Verslo klasės sedanas privalo būti saugus, įrodė paskutiniai organizacijos „Euro NCAP“ bandymai. Juose paaiškėjo ir kita tiesa – komercinės paskirties modeliai savo ekipažo saugumu rūpinasi kur kas mažiau.
5-osios serijos BMW avarijos testas
© Euro NCAP nuotr.

Naujausioje naujų automobilių bandymo sesijoje „Euro NCAP“ inžinieriai sudaužė du modelius – 5-osios serijos BMW ir „Fiat Doblo“.

Dėl bavarų sedano daug klausimų neiškilo. Kaip ir prognozuota, jo saugumas įvertintas maksimaliai – 5 žvaigždutėmis. Vidutinio sunkumo apkrovos teko tik vairuotojo kaklui priekinio smūgio į nejudantį barjerą važiuojant 50 km/val. greičiu atveju, o gale sėdinčiai keleivei – krūtinės ląstai.

Be to, balų skaičius sumažintas dėl to, kad ir šio, ir kito tipo priekinio smūgio – trenkiantis 64 km/val. greičiu į paslankią kliūtį – atveju ne iki galo suveikė vairuotojo kelius turinčios apsaugoti oro pagalvės.

BMW atstovai tikino, jog analogiškų bandymų gamykloje metu oro pagalvės veikė tinkamai, tačiau pažadėjo jas dar kartą patikrinti.

„Euro NCAP“ išskyrė puikias „penktuko“ aktyviojo saugumo sistemas, leidžiančias išvengti susidūrimo su kitais automobiliais ir pėsčiaisiais. „Fiat Doblo“ modeliui tokios pagyros negrėsė – jame tokios įrangos net nėra suplanuota, o be jos aukšto įvertinimo panašiuose bandymuose net neverta tikėtis.

Pasyvus saugumas itališkame automobilyje irgi neblizga. Paaiškėjo, jog susidūrus su kliūtimi priekyje važiuojant 64 km/val. greičiu iki galo neišsiskleidė pagrindinė vairuotojo oro saugos pagalvė, todėl manekenas galva trenkėsi, nors ir nestipriai, į vairą.

O smūgio į nejudančią kliūtį atveju gale sėdintis manekenas patyrė neleistinai didelę krūtinės apkrovą. Nepatenkinamai įvertintas ir kaklo saugumas smūgio į mašinos galą atveju.

Tad bendras fiato įvertinimas – trys „Euro NCAP“ žvaigždutės.

Na, o posakį „Kas ciesoriaus – ciesoriui“ kone geriausiai iliustruoja „Renault Duster“ versijos, skirtos Indijos rinkai, saugumo bandymai, kuriuos atliko organizacija „Global NCAP“. Krosoveris nepelnė nė vienos žvaigždutės!

Buvo įvertintos dvi „dasterio“ modifikacijos – neturinti nė vienos oro saugos pagalvės (taip, dar būna ir tokių automobilių) ir turinti vieną – vairuotojo.

Įdomu tai, kad šio „Renault“ produkto įvertintas nuliu net turint omenyje faktą, kad „Global NCAP“ bandymų reikalavimai yra kur kas liberalesni, o patys bandymai – gerokai paprastesni nei „Euro NCAP“ organizacijos.

O štai australai iš naujų automobilių saugumo bandymo organizacijos ANCAP į šią svarbią sritį nutarė pažvelgti kitaip. Jie išbandė naujo ir seno, pagaminto 1998 metais, „Toyota Corolla“ modelio saugumą. Tikslas – parodyti, kaip padidėjo automobiliais keliaujančių žmonių saugumas per paskutiniuosius du dešimtmečius.

Abi „korolos“ susidūrė viena su kita važiuodamos 64 km/val. greičiu. Rezultatai tokie – senoji tojota pelnė vos 0,4 balo iš 16 galimų, naujoji – 12,9.

ANCAP teigimu, iki 2000-ųjų pagaminti automobiliai Australijoje
figūruoja trečdalyje mirtinų šioje šalyje įvykstančių avarijų (33 proc.), tuo metu nuo 2011 iki 2016 metų išleistų mašinų skaičius tokiose nelaimėse siekia 13 proc.

Paskutinių „Euro NCAP“ bandymų rezultatai (2017 m. balandis, proc.):

„BMW 5 Series“

Suaugusiųjų saugumas – 91

Vaikų saugumas – 85

Pėsčiųjų saugumas – 81

Saugumo sistemos – 59

„Fiat Doblo“

Suaugusiųjų saugumas – 75

Vaikų saugumas – 46

Pėsčiųjų saugumas – 57

Saugumo sistemos – 25.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atskleistas naujo A klasės „Mercedes-Benz“ interjeras (9)

„ Mercedes-Benz “ pristatė naujos A klasės interjerą, kuris pasikeitė neatpažįstamai ir...

Didins mokesčius taršos reikalavimų neatitinkantiems dyzeliniams automobiliams (33)

Jungtinė Karalystė (JK) ruošiasi taikyti didesnius mokesčius dyzelinu varomiems automobiliams....

Norvegija atsisakė planų įvesti „Tesla“ mokestį

Pagal teršalų visai neišmetančių transporto priemonių pardavimus Europoje pirmaujanti Norvegija...

Sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES (11)

Naujų sunkvežimių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet per dešimt mėnesių buvo vienas...

„Škoda“ iki 2025 metų pristatys penkis elektrinius modelius

Bendrovė Škoda Auto “ planuoja Čekijos Mlados Boleslavo mieste esančioje gamykloje pradėti...

Top naujienos

Savaitgalio orai: nedidelė paguoda – bent jau nesušalsime

Savaitgalį tikrai nesušalsime, tačiau sušlapti visgi teks, mat saulėtas dangus nelepins,...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus (1)

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (66)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (47)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (18)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (110)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (165)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Neigia, kad Lietuvoje populiarėja mokėjimo kortelės (40)

Lietuvoje atsiskaitymas grynaisiais pinigais vis dar išlieka populiariausiu būdų sumokėti už...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (153)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...