Šiandien Lietuvos keliais važinėja daugiau nei 600 elektromobilių ir apie 100 iš elektros tinklo įkraunamų hibridinių automobilių. Tokią transporto priemonę dažniausiai renkasi naujoves mėgstantys, aukštesnes nei vidutines pajamas gaunantys, aplinkai ir komfortui neabejingi gyventojai, teigiama pranešime žiniasklaidai. Kita vertus, elektromobilis toli gražu nebėra prabangos prekė. Naudotų elektromobilių pasiūla mūsų šalyje sparčiai auga, o kainos tampa vis prieinamesnės. Elektromobilio eksploatacijos kaštai taip pat kur kas mažesni, nei įprastais degalais varomų automobilių.
Elektromobilių įkrovos stotelės
© Organizacijos nuotr.

Lietuva ir kitos šalys vejasi lyderes

Dr. Vytautas Jokužis, kompanijos „Elinta“ generalinis direktorius, pastebi, jog aplinką tausojantys automobiliai – jau tapo įprastu vaizdu tokių šalių, kaip Norvegija ir Nyderlandai keliuose. Skaičiuojama, kad daugiau nei pusę pernai Norvegijoje parduotų naujų automobilių sudarė elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai.

Tiesa, nors pavyti šioje srityje lyderiaujančias šalis dar šiek tiek užtruksime, tačiau elektra varomų automobilių skaičius mūsų šalies keliuose kasmet paauga kone dvigubai. Kartu auga ir jiems įkrauti skirtų stotelių poreikis, o energetikos kompanijos aktyviai rengiasi prasidedantiems pokyčiams šioje srityje.

Žingsniai elektrinio transporto link

„Ilgą laiką – nuo pat „Elintos“ įkūrimo iki 2007-ųjų – dirbome automatizacijos sprendimų srityje. Tačiau persikėlę į Kauno LEZ supratome, kad galime nuveikti daug daugiau. Taip 2011-aisiais, kuomet rinkoje pasirodė serijiniai elektromobiliai, kuriuos įpirkti buvo sunku, sugalvojome, kad galime pagaminti savo – ir pirmąjį „Toyota Aygo“ pavertėme elektromobiliu.

Jį reikėjo įkrauti, todėl pastatėme pirmąją Lietuvoje viešą elektromobilių įkrovimo stotelę“, – apie pirmuosius žingsnius į elektrinio transporto sektorių pasakoja V. Jokužis.

„Elinta“ Lietuvoje jau yra įrengusi apie 500 elektromobilių įkrovimo stotelių. Dalis jų – prie privačių pastatų ir elektromobilių savininkų garažuose, kitos įrengtos didžiųjų Lietuvos miestų automobilių parkavimo aikštelėse, prie prekybos centrų, biurų. Dar keli šimtai stotelių įrengta užsienio šalyse – Švedijoje, Italijoje, Portugalijoje, Islandijoje ir kitur.

Elektromobilių privalumai

Pirmasis „Elintos“ sukurtas elektromobilis nuvažiavo jau daugiau kaip 100 tūkst. kilometrų. Tačiau jam reikia kur kas mažiau techninio aptarnavimo nei įprastais degalais varomam automobiliui – nereikia keisti tepalų ir jų filtrų, kur kas lėčiau dyla stabdžių kaladėlės ir pan., tad galbūt nuvažiuos ir antra tiek.

„Be to, elektromobilio reakcija į vairuotojo norus yra kur kas staigesnė nei įprastais degalais varomo automobilio, o energijos jis sunaudoja kur kas mažiau. Nuvažiuoti 100 km atstumą elektromobiliu reikia elektros už kiek daugiau nei 2 eurus, o tai apie triskart ekonomiškiau, nei važiuojant benzinu varomu automobiliu“ – skaičiuoja V. Jokužis.

Vertinant tai, jog dalyje viešojo įkrovimo stotelių elektromobilius leidžiama įkrauti nemokamai, o kai kuriuose miestuose važiuoti autobusų juosta bei nemokėti už parkavimą centre, elektromobilis tampa nepamainomu didmiesčių transportu, ypač kaip antrasis šeimos automobilis. Įmonės ir organizacijos taip pat atranda elektromobilių privalumus ir vis dažniau savo automobilių parką papildo būtent elektriniu transportu.

Piką pasieksime pingant baterijoms

„Esminiai pokyčiai elektrinio transporto srityje vyksta jau dabar. Pingant elektromobilių baterijoms ir didėjant jų talpumui, galima nuvažiuoti vis didesnius atstumus. Pernai pasirodė ekonominės klasės elektromobiliai, vienu įkrovimu galintys nuvažiuoti apie 300 kilometrų, tuo tarpu „Tesla“ automobiliai jau kuris laikas gali įveikti iki 500 km atstumą. Artimiausioje ateityje elektromobilių nuvažiuojamas atstumas turėtų pasiekti ir 1000 kilometrų vienu įkrovimu“, – prognozuoja V. Jokužis.

Pašnekovas skaičiuoja, kad anksčiau rinkoje buvo vos keletas elektromobilių modelių, o šiuo metu – bent 50. Juos siūlo ne tik tokie gamintojai kaip „Tesla“, bet ir BMW, „Nissan“, „Volkswagen“, KIA, „Hyundai“ ar netgi „Porsche“.

Jo vadovaujama įmonė, atradusi elektrinio transporto sritį, ties dabartiniais pasiekimais planuoja nesustoti: „Tokios transporto priemonės kasmet tampa vis populiaresnės, todėl nuosekliai eisime šiuo keliu. Ilgainiui įsigyti elektromobilius taps vis pigiau, o įkraudami juos žaliąja elektros energija, prisidėsime prie aplinkos tausojimo.

Būtent taip – nepriklausomo elektros energijos tiekėjo „Elektrum Lietuva“ tiekiama žaliąja energija – jau dabar įkrauname įmonės elektrinį transportą, šitaip prisidėdami prie svarbių pokyčių.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kol automobilių gamintojai būgštautja dėl tarifų, Vokietija ir Kinija rezga naujus planus (7)

Kinija ir Vokietija praėjusią savaitę pasirašė visą šūsnį komercinių susitarimų, kurių...

„Porsche“ ketina įrengti itin greito elektromobilių įkrovimo stoteles

„ Porsche “ parengė sumanią strategiją, skirtą savo elektrinio sportinio automobilio...

Savavaldžiams automobiliams taisyklių dar nereikia: pirmiausia, reikia pasirūpinti senomis eismo saugumo bėdomis (2)

Reguliuoti savivaldžius automobilius , kuriuos išbando tokios įmonės kaip „ General Motors “...

Pirmieji vidutinio greičio matuoklių duomenys: užfiksuota daugiau kaip 2,8 mln. pažeidimų (302)

„Vairuotojo profesionalumą vertinu ne pagal tai, kaip greitai jis moka važiuoti, o pagal tai, kaip...

BMW pirmąjį metų pusmetį pasiekė rekordinius pardavimus (1)

Vokietijos automobilių gamintojas BMW per pirmąjį šių metų pusmetį pardavimus išaugino 1,8...

Top naujienos

Ar Lietuvai pavojingas Trumpo susitikimas su Putinu? (17)

Jungtinių Valstijų prezidentas Donaldas Trumpas pirmadienį Helsinkyje susitinka su Rusijos vadovu...

Ar Kauno algos kada nors bus didesnės už Vilniaus? TOP30 daugiausiai uždirbančių profesijų (74)

Šių metų pradžioje vidutinis atlyginimas Kaune buvo maždaug šimtu eurų mažesnis nei Vilniuje....

Pavojingi vaistai iš prekybos išimti: ką darys kasdien juos vartoję pacientai? pridedamas vaistų sąrašas (322)

Per paskutinius tris mėnesius parduota daugiau nei 80 tūkst. nekokybiškų vaistų su valsartanu....

Meistrai išgyvena aukso amžių: prisikviesti neįmanoma, prašo nerealių sumų (592)

Sugedęs šaldytuvas, skalbimo mašina, nuolat tekantis vanduo iš klozeto bakelio – tikras galvos...

Tėvai perspėja: suvalgę populiaraus mišinio vaikai suserga (14)

Prancūzijos maisto produktų milžinė „ Danone “ tiria pranešimus, esą nuo jos gaminamo pieno...

Viktorija Jakučinskaitė: bateliai nuotakai – didesnis iššūkis, nei atrodo

Kas pasakė, kad nuotakos aukštakulniai būtinai turi būti balti, kaklą turėtų puošti...

Pasitikrinkite, ką apie jūsų asmenybę pasako vietos, kuriose laikote nereikalingus daiktus

Veikiausiai jums atrodo, kad namų vietos, užgriozdintos įvairiais daiktais ir rakandais, priklauso...

Ekspertai: ką po 2019-ųjų darysi su pensija (60)

Seimo patvirtinta pensijų kaupimo reforma suteikia dar vieną galimybę antros pakopos pensijų...

Su šeima į JAV išvykstantis Songaila – apie Jasikevičiaus pamokas ir norą įsitvirtinti NBA lygoje

Darius Songaila grįžo iš NBA Vasaros lygos su mintimi, kad naują sezoną pradės stipriausioje...

Maskvos oligarchas įsitikinęs: finale turėjo žaisti ne Kroatija, o Rusija (89)

Vienas iš turtingiausių Rusijos asmenų, Maskvos „Spartak“ futbolo klubo savininkas Leonidas...