aA
Fiat Tipo“ pirmą kartą publikai buvo parodytas 1988-ųjų sausio 26-ąją, o šio pavadinimo istorija tęsiasi ir šiandien. Kompaktinės klasės automobilis yra žinomas ne tik savo gimtojoje Italijoje, bet ir daugelyje kitų Europos, Afrikos valstybių.
Pirmasis "Fiat Tipo" modelis
© Gamintojo archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, šiandien „Tipo“ yra laikomas vienu sėkmingiausių kompaktinės klasės automobilių visame EMEA regione, į kurį patenka Europos, Artimųjų Rytų bei Afrikos valstybės. 2017-aisiais šiame regione buvo parduota 180 tūkst. „Fiat Tipo“ automobilių, o Italijoje šis modelis yra vienvaldis C segmento (kompaktinės klasės automobilių) lyderis, užimantis 20,7 proc. rinkos dalį.

„Prieš tris dešimtis metų pasirodęs „Fiat Tipo“ buvo labai inovatyvus. Įmonės inžinieriai sugebėjo pasiekti puikias valdymo savybes bei užtikrinti komfortą ir saugumą nedarant kompromisų nė vienoje srityje. Be to, didžiulis dėmesys buvo kreipiamas į vidaus ergonomiką – žmonės turi sėdėti patogiai, o jų daiktai būti padėti saugiai“, – sako Aurimas Tamašauskas, „Modus Group“, atstovaujančios itališkam prekės ženklui „Fiat“, automobilių verslo pardavimų direktorius.

Šiandien parduodamas „Tipo“ buvo kuriamas remiantis tais pačiais principais. Siekis sukurti kokybišką automobilį nedarant kompromisų su komfortu atsipirko: „Tipo“ pardavimai auga sparčiausiai Europoje, lyginant su kitais kompaktinės klasės automobiliais, pažymima pranešime.

Naujovės nuo 1988-ųjų

Trisdešimtojo gimtadienio proga galima pažvelgti atgal į 1988-uosius: kas bendro tarp pirmojo „Fiat Tipo“ ir naujausios kartos modelio, kurio dizainą ir technologijas kūrė tarptautinė dviejų tūkstančių žmonių komanda?

Iš pirmo žvilgsnio, bendrų bruožų nėra daug: išvaizda, matmenys, technologijos skiriasi, tačiau vienas dalykas vienija – tai naujovės. Pirmasis „Fiat Tipo“ buvo gaminamas ant visiškai naujos platformos, kuri vėliau buvo panaudota ir kitiems „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) automobiliams – „Alfa Romeo 145“, „Fiat Coupe“, „Lancia Delta“ ir kt.

Dabartinis "Fiat Tipo"
Dabartinis "Fiat Tipo"
© Gamintojo archyvas

Automobilio kėbulas jau 1988-aisiais buvo padengtas cinku ir visiškai apsaugotas nuo rūdžių. Tai – retas atvejis net ir šiais laikais. Vakarų Europos šalių gatvėse šiandien galime pamatyti nemažai klasikiniais tampančių modelių, o jų būklę dešimties balų sistemoje galima įvertinti maksimaliai.

1989-aisiais rinkos naujoko „Fiat Tipo“ inovacijos buvo įvertintos visame žemyne: ką tik nuo konvejerio nuriedėjęs modelis tapo Europos metų automobiliu.

„Fiat“ markės DNR

Kalbant apie itališkus automobilius, dizainas niekada nebūna paskutinėje vietoje ir „Fiat“ – jokia išimtis. Tiek interjeras, tiek eksterjeras šiam modeliui kuriamas remiantis pagrindinėmis markės vertybėmis: praktiškumu, paprastumu ir funkcionalumu.

Visi pirmosios kartos „Fiat Tipo“ buvo penkerių durų hečbekai, o ant tos pačios platformos pagamintas „Tempra“ turėjo sedano ir universalo kėbulą. Šiandien visi trys kėbulo tipai patalpinti po vienu vardu – „Tipo“. Visi jie „Fiat“ markės DNR žyminčias vertybes atitinka ne prasčiau nei pirmtakas.

Pirmosios kartos „Tipo“ iš kitų galėjo pasigirti didele bagažine. Naujausias „Tipo“ šios savybės neprarado – hečbeko kėbulo modelio bagažo talpa yra 440 litrų, o universalo – 550 l.

1988-aisiais „Tipo“ pirkėjai turėjo didelį variklių pasirinkimą: gamoje buvo penki benzininiai ir dyzeliniai agregatai bei du komplektacijų lygiai. Šiandien automobilyje montuojami taip pat penki varikliai: trys skirtingos galios dyzeliniai ir du benzininiai, poruojami su mechanine bei automatine pavarų dėžėmis.

Išoriškai nepastebimos naujovės

Inovatyvumas nesibaigia „Fiat Tipo“ išorėje. Viduje jo – priešingai – dar daugiau. Daugelis inovatyvių funkcijų pasiekiama 7 colių skersmens didelės skiriamosios gebos lietimui jautriame ekrane. Įvairias jo funkcijas, tarsi planšetėje, galima pasiekti liečiant tam tikrus simbolius arba braukant pirštais į vieną ar kitą pusę.

„Tipo“ integruota speciali šiam modeliui sukurta „Uconnect™“ sistema, kuria galima valdyti visus automobilyje esančius įrenginius: muzikos ir radijo grotuvus, išmaniuosius telefonus bei planšetes, prijungtus per USB ar „Aux-in“ lizdus.

Sistemoje galima prieiga prie „Deezer“, „Tune-In“, „Reuters“, „Twitter“ programų, yra integruota paprastai naudojama palydovinė navigacija su trimačiais (3D) žemėlapiais, o maršrutą galima įvesti balsu.

„Tipo“ ne mažiau svarbi ekologija: automobilis, pasirinkus specialų „eco:Drive“ režimą, padės važiuoti ekonomiškiau, sutaupyti degalų bei sumažinti CO2 emisiją.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Snygis baigėsi, vairuotojų problemos ne – automobiliu geriau niekur nevažiuoti (168)

Vilniaus vairuotojams prieššventinė savaitė, panašu, taps rimtu išbandymu nervams. Antradienį...

Seimas pasakė „ne“ privalomiems alkoblokams nuomojamuose automobiliuose (4)

Seimas antradienį nepritarė siūlymui nuomojamuose automobiliuose privalomai įrengti vadinamuosius...

ES nurodė – naujų automobilių tarša turės mažėti daugiau nei trečdaliu

Nauji automobiliai Europos Sąjungoje 2030 metais anglies dioksido į aplinką galės išmesti 37,5...

Kas parodo, kad žieminės padangos tiks lietuviškiems keliams (8)

Vairuotojus užklupusi žiema geriausiai parodo, kurie automobiliai yra „apauti“ kokybiškomis...

Kaunas siūlo įteisinti policijos ir vairuotojų išpeiktą naujovišką gatvių ženklinimą (172)

Kauno gatvėse išpiešti rombai sukėlė tikrą diskusijų audrą – vieni palaikė Kauno...

Top naujienos

Įkalintas vilnietis prabilo apie protu sunkiai suvokiamą patirtį: buvau verčiamas miegoti su pareigūnėmis (228)

Ar gali būti, kad kalėjimų sistemos pareigūnai, siekdami sukompromituoti įkalinimo įstaigose...

DELFI tyrimas. Rusijos dujotiekį „Nord Stream 2“ peikianti Lietuva pati atveria duris jo rėmėjams (49)

Svarbius energetikos projektus Lietuvoje vykdanti Suomijos „ Fortum “, netiesiogiai prisideda prie...

Teisėsauga suėmė Algirdą Paleckį: įtariamas šnipinėjimu (232)

Galimo šnipinėjimo bylą tirianti teisėsauga suėmė buvusį Socialistinio liaudies fronto...

Grybauskaitės ir Skvernelio konfliktas: malšinti aistras siūlėsi ir Pranckietis (46)

Augant įtampai tarp premjero Sauliaus Skvernelio ir prezidentės Dalios Grybauskaitės, Seimo...

Panevėžietis rūdžių kalnus verčia išpuoselėtais BMW ir „Mercedes-Benz“, darbų sąraše – ir „Porsche“

Panevėžietį Dana Sergejevą gimtame mieste, matyt, žino kiekvienas. Tie, kurie apie vyrą nėra...

„Žalgirį“ gerai pažįstantis latvis jaučia – tai proga nutraukti „Daruššafaka“ nesėkmių ruožą specialiai DELFI iš Stambulo

Žanis Peineris – bene geriausiai Lietuvos krepšinio gerbėjams pažįstamas Stambulo „...

Pokyčiai pasaulyje grasina suvalgyti kone visus norvegų sukauptus pinigus Gerovės fonde (61)

Jei pasaulis imtųsi entuziastingiau kovoti su iškastiniu kuru, Norvegijai tai kainuotų daugiau nei...

Putino meilė Saudo Saudo Arabijos kronprincui – daug didesnio plano dalis (59)

Kartais rankos paspaudimas gali reikšti daug. Richardo Nixono ištiesta ranka Zhou Enlai 1972 metais...

Nusivylė tarpininkais: išsinuomotame bute teko išgyventi siaubo filmą

Istorija tokia: nuomavomės butą Justiniškėse , Taikos gatvėje. Turbūt noras domėtis vabalais...

Lietuviškas šventinis stalas iš arti: kaip mitybos specialistai vertina dažniausius patiekalus (21)

Silkė, balta mišrainė, mandarinai – artėjančių švenčių stalo klasika. Skaičiuojama, kad...