aA
Didžiausiai Japonijos automobilių gamintojai „Toyota“ pranešus apie sprendimą nebeprekiauti Europoje dyzeliniais automobiliais, jai įkandin pasekė dar viena kompanija. „Nissan“ sprendimas atsisakyti dyzelinių automobilių prekybos Senajame žemyne buvo paskatintas sumenkusios paklausos: žmonės tokių automobilių vengia, baimindamiesi didesnių mokesčių ir gresiančių draudimų.
Simboliška, bet "Nissan" gamina ir geriausiai pasaulyje parduodamą elektromobilį "Leaf"
© Gamintojo archyvas

Negana to,panašu, kad „Nissan“ pavyzdžiu gali pasekti ir daugiau automobilių gamintojų, skelbia europe.autonews.com.

„Nissan“ pirmadienį pranešė keičianti veiklos strategiją Europoje ir nuo šiol didžiausią dėmesį skirsianti elektrinėms transporto priemonėms.

„Toyota“ kovą sakė, kad iki 2018 metų pabaigos taip pat liausis Europoje pardavinėjusi dyzelinius lengvuosius automobilius. Šiuo metu dyzeliniai automobiliai sudaro mažiau nei 10 proc. visų Europoje parduodamų „Toyota“ automobilių. Nepaisant to, gamintojas ir toliau siūlys dyzelines „Land Cruiser“, „Hilux“ ir „Proace“ versijas.

Kiti automobilių gamintojai iš Japonijos taip pat gali pasekti „Nissan“ ir „Toyota“ pavyzdžiu. Gana realu, kad jie neturės kito pasirinkimo, nes po „Volkswagen Group“ sukelto emisijų klastojimo skandalo regione pastebimai griežtinama emisijų reglamentavimo tvarka.

„Šią tendenciją geriausiai iliustruoja japonai, nes jie nuo pat pradžių skeptiškai vertino šią technologiją ir šioje srityje neturi daug kompetencijos“, – sako Taikomųjų mokslų universiteto automobilių sektoriaus valdymo vadovas Stefanas Bratzelis. Jis teigia, kad realiausi kandidatai artimiausiu metu atsisakyti dyzelinių automobilių – „Honda“ ir „Mazda“.

Praeitais metais dyzelinių automobilių paklausa Senajame žemyne smuko 7,9 proc. iki 6,77 mln. automobilių. Tai reiškia, kad jie tesudaro 43,8 proc. visų lengvųjų transporto priemonių. Tai gana drastiškas pasikeitimas po 2011 metų piko, kai šis skaičius siekė 54,9 proc., skelbiama „JATO Dynamics“ pateikiamoje statistikoje. Ekspertai sako, kad pardavimai mažės ir toliau, tad automobilių gamintojai privalės keistis kartu su pirkėjų poreikiais.

„Tiek gamintojai, tiek pramonės veikėjai aiškiai pastebi mažėjančią dyzelinių automobilių paklausą, tačiau staigios tokių transporto priemonių mirties artimiausiu metu neprognozuojame. Bent jau kol kas modernūs dyzeliniai varikliai vis dar turi savo pirkėją, „Nissan“ jais vis dar prekiauja“, – sako „Nissan“ atstovė spaudai.

„Europoje, kur koncentruojasi mūsų dyzelinių automobilių pardavimai, vis tvirčiau įsitvirtina elektriniai automobiliai, tad galime laipsniškai keisti kryptį ir atnaujinti savo asortimentą“, – pridūrė ji.

Kiek anksčiau gerai informuotas šaltinis „Reuters“ sakė, kad „Nissan“ dėl sumenkusios dyzelinių automobilių paklausos ketina iš savo gamyklos Sanderlande – didžiausios Didžiosios Britanijos automobilių gamyklos – atleisti šimtus darbuotojų.

2017 metais „Nissan“ Europoje pardavė 128 tūkst. 456 dyzelinius automobilius arba 16 proc. visos dyzelinės produkcijos regione, skelbia „Bloomberg Intelligence“.

„Nissan“ Europoje prekiauja komerciniais dyzeliniais automobiliais, tarp kurių „Navara“ ir NV200. Nors dyzelinas ir po šiai dienai išlieka svarbia degalų technologija lengvosioms komercinėms transporto priemonėms, pavyzdžiui, pikapams, bendrovė ketina mažinti savo veiklos apimtis ir šiame sektoriuje ir palaipsniui pereiti prie elektrinių variklių, skelbia „Nissan“.

Kalbant apie potencialias VW skandalo pasekmes, viena iš jų – draudimas dyzeliniams automobiliams važinėti miestuose, tokiu būdu siekiant sumažinti taršą ir pagerinti oro kokybę. Paryžiaus miesto valdžia taip pat pasišovė drausti senesnius dyzelinius automobilius. Automobilių gamintojai bandė kiek apraminti klientų nuogąstavimus ir siūlė specialių programų, kaip senus dyzelinius modelius paprasčiau pakeisti naujesniais, jeigu kartais tokios transporto priemonės savininkas susidurtų su ribojimais.

Gegužės pradžioje skelbti duomenys atskleidė drastišką dyzelinių automobilių paklausos sumažėjimą Didžiojoje Britanijoje, kuri yra antra didžiausia automobilių rinka po Vokietijos, kur dyzelinių automobilių pardavimai taip pat mažėja.

Susidūrę realiais bandymais mažinti dyzelinių variklių emisijas, automobilių gamintojai, norėdami išgyventi, priversti taikytis prie pokyčių, pavyzdžiui, daugiau investuoti į elektrinių automobilių gamybą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Tesla Model 3“ saugumo bandymai atskleidė, kodėl elektromobiliai dažnai saugesni nei įprasti automobiliai

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija ( NHTSA ) atliko „ Tesla Model 3 “...

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją (1)

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (27)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Diena be automobilio, bet su nemokamu viešuoju transportu (6)

Šeštadienį Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio....

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (17)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

Top naujienos

Darželinukų mamos pyksta: vaikai grįžta alkani, o kainos šoktelėjo be jokio įspėjimo (49)

Kone pusantro šimto eurų – tokią sumą marijampolietė mama pamatė atėjusi pasiimti įmokos...

Statistikos piniginėje nejaučia: labiausiai atlyginimai kilo daugiausiai uždirbantiems (19)

Oficiali statistika skelbia, kad lietuvių piniginės pilnėja – atlyginimai auga sparčiausiai per...

Tragiškai žuvusios manekenės agentas Italijoje šokiruotas: tiesą apie jos mirtį žino visi, bet bijo sakyti garsiai (6)

Vos už keletos mėnesių sueis metai po modelio Dovilės Didžiunaitytės žūties, tačiau...

Ušackas pranešė, kad pralaimėjęs Šimonytei partinius rinkimus, Prezidento posto nesiektų (234)

Prie Prezidento rinkimų starto linijos – ir Ingrida Šimonytė . Ką pasirinks TS–LKD: ją ar...

Karbauskis už Grybauskaitės pasiūlymo mato kyšančias farmacininkų ausis (678)

Tikrasis prezidentės pateiktų priemonių konkurencingumui didinti tikslas yra sustabdyti planus dėl...

Orai: šaltis po truputį įsigalės (6)

Savaitė, prasidėjusi šalčiu, nelepins ir toliau. Artimiausiomis dienomis žadama daugiau...

Lietuviai nukeliavo į turistų aplenkiamą Iraną: šiurpių mirties bausmių vieta stebino svetingumu (59)

Keliauti į Iraną sugalvojau tada, kai perskaičiau daug informacijos apie tenykščius žmones, jų...

Broliai Ballai autobusu grįžo į Lietuvą (51)

Sausio mėnesį krepšininkai Lamelo ir LiAngelo Ballai atvyko į Lietuvą. Tuo metu Vilniaus oro...

Nekaltas pirkinys oro uosto užkandinėje baigėsi tragedija (36)

Viena mergina mirė nuo stiprios alergijos sezamams, kai oro uosto kavinėje „Pret a Manger“,...

FIFA metų geriausiu futbolininku išrinktas ne Ronaldo – triumfavo Modričius lietuvių balsai rinkimuose (15)

Šių metų sensacija Kroatijos rinktinės ir Madrido „Real“ variklis 33 metų Luka Modričius...