aA
Vairuotojo akimis nukreipiamos automobilio priekinių žibintų šviesos? Tai, kas vis dar skamba kaip fantazija iš mokslinės fantastikos srities, Jungtinių Tautų paskelbtais tarptautiniais šviesos metais (Year of Light) nėra labai nutolusi nuo realybės. „Opel“ inžinieriai jau dirba prie ateities automobilių žibintų sistemos, kuri veiks paremta akių judesių sekimo technologija.
© Gamintojo nuotr.

Skelbiama, jog sukurta trečios kartos automobilių prisitaikanti žibintų sistema, kuri bus įdiegta po dabartinės AFL+ „bi-xenon“ sistemos, dėl kurios daugelyje „Opel“ modelių yra iki 10 apšvietimo funkcijų, ir „Opel“ LED matricos žibintų sistemos, kuri greitai bus taikoma serijinėje gamyboje.

„Jau maždaug dveji metai, kai mes kuriame šią šviesos krypties ir intensyvumo reguliavimo koncepciją, pagrįstą tuo, kur žiūri vairuotojas. Kuo geriau suprantame šios technologijos pranašumus, tuo intensyviau stengiamės įgyvendinti mūsų bendrą projektą“, – sako „Opel“ apšvietimo technologijų direktorius Ingolfas Schneideris, apibūdindamas unikalų „Opel“ Tarptautinio technologijų plėtros centro ir Darmštadto technikos universiteto bendradarbiavimą.

Buvo siekiama sukurti paprastą sistemą, tinkamą naudoti serijinės gamybos automobilyje. Skirtingai nei kuriamų aukšto lygio akių judesių sekimo sistemų, kurioms yra reikalingos 5–10 kamerų, atveju, pirmiausia buvo naudojama paprasta interneto kamera. Nukreipta į vairuotojo galvą, ji sekdavo gerai matomas kūno dalis, pavyzdžiui, nosį ir akis, siekiant nustatyti judesį ir tokiu būdu vairuotojo regėjimo liniją.

Tada sistema paversdavo surinktą informaciją duomenų komandomis, skirtomis elektroniniu būdu valdomiems jungimo įtaisams, kurie greitai nukreipdavo automobilio priekinių žibintų lęšius. Nors šis metodas buvo labai artimas priekinių žibintų valdymui akių judesių pagalba, duomenų apskaičiavimas vis tiek užtrukdavo per ilgai, o interneto kameros įrašymo greitis taip pat buvo per lėtas, kad būtų patenkinti daug dėmesio reikalaujantys kelių eismo sąlygų reikalavimai.

Greita reakcija ir išmanus uždelsimas

Kameros veikimo parametrų optimizavimas ir akių judesių sekimo algoritmo pritaikymas lėmė proveržį. Dabar kameroje įrengti periferiniai infraraudonieji davikliai ir centriniai fotodiodai, galintys atpažinti vairuotojo akis daugiau kaip 50 kartų per sekundę prieblandoje ir nakties metu. O kai duomenų apdorojimas ir perdavimas yra daug greitesni, priekinių žibintų jungimo įtaisai reaguoja akimirksniu, atlikdami horizontalius ir vertikalius nustatymus.

Opel kuriama žibintų sistema
© Gamintojo nuotr.

Liko tik viena problema. Praktikoje vairuotojo akys labai natūraliai ir nesąmoningai peršoka nuo vieno dėmesį atkreipiančio dalyko prie kito. Tad, jeigu priekiniams žibintams būtų leidžiama tiksliai sekti šiuos judesius, automobilio šviesos pluoštas padrikai šokinėtų aplink, ir ši savybė būtų nepriimtina nei vairuotojui, nei kitiems eismo dalyviams.

„Siekdami išspręsti šią problemą, sėkmingai sukūrėme sudėtingą uždelsimo algoritmą, kuris užtikrina tinkamą judesių srautą šviesos pluoštui, – sako I. Schneideris. – Kitas svarbus pranašumas yra tas, kad akių judesių sekimo įtaisas nėra individualiai pritaikytas konkrečiam vairuotojui. Sistema veikia puikiai bet kam esant už vairo.“ Net jeigu vairuotojo dėmesys akimirksniui nukrypsta nuo priešakyje esančio kelio, apšvietimas visuomet bus nukreiptas kelionės kryptimi. Taip yra dėl to, kad artimosios žibintų šviesos užprogramuotos užtikrinti minimalų tinkamo apšvietimo lygį.

Šviesu kaip dieną: LED matricos šviesos sistema

„Opel“ inžinieriai šiuo metu baigia ir naujos kartos apšvietimo sistemos, skirtos būsimiems „Opel“ automobiliams, bandymus. LED matricos šviesa užtikrina apšvietimą neakinančiomis tolimosiomis šviesomis, kuris yra automatiškai ir nuolat pritaikomas besikeičiančioms eismo situacijoms. Tokiu būdu LED matricos šviesos funkcijos, pavyzdžiui, AFL+ su „Opel Eye“ priekine kamera, bei jų tikslumas ir prisitaikymo pajėgumas pasistūmėjo vienu žingsniu į priekį. Nustačius šviesos šaltinius iš artėjančių arba priekyje važiuojančių automobilių, atskiri LED (šviesos diodai) atitinkamoje zonoje yra deaktyvuojami, tuo tarpu likusioji kelio dalis išlieka ryškiai apšviesta. Dėl šios „Opel“ automobilių apšvietimo sistemos vairuotojai net ir naktį gali jausti kaip dieną, neakindama kitų eismo dalyvių. Ji bus pristatyta per ateinančius 18 mėnesių.

Opel LED matricos žibintai
© Gamintojo nuotr.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobilių dizaineris apie šiandienos automobilius: sunku atskirti, kuris yra kuris (3)

Šiais laikais, kai pramonė nužengė taip toli, kai automobiliai patobulėjo tiek, kad blogų jau...

Vyras įsigytą mašiną iš salono vadina „kate maiše“, pardavėjai ginasi parašais ant sutarčių (332)

Arūnas iš Klaipėdos įsigytą „Ford Grand C-Max “ vadina „kate maiše“, nors automobilį...

„Toyota“ gamins hibridinį „Corolla“ modelį – žada itin mažas degalų sąnaudas (6)

Nusprendę, kad nebenori tęsti „Auris“ modelio gamybos, „ Toyota “ koncernas praplėtė...

Lietuvos automobilių parko paveikslas kone nesikeičia – į šalį plūsta seni „dyzeliai“ (169)

Dauguma varomi dyzelinu ir maždaug 11,3 m. amžiaus – toks yra į Lietuvą atvežamų naudotų...

Kaip automobilį renkasi šeimos: pirmiausia rūpi kaina, tada – saugumas (6)

„Lietuvos metų automobilį 2019“ renkančios komisijos nariai sutinka, kad vieno recepto renkant...

Top naujienos

„Putino liudininkai“: 2012-aisiais prasidėjo tikros nesąmonės (81)

Vitalijaus Manskio dokumentinis filmas „Putino liudininkai“ – viena iš svarbiausių...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (58)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Žaidėjus išteisinęs ir sirgaliams dėkojęs Jankauskas: tai jau kelia neviltį specialiai iš Ploješčio (20)

Tuščios tribūnos nesukliudė antrąkart rumunams įveikti Lietuvos, šįkart rungtynių scenarijus...

Dar vienas skandalas Kaune: medikus šokiravo motinos elgesys su mažyliu – skubiai iškvietė vaikų teises (560)

Motina meta kaltinimus Kauno klinikų medikams . Anot jos, šie galimai per stipriai suspaudė vaiką.

Po žinių apie sniegą – patikslinta sinoptikų prognozė: nemalonumai užklups netikėtai (9)

Sekmadienio dieną Lietuvos padangė bus debesuota. Nedideli pragiedruliais pasirodys kai kuriose...

Rumunai suvarpė Lietuvos vartus ir išmetė rinktinę į žemiausią divizioną (327)

Šeštadienį daugiau nei 15 tūkstančių vietų turinčiame Ploješčio miesto stadione vykusiose...

Vieta, apie kurią lietuviai galėjo tik pasvajoti: paslaptingas kino teatras, kur leidžiama daugiau nei įprastai (69)

Sostinėje įsikūrė nauja vieta, apie kurią anksčiau net nesvajojote, kad tokia gali būti. Po...

Žurnalistė apsilankė nuogalių kurorte: orgijos vyko vidury baltos dienos (154)

„Ateik greičiau pažiūrėti! Aname balkone vyksta orgija!“ – sušukau savo seseriai, rodydama...

Kremliaus kėslai verčia sunerimti: visai šalia Lietuvos – pavojingi signalai (152)

Latvija švenčia šimtmetį . Tačiau Latvijos parlamentarai nespėjo įteikti dovanos šaliai –...