Lietuvoje apdrausti automobilį kainuoja pigiausiai Europoje, draudimo sutarčių skaičius nors ir auga, įmokos suma mažėja greičiau, todėl šiais metais privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos turėtų keistis, pasak draudikų, į didesnę pusę.

„Spalio mėnesį privalomo draudimo apdraustų automobilių skaičius paaugo 4 proc., tuo metu įmokos nukrito apie 16 proc. Neturėtų čia būti kažkokių ypatingų kainų šuolių, bet spaudimas kainai jau yra, iki 10 proc., manyčiau, kad kaina turėtų erdvės augti“, – sako PZU generalinis direktorius Marius Jundulas.

Draudikai teigia, kad pastarieji keleri metai jiems buvo finansiškai sėkmingi, esą vasarą nebuvo didelių audrų ir žiemos ramios. Gerus rezultatus įmonės investavo į plėtrą, bet tai darė visi draudikai, todėl ir kainos daug kur mažėjo, bet dar mažinti jau esą nebėra kur. Nors draudikų asociacija mano, kad norintieji pasigriebti daugiau rinkos dalies kainas gali palenkti vartotojo naudai.

„Tai bus simbolinis pakilimas, galbūt poros procentų, o pagrindinės prielaidos yra vis tik, kad toliau išlieka labai didelė konkurencinė kova ir ji anksčiau ar vėliau palies draudikų pelnus, akcininkai anksčiau ar vėliau turės pareikalauti iš draudimo kompanijų grąžinti tai, ką jie yra investavę, todėl kainos turės kažkiek koreguotis aukštyn“, – mano „Lietuvos draudimo“ Finansų departamento direktorius Laimonas Devyžis.

„Vienas tokių didžiausių iššūkių tikriausiai bus parduodamas PZU kompanijos portfelis, dėl kurio konkuruos tiek vietoje veikiantys draudikai, gal ir nauji draudikai, ateinantys iš užsienio. Tai irgi sujudins rinką, ir šitas rinkos sujudėjimas gali irgi reikšti, kad konkurencija padidės, ir kainos gali nekilti arba išlikti stabilios“, – sako Draudikų asociacijos direktorius Andrius Ramanovskis.

Vis dėlto pačios draudimo įmonės įspėja, kad naudingiau būtų automobilį drausti šių metų pradžioje, kol dar galios praėjusiųjų – 2014-ųjų – kainos.