsirasti dviejų...

Vilnius imasi Šeimyniškių gatvės remonto (2)

Iki kalendorinės vasaros likus vos kelioms dienoms ir sumažėjus transporto srautams, Vilnius...

BMW pristato greičiausią savo M, bet kiekis ribotas

Sportinių BMW automobilių gamybos padalinys „BMW M GmbH“, šiemet minintis 50 metų jubiliejų,...

Top naujienos

Delfi Plius DELFI

Dėl pareiškimo apie pasikėsinimą į Putiną analitikai turi savo versiją: gandas jau plinta

Ukrainos gynybos ministerijos Vyriausiosios žvalgybos valdybos pirmininkas Kyrylo Budanovas...

Nauja žemės reforma kaitina aistras: vieni vadina istoriniu pasiekimu, kiti įspėja dėl korupcijos

Gegužę Seimui pateiktame įstatymų pakete numatyti keli reikšmingi pokyčiai: Nacionalinė...

Mirė žurnalistas ir rašytojas Laimonas Tapinas

Šeštadienį eidamas 78-uosius metus mirė Lietuvos žurnalistas, rašytojas, vertėjas, kino...

Delfi PliusEglė Gatelytė

„Dėl Ukrainos tampame pajuokos objektu“: vokiečių atsargos pulkininkas garsiai ištarė jau seniai sklandantį įtarimą (5)

„ Karas Ukrainoje labai dinamiškas, Rusijos kariuomenė bando apsupti didžiuosius miestus...

„Real“ triumfas finale – supermenas Courtois nupūtė visus „Liverpool“ smūgius

Geru pusvalandžiu vėliau šeštadienį prasidėjusiame UEFA Čempionų lygos finale Paryžiaus...

Lietuviai dovanos Ukrainai garsųjį droną „Bayraktar“: surinkti 5 mln. eurų (19)

„Laisvės TV“ šeštadienį surinko reikiamą 5 mln. eurų sumą dronui „ Bayraktar “, kuris...

Kitos savaitės pradžiai – sinoptikų prognozė: kada trauksis lietus (1)

Sekmadienio orus lems slėnys. Bus gana niūriu, bet tiek naktį ir dieną pasirodys ir pragiedrulių....

Po laidotuvių – siaubinga egzekucija kapinėse prie Vilniaus: tai buvo tikras šėtoniškas vakarėlis (N-18) (2)

Tai buvo tikras šėtoniškas vakarėlis, kurį du vyrai surengė savo gimtojo kaimo kapinaitėse –...

Karas Ukrainoje. Rusija skelbia užėmusi strategiškai svarbų miestą Rytų Ukrainoje Ukraina: mūšiai dėl Lymano tebevyksta

Jau 94-oji Rusijos karo prieš Ukrainą diena. Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis apkaltino...

Delfi PliusVaidas Mikaitis

Šilumos ir egzotikos ieškantiems siūlo prisiminti saulėtą šalį: čia patiks ne tik kainos, bet ir požiūris į lietuvius

Pakalbėkime apie atostogas. Ant mūsų slenksčio jau stovi vasara, tačiau dieną, kai yra rašomos...