aA
2017 metų Frankfurto automobilių parodoje įvyko pasaulinė „Renault“ koncepcinio modelio „SYMBIOZ“ premjera, kurios metu atskleista kompanijos transporto sistemos vizija 2030-iesiems metams. Elektra varomas, savavaldis, junglus ir sukurtas integruotis žmonių ekosistemoje – „Renault“ naujasis koncepcinis automobilis yra dar vienas žingsnis tyrinėjant ateities mobilumą, siūlantis dar nepatirtus važiavimo pojūčius dėl technologijų ir dizaino, sąveikaujančių su aplinka ir jos objektais, rašoma kompanijos pranešime žiniasklaidai.
"Renault SYMBIOZ"
© Gamintojo archyvas

„Tai, kaip mes naudojamės savo automobiliais, keičiasi. Automobiliai jau nėra tiesiog priemonė nuvykti iš vieno taško į kitą: aprūpinti gausiomis technologijomis, jie tampa interaktyvia ir suasmeninta erdve, sujungiančia keleivius su aplinkoje esančiomis kitomis transporto priemonėmis, žmonėmis ir objektais. Žvelgdami į 2030-uosius metus mes įsivaizduojame naujus scenarijus, kuriuose mūsų gyvenimo ir kelionių patirtys keičiasi dėl efektyvesnio energijos panaudojimo, junglumo ir savavaldžių sistemų“, – sako „Groupe Renault“ konkurencingumo direktorius Thierry Bolloré.

„SYMBIOZ“ koncepcinis projektas, pristatytas Frankfurto automobilių parodoje, yra žvilgsnis į ateitį – 2030-uosius metus, tačiau „Renault“ pristatė ir netolimai ateičiai, 2023-iesiems, sukurto automobilio bandomajį modelį, kurio testai prasidės jau šių metų pabaigoje.

Abu parodoje pristatyti automobiliai yra varomi elektra, savavaldžiai ir junglūs su aplinka. Automobilio keleiviai gali mėgautis namų šilumą menančiu jaukiu salonu, sukurtu užtikrinti pilnavertę autonominio valdymo patirtį. Kelyje „Renault“ koncepcinis automobilis užtikrina komfortą, leidžiantį jaustis kaip namuose, o pastatytas namo viduje pasitarnauja kaip mobilus, daugybę paskirčių atliekantis kambarys.

„Renault SYMBIOZ“ koncepcinis automobilis yra 4,70 metrų ilgio, 1,98 metro pločio ir 1,35 metro aukščio, tad atitinka įprasto D segmento automobilio matmenis, tačiau erdvus modulinis salonas prilygsta aukštesniajai klasei.

Koncepcinio „SYMBIOZ“ eksterjero dizainas taip pat novatoriškas. Viršutinė automobilio dalis, įkvėpta architektūrinių elementų ir sukurianti lengvumo įspūdį, visiškai skiriasi nuo masyvios ir išraiškingos apatinės dalies.

Papildomas mobilus kambarys

„Renault SYMBIOZ“ sukuria papildomą erdvę ir atlieka skirtingas, vartotojų norus ir poreikius išpildančias funkcijas. Namų viduje „SYMBIOZ“ tampa papildomu kambariu. Pakeliamoji platforma gali automobilį iš apatinio namo aukšto pakelti į miegamajį ar stogo terasą antrajame aukšte. Pastatytas ant namo stogo, „SYMBIOZ“ automobilis tampa nedidele poilsio ar relaksacijos oaze.

„SYMBIOZ“ koncepcinis automobilis gali būti naudojamas kaip atvira laisvalaikio erdvė, primenanti jaukią ir komfortišką svetainę – koncepcinio automobilio salonas sukurtas įkvėpimo semiantis iš svetainės kambarių interjero dizaino.

Elektra varomų transporto priemonių lyderis Europoje „Renault“ sukūrė „SYMBIOZ“ projektą siekdamas užtikrinti išmanų energijos dalijimąsi tarp automobilio ir namų. Elektros energija pagal gyventojų poreikius namo reikmėms ar automobiliui paskirstoma per išmanųjį tinklelį.

Pavyzdžiui, jeigu per artimiausias 48 valandas nėra planuojama jokia ilga kelionė automobiliu, jo baterijose bus palaikomas minimalus energijos lygis, pakankamas trumpai kelionei, taip optimizuojant elektros energijos paskirstymą namuose.

Išmaniąją sistemą galima užprogramuoti panaudoti „SYMBIOZ“ automobilio baterijose sukauptą energiją apšvietimui, ekranams ar buities prietaisams piko metu. Nutrūkus elektros tiekimui tokia funkcija įsijungia automatiškai.

Vadovaujantis „Easy Life“ filosofija sukurta išmani sąsaja, jungianti automobilį ir namus, yra nuolatinė ir užtikrina efektyvią bei nenutrūkstamą „SYMBIOZ“ ekosistemą, kuri leidžia paprastai ir be vargo pasiekti išmaniąsias sistemas.

„SYMBIOZ“ koncepcinio automobilio salonas yra lyg antrieji namai, kur viskas – muzika, socialinės medijos, debesų kompiuterija – yra po ranka. Šiame papildomame kambaryje galima skaityti, klausytis muzikos ar dirbti kompiuteriu, būdamas automobilyje net galite įleisti į namų duris paskambinusius svečius.

Prisijungę prie atviros platformos pasinaudojus „Internet of Things“ (IoT) technologija, gyventojai gali užprogramuoti išmanias sąsajas tarp automobilio ir namuose įrengtų prietaisų, tokiu būdu nuolatos ir nepastebimai valdant energiją, apšvietimą, multimedijos sistemas ar komforto funkcijas.

„Renault SYMBIOZ“ bandomasis automobilis: pažangiosios technologijos 2023-iesiems

„Renault SYMBIOZ“ bandomasis automobilis įkūnija kompanijos viziją, kaip elektra varomos, savavaldės ir junglios transporto priemonės gali atrodyti netolimais 2023 metais. Šis modelis nebuvo pademonstruotas Frankfurto automobilių parodoje, tačiau bandymai realiomis sąlygomis prasidės jau šių metų pabaigoje.

Tiek „Renault SYMBIOZ“ koncepcinis modelis, tiek ir bandomasis automobilis yra varomi elektros varikliais, „Renault“ tęsiant „nulinės taršos“ strategiją.

Abiejuose automobiliuose naudojami du elektros varikliai suteikia gerą galios ir svorio bei sukimo momento ir svorio santykį. Varikliai sumontuoti netoli galinės ašies ir atskirai suka abu ratus. Tokia konfigūracija paskirsto sukimo momentą kiekvienam ratui, taip pagerinant automobilio vikrumą ir stabilumą posūkiuose. Galinių varančiųjų ratų sistema užtikrina efektyvesnį elektros energijos panaudojimą ir didesnį vairavimo malonumą.

„SYMBIOZ“ bandomasis automobilis išvysto maksimalią net 500 kW galią ir 660 Nm aukščiausią sukimo momentą, kuris užtikrina didelę akceleraciją – iš vietos iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja mažiau nei per 6 sekundes. Pilnai įkrautos baterijos leidžia nuvažiuoti daugiau nei 500 km realiomis sąlygomis. 72 kWh talpos baterijas iki 80 proc. įkrauti galima vos per 20 minučių. Bandomojo „SYMBIOZ“ automobilio baterijos įkraunamos automatiškai, bevielio įkrovimo būdu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimas nesusitarė: hibridams ir elektromobiliams PVM lengvatos nebus (20)

Ekologiškam transportui pridėtinės vertės mokesčio ( PVM ) lengvata nebus nustatyta.

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (437)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Patikrino „Lietuvos metų automobilio“ greičiausius – iki 100 km/val. per mažiau nei 5 sekundes (2)

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai...

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Parodė, kaip bando naują „Porsche 911“: kyla į kalnus, traukia į Šiaurę, „kepa“ Mirties slėnyje (5)

Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „ Porsche 911 “ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1498)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (37)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Orai: laikysis lengvas šaltukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (491)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (25)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (32)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

DELFI autoriai pagerbti Titanų statulėlėmis (27)

Antradienio vakarą į iškilmingą vakarą MO muziejuje rinkosi DELFI autoriai ir bičiuliai. Čia...

Antrame kėlinyje įvarčiais prapliupę serbai sutriuškino Lietuvos rinktinę (209)

Lietuvos futbolo rinktinė sužaidė geriausią pirmą kėlinį UEFA Tautų lygoje, tačiau antrajame...

Neuromokslininkas Bredesenas: norite nesusirgti Alzheimeriu – venkite pagrindinių ligos sukėlėjų (30)

„Holistic Primary Care“ redaktorius Erikas Goldmanas kalbasi su dr. Dale’u Bredesenu –...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...