aA
Specialus koncerno „Ford“ padalinys „Ford Performance“ mėgsta laužyti standartus. Šįkart „Ford Performance“ perbraižė „karštųjų hečbekų“ rinką, kurioje dėl besitęsiančių galios varžybų darosi per karšta net adrenaliną mėgstantiems vairuotojams. „Ford“ nusprendė tiesiog susikurti daugiau erdvės – nuo šiol karštasis hečbekas gali būti ir karštasis universalas, o po variklio dangčiu gali plakti dyzelinė širdis. Visa tai siūlo ką tik pristatytas naujos kartos „ Ford Focus ST“, ar, greičiau, „Focus ST“ šeimynėlė, rašoma pranešime.
"Ford Focus ST Performance Blue"
"Ford Focus ST Performance Blue"
© Gamintojo archyvas

Įprastas ketvirtosios kartos „Ford Focus“ klasėje ir šiaip jau išsiskiria savo itin tiksliu ir azartišku valdymu, todėl nenuostabu, kad C2 architektūros platformą praturtinus sportine pakaba su reguliuojamais amortizatoriais, galingais stabdžiais ir atitinkamais varikliais, gauname naujos kokybės mišinį, tinkamą naudoti tiek kelyje, tiek sportinėje trasoje.

Žanro klasika – „Focus ST“ hečbekas – komplektuojamas su „EcoBoost“ šeimos 2,3 litro darbinio tūrio varikliu, generuojančiu 280 AG. Arba, galima rinktis dyzelinį „EcoBlue“ šeimos 2 litrų darbinio tūrio variklį, generuojantį 190 AG. Pastarasis bus komplektuojamas su 6 laipsnių mechanine pavarų dėže, o benzininė versija – ir su automatine septynių laipsnių dėže.

Benzininė versija iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 5,7 sekundės, turbininiame variklyje pritaikyta „Ford GT“ ir „Ford F-150 Raptor“ išbandyta turbinos vėlavimo (turbo lag) neutralizavimo sistema, leidžianti išlaikyti stabilią trauką plačiame sūkių diapazone. ST su šiuo varikliu 100 km kelio suvartoja nuo 7,9 litro degalų.

Tuo tarpu dyzelinė ST versija skirta ramesniems vairuotojams. Jėgainė leidžia automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per 7,6 sekundės, o degalų suvartojimo apatinė riba siekia vos 4,8 l /100 kilometrų kelio.

Priekiniais ratais varomo „Focus“ pakaba retai sulaukia priekaištų, tačiau „Ford“ inžinieriai nusprendė, kad mechaninio išbaigtumo nepakanka – naujasis ST pirmą kartą bus komplektuojamas su elektronikos valdomu riboto praslydimo diferencialu eLSD ir pakabos monitoringo bei adaptavimo technologija „Continuously Controlled Damping“ (CCD), kuri kas 2 milisekundes apdoroja informaciją, gautą iš svarbiausių pakabos taškų ir atitinkamai keičia amortizatorių charakteristikas.

eLSD sumontuota sankabų sistema leidžia paskirstyti trauką taip, kad esant atitinkamoms važiavimo sąlygoms, iki 100 proc. traukos gali būti perduodama ratui, turinčiam geriausią sukibimą su kelio danga. Diferencialas labai efektyviai neutralizuoja mažo pasukamumo problemą įvažiuojant ir išvažiuojant iš posūkių.

„Išmaniosios technologijos pavertė ST savotišku daktaru Džekiliu ir Haidu – tas pats automobilis, ką tik ramiai vežęs šeimą užmiesčio keliu, akimirksniu virsta žvėrimi lenktynių trasoje. Užtenka mygtuko paspaudimo. Mes panaudojome patirtį, sukauptą supersportinėje kupė GT ir ikona tapusiame „Focus RS“, todėl naujojo ST lankstumas ir universalumas yra unikalus savo klasėje“, – sakė „Ford Performance“ Europos padalinio vadovas Leo Roeksas.

Naujasis ST taip pat paveržė karūną iš „Fiesta ST“, kuri iki šiol buvo laikoma vairo stiprintuvo greitoveikos rekordininke, o visai vairo pasukimo amplitudei užtenka vos dviejų vairo rato apsisukimų.

"Ford Focus ST Performance Blue"
"Ford Focus ST Performance Blue"
© Gamintojo archyvas

Mėgstantiems parengtus sprendimus „Ford ST“ siūlo 4 skirtingus važiavimo režimus – slidžiam keliui, įprastą, sportinį ir lenktynių trasos (užsisakiusiems „Performance Pack“ komplektaciją). Kiekvienam iš šių režimų pritaikytas skirtingas diferencialo, pakabos monitoringo sistemos, vairo stiprintuvo, stabdžių, traukos valdymo, automatinės pavarų dėžės valdymo, ESC reguliavimo rinkinys, optimizuotas atitinkamoms važiavimo sąlygoms.

Kaip jau įprasta, ST išorė smarkiai nesiskirs nuo standartinio „Ford Focus“, išskyrus paskiras sportiškumą pabrėžiančias detales ir ryškesnių spalvų paletę. Ko gero, ryškiausias skirtumas – originalaus dizaino 18 arba 19 colių skersmens ratlankiai, apauti „Michelin Sport Pilot“ padangomis. Tiesa, salone tokių detalių bus daugiau – pradedant sportiniais „Recaro“ krėslais ir baigiant „Ford GT“ primenančiu virtualiu prietaisų skydeliu bei sidabro siūlais siuvinėtais apmušalais.

ST neapsiėjo ir be elektroninių saugumo bei vairavimo asistentų, kurių sąrašas jau perkopė dviženklį skaičių. Užtenka paminėti adaptyvią greičio palaikymo sistemą su ženklų ir ašinės linijos atpažinimo moduliais, išmaniąją priekinių žibintų sistemą, kliūčių išvengimo ir smūgio prevencijos sistemą „Evasive Steering Assist“. ST taip pat turi SYNC 3 balsu valdomą komunikacijos sistemą su įdiegtu „FordPass Connect“ moduliu, leidžiančiu automobilyje sukurti WiFi ryšio bazę, prie kurios gali jungtis iki 10 bevielių įrenginių.

Naujasis ST bus gaminamas Zarluiso gamykloje Vokietijoje ir rinkoje pasirodys rudenį. Lietuvoje „Inchcape“ salonuose „Focus ST“ taip pat laukiama jau šį rudenį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

„Renault“ išleido „Megane“ sedaną: turės ir naują variklį (6)

„ Renault “ pristato naująjį „Megane“ sedano versijoje – „ Renault Megane...

Vilniuje atidaryta didžiausia Lietuvoje „Hyundai“ atstovybė (6)

„Autofortas motors“ tapo didžiausiu oficialiu „Hyundai“ prekės ženklo atstovu, tiekiančiu...

Nemaloni staigmena „Regitroje“: automobilis tas pats, o registracijos mokestis – 6 kartus didesnis (99)

Lietuvoje įsigaliojus registracijos mokesčiui, už daugelį šalyje registruojamų ar...

„Jaguar“ atnaujino „E-Pace“ – pasirodė ir iš tinklo įkraunama hibridinė versija

„Jaguar“ pristato naująjį „E-Pace“ – atnaujintos išorės ir salono, su šiuolaikiška...

„Bentley Flying Spur“ nuo šiol turės populiarųjį V8 variklį (4)

Geriausiu pasaulyje prabangiu sedanu ne kartą pavadintą „ Bentley Flying Spur“ nuo šiol bus...

Top naujienos

Vyro pinigai liko įkalinti banke: sąskaitą užblokavo, bet mokesčius skaičiuoja (12)

Verslininkas Gytautas papasakojo apie situaciją, kurioje atsidūrė jo banko sąskaitoje laikomi...

Profesorius Kasiulevičius išvardijo 9 punktus, kaip Airija kovoja su koronavirusu: rezultatai kalba patys už save (229)

Gydytojas, profesorius Vytautas Kasiulevičius savo Feisbuko paskyroje šeštadienį pasidalino...

Naujas rekordas: Lietuvoje – 1001 koronaviruso atvejis, 8 žmonės mirė papildyta (771)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja, kad per praėjusią parą Lietuvoje...

VRK nagrinėjo LLRA-KŠS skundą dėl Tapino iniciatyvų: leidinį pripažino neigiama politine reklama (59)

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) šeštadienį vertino Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų...

2 daktarai teigia: tikroji širdies ligų priežastis – ne cholesterolis

Leidykla „Briedis“ pristato dviejų garsių daktarų – sertifikuoto mitybos specialisto Jonny...

Kaunas imasi ypatingų priemonių: prie kapinių budės pareigūnai, bus tikrinamas ir verslas (9)

Kauno miesto savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus specialistai drauge su...

Dėl mįslingų susirgimų galvas kraipo net geriausi JAV mokslininkai: pėdsakai veda į Kremlių (341)

Pradedant 2016 metais JAV diplomatai ir CŽA agentai, dirbantys užsienyje, įskaitant Kubą ir...

„Žalgiris“ – saviizoliacijoje, koronavirusas nustatytas Jokubaičiui (130)

Šeštadienį Kauno „Žalgirį“ pasiekė žinia, kad Roko Jokubaičio COVID-19 testo rezultatas...

Gyventojai nerimauja dėl šildymo sąskaitų: radiatoriai „pleška“, administratoriaus neprisišauksi (33)

Nesklandumai pradedant šildymo sezoną gali pasireikšti ne tik nešylančiais, bet ir pernelyg...

Koronaviruso kelius stebintis pareigūnas perspėja: Vėlinių laikas – lyg tiksinti bomba (246)

Didieji Lietuvos miestai, Vyriausybės nutarimu, vėl gyvena karantino ritmu. Nacionalinio...

|Maža didelių žinių kaina