aA
Automobilizmo eros pradžioje daugelis kompanijų gamino elektra varomus automobilius, „Peugeot“ bandomuosius modelius su elektros pavara pradėjo kurti dar 1902 m. Jau 1926 m. gamintojas pristatė elektrinį furgoną, o 1941 m. pagamino pirmąjį serijinės gamybos elektrinį automobilį, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Elektromobiliai keliais važinėjo kur kas seniau nei įsivaizduojate – paštą „elektra“ vežiojo jau prieš 80 metų
© Gamintojo archyvas

Pirmasis „Peugeot“ elektrinis automobilis VLV (pranc. „Véhicule Léger de Ville“ – lengvasis miesto automobilis) debiutavo 1941 m. Vykstant Antrajam pasauliniam karui degalai buvo ribojami, tad reikėjo alternatyvių energijos išteklių, o „Peugeot“ buvo vienintelis didelis automobilių gamintojas, domėjęsis tokio tipo pavaromis. VLV buvo gaminamas (iš viso 377 elektromobiliai) Paryžiuje nuo 1941 m. birželio mėn. iki 1945 m. vasario.

Aštuntąjį ir devintąjį dešimtmečiais nuolat bandydama naujas technologijas ir sujungusi jėgas su kompanijomis „Alshom“ ir EDF (Electricité de France), „Peugeot“ pristatė „Peugeot 104“ prototipus su elektros pavara, taip pat komercinius automobilius „J5“ ir „J9“.

1983 m. debiutavo koncepcinis elektrinis „Peugeot 205“, kuris buvo sukurtas koncernui PSA bendradarbiaujant su akumuliatorius tiekusia kompanija SAFT. Šis modelis tapo serijinių „Peugeot 106“ pirmtaku, o 1993 m. pristatytas unikalus projektas: elektriniai „Peugeot 106“, kuriuos klientai galėjo įsigyti pasinaudoję savitarnos sistema.

Elektromobiliai keliais važinėjo kur kas seniau nei įsivaizduojate – paštą „elektra“ vežiojo jau prieš 80 metų
© Gamintojo archyvas

1990–2010 m. sukurtas ne vienas koncepcinis modelis įrodė „Peugeot“ siekį gaminti automobilius su elektros pavara: 1994 m. debiutavęs „Ion“, 1996 m. pasirodę „Tulip“ ir „Touareg“, 2009 m. Frankfurto parodoje pristatyta pirmoji BB1 versija ir 2010 m. pasirodęs įspūdingas EX1, pasiekęs 6 tarptautinius greičio rekordus Kinijoje ir „Montlhéry“ trasoje Prancūzijoje.

O XXI amžiaus pradžioje automobilių pramonė patiria tikrą perversmą. Naudojamos energijos kaita tapo svarbiu kovos, siekiančios mažinti poveikį klimatui, elementu. 2019 m. gamintojas „Peugeot“ pristatė plačią itin mažos arba nulinės CO2 emisijos taršos automobilių gamą, šiais metais jo elektrifikuotų modelių dalis pasieks 50 proc., o iki 2025 m. – 100 proc.

Praėjus devyniems mėnesiams po naujo „Peugeot e-208“ pristatymo dabar gamintojo salonuose yra itin plati elektrifikuotų modelių gama: lengvieji „e-208“, „e-2008“, „508 HYBRID“ ir „3008 HYBRID4“ modeliai, taip pat komerciniai „e-Expert“, „e-Traveller“ ir greitai pasirodysiantys „e-Boxer“ automobiliai.

„Peugeot VLV“ (1941 m.): paprastas išradingumas

Nors Prancūzija buvo okupuota ir trūko medžiagų, 1941 m. „Peugeot“ pristatė unikalią to meto alternatyvą – VLV modelį, lengvąjį miesto automobilį su efektyvia elektros pavara. Tai buvo pirmasis „Peugeot“ elektromobilis – mažas kabrioletas su dviem sėdynėmis. Šis ekonominės klasės modelis, sukurtas miestui, buvo skirtas tiems, kurių automobiliai buvo rekvizuoti arba kas negalėjo įsigyti ribotų ir itin brangių degalų. Sukurtas kaip „automobilis-dviratis“ su plačia priekine ir siaura galine tarpvėže, priekyje esančiuose akumuliatoriuose sukauptą energiją VLV naudojo gale esančiam elektros motorui, varančiam galinius ratus be diferencialo. Jis galėjo nuvažiuoti nuo 70 iki 80 kilometrų iki 35 km/val. siekiančiu greičiu, juo dažniausiai naudojosi pašto darbuotojai ir gydytojai. 1941–1943 m. buvo pagaminti 377 „Peugeot VLV“ elektromobiliai.

Elektromobiliai keliais važinėjo kur kas seniau nei įsivaizduojate – paštą „elektra“ vežiojo jau prieš 80 metų
© Gamintojo archyvas

„Peugeot 106 Electric“ (1993 m.): pralenkęs laiką

Pirmasis iš didžiųjų Europos automobilių gamintojų 1989 m. vietos savivaldoms ir įmonėms pristatęs pirmuosius elektromobilius („J5“ furgonus), „Peugeot“ 1995 m. liepos mėn. pasiūlė elektrinį „106 Electric“ ir privatiems pirkėjams. Prieš šį komercinį debiutą dvejus metus buvo atliekami bandymai, bendradarbiaujant su kompanija EDF ir La Rošelio (Prancūzija) miesto savivaldybe. 1993–2003 m. iš viso buvo pagaminti 2 798 246 „106“ modelio automobiliai, iš kurių 3 542 – varomi elektra.

„Peugeot Ion Concept“ (1994 m.): debiutinė miesto elektromobilio versija

„Peugeot Ion“ buvo pristatytas 1994 m. Paryžiaus automobilių parodoje. Sumanūs ir praktiški bandomojo modelio sprendimai skirti miestiečių lūkesčiams ir poreikiams patenkinti. Vairuotojui ir keleiviams jis siūlė tokį komfortą ir įrangą, kurie 2000-aisiais buvo neįsivaizduojami serijiniuose automobiliuose. Viskas sukonstruota kuo patogesnei kelionei: dvi plačios durelės atverdavo patogų įsėdimą ant keturių sėdynių, sumontuoti porankiai, kompaktinių diskų grotuvas, laisvų rankų įranga telefonui, skystųjų kristalų ekranas ir erdvė vaikų vaizdo žaidimams. 3,32 m ilgio ir 1,60 m pločio „Peugeot Ion Concept“ turėjo 20 kW nuolatinės srovės elektros variklį, kuriam energiją tiekė nikelio ir kadmio akumuliatoriai.

„Peugeot EX1“ (2010 m.): maksimali elektrinė dinamika

Sukurtas 2010 m. minint „Peugeot“ markės 200-ąsias metines, šis koncepcinis elektromobilis yra originalus futuristinis rodsteris, perteikiantis ypatingą važiavimo elektromobiliu patirtį. EX1 nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 2,24 sekundės, o maksimalus greitis siekia net 260 km/val. Tokių įspūdingų duomenų pasiekti leido pažangūs aerodinaminiai sprendimai, itin lengva konstrukcija ir du elektros varikliai, kurių maksimali bendra galia siekia 250 kW (340 AG) ir yra perduodama visų ratų pavarai. Mažas svoris, kurį užtikrino anglies pluošto konstrukcija, koncepciniam „Peugeot EX1“ leido pasiekti šešis pasaulio greičio rekordus Kinijoje ir legendinėje „Montlhéry“ trasoje Prancūzijoje, kuriuos patvirtino Tarptautinė automobilių federacija FIA.

Elektromobiliai keliais važinėjo kur kas seniau nei įsivaizduojate – paštą „elektra“ vežiojo jau prieš 80 metų
© Gamintojo archyvas

Naujas „Peugeot e-2008“ SUV (2019 m.)

Pirmą kartą pasaulyje pristatytas 2019 m. Kinijos automobilių parodoje, naujas „Peugeot e-2008“ SUV yra modernus ir pažangus elektromobilis. Elektromobilis turi naujos kartos „i-Cockpit® 3D“ trimatį prietaisų skydelį, šiuolaikinę įrangą ir vairavimo pagalbos sistemas, sukurtas pasitelkus geriausią gamintojo patirtį. Šis pirmasis vien tik elektra varomas „Peugeot“ SUV suteikia galimybę patirti visiškai naujus pojūčius: aukščiausią kokybę, tylą salone be vibracijų ir galimybę važiuoti zonose, kuriose draudžiamas eismas. Nuvažiuoja 320 kilometrų (matuojant WLTP standartu), o 100 kW (136 AG) ir 260 Nm variklis užtikrina aukščiausio lygio dinamiką ir pagreitį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
4.0000

Pirmajame Metų sunkvežimio konkurse triumfavo švediškas „Scania S“ sunkiasvoris (2)

Pirmą kartą Lietuvoje surengtų „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų finalas buvo...

„Regitra“ mažins norinčių užregistruoti automobilius eiles: keičia darbo tvarką (54)

Nuo 2021 m. gegužės 28 d. „Regitroje“ keičiama klientų aptarnavimo tvarka – nuo šiol...

Įvertino naują automobilių registravimo tvarką „Regitroje“: žalą patiria dirbantys sąžiningai, o atsakingų – nėra (65)

Žinių radijo laidoje „Ekonomika“ šiandien naująją automobilių apskaitos tvarką,...

„Toyota“ paskelbė pasaulinius finansinius rezultatus ir patvirtino įsipareigojimą pasiekti nulinę CO₂ emisiją (3)

„Toyota Motor Corporation“ (TMC) pranešė apie finansinius rezultatus kovo 31-ąją, kai baigėsi...

Pristatytas naujasis septynvietis „Tiguan Allspace“ (5)

2020-aisiais pristatytas atnaujintas „Volkswagen“ bestseleris Tiguan“ pagaliau sulaukė ir...

Top naujienos

Mirė išskirtinių „Hot Wheels“ modeliukų dizaineris: dievino „Honda“, „Porsche“ paliko staigmeną, o „Prelude“ skyrė mamai

Jei bent kiek domitės automobiliais, tikėtina, kad bent kartą gyvenime savo rankose laikėte...

Mokslininkai aiškinasi, kur gali prasidėti kita pandemija: į pavojingą zoną pakliūna ir keli Europos miestai (38)

Tyrimas parodė, kad Mumbajus, Nairobis ir Džakarta yra tarp miestų, kurie galėtų tapti kitos...

Dėl „trikojo“ – išpuolis prieš Marijampolės pareigūnę: bijojau tęsti tarnybą, bijojau keršto (201)

Pareigūnę dėl „trikojo“ užsipuolęs bei ją iškoliojęs marijampolietis sulaukė itin...

Rimvydas Valatka. Marš, marš, tra-ta-ta! (65)

Maršai yra gerai. Maršai sustyguoja tautos būtį: suvienija ir nubrėžia raudonas linijas,...

„Eurovizija“ prasideda: turkio spalvos kilimu žengia pasipuošę dalyviai, net keturių šalių atstovams pasirodyti renginyje uždrausta specialiai „Delfi“ iš Roterdamo

Pagaliau atėjo „Eurovizijos“ dalyvių bei konkurso gerbėjų ilgai lauktas metas – sekmadienio...

Parodė, ką po mirties apie žmogaus gyvenimą atskleidžia jo kūnas: vaizdai privers susimąstyti (7)

Kūnai, laikantys teniso raketes ar susėdę prie stalo pokeriui – tai vos keli iš daugybės...

Į miestelį šalia Vilniaus išskirtinių prekių pirkti važiuoja net užsieniečiai: sukneles parduoda ir už 15 eurų (55)

Lankantis mažuose Lietuvos miesteliuose galima netikėtai atrasti parduotuvėles, butikus ar...

„The Roop“ netrukus žengs turkio spalvos kilimu: prieš išvykdami į renginį grupės nariai demonstravo pritrenkiantį įvaizdį (167)

Atėjo „Eurovizijos“ dalyvių bei konkurso gerbėjų ilgai lauktas metas – sekmadienio...

Remigijus Misiūnas | D+

Lietuviški pėdsakai JAV–Ispanijos kare: mačiusiems Rusijos armiją tarnyba amerikietiškoje pasirodė dukart lengvesnė

1898 m. JAV–Ispanijos karas atvedė JAV tarp galingiausių pasaulio valstybių. Ir pirmasis karas,...

Vienai gyventojų grupei darbo rinkoje pandemija smogė stipriau: tenka prisitaikyti prie naujos realybės (9)

Pandemijos metu neįgaliųjų, ieškančių darbo, skaičius ženkliai didėjo. Specialistai sako, kad...