aA
Iki 2030 m. perpus sumažinti įprastais degalais varomų automobilių skaičių miestuose, o iki 2050 m. miestuose palaipsniui jų atsisakyti visai. Tokie Europos Komisijos (EK) priimtos strategijos „Transportas 2050“ tikslai sulaukė atgarsio ir Lietuvoje. DELFI konferencijoje į skaitytojų klausimus atsakęs susisiekimo ministro patarėjas Rolandas Bražinskas pabrėžė, kad šiuo metu pirmas uždavinys yra mažinti šalies automobilių parko amžių ir tik po to galvoti apie paramą ekologiško transporto pirkėjams.
© Gamintojo nuotr.

„Elektromobiliai paplis tada, kai rinka bus tam pasiruošusi. Greičiausiai dėl mūsų bendro ekonominio lygio elektromobilių atsiradimas Lietuvoje šiek tiek vėluos. Tai lemia šios transporto priemonės kaina dėl jos technologinių ypatumų ir valstybės skatinimo politikos nebuvimas. Mums dar yra labai daug ką veikti atnaujinant dabartinį naudojamų automobilių parką, gerinant amžių ir eksploatuojamų automobilių kokybę. Mums dar daug ką reikia nuveikti šioje srityje ir planingai pereiti prie elektromobilių skatinimo“, – sakė R. Bražinskas.

Rolandas Bražinskas
Rolandas Bražinskas
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Pašnekovas pabrėžė, kad Lietuva yra viena iš pigiausių šalių, pagal kelių naudotojų mokestį Europoje, o lengvatos elektromobiliams gali būti svarstomos tuo atveju, kai būtų priimtas sprendimas apmokestinti visus transporto priemonių naudotojus. Tuomet ekologiškų transporto priemonių naudotojams būtų galima suteikti lengvatas arba juos atleisti nuo mokesčio.

Nors pirmieji parduodami elektromobiliai yra pakankamai brangūs, susisiekimo ministro patarėjas prognozuoja, kad ateityje elektromobiliai pigs. „Šiuo metu parduodami elektromobiliai yra 20-30 proc. brangesni už analogiškus automobilius su vidaus degimo varikliais. Tačiau elektromobiliai, kaip ir bet kuri naujovė, turi tendenciją pigti, atsirandant didesniam vartojimui“, – teigė R. Bražinskas.

Manantiems, kad EK strategijos „Transportas 2050“ tikslai tėra utopija, susisiekimo ministro patarėjas atsakė: „Savo laiku skaitmeniniai fotoaparatai buvo utopija, o mes net nepastebėjome kaip jie tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalis. Brangstant iškastiniam kurui ir žinant, kad tai yra baigtinis resursas, žmonija neturi kitos išeities“.

Ateityje reikės dviejų automobilių?

Žvelgiant į ateitį galima spėti, kad įgyvendinus EK strategijos „Transportas 2050“ tikslus, nevaržomai norinčio keliauti europiečio garaže turės užtekti vietos dviems mašinoms – elektromobiliui ir įprastais degalais varomam automobiliui.

„Didžiausias oro užterštumas yra miestuose, todėl pirma priežastis, dėl ko elektromobiliai turėtų atsirasti pirmiausia miestuose, yra ekologija. Antra priežastis, kodėl šie automobiliai yra patogūs eksploatuoti miestuose, yra jų ribotos galimybės įveikti ilgus atstumus. Šiuo metu rinkoje esantys elektromobilių nuvažiuojamas atstumas neviršija 200 km iki įkrovimo būtinybės. Pažangios kompanijos ar pažangūs piliečiai Vakaruose jau dabar propaguoja tokį transporto organizavimo būdą: mieste naudojasi elektromobiliu arba viešuoju transportu, o užmiestyje – įprastu automobiliu“, – DELFI konferencijoje kalbėjo R. Bražinskas.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis praėjusią vasarą teigė, kad įmanoma, jog 2020 m. Lietuvoje įsisteigs elektromobilių gamykla, tačiau kol kas jokių postūmių šiuo klausimu neįvyko.

„Nuolatos sulaukiame įvairaus lygio paklausimų, vyksta susitikimai. Susisiekimo ministerija reklamuoja ir pristato Lietuvą kaip labai patrauklią elektromobilių gamybai arba elektromobiliams skirtų komponentų gamybos šalį, – kalbėjo ministro patarėjas. – Taip yra dėl kelių priežasčių. Visų pirma, elektromobiliams gaminti nėra reikalaujamas sunkiosios pramonės įdirbis, antra – mūsų šalis turi labai aukštą mokslinį potencialą ir pakankamai kvalifikuotos darbo jėgos. Be to, šalyje yra net pora patrauklių mokesčių prasme gamybos aikštelių, tokių kaip Klaipėdos arba Kauno LEZ.“

R. Bražinskas pažymėjo, kad Lietuvos elektromobilių srities vystymo entuziastai yra aktyvūs ir žinomi pasaulyje, o viena iš šiuo metu vystomų iniciatyvų viešajame sektoriuje – tai Vilniaus troleibusų parko konkursas, kuris paskelbtas norint pirkti troleibusų sudėtines dalis ir dar šiais metais surinkti pirmuosius lietuviškos kilmės troleibusus.

Keli konferencijos dalyviai skundėsi esą Lietuvoje yra lengviau įregistruoti išklerusią mašiną nei elektromobilį, tačiau R. Bražinskas patikino, kad Valstybinė kelių transporto inspekcija jau yra paruošusi techninius reikalavimus perdirbtiems automobiliams ir visi galimi pakitimai yra suderinti su Lietuvos elektromobilių asociacija, o šiuo metu mūsų šalyje yra įregistruota apie 20 elektra varomų automobilių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobilių dizaineris apie šiandienos automobilius: sunku atskirti, kuris yra kuris (4)

Šiais laikais, kai pramonė nužengė taip toli, kai automobiliai patobulėjo tiek, kad blogų jau...

Vyras įsigytą mašiną iš salono vadina „kate maiše“, pardavėjai ginasi parašais ant sutarčių (338)

Arūnas iš Klaipėdos įsigytą „Ford Grand C-Max “ vadina „kate maiše“, nors automobilį...

„Toyota“ gamins hibridinį „Corolla“ modelį – žada itin mažas degalų sąnaudas (5)

Nusprendę, kad nebenori tęsti „Auris“ modelio gamybos, „ Toyota “ koncernas praplėtė...

Lietuvos automobilių parko paveikslas kone nesikeičia – į šalį plūsta seni „dyzeliai“ (170)

Dauguma varomi dyzelinu ir maždaug 11,3 m. amžiaus – toks yra į Lietuvą atvežamų naudotų...

Kaip automobilį renkasi šeimos: pirmiausia rūpi kaina, tada – saugumas (6)

„Lietuvos metų automobilį 2019“ renkančios komisijos nariai sutinka, kad vieno recepto renkant...

Top naujienos

Mirusiųjų kūnus ruošiantis tanatopraktikas – apie išnarstytus organus ir paskutinius artimųjų prašymus (14)

„Po trijų mėnesių iškastas ketvirčiuotas kūnas, kurį reikėjo surinkti ir pašarvoti atvirame...

Kaip sekasi verslininkams, dėl vaikų persikėlusiems į ekologišką gyvenvietę (20)

Noras sukurti geresnį gyvenimą savo vaikams vilnietę Darija su šeima atvedė į ekologiškos...

Tapinas apie į Latviją neišskridusią Grybauskaitę: man nesueina galai niekaip (73)

Sekmadienį Lietuvą apskriejo žinia, kad dėl lėktuvo gedimo prezidentė Dalia Grybauskaitė...

Užkalnis norėjo atsikąsti šviestuvo ir pakramsnoti baldus (91)

Jeigu šviestuvai, baldai ir baro puošmenos būtų valgomi, „Pachamama Dinner Club“ būtų...

Po atimtų vaikų skandalų motina pratrūko: augindama du vaikus jaučiuosi nesaugi (64)

Apie tūkstantį žmonių sekmadienį 11 val. susirinko į mitingą prieš vaikų atiminėjimą...

Bioarcheologė: prieš kelis šimtus metų lietuviai gyvendavo tik iki 40 m. ir mirdavo nuo baisių ligų (120)

„Žmogaus griaučiai yra nuostabūs tuo, kad jie ne tik suteikia galimybę judėti ar apsaugo...

Broliai Antetokounmpo: Nigerijos palikuonys kelią į krepšinio sėkmę skynėsi per skurdų uždarbį gatvėje (1)

Meilę gimtajai Graikijai išpažinę ir rasizmo išpuolius išgyvenę broliai Antetokounmpo...

Autobuso vairuotojas: pasitaikydavo, kad ir autobuso durys iškrisdavo, ir žieminių padangų nedėdavome

Anksčiau buvo paprasčiau – žiemą visuose autobusuose šalta, vasarą karšta, atidaryti liukai...

5 mitai apie investicinius fondus

Visuomenėje apie rizikos kapitalo fondus vyrauja įvairūs mitai, kurie dažnai yra neigiami ir netgi...

Eksperto prognozė: kaip kriptovaliutų rinka atrodys 2019 metais (92)

Londono universiteto koledžo mokslininkas Paolo Tasca sako, kad kriptovaliutų rinka tampa vis...