aA
Dabartiniai elektra varomi automobiliai turi keletą neabejotinų privalumų – tai nepriklausomos nuo naftos atsargų ir (beveik) kainų transporto priemonės, jos visiškai neteršia gamtos ir nuvažiuotas jais atstumas yra daug pigesnis.
© Corbis

Tuo pat metu jie dar labai netobuli – nuvažiuoti gali nedaug (realiai iki 150 km), akumuliatoriai kraunasi ilgai, jie brangūs ir nėra jau tokie „švarūs“, ypač jeigu elektra, kurią jie naudoja, gaunama deginant anglį. O ir branduolinė energetika po nelaimės Japonijoje nebeatrodo tokia viliojanti. Pavyzdžiui, dabar net penktadalis elektros energijos JAV pagaminama naudojantis branduoliniu kuru, tačiau panašu, kad artimiausioje ateityje šis procentas tik mažės. Štai Vokietija neseniai pareiškė, kad iki 2020 gali uždaryti visas 17 savo branduolinių elektrinių.

Ką daryti? Artimiausioje perspektyvoje – kardinaliai pasikeitusios baterijos. Jos turėtų būti bent kelis kartus talpesnės ir mokslininkai visais būdais stengiasi jas tobulinti.
Visai neseniai pasigirdo kalbų, kad teoriškai baterijos gali būti skystos ir taip užpildyti daug didesnį plotą.

Dar įdomesnę idėją pasiūlė studentai iš Karališkojo Londono koledžo. Jie siūlo baterijas daryti iš anglies kompozitinių medžiagų įvairiausių formų. Taip automobilių baterijos galėtų tapti kėbulo dalimis. Joms nereikėtų specialios vietos – variklio dangtis, sparnai, net durys – viskas galėtų tapti elektros kaupikliais. Teoriškai tai įmanoma ir net nelabai sudėtinga. Kompozitinės medžiagos yra pakankamai tvirtos ir lengvos, o jeigu jas priversti dar ir tapti elektros energijos kaupikliais, tai būtų išties puiki idėja – visas automobilis tampa vienu dideliu akumuliatoriumi.

Tam, kad anglies pluošto detalės taptų kartu ir energijos kaupikliais, į anglies pluošto audinį įpinami ličio jonai ir atskiri pluošteliai ima veikti kaip elektrodai. Tai visai kitokia idėja negu tradicinėje baterijoje, kai elektra gaunama cheminės reakcijos būdu.

Švedijos kompozitinių medžiagų institutas jau bando pagaminti tokią anglies pluošto medžiagą. Šią idėją jau pasigavo "Volvo" kompanija ir jau artimiausiu metu pagamins elektromobilį, kurio bagažinės grindys atlieka akumuliatoriaus funkciją.

„Manome, kad tai padės sutaupyti iki 15 procentų svorio“ – sako Volvo medžiagų centro Stokholme inžinierius Peras-Ivaras Sellergrenas.

„Nors tokios grindys negalės sukaupti pakankamai energijos, kad automobilis judėtų, tačiau to užteks, kad toks akumuliatorius sugebėtų veikti kaip start-stop sistema, t.y. išjungti ir kai reikia užvesti variklį.“ – sako Peras-Ivaras Sellergrenas. Anot jo, jeigu tokios kompozitinės baterijos taptų efektyvios kaip ličio-jonų baterijos, pakaktų tik automobilio stogo bei variklio ir bagažinės dangčių, kad automobilis pravažiuotų pilnai pakrautais akumuliatoriais iki 150 km.

Parengta pagal užsienio spaudą

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvos automobilių parko paveikslas kone nesikeičia – į šalį plūsta seni „dyzeliai“ (138)

Dauguma varomi dyzelinu ir maždaug 11,3 m. amžiaus – toks yra į Lietuvą atvežamų naudotų...

Kaip automobilį renkasi šeimos: pirmiausia rūpi kaina, tada – saugumas (4)

„Lietuvos metų automobilį 2019“ renkančios komisijos nariai sutinka, kad vieno recepto renkant...

Nufilmavo įžūlų „Opel“ vairuotojo manevrą: pėstieji vos spėjo pasitraukti iš po ratų (80)

Raudonas šviesoforo signalas – nė motais. Panašu, tokiu devizu vadovavosi melsvo „ Opel “...

Įspėjo važinėjančius vasarinėmis padangomis: tik atrodo, kad jos vis dar tinkamos naudoti (14)

Klimato kaitos įrodymų toli ieškoti nereikia: pirmomis lapkričio dienomis lauko termometre...

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (9)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Top naujienos

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia (377)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (494)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma (220)

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Ekspertė: Macronas prakalbo itin netinkamu metu, Maskvai lieka tik pasidžiaugti (47)

Bandymai kurti jungtines Europos kariuomenės pajėgas nepadės Europos Sąjungai nei patenkinti...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva (99)

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

Orai: plikledis primins apie artėjančią žiemą (6)

Artėjantis savaitgalis bus žiemiškai vėsus, tačiau termometro stulpelis į minuso pusę persiris...

15 kg priaugusi Natalija Bunkė dabar save vadina plius dydžio modeliu: dar niekada tiek daug nesvėriau (161)

Atlikėjai Natalijai Bunkei tikrai galima pavydėti žavesio. Tačiau pati dainininkė savo grožio...

Neišnešiotų naujagimių pasaulyje daugėja: šeimos pasigenda pagalbos (4)

107 dienos. Tiek mamos su gimusiais neišnešiotais kūdikiais praleidžia ligoninėje. Ir jei...

11 didžiausių klaidų, kurias daro bandantys maitintis sveikai (6)

Nesvarbu, kiek sveikų užkandžių suvalgote ar kaip dažnai sportuojate, kaip ir daugelis žmonių,...

Vincas Alesius patarė, kaip pasidaryti dailiausią asmenukę: žinokite savo „šokoladinę“ pusę (3)

Ir asmenukėms pozuoti gana sudėtinga – ypač jei žmogus nežino savo „šokoladinės“ pusės,...