aA
Buvimas novatoriumi visuomet atneša ir iššūkių – „Porsche“ pats turėjo sukurti elektromobilių įkrovimo stoteles didžiausią krovimo galią rinkoje pasiekiančiam „Taycan“ modeliui. Tačiau su šiuo iššūkiu įmonės inžinieriai sėkmingai susidorojo ir nauja 350 kW galios įkrovimo stotelių infrastruktūra jau įgavo pagreitį – plėtra planuojama visoje Europoje, neišskiriant ir Baltijos šalių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
"Porsche" sukūrė "Taycan" įkrovimo stoteles
"Porsche" sukūrė "Taycan" įkrovimo stoteles
© Gamintojo archyvas

„Porsche“ inžinieriai sukūrė itin didelę krovimo galią gebantį priimti elektromobilį, tačiau tai viršijo rinkoje buvusių įkrovimo stotelių galimybes. Visą „Taycan“ potencialą išnaudojanti infrastruktūra prieš kelerius metus neegzistavo, tačiau „Porsche“ ėmėsi šio neįprasto darbo ir jį įvykdė. Dabar 350 kW galios stotelės jau diegiamos visoje Europoje. Mūsų skaičiavimu, apie 80 proc. visų kartų elektromobilio baterija yra įkraunama namie, tačiau klientų komfortas ir laikas yra itin svarbus ir kelionėse, kurių metu šios didelės galios įkrovimo stotelės ir bus naudojamos“, – teigiė sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Kaip „Porsche“ išsprendė įkrovimo problemą?

Elektromobiliai yra labai greiti, patikimi bei puikiai valdomi – „Porsche Taycan“ įrodė, kad šias savybes galima suderinti. Tačiau kai kurie klientai kaip pagrindinį tokių transporto priemonių trūkumą ilgą laiką minėdavo silpnokai išvystytą infrastruktūrą – egzistavo per mažai vietų, kur juos galima greitai įkrauti. Ir ilgą laiką tai buvo tiesa.

"Porsche" sukūrė "Taycan" įkrovimo stoteles
"Porsche" sukūrė "Taycan" įkrovimo stoteles
© Gamintojo archyvas

Daug elektromobilių įkrovimo stotelių Europoje tiekia kintamą elektros srovę (AC) ir užtikrina palyginti nedidelę įkrovimo galią – senesnėms elektra varomoms transporto priemonėms to pakako, tačiau modernioms, kaip „Taycan“ – jau ne. Galingiausios šiandien rinkoje esančios nuolatinės srovės (DC) įkrovimo stotelės pasiekia iki 350 kW krovimo galingumą ir tokį automobilį kaip „Taycan“ gali įkrauti itin sparčiai – jo baterija šimtui kilometrų įveikti yra papildoma per kelias minutes.

Tačiau tokios galingos stotelės rinkoje atsirado palyginti neseniai – nebuvo poreikio jas kurti, kai joks elektromobilis negalėjo pasiekti tokios įkrovimo galios. Juk „Taycan“ debiutavo tik šį rudenį.

„Porsche“ kompromisų šioje vietoje neieškojo – „Taycan“ nuo pat pirmos akimirkos buvo kuriamas dideliam greičiui ir greitam įkrovimui. Rinkoje niekas nesiūlė tinkamo sprendimo, tad gamintojo inžinieriai ėmėsi darbo patys ir sukūrė „Porsche DC Energy Meter“ – sertifikuotą matavimo prietaisą iki 350 kW galią pasiekiančioms stotelėms. Išmatuoti tikslią vieno krovimo metu perduotą galią yra sudėtingiausia dalis – būtent tai, o ne pats jos tiekimas yra įgyvendinamas sunkiausiai. Tačiau dabartinis sprendimas leidžia greitai įgyvendinti tokios galios įkrovimo infrastruktūros plėtrą visame pasaulyje.

Ką tai reiškia „Porsche Taycan“ pirkėjams? Kad Europoje jie galės keliauti patogiai be ilgesnių pertraukų. Vienas iš 350 kW galios stoteles diegiančių tinklų „Ionity“ jau pasirašė sutartį su „Circle K“ – šių metų gruodį trijose degalinėse Lietuvoje ir dar trijose kitose Baltijos šalyse bus pradėtas diegti 350 kW galios įkrovimo stotelių tinklas.

Patį „Ionity“ tinklą sukūrė Vokietijos automobilių gamintojai – jų tikslas yra plėsti elektromobilių infrastruktūrą visame žemyne.

Stoteles „Porsche“ atstovybės diegia ir kurdamos savarankiškus partnerių tinklus kiekvienoje šalyje. Jos veiks greta „Porsche“ klientų lankomų objektų – šalia sporto centrų, poilsio kompleksų ir kt. Pirmoji Lietuvoje jau įrengta sostinėje prie SEB arenos, Ąžuolyno gatvėje.

„Taycan“ įkrauti galima ir 50 kW ar dar mažesnės galios stotelėse, kurių visoje Lietuvoje yra kelios dešimtys – jau dabar jų tinklas aprėpia pagrindinius šalies kelius ir yra nuolat plečiamas. Pavyzdžiui, Vilniuje artimiausiais metais planuojama įrengti apie 60 tokių įkrovimo stotelių.

"Porsche" sukūrė "Taycan" įkrovimo stoteles
"Porsche" sukūrė "Taycan" įkrovimo stoteles
© Gamintojo archyvas

Daugiausia kraunama namie

Galimybė elektromobilį įkrauti namie yra itin svarbi – skaičiuojama, kad keturis iš penkių kartų jo baterija papildoma būtent namie. Vilniaus „Porsche“ centras, esant klientų poreikiui, gali padėti išsiaiškinti galimybes įrengti vidutinės galios (11 kW) įkrovimo stoteles namų sąlygomis.

„Taycan“ yra pirmasis serijiniu būdu gaminamas elektromobilis, kurio sistemos įtampa – net 800 voltų, o kituose elektromobiliuose ji tesiekia 400 V. Pagrindinis to privalumas – greitas įkrovimas: didžiausios galios DC stotelėse baterijos papildymas nuo 5 iki 80 proc. talpos trunka 22,5 min. Skaičiuojama, kad idealiomis sąlygoms, esant maksimaliai 270 kW krovimo galiai, 100 km ridai bateriją papildyti galima vos per 5 minutes.

Į tris skirtingas „Taycan“ modifikacijas – 4S, „Turbo“ bei „Turbo S“ – montuojamos dviejų dydžių baterijos, 79,2 ir 93,4 kWh. Su pastarąja „Taycan 4S“ modelis gali įveikti 463 km be papildomo įkrovimo.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
5.0000

„Kia“ pristato naujos kartos elektromobilį EV6 (3)

„ Kia EV6“ yra pirmas kompanijos modelis, sukurtas ant tik elektromobiliams skirtos naujos...

Lietuvoje prekiaus kiniškais elektromobiliais: paskelbtos ir kainos, ir nuvažiuojamas atstumas (39)

Lietuvos elektromobilių rinka plečiasi – į ekologiško transporto ringą žengia prekės...

„Citroën“ ir „Peugeot“ gamins vandenilio degalais varomus komercinius automobilius (2)

„ PSA Group “ ir „ Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) koncernus vienijanti grupė...

„Nissan“ naujajam „Ariya“ turi nemažų lūkesčių: tikisi perrašyti ženklo istoriją

Japonijos „ Nissan “ tikisi, kad dešimties metų techninę patirtį diegiant naujoves...

„Ford“ pristatė geresnio pasaulio planą: investuos 22 mlrd. taršai mažinti (4)

Taršai mažinti ir tvariai veiklai įmonės skiria vis daugiau dėmesio, ne išimtis yra ir...

Top naujienos

Be pajamų ir darbo – jau pusmetį: renginių verslo atstovai darbinasi kurjeriais, kai kas išparduoda turtą (137)

Privačių renginių verslo atstovai be darbo ir pajamų sėdi jau pusmetį. Kad galėtų išmaitinti...

Tyrimą apie COVID-19 kilmę paviešinęs vokiečių fizikas: yra labai daug keistų dalykų sulaukė audringos reakcijos (111)

„O vis dėlto koronavirusas kilo iš Uhano laboratorijos!“ – kai vasario viduryje Hamburgo...

Sekmadienį lepins pavasariška šiluma: kai kur šils ir iki 18 laipsnių (1)

Ilgimės didesnės šilumos, žalumos, tačiau vyraujantys orų procesai stabdo pavasario žingsnius....

Joana Balčiuvienė | D+

Nematoma Lietuvos šeimų pusė: atsibusdavau sekso metu, o jis sakydavo „pakentėk, aš tuoj“ (29)

Tai, ką mes įsivaizduojame kaip normalius šeimos santykius, nebūtinai sutampa su partnerio...

Po pažinties instagrame – tikra drama virtęs pasimatymas Vilniaus viešbutyje: ji nesugebėjo pasakyti „ne“ (139)

Su bendraamžėmis merginomis santykių užmegzti nesugebėjęs viename šalies bankų Klientų...

Dmitrijus Durnevas, Spektr.press, DELFI.lt | D+

Imperijos šukės. Blogo ženklo iš Rusijos sulaukę Donecko gyventojai: pradėta taupyti mūsų sąskaita (37)

Bet kurios įmonės, veikiančios Ukrainos nekontroliuojamose Donbaso teritorijose, darbo sąlygos...

Profesorė Žvirblienė aptarė vakcinų nuo COVID-19 skirtumus ir paaiškino, kaip jos veikia organizmą (337)

Šiuo metu Lietuvoje yra 3 vakcinos nuo COVID-19 infekcijos – „Comirnaty“, „Moderna“ ir...

Nuo kito mėnesio – pokyčiai grąžinant prekes: prekybininkai sutaupys, pirkėjams bus paprasčiau (21)

Nuo šių metų gegužės pirkėjams Lietuvoje bus paprasčiau grąžinti fizinėse parduotuvėse...

Dėl svarios priežasties Meghan Markle greičiausiai nedalyvaus vyro princo Harry senelio laidotuvėse (133)

Anapilin iškeliavus Didžiosios Britanijos karalienės Elizabeth II vyrui, princui Philipui...

Patikrino: kiek kilometrų viena įkrova „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? (190)

„ Tesla Model 3 Standard Range Plus“ tarp įkrovimų turėtų nuvažiuoti 423 km. Tačiau tokie...