Baterijų gamyklos ketina keltis į Europą ir tokiu būdu meta iššūkį lyderiaujančiai „Tesla Inc.“, kuri baigia statyti savo gamyklą Nevadoje, ir siekia greitesnio perėjimo prie „žaliosios“ energijos tiek automobilių gamybos, tiek ir energetikos sektoriuje.
"Daimler AG" antrinės įmonės baterijų gamykla
© Reuters / Scanpix

Vokietijos kanclerė Angela Merkel palaimino naująją 500 mln. eurų vertės gamyklą, kurioje bus surenkami ličio jonų energijos baterijos, skirtos „Daimler AG“ gaminamiems prabangiems „Mercedes-Benz“ ir „Maybach“ automobiliams, rašo „Bloomberg“.

Sprendimas statyti gamyklą 130 km į pietus nuo Berlyno patvirtina, kad tiek automobilių gamintojai, tiek ir energetikos sektoriaus bendrovės žengia į energijos kaupiklių gamybos teritoriją. Technologijos – esminis veiksnys, be kurio neįsivaizduojamos naujosios kartos „žaliosios“ transporto priemonės ir galimybė panaudoti vėjo ir saulės skleidžiamą energiją tada, kai to reikia labiausiai. Kaip rašo „Bloomberg New Energy Finance“, dviem dominuojantiems pramonės sektoriams judant ta pačia kryptimi baterijų kainos turėtų mažėti ganėtinai sparčiai.

„Baterijų kainoms krentant ir energijos tankiui didėjant elektros baterijomis varomi automobiliai iki 2030 m. turėtų tapti pigesni nei degalus naudojantys jų ekvivalentai“, – patikino analitikas Nikolas Soulopoulas iš „Bloomberg LP“.

Prognozuojama, kad iki 2021 m. pasauliniai baterijų gamybos pajėgumai padidės daugiau nei dvigubai ir pasieks 278 gigavatvalandes (šiuo metu šis rodiklis siekia 103 gigavatvalandes). Dar planuojama, kad Europai tenkanti rinkos dalis per tą patį laikotarpį padidės beveik dvigubai, lyginant su šiuo metu fiksuojamais 2,5 proc.

Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir "Daimler AG" valdybos pirmininkas Dieteris Zetsche
Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir "Daimler AG" valdybos pirmininkas Dieteris Zetsche
© AFP / Scanpix

Tikimasi, kad planuojamos statyti didelės gamyklos Švedijoje, Vengrijoje bei Lenkijoje kartu su „Daimler“ baterijų surinkimo gamykla Vokietijoje patenkins tokių automobilių gamintojų kaip „Volkswagen AG“ ir Renault SA“ poreikį. Tokiu būdu ličio jonų baterijų kainos turėtų sumažėti 43 proc., o elektromobiliai turėtų tapti daugumai priimtina ir prieinama realybe.

Dar svarbu žinoti, kad pigesnės baterijos suteikia galimybę mažinti energijos kaupiklių, švelninančių elektros energijos svyravimus, kainas. Didžiausias Italijos skirstytojas „Enel SpA“ apjungęs bateriją su vėjo jėgainių parku padėjo sistemos valdytojams pagerinti elektros energijos gamybos rezultatus elektrinėje net 30 proc.

„Akivaizdu, kad baterijos – tai esminis atsinaujinančių elektros šaltinių įgalinimo veiksnys, – neabejojo „Enel“ inovacijų skyriaus vadovas Riccardo Amoroso. – Mūsų bandomuosiuose pramoninio lygmens projektuose stebėjome įspūdingus rezultatus, ypač džiaugiamės padidėjusio programavimo ir sumažėjusio kintamumo pasiekimais.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Volkswagen“ vadovas: mes iš naujo išrandame automobilį (6)

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ (VW) penktadienį teigė per artimiausius...

Po patikros skandalo „Nissan“ vadovas žada grąžinti dalį savo atlyginimo (1)

Japonijos automobilių rinkos milžinės „Nissan“ generalinis direktorius Hiroto Saikawa...

„Porsche Panamera Turbo Sport Turismo“ pelnė garbingą apdovanojimą (5)

42-uosiuose „Golden Steering Wheel“ rinkimuose „ Porsche Panamera Turbo Sport Turismo“ buvo...

„Tesla“ vadovas pristatymo metu pribloškė gerbėjus (194)

Ketvirtadienį (lapkričio 16 d.) vakare (penktadienį ryte Lietuvos laiku) elektromobilių gamybos...

Schumacherio „Ferrari“ aukcione parduotas už rekordinius 7,5 mln. dolerių (2)

Automobilis „Ferrari“, kuriuo važiuodamas Michaelis Schumacheris laimėjo didžiojo prizo...

Top naujienos

Pas dūstantį vaiką greitoji vyko 40 minučių: jis būtų miręs, jei ne mamos suleistas vaistas (124)

Jei ne prevenciškai šeimos gydytojos paskirtas vaistas, dabar dviejų metų berniukas nebėgiotų...

Alvydas Jokubatis. Šimtmetį švenčiame su valstybę griaunančiu įsitikinimu (16)

Lietuviai turi kalbėti apie galimą tautos ir valstybės išnykimą, nes būtent iš tokių...

Šimtai tūkstančių Stalino aukų: dienoraščiai atskleidžia šiurpius pasmerktųjų išgyvenimus (296)

Remiantis skirtingais duomenimis, 1937-1938 m. TSRS pateikus politinių kaltinimų buvo areštuota...

Laužo filmuose apie vikingus rodomus stereotipus: jie gyveno ir Lietuvoje (23)

Gyvosios istorijos entuziastų būrys į šiandienį pasaulį prikelia Baltų Vikingų gyvenimą....

Ekonomistas pasiūlė idėją, leisiančią pakelti vidutinį atlyginimą iki 1440 eurų ir susigrąžinti emigrantus (610)

Idėjos Lietuvai, leisiančios iki 2042 metų susigrąžinti daugiau nei pusę milijono tėvynainių...

Išvarytieji? Emigrantas 10 metų skynė agurkus, bet savo pasiekė (90)

Prisistatydamas Virgilijus Šauklys net susinepatogina – jau seniai pats savęs šiuo vardu...

Už ką Valinską išmetė iš universiteto (5)

Arūnas Valinskas Lietuvos NT brokerių forume prisipažino, už ką buvo išmestas iš Vilniaus...

Ištyrė giliausias vandenynų vietas: radiniai atskleidė tikrą tragedijos mastą

Mokslininkai skelbia pirmą kartą dirbtinio pluošto ir plastiko aptikę Žemės giliausio...

Sunegalavusio Sabonio atsidavimas apstulbino „Pacers“ trenerį (5)

Indianos „Pacers“ ekipa namuose 107:100 nugalėjo vienus NBA Rytų konferencijos lyderių Detroito...

Seksualinis priekabiavimas: kodėl aukos prabyla tik po kelerių metų (262)

Prieš savaitę apie seksualinį priekabiavimą prabilusios Julija Steponaitytė bei Paulė...