18. Tiek visiškai naujų ar patobulintų pagalbinių ir saugumo sistemų įdiegta atnaujintame „Focus“. Devynioliktu numeriu galima būtų įrašyti komunikacijos modulį SYNC 2, kurio naujausia modifikacija debiutuoja Europoje būtent „Focus“. Šio modelio pirkėjai pirmieji išbandys ir visiškai naujus 1,5 litro benzininį „EcoBoost“ ir tokio pat darbinio tūrio dyzelinį TDCi variklius.

Atnaujinant „Focus“ tobulinimo banga neaplenkė nė vienos svarbesnės automobilio dalies. Jo kėbulas tapo kiek žemesnis ir platesnis, visiškai naujas variklio dangtis, siauresni ir grakštesni priekiniai žibintai, griežtesnis „veidas“. Galinė dalis tapo skulptūriškesnė ir išraiškingesnė, nepriklausomai nuo kėbulo tipo. Iš pirmo žvilgsnio, „Focus“ tapo ryžtingesnis ir sportiškesnis. Iš antro – taip pat.

Automobilio salone daug pokyčių lėmė klientų atsiliepimai. Centrinėje konsolėje ir ant vairo gerokai sumažėjo atskirų mygtukų ir rankenėlių. Pats funkcijų valdymas tapo intuityvesnis, paprastesnis. Tamsaus audeklo apdaila ir subtilios chromuotos detalės salonui suteikia ramaus ir šiuolaikiško būsto pojūtį. Klientai norėjo, o „Ford“ inžinieriai jiems parūpino daugiau dėtuvių smulkmenoms ir patogesnių laikiklių gėrimams.

Po variklio dangčiu taip pat esama naujienų. Pirmąjį šių metų pusmetį kas trečias parduodamas „Focus“ po kapotu turėjo geriausio pasaulyje variklio titulą tris metus paeiliui iškovojusį litro darbinio tūrio „EcoBoost“. Naujausia 100 AG šio variklio versija anglies dvideginio į atmosferą išmeta vos 99 g/km. Šiemet „EcoBoost“ šeimą pagausino naujas 1,5 litro darbinio tūrio benzininis variklis, kurio dvi modifikacijos – 150 ir 182 AG – bus montuojamos ir naujajame „Focus“. Kitąmet šis variklis bus komplektuojamas su nauja 6 laipsnių pavarų dėže. Dar viena naujiena – 1,5 litro darbinio tūrio dyzelinis TDCi variklis, kuris, generuodamas 120 AG galios, bus 19 proc. taupesnis nei ligšiolinis 115 AG 2 litrų darbinio tūrio TDCi. Kita versija – 150AG – bus 15 proc. taupesnė nei ligšiolinis 140 AG galios dviejų litrų darbinio tūrio variklis.

„Ford“ inžinieriai patobulino priekinės pakabos geometriją, pagerino priekinės kėbulo struktūros atsparumą sukimui ir iš naujo suderino amortizatorius bei elektrinį vairo stiprintuvą. Naujajame „Focus“ debiutuoja stabilumo sistema „Enhanced Transitional Stability“, kuri seka automobilio greitį ir vairuotojo darbą vairu, siekdama iš anksto numatyti momentą, kai automobilis praras trauką. Tuomet iš anksto aktyvuojama elektroninė stabilumo sistema ir automobilis nepraranda stabilumo nė akimirkai.

Naujasis SYNC 2 modulis valdomas balsu ir 8 colių įstrižainės liečiamuoju ekranu. Modulyje instaliuota novatoriška navigacijos sistema, kurioje dalis funkcijų aktyvuojama balsu. Pavyzdžiui, pareiškus „Aš alkanas!“, sistema ekrane pasiūlys sąrašą artimiausių restoranų ir kelionės maršrutus.

„Focus“ rinkoje pasirodys su „Ford“ nuolat tobulinama automatine automobilio statymo sistema, kuri pamažu tampa beveik savarankiška. Dabar ji išrenka laisvą vietą automobilių aikštelėje, įvertina situaciją ir pastato automobilį. Vairuotojui pakanka valdyti stabdžius ir akceleratorių, o visa kita – sistemos rūpestis. Be to, naujoji sistema jau moka statyti automobilį ne tik paraleliai, bet ir išilgai, į eilę. „Cross Trafic Alert“ ir „Park-Out Assist“ moduliai stebi stovėjimo aikštelės aplinką ir perspėja apie judančius tarp eilių automobilius, kurie gali kelti pavojų išvažiuojant iš stovėjimo vietos.

„Focus“ taip pat patobulino susidūrimų prevencijos sistemą „Active City Stop“ (ACS). Sistema įvertina priešais esančias kliūtis ir imasi stabdyti, jei tos kliūtys artėja pernelyg greitai. Naujajame „Focus“ ACS veiks važiuojant iki 50 km/val. Užmiesčio keliams skirta susidūrimų prevencijos sistema vadinasi „Active Braking“ ir veikia greičio diapazone nuo 8 iki 180 km/val. Adaptyvi greičio palaikymo sistema „Adaptive Cruise Control“ dabar leidžia nustatyti pageidaujamą atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio. „Focus“ taip pat turės anksčiau naujojoje „Fiesta“ išbandytą programuojamą raktą „MyKey“, kuris leidžia nustatyti greičio, muzikos grotuvo garso lygio lubas ir kitus apribojimus.

„Adaptive Front Lighting System“ yra „Ford“ priekinių žibintų valdymo sistema, prisitaikanti prie aplinkos. Žinoma, ji taip pat buvo patobulinta. Sistema įvertina aplinkos apšvietimą, objektus kelyje ir tuomet nustato šviesos spindulio kryptį bei intensyvumą priklausomai nuo automobilio greičio, posūkio kampo ir distancijos iki priešais esančių objektų. Iš viso esama aštuonių skirtingų parinkčių, kurios leidžia optimizuoti „Focus“ bi-ksenono žibintų veikimą.

Greitkelyje žibintų šviesos spindulys nukreipiamas aukščiau, jis labiau koncentruotas ir šviečia toliau. Mieste šviesa labiau išsklaidoma, šviečia žemiau, plačiau. Posūkyje daugiau šviesos nukreipiama į kelkraštį, kad dviratininkai ir pėstieji neliktų šešėlio zonoje. Jei posūkyje važiuojama dideliu greičiu, pluoštas šviesos nukreipiamas ir į vidinę posūkio dalį.

Kartu su įprastu „Focus“ bus pristatytas ir atnaujintas ST, kuris – pirmą kartą – turės tiek benzininę, tiek dyzelinę versijas. „Focus ST“ sulaukė ne tik išvaizdos pokyčių, bet ir patobulintos pakabos, važiuoklės ir vairo mechanizmo valdymo sistemos.

Pirmasis „Focus” pasaulį išvydo 1998 metais. Nuo to laiko „Ford” pardavė daugiau nei 12 milijonų šio modelio automobilių. 6,9 mln. parduota Europoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)