Apsilankius rugsėjo mėnesį vykusioje Frankfurto automobilių parodoje buvo galima manyti, kad elektriniai automobiliai netrukus užkariaus rinką, nes beveik kiekvienas gamintojas savo stende demonstravo elektrinį arba bent jau hibridinį modelį. Vis dėlto gamintojų požiūris į elektrinių automobilių ateities perspektyvas yra labai įvairus. Vieni mano, kad elektriniai modeliai taps masiniais ir bus perkami kaip antras šeimos automobilis, tuo tarpu jų oponentai tvirtina, jog jie bus tik nišiniai produktai.
© Reuters/Scanpix

Konservatyviajai pusei atstovauja „Volkswagen“ grupės valdybos narys Ulrichas Hackenbergas, kuris yra atsakingas už produktų kūrimą. Pristatydamas koncepcinį elektromobilį „E-Up!“ jis pripažino aplinkos visiškai neteršiančių transporto priemonių svarbą, tačiau pastebėjo, kad elektrinių automobilių rinkos kūrimas bus panašesnis į inžinerinį maratoną, o ne trumpą sprintą.

U.Hackenbergas mano, kad artimiausią dešimtmetį elektriniai motorai bus tik vidaus degimo variklių priedas. Vadovas prognozuoja, kad iki 2020 m. elektrinių automobilių rinkos dalis sudarys vos 1,5-2,0 %.

Elektrinius automobilius jau gaminančios „Tesla“ bendrovės vadovas Elonas Muskas atstovauja priešingai nuomonei. Šis elektromobilių entuziastas mano, kad po dvidešimties metų dauguma naujų automobilių turės elektrinius variklius. Elektrinių transporto priemonių ateitį optimistiškai vertina ne tik nykštukinės bendrovės: „Renault“ ir „Nissan“ vadovas Carlosas Ghosnas taip pat neabejoja jų perspektyva. Anot jo, iki 2020 m. elektromobiliai gali užimti apie 10 % pasaulinės rinkos.

C.Ghosno poziciją puikiai atspindi „Renault“ ir „Nissan“ veiksmai: „Nissan“ vasarą pristatė elektromobilį „Leaf“, kuris Europos, Japonijos ir JAV rinkose turėtų pasirodyti maždaug po metų. Japonijos gamintojo teigimu, su pilnai įkrauta ličio jonų baterija „Leaf“ gali įveikti apie 160 km.

„Nissan“ kol kas neskelbia šio modelio kainos, tačiau manoma, kad jis kainuos 20-30 tūkst. dolerių (46-69 tūkst. Lt). Savo ruožtu „Renault“ Frankfurto parodoje pademonstravo net keturis koncepcinius elektrinius automobilius.

„Mitsubishi Motors“ Japonijoje jau prekiauja elektriniu „i-MiEV“ modeliu, tačiau jis kol kas tiekiamas tik didelių įmonių autoparkams. Gamintojas tikisi kitais finansiniais metais Japonijoje, JAV ir Europoje parduoti 4 tūkst. šių automobilių. „Renault“ varžovas „PSA/Peugeot-Citroen“ nuo kitų metų pabaigos Europoje prekiaus „Peugeot“ ir „Citroen“ markių adaptuota „Mitsubishi i-MiEV“ modelio versija. „Peugeot“ šefas Jeanas-Marcas Galesas tikisi, kad PSA iki 2013 m. pavyks pasiekti 25 tūkst. vnt. metinius pardavimus.

Siekdami įveikti vieną pagrindinių elektromobilių trūkumų – nedidelį įveikiamą atstumą – „Renault“ ir „Nissan“ bendradarbiauja su bendrove „Better Place“, kuri Danijoje ir Izraelyje kurs elektromobilių įkrovos terminalų ir baterijų keitimo stočių tinklą. Bendrovės prognozuoja, kad šiose dvejose šalyse iki 2016 m. važinės apie 100 tūkst. elektrinių automobilių.

Vis dėlto C.Ghosno entuziazmas sulaukia ir kritikos. „IHS Global Insight“ automobilių rinkos analitikas Timas Urquhartas mano, kad C.Ghosnas visą „Renault“ ir „Nissan“ ateitį stato ant elektrinių automobilių kortos. Analitikas tikina, kad elektrinių automobilių paklausa bus nedidelė iki rimtesnių baterijų technologijų proveržių, kurie leistų elektromobiliams įveikti kur kas didesnį atstumą.

Tuo tarpu „Better Place“ viceprezidentas Sidney Goodmanas teigia, jog Izraelio ir Danijos projektai parodys, kaip automobilių įkrovos ir baterijų keitimo stočių tinklas gali išspręsti elektromobilių problemas. Anot jo, Izraelyje bus įrengta dešimtys tūkstančių automobilių įkrovos terminalų, bet tik 70 baterijų keitimo stočių. S.Goodmanas pastebi, jog elektrinių automobilių gausa paskutinėse parodose rodo augantį vartotojų susidomėjimą.

Apibendrinant galima pastebėti, jog įveikus pagrindines elektrinių automobilių problemas – nedidelį įveikiamą atstumą, ilgą baterijų įkrovos laiką ir, svarbiausia, aukštą kainą – jų pardavimai neabejotinai išaugs. Tiesa, kol kas dar neaišku, kaip greitai gamintojams pavyks išspręsti šias problemas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspūdingą modelį pristatęs „Tesla“ vadovas prakalbo apie raketų technologijas (15)

Automobilių gamintojos „ Tesla “ vadovas Elonas Muskas tviteryje pranešė, kad kurdama naujos...

Naudotų automobilių rinka šiemet augo 19,1 proc. (2)

Šiemet per 10 mėnesių Lietuvoje užregistruota 143,8 tūkst. naujai įvežtų naudotų lengvųjų...

Spalį Lietuvoje populiariausi „Volkswagen Passat“ ir „Audi A6“ (31)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

Vokietijos specialistų naudotų automobilių ataskaita: „Volkswagen Tiguan“ po 100 tūkst. kilometrų (47)

DELFI su žurnalu „ Auto Bild Lietuva “ tęsia straipsnių seriją, kuriais kviečia skaitytojus...

„CityBee“ ieško 1000 naujų automobilių (26)

Lietuvių įkurtas ir vos per kelerius metus vienu didžiausių automobilių dalijimosi operatorių...

Top naujienos

Kremliaus ruporai vilniečius baugina: jūs net nežinote, kas jus vežioja sostinės gatvėmis (30)

Ar žinojote, kad Vilniuje važiuodami autobusu 3G iš oro uosto į Fabijoniškes ir įsigiję...

Karbauskis ruošia sprendimą, kuris perbraižys Lietuvos verslo ribas (109)

Valdančioji „valstiečių“ frakcija netrukus ketina Seime teikti Konkurencijos įstatymo...

Kas vyksta Luhanske: pateikė dvi versijas miesto centrą apsupę ginkluoti asmenys (34)

Šiuo metu vadinamojoje „Luhansko liaudies respublikoje“ (LLR) tvyro įtampa - antradienį į...

Masiulis: Seimo komisija vykdo „archeologinius kasinėjimus“, o rusiška įranga diegiama toliau (11)

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK), tęsiantis neteisėtų verslo ir politikų...

Pataria, kaip gauti vaistų receptą ilgesniam laikui (13)

Sveikatos apsaugos ministerijos specialistai primena, kad tam tikromis lėtinėmis ligomis sergantiems...

Indrė Makaraitytė. Kodėl Matijošaitis gali ramiai varyti poršu? (262)

Yra žmogus Lietuvoje, kuriam leidžiama būti turtingam. Netgi labai turtingam.

DELFI kviečia į kalėdinės dainos, kurioje – ir Grybauskaitės balsas, klipo filmavimo užkulisius

Pasitikdami gražiausias metų šventes garsiausi Lietuvos muzikantai jau trečią kartą inicijuoja...

Kepenio pareiškimai atvėrė skaudžią žaizdą: partizanai išžudė stribus ar paprastus sodiečius? (1062)

Seimo narys Dainius Kepenis , prabilęs, kad jo bičiulio Jurgio Lebriko šeimą išžudė partizanai...

Tyrimas patvirtino: atotrūkis nuo Estijos jau nebejuokingas (601)

Pagal ekonomikos augimą Lietuvą jau lenkia ne tik Estija , bet ir Latvija . Be to, nors visų...

Bevertei medžiagai žada aukso amžių: kai kas jau dabar džiaugiasi pigesne šiluma (8)

Brangstant ir mąžtant tradicinėms energijos gamybos žaliavoms, atsinaujinanti energetika tampa...