aA
Kauno LEZ įsikūrusi „Elintos“ bendrovė penktadienį atidarys elektromobilių įkrovos parką, taip tikėdamasi populiarinti šią transporto priemonę.
© "TopGear Lietuva"

Traukos sistemas ir įkrovimo stoteles elektromobiliams gaminančios bendrovės teritorijoje įrengtos 6 naujos vietos, kuriose krausis ne tik įmonės elektromobiliai, paslauga bus leista pasinaudoti ir pakeleiviams. Už įkrovimą svečiams mokėti nereikės.

Elektros transporto projektus kuriančio padalinio „Elinta EV“ vadovas ir Lietuvos elektromobilių asociacijos valdybos pirmininkas Laurynas Jokužis tvirtino, kad bendra visų įkrovimo stotelių galia – apie 200 kilovatų. Į parko įrengimą investuota maždaug 180 tūkst. Lt.

Penkiose vietose elektromobilius bus galima įkrauti vidutiniu greičiu. Šalia jų „Elinta“ įsirengė ir bendrovės ABB gamintą greito įkrovimo stotelę. Tokia stotelė neseniai buvo įrengta Vilniuje, prie Žemės ūkio ministerijos.

Įkrauti elektromobilio akumuliatorių galima ir prie Kauno rajono savivaldybės. Ši įkrovos stotelė veikia jau nuo 2011 metų. Kauno rajono meras Valerijus Makūnas palaiko elektromobilių idėją ir kartu su „Elintos“ vadovais planuoja plėsti įkrovos stotelių tinklą rajono teritorijoje.

L.Jokužis tvirtino, kad norėtų potencialiems klientams parodyti elektromobilio privalumus. Atidaryme juos bus galima išmėginti. Septyniais „Elintos“ elektromobiliais bendrovės darbuotojai per metus nuvažiuoja apie 130 tūkst. km.

Elektromobilių idėja mėginama uždegti ir verslininkus. „Elinta“ sukūrė sistemą, leidžiančią krovininiame automobilyje greta dyzelinio vidaus degimo variklio įdiegti elektros variklį. Tokia sistema leidžia 30–60 km nuvažiuoti naudojant vien elektros energiją, vėliau įsijungia dyzelinis variklis.

Vakarų šalyse elektros energiją naudojantis krovininis transportas turi nemažai pranašumų, nes reikia mokėti mažesnius kelių mokesčius, galima lengviau patekti į miesto centrą ir panašiai. „Elintos“ sistema, paverčianti sunkvežimį iš tinklo įkraunamu hibridu, kainuoja apie 20 tūkst. eurų. Ja jau susidomėjo kelios Vakarų transporto kompanijos.

Ypač daug elektromobilių važinėja Norvegijos, Švedijos, JAV keliais.

Kiekvienas elektromobilį įsigijęs norvegas, palyginti su įprasto automobilio savininku, įgyja bent tris pranašumus. Šioje šalyje elektromobiliams netaikomi pridėtinės vertės ir registracijos mokesčiai. Pirmojo iš jų tarifas palyginti kuklus ir siekia 25 proc. Antrasis gali sudaryti nuo 30 iki daugiau kaip 100 proc. automobilio kainos. Elektromobilių savininkai įkrauti baterijas gali nemokamai – Norvegijoje įrengta daugiau kaip 4 tūkst. viešų krovimo stotelių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Nissan“ siekia atstatydinti valdybos pirmininką – įtaria savo reikmėms švaisčius bendrovės turtą

„ Nissan “ rengiasi atleisti valdybos pirmininką Carlosą Ghosną už tai, kad šis, kaip...

Parodė, kaip bando naują „Porsche 911“: kyla į kalnus, traukia į Šiaurę, „kepa“ Mirties slėnyje (2)

Kitų metų pradžioje pasirodysiantis „ Porsche 911 “ – ne šiaip sau vadinamas „Porsche“...

Peikia galimybę važinėti su užsienietiška technine apžiūra: taip į kelius grįžta „lavonai“ (96)

Galimybė Lietuvoje užregistruoti naudotą automobilį, turintį galiojantį užsienyje atliktos...

„Lexus“ parodė, kuo mėgins įveikti lietuvių meilę „Audi“ ir BMW (68)

Pirmadienį Lietuvoje oficialiai pristatytas Lietuvoje iki šiol nepardavinėtas naujas, 7 kartos, „...

Kaunas renkasi metų automobilį: „Audi“ ir BMW kol kas lenkia netikėtas modelis (8)

Spalio pabaigoje Rotušės aikštėje startavus „Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimams,...

Top naujienos

Santaros klinikose mirė režisierius Eimuntas Nekrošius atnaujinta 09.22 val. (141)

Seimo narys Arvydas Nekrošius paskelbė, kad jo artimas giminaitis, garsus teatro režisierius,...

Širinskienė apie savo „raudonas linijas“: politika – dialogo menas, bet tokių dalykų aš Karbauskiui neatleisčiau (276)

„Valstietė“ Agnė Širinskienė sakė nemėgstanti kalbėjimo apie „raudonas linijas“,...

Vilniečiai nesikuklindami vardijo, kokių pensijų tikisi: ekonomistai sako, kad realybė gali būti skaudesnė (14)

Sakoma, kad jaunystė pralekia nepastebėtai, bet ne visi džiaugdamiesi gera sveikata ir jaunu kūnu...

Praėjo metai po modelio Dovilės Didžiūnaitytės tragedijos: paaiškėjusios kraupios detalės ir vis dar kylantys įtartini klausimai (110)

Šį antradienį sueina lygiai metai po to kai Klaipėdoje mįslingomis aplinkybėmis žuvo modelis...

Prestižinėje mokykloje – „šiurpūs incidentai“ (12)

Vienoje prestižinėje Toronto katalikų berniukų mokykloje pirmadienį buvo suimti šeši...

Nuovargį jaučiate nuo pat ryto: gydytoja sako, kad padėti gali net ir kavos atsisakymas (30)

Antakalnio poliklinikos šeimos gydytoja Ieva Sterlingė sako, kad nuovargis – vienas dažniausių...

Dar vieną karjeros rekordą pagerinęs Sabonis buvo arti trigubo dublio (28)

Domantas Sabonis buvo per plauką nuo pirmo karjeroje trigubo dublio. Indianos „Pacers“...

Dizainerė parodė, kaip turi atrodyti šiuolaikiškas lofto interjeras (3)

Jauna pora pageidavo jaukių namų su polėkiu. Interjero dizainerė Indrė Dorofėjūtė 85 kv. m...

Žala papasakojo, ką vežasi į Dakarą: neėmė atsarginio variklio, bet įsidėjo lašinių (5)

Lapkričio 22-23 dienomis Prancūzijos uostamiestis Havras taps Dakaro ralio sostine. Čia 2019 m....

Šakalienė: jaučiuosi kaip košmariškame sapne (1793)

Seimo narė Dovilė Šakalienė viešai nekomentavo jai metamų kaltinimų, esą ji už Norvegijos...