aA
Verslo klasės sedanas privalo būti saugus, įrodė paskutiniai organizacijos „Euro NCAP“ bandymai. Juose paaiškėjo ir kita tiesa – komercinės paskirties modeliai savo ekipažo saugumu rūpinasi kur kas mažiau.
5-osios serijos BMW avarijos testas
5-osios serijos BMW avarijos testas
© Euro NCAP nuotr.

Naujausioje naujų automobilių bandymo sesijoje „Euro NCAP“ inžinieriai sudaužė du modelius – 5-osios serijos BMW ir „Fiat Doblo“.

Dėl bavarų sedano daug klausimų neiškilo. Kaip ir prognozuota, jo saugumas įvertintas maksimaliai – 5 žvaigždutėmis. Vidutinio sunkumo apkrovos teko tik vairuotojo kaklui priekinio smūgio į nejudantį barjerą važiuojant 50 km/val. greičiu atveju, o gale sėdinčiai keleivei – krūtinės ląstai.

Be to, balų skaičius sumažintas dėl to, kad ir šio, ir kito tipo priekinio smūgio – trenkiantis 64 km/val. greičiu į paslankią kliūtį – atveju ne iki galo suveikė vairuotojo kelius turinčios apsaugoti oro pagalvės.

BMW atstovai tikino, jog analogiškų bandymų gamykloje metu oro pagalvės veikė tinkamai, tačiau pažadėjo jas dar kartą patikrinti.

„Euro NCAP“ išskyrė puikias „penktuko“ aktyviojo saugumo sistemas, leidžiančias išvengti susidūrimo su kitais automobiliais ir pėsčiaisiais. „Fiat Doblo“ modeliui tokios pagyros negrėsė – jame tokios įrangos net nėra suplanuota, o be jos aukšto įvertinimo panašiuose bandymuose net neverta tikėtis.

Pasyvus saugumas itališkame automobilyje irgi neblizga. Paaiškėjo, jog susidūrus su kliūtimi priekyje važiuojant 64 km/val. greičiu iki galo neišsiskleidė pagrindinė vairuotojo oro saugos pagalvė, todėl manekenas galva trenkėsi, nors ir nestipriai, į vairą.

O smūgio į nejudančią kliūtį atveju gale sėdintis manekenas patyrė neleistinai didelę krūtinės apkrovą. Nepatenkinamai įvertintas ir kaklo saugumas smūgio į mašinos galą atveju.

Tad bendras fiato įvertinimas – trys „Euro NCAP“ žvaigždutės.

Na, o posakį „Kas ciesoriaus – ciesoriui“ kone geriausiai iliustruoja „Renault Duster“ versijos, skirtos Indijos rinkai, saugumo bandymai, kuriuos atliko organizacija „Global NCAP“. Krosoveris nepelnė nė vienos žvaigždutės!

Buvo įvertintos dvi „dasterio“ modifikacijos – neturinti nė vienos oro saugos pagalvės (taip, dar būna ir tokių automobilių) ir turinti vieną – vairuotojo.

Įdomu tai, kad šio „Renault“ produkto įvertintas nuliu net turint omenyje faktą, kad „Global NCAP“ bandymų reikalavimai yra kur kas liberalesni, o patys bandymai – gerokai paprastesni nei „Euro NCAP“ organizacijos.

O štai australai iš naujų automobilių saugumo bandymo organizacijos ANCAP į šią svarbią sritį nutarė pažvelgti kitaip. Jie išbandė naujo ir seno, pagaminto 1998 metais, „Toyota Corolla“ modelio saugumą. Tikslas – parodyti, kaip padidėjo automobiliais keliaujančių žmonių saugumas per paskutiniuosius du dešimtmečius.

Abi „korolos“ susidūrė viena su kita važiuodamos 64 km/val. greičiu. Rezultatai tokie – senoji tojota pelnė vos 0,4 balo iš 16 galimų, naujoji – 12,9.

ANCAP teigimu, iki 2000-ųjų pagaminti automobiliai Australijoje
figūruoja trečdalyje mirtinų šioje šalyje įvykstančių avarijų (33 proc.), tuo metu nuo 2011 iki 2016 metų išleistų mašinų skaičius tokiose nelaimėse siekia 13 proc.

Paskutinių „Euro NCAP“ bandymų rezultatai (2017 m. balandis, proc.):

„BMW 5 Series“

Suaugusiųjų saugumas – 91

Vaikų saugumas – 85

Pėsčiųjų saugumas – 81

Saugumo sistemos – 59

„Fiat Doblo“

Suaugusiųjų saugumas – 75

Vaikų saugumas – 46

Pėsčiųjų saugumas – 57

Saugumo sistemos – 25.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Volkswagen“ vadovas bijo, kad kompanijos neištiktų „Nokia“ likimas (12)

„ Volkswagen “ turi vieną ambicingiausių planų dėl elektromobilių plėtros. Vokietijos...

„Porsche“ papildė GTS šeimą dviem naujais modeliais

„Porsche“ savo sportinių automobilių gamą su tarp ašių montuojamais varikliais papildė dviem...

Į „Dyzelgeito“ skandalą įkliuvo ir „Volvo“: apkaltino sukčiavus taršos testuose (8)

Viena Vokietijos aplinkosaugos organizacija ketvirtadienį paskelbė išsiaiškinusi, kad „Volvo“...

Kaune pradėta naujo tilto per Nerį statyba (2)

Kaune, kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda , jau pradėta tilto per Nerį statyba. Kadangi...

Įspėja vairuotojus ir pėsčiuosius: naktį gatvėse laukia itin sudėtingos sąlygos (12)

Kelius prižiūrinti įmonė Grinda savo feisbuko paskyroje išplatino pranešimą apie naktį...

Top naujienos

Nuo Gintarinės ledi iki Šatrijos Raganos: kaip šiandien gyvena Kazimira Prunskienė (32)

Prie Kazimiros Danutės Prunskienės vardo klijuojama daug pravardžių – vienas jų ji pasirinko...

Sąmokslo teorija: dėl vaistų ar baruose praleisto laiko galite negauti paskolos (36)

Ar vartojami vaistai arba pomėgis lankytis baruose gali pakenkti asmens kreditingumo vertinimui?...

Šypsena Jasikevičiaus veide grįžo trumpam: norėtųsi, kad tai būtų postūmis, bet ne į padebesius spaudos konferencijoje auklėjo Jokubaitį (38)

Gerai, kad Sauliui Skverneliui „Žalgirio“ arenos ložėje kompaniją penktadienį palaikė jo...

Koronavirusas pasiekė Europą – nustatyti pirmieji atvejai (169)

Kinijoje dėl mirtino koronaviruso epidemijos jau mirė 26 žmonės, iš viso nustatyta 830...

Iš anksto pasmerktas Brežnevo dukterėčios romanas: kodėl jai buvo užkirstas kelias tekėti už pirmosios meilės? (96)

Džiaugtis lengvu gyvenimu ji anaiptol negalėjo. Giminystės ryšiai su TSKP CK generaliniu...

Tritaškių rekordą Eurolygoje pakartojęs „Žalgiris“ sutriuškino ALBA ekipą (331)

Kauno „Žalgiris“ (7/14) namie su trenksmu revanšavosi Berlyno ALBA (7/14) krepšininkams už...

Valerijus Katkauskas

Ir vėl „visi vyrai tokie“?! N-18 (6)

Perskaičiau Vitalijos Guobės pasakojimą „Dieve, apsaugok nuo klasės susitikimų!“....

Turkijos rytus supurtė stiprus žemės drebėjimas pranešta apie žuvusiuosius (10)

Turkijos rytinę dalį penktadienį supurtė galingas žemės drebėjimas, kurio stiprumas siekia...

Savaitę baigsime sausesniais orais (3)

Penktadienio naktį per šalį slinks šaltasis atmosferos frontas, kuris neš debesis su krituliais....

Domantas Sabonis pakvietė į ekskursiją po „Pacers“ valdas, pristatė merginą ir surengė vėliavų testą (121)

Amerikiečių vlogeriui Austinui Millsui pavyko parodyti visiškai kitą su žiniasklaida įprastai...