aA
Nors G klasės „Mercedes-Benz“ yra be galo brangus, kėbulo formų aptakumu gali varžytis nebent su sunkvežimiais ir neturėjo nei vieno išvaizdos atnaujinimo nuo pat debiuto 1979 m., šis prabangus visureigis yra neįtikėtinai gerai perkamas.
Mercedes-Benz G-klasė
© Gamintojo nuotr.

Kampuotojo visureigio pardavimai per paskutinius penkerius metus išaugo tris kartus iki 12 tūkst. vnt. 2013 m., o prabangiausia jo versija G65 AMG su V-12 turbininiu varikliu yra viena brangiausių visoje „Mercedes-Benz“ gamoje. 2015 m. „Mercedes-Benz“ ketina smarkiai atnaujinti savo visureigių šeimą, tačiau G klasės modelio išvaizda neturėtų smarkiai keistis. „Daimler“ vadovas Dieteris Zetsche mano, jog šis visureigis turėtų atrodyti taip, kaip dabar. Anot jo, šiam automobiliui nereikia apsimetinėti, G klasė yra tikrasis visureigis.

Kariško visureigio pagrindu sukurtas G klasės modelis yra puikus pavyzdys, jog madų ignoravimas gali būti naudingas. Kito legendinio visureigio „Land Rover Defender“ gamyba bus nutraukta maždaug po metų, tuo tarpu G klasė ir toliau bus siūloma pirkėjams. Šis kampuotas funkciškos išvaizdos visureigis išties išsiskiria gatvėje tarp aptakių modernių automobilių. Po šiurkščia išvaizda slepiasi patogus ir ištaigingas interjeras, kuriame galima rasti ir šildomas odines sėdynes, ir „Comand Online“ sistemą su 7 colių ekranu ir navigacijos funkcija. Dėl to G klasės modelį greičiau galima rasti didmiesčių gatvėse nei užmiesčio klampynėse.

Mercedes-Benz GLE Coupé
Mercedes-Benz GLE Coupé
© Gamintojo nuotr.

Siekdamas aplenkti „Audi“ bei BMW ir susigrąžinti prestižinių automobilių rinkos lyderio vardą „Mercedes-Benz“ siekia atsikratyti sustabarėjusios markės įvaizdžio ir siūlyti išvaizdesnius bei sportiškesnius automobilius. Sparčiai augantis visureigių segmentas yra itin svarbus, tad 2014 m. „Mercedes-Benz“ pristatė naują kompaktinį modelį GLA, o jau artimiausiu metu išvysime ir „GLE Coupe“, kuris yra sukurtas ML pagrindu ir turėtų varžytis su BMW X6.

G klasės modelis yra pirmasis ir brangiausias „Mercedes-Benz“ visureigis, daugiausiai šių automobilių – apie 20 proc. – parduodama JAV rinkoje. Daugiau nei pusė visų parduodamų G klasės visureigių yra itin brangios AMG versijos. Tiesa, jau artimiausiu metu jis sulauks daugiau konkurencijos iš kitų prestižinių markių: „Maserati“ 2015 m. pasiūlys visureigį „Levante“, o 2016 m. savo visureigį pristatys „Bentley“. „Lamborghini“ visureigis taip pat jau ne už kalnų, o „Rolls-Royce“ atstovai pripažino irgi svarstą visureigio gamybos galimybę. Visgi G klasės produkto vadovas Gunnaras Guethenke šių modelių nelaiko varžovais, nes pravažumu jie nė iš tolo neprilygsta G klasei. Anot jo, šis visureigis siūlo išskirtinį bekelės galimybių bei prabangos derinį.

Nors dauguma G klasės pirkėjų taip ir nenuvažiuoja nuo asfalto, „Daimler“ deda daug pastangų siekdamas užtikrinti šio visureigio pravažumą. Alpėse įrengtoje bandymų trasoje G klasės visureigis įveikia slidžias uolas, kur net pėsčiomis lipti būtų sunku, ir nesustoja ore pakibus priekiniam ratui. Jis be vargo įveikia 45 laipsnių nuolydį bei „perbrenda“ daugiau nei pusės metro gylio balą. G klasė vis dar naudoja klasikinę rėminę konstrukciją, kuomet dauguma visureigių šiandien perėjo prie modernesnės kėbulinės architektūros.

G klasės visureigis nuo pat debiuto gaminamas Grazo mieste Austrijoje esančioje „Magna Steyr“ gamykloje. Čia žmonės, o ne robotai, atlieka apie 4 tūkst. taškinio suvirinimo operacijų, o jų suvirinamų siūlių ilgis siekia kone 5 metrus. Odiniai G klasės sėdynių apmušalai taip pat siuvami rankomis. Nepaisant D.Zetsche noro išsaugoti klasikinę G klasės išvaizdą, Vokietijos gamintojas turės imtis priemonių siekdamas įgyvendinti griežtėjančius pėsčiųjų saugumo bei aplinkos taršos reikalavimus. Būtent 2016 m. įsigaliosiantys reikalavimai paskatino „Jaguar Land Rover“ apsispręsti dėl „Defender“ gamybos nutraukimo. Kalbama, kad siekdamas padidinti G klasės stabilumą ir norėdamas padaryti saloną erdvesnį gamintojas svarsto galimybę net 10 cm praplatinti visureigio kėbulą bei kiek sužeminti jo stogą.

Nors visureigių pardavimai auga greičiau nei visa rinka, „IHS Automotive“ prognozuoja, kad „tikrųjų“ rėminių visureigių dalis sumažės nuo 5 proc. 2014 m. iki 4,1 proc. 2020 m. Aplinkos sauga susirūpinę vairuotojai pripažįsta, kad tokie „valgūs“ gremėzdiški visureigiai nėra šiuolaikiška transporto priemonė, tačiau G klasės gerbėjai nenori jokių pokyčių, nes jie sunaikintų G klasės legendą.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (11)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (331)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (96)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (46)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Top naujienos

Į paskutinę kelionę išlydimas Saulius Karosas: amžinojo poilsio verslininkas atguls Menininkų kalnelyje (70)

Šią savaitę verslo pasaulį ištiko netektis – naktį iš antradienio į trečiadienį mirė...

Jevgenijus Kiseliovas: praėjus 28 metams, Lietuvoje žmonės gyvena taip, kaip mums net sapne nesisapnavo (192)

Sausio 13-oji – diena, kai prisimenami žmonės, kuriuos 1991 metais Vilniuje nužudė mūsų...

Kauno centre, prie ligoninės, mirė vyras: liudininkė negalėjo patikėti personalo abejingumu (917)

Penktadienį grupelė kauniečių su mirtimi susidūrė tiesiog vienoje miesto centro gatvių. Čia...

Ar į Naująją Zelandiją neišvykusi mergaitė padėkos Puidokui? (74)

„Skvernelis, Skvernelio, Skverneliui, Skvernelį...“ – trečią dieną iš eilės žiniasklaida...

Gdanske į paskutinę kelionę palydimas meras Pawelas Adamowiczius (1)

Žmonės iš visos Lenkijos šeštadienį laukia ilgoje eilėje prie Gdansko bazilikos, kur...

Apdovanojimų užkulisiuose ryškiausiai švietė Karolina Meschino ir Remis: pora dalijosi bučiniais ir spinduliavo meilę (34)

Penktadienio vakarą griausmingai paminėti jau tretieji „Žmonių“ apdovanojimai, kurių metu...

Medžioklė tęsiasi: naujas „Žalgirio“ magas ir pagrindinis Šaro tikslas šių metų Eurolygoje (59)

Kauno „Žalgirio“ vyrai iš medžioklės Nemuno saloje pagaliau grįžo su laimikiu: penktadienį...

Sėkmingą tinklaraštį sukūrusi Gabrielė Gzimailaitė: kai kurie ant mūsų pyksta, kad „durnos mergos iš nieko pinigus darosi“ (20)

Gabrielę Gzimailaitę „Instagram“ seka kiek daugiau nei 100 tūkst. žmonių, o tinklaraštis jau...

Dizainerė priminė, kaip 2000-aisiais atrodė lietuvių interjerai nuotraukų galerija (4)

Posakis, kad nauja – tai gerai pamiršta sena, galioja ir interjerui. Nors tūkstantmečių...

Kokie karjeros posūkiai laukia žiemos Zodiako ženklų: kai kurių laukia paaukštinimas (1)

Astrofame.com astrologai skelbia, ką gi 2019-ieji parodys jūsų karjerai. Kokie svarbiausi įvykiai...