aA
Praėjo 30 metų nuo tada, kai buvo pradėta elektroninių stabdžių sistemų gamyba. Nuo 1984 metų ši technologija, kuri jungia tiek ABS (antiblokavimo sistema), tiek ir ESC (elektroninės stabilumo kontrolės sistema), nuolatos tobulinama ir yra viena svarbiausių gyvybes saugančių sistemų kelyje.
© Gamintojo nuotr.

Pirmoji ABS stabdžių sistema, sauganti ratus nuo užsiblokavimo, Vokietijos Frankfurto mieste esančioje „Continental“ gamykloje buvo pradėta gaminti 1984 metais. Ji tapo bazinės „Lincoln Continental“ ir „Ford Scorpio“ automobilių įrangos dalis. Tuo metu sistemos komponentai svėrė net 11,5 kilogramų.

Tačiau jau po 11 metų šios įrangos svoris sumažėjo iki 2,7 kilogramų. O 2000 metais buvo pristatyta lengviausia pasaulyje, vos 2 kilogramus sverianti ABS sistema. Papildomai 300 gramų svėrė ESC stabilumo kontrolės modulis – jis taip pat buvo lengviausias pasaulyje.

Šiandien šie komponentai yra ne tik itin lengvi, bet ir kuriami moduliniu būdu. Tai leidžia gamintojams tą pačią sistemą pritaikyti tiek motociklams, tiek mažiems automobiliams, tiek ir itin sudėtingų technologijų reikalaujantiems sunkvežimiams. Iš viso per 30 metų buvo pagaminta net 250 milijonų šių elektroninių stabdžių sistemų, kurios surenkamos ne tik Frankfurte, bet ir Japonijoje, Belgijoje, JAV, Kinijoje ir Brazilijoje esančiose gamyklose.

Elektroninės stabdžių sistemos
© Gamintojo nuotr.

ABS ir ESC padeda išvengti avarijų

Papildomai prie ABS, elektroninė stabilumo sistema ESC apsaugo automobilį nuo slydimo pačioje jo užuomazgoje ir leidžia išlaikyti mašiną kelyje. Taip sumažinamas šoninio smūgio į pakelėje esančias kliūtis pavojus. Pasak draudimo statistikos duomenų, tokie atvejai sudaro beveik penktadalį tragiškai pasibaigusių eismo įvykių.

Draudimo įmonės „Allianz“ atlikto tyrimo išvadoje skelbiama, kad būtų išvengta ketvirtadalio sužeidimais ir net 40 procentų mirtimi pasibaigusių eismo įvykių, jei į juos patekusiuose automobiliuose būtų buvusi sumontuota ESC sistema. Šios elektroninės stabdžių saugos sistemos taip pat labai praverstų apsaugoti motociklus nuo avarijų. Jei visuose motocikluose būtų sumontuota ABS, būtų išvengta dešimtadalio sužeidimais ar mirtimi pasibaigusių eismo įvykių.

ESC privaloma Europoje, JAV ir Azijoje

Įstatymų leidėjai Europoje, JAV ir dalyje Azijos šalių pripažino ESC sistemos veiksmingumą ir priėmė atitinkamus įstatymus. Nuo 2014 metų lapkričio mėnesio visi Europoje pirmą kartą registruojami nauji automobiliai privalės turėti bazinę ESC įrangą. Nuo 2012 metų JAV ir Pietų Korėjoje registruojami iki 4500 kilogramų svorio automobiliai taip pat privalo turėti šią sistemą.

Be to, šiuo metu 70 procentų Vokietijoje važinėjančių automobilių ir 87 procentai pernai šioje šalyje registruotų automobilių turėjo ESC sistemą. O nuo 2017 metų visi Europos Sąjungoje registruojami virš 125 cm³ darbinio variklio tūrio motociklai privalės turėti bazinę ABS įrangą.

Vairuotojų pagalbinių sistemų pagrindas

Elektroninės stabdžių sistemos ne tik užtikrina aktyvų automobilių ir motociklų saugumą, bet ir yra vairuotojo pagalbinių sistemų pagrindas. Pavyzdžiui, pagalbinė avarinio stabdymo sistema, užtikrinanti didesnę stabdymo jėgą kritinėje situacijoje, taip pat aktyvi greičio palaikymo sistema, automatiškai be vairuotojo stabdanti automobilį, naudoja elektroninės stabdžių sistemos siunčiamus duomenis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Toyota“ į rinką išleis dar vieną „karštą“ modelį – šįkart „Yaris“

Tokijo (Japonija) automobilių parodoje sausį tarptautinei rinkai bus pristatytas visiškai naujas...

Apvogtų automobilių skaičius augo: aktyviausiai ilgapirščiai veikė Vilniuje (17)

Su automobilių dalių vagimis kasdien susiduria mažiausiai 4 savo automobilius apsidraudę...

Europa išėjo iš proto dėl „Teslų“: „Model 3“ užsisakė tiek, kad nežinia, kaip spėti juos pristatyti (20)

Norvegija gana ilgą laiką buvo lyderė ir pagrindinė „ Tesla “ rinka Europoje. Norvegija...

„Mercedes-Benz“ į Lietuvą atvežė GLS: pasigyrė prabanga ir technologijomis (4)

Naujasis S klasės visureigis „ Mercedes-Benz GLS “ jau atvyko į Lietuvą. Nepriekaištingu...

Latvijos „2020 metų automobiliu“ išrinktas „Škoda Kamiq“ (2)

Įnirtingoje kovoje konkurso „Latvijos 2020 metų automobilis“ pagrindinį titulą iškovojo...

Top naujienos

Triuškinantis JK rinkimų rezultatas ir keisčiausios jo detalės: ekspertas išskyrė tris svarbias žinias Lietuvai

Jungtinės Karalystės (JK) rinkimuose niekas nesitikėjo tokio torių pergalės masto. Premjero...

Naujakurės džiaugsmą aptemdė netikėtai sienoje atsiradęs įtrūkimas: kas už viską turės sumokėti? (30)

Įsigijus naują būstą, gavus raktus ir pirmą kartą pravėrus jo duris, ima didelis džiaugsmas....

Atsirado pirkėjas: už Vilniaus centrinį paštą pasiūlyta daugiau nei 11 mln. eurų (28)

Penktadienį pasibaigus Vilniaus Gedimino prospekte esančio centrinio pašto pardavimo aukcionui, jį...

Jungtinės Karalystės politiniame žemėlapyje – sunkiai įsivaizduojami pasikeitimai (144)

Anglijos šiaurėje esančius miestus sieja kasybos verslas, mirštanti pramonė ir gyventojų...

Skambina pavojaus varpais – paslapties šydu Seimas gali grįžti į Viduramžius (20)

Ketvirtadienį Seimas nepriėmė galutinio sprendimo dėl parlamentaro Povilo Urbšio pasiūlymo...

87-erių mokslininkė griauna sveikuolių mitus: kava yra vaistas

Laidos „Alfas live“ vedėjas, skonių ieškotojas Alfas Ivanauskas buvo pakviestas į stulbinamą...

Perspėja būti atsargiems: apsimetant lietuviška įmone platinamas pavojingas virusas

Istorija kartojasi: kaip ir šiais metais liepą, interneto vartotojams yra platinami laiškai,...

NEJAUKIAI su Tomu Sinickiu: svečiuose – Stanislavas Stavickis–Stano

Šiame epizode Stano pasakoja apie savo knygą ir atskleidžia populiarios lietuviškos dainos...

„Grigeo“ vadovas: jeigu verslą laikote blogiu, turbūt nesukūrėte nei vienos darbo vietos

Vieno darbuotojo jokia įmonė niekada nedrįstų atleisti – tai gero. Taip DELFI TV laidoje „...