aA
Automobilių saugumo bandymuose, kur demonstruojant įvairius smūgius vienas po kito daužomi naujos transporto priemonės, pasirinkti testai toli gražu neatspindi visų realiame gyvenime nutinkančių situacijų. Tą pabrėžia Vidas Žuraulis, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) docentas, akcentuojantis, kad tokių tikslių smūgių, kurie demonstruojami saugumo bandymų vaizdo įrašuose, tikrame gyvenime labai nedaug.
"Volvo XC60" avarija. DELFI koliažas
© Asmeninio albumo nuotr.

„Žmonės prisižiūri gražių filmukų, „Euro NCAP“ testų, kur daromi manevrai – labai konkretūs ir tikslūs, stačiais kampais. Nieko keisto, nes standartinės procedūros tokios ir turi būti. Bet realiame gyvenime tų tikslių smūgių labai nedaug, o kuo tie smūgiai, automobilio judėjimo trajektorija po avarijos įvairesni, tuo daugiau atsiranda galimų variantų. Kaip, pavyzdžiui, tas „Toyota“ atvejis ar „Volvo“ – pabrėžė pašnekovas.

Jis akcentavo ir tai, kad smūgio atveju automobilio saugos sistemas veikiantys algoritmai veikia taip, kad transporto priemonės „smegenys“ tikrina ne tik tai, kada reikėtų išskleisti saugos pagalves, bet ir tai, kada jų neišskleisti, mat be reikalo išsiskleidus saugos pagalvėms galima nukentėti lygiai taip pat.

„Įsivaizduokite, kad automobilio priekyje esantis pagreičio jutiklis gauna smūgį arba staigų judesį ne stačiai, o įstrižai. Tokiu atveju jo pamatuota reikšmė nėra maksimali, o mažesnė, ir galbūt ji nepasiekia tos ribos, kurios reikia, kad saugos pagalvių sistema būtų aktyvuota. Ir tuomet tokie teoriniai atvejai nutinka realiame gyvenime“, – kalbėjo V. Žuraulis.

Gavus į galą pagalvės nesiskleis

Anot žinovo, kalbant apie mirtiną „Toyota CH-R“ avariją, negalima kategoriškai atmesti nė vienos tikimybės, nei to, kad sistemos suveikė taip, kaip privalėjo, nei to, kad kažkur sistemose įvyko klaida, tol, kol savo išvadų nepateiks ekspertai. Visgi kalbėdamas apie „Volvo XC60“ avariją, V. Žuraulis neslėpė, kad smūgio į galą atveju tikėtis, jog saugos pagalvės išsiskleis, neverta.

„Kai automobilis gauna smūgį į galą, keleiviai inercijos veikiami lošiasi galo link. Čia yra sėdynės atlošas, kurios jau saugo keleivius, jei diržas tinkamai prisegtas ir sėdima taisyklingai. Gale nėra vietos, kur pagalvėms skleistis, todėl ir prasmės tą daryti nėra. Svarbu, kad būtų tinkamai sureguliuota galvos atrama“, – detalizavo pašnekovas.

Jei po pirmojo smūgio avarijoje automobilis trenkiasi į kliūtį dar kartą, pasak V. Žuraulio, reikia įvertinti, koks yra antrasis smūgis bei tai, ar jį sistemos įvertins kaip kritinį.

„Jei, pavyzdžiui, po galinio smūgio automobilis pasisuks šonu ir bus smūgis, sistemos suveiks taip, kaip reikia. Bet tokie atvejai tikrai reti. Tų kampų, kuriais automobilis gali trenktis, gali būti milijonai, jei vertintume antro smūgio galimybę – variantų dar daugiau. Absoliučiai visko neišbandysi, todėl imamos standartinės situacijos ir vertinama“, – neslėpė pašnekovas.

JAV – kiek kitaip

V. Žuraulis nenumoja ranka į su DELFI kalbėjusio Dovydo Lyguto žodžius, kad po avarijų JAV, kur automobiliai gauna smūgį į galinę dalį, pagalvės išsiskleidžia. Anot eksperto, tas išties įmanoma, mat JAV rinkoje saugumo sistemoms taikomi kiek kitokie reikalavimai tam, kokia turėtų būti oro pagalvių talpa, kada jos skleidžiasi ir pan.

„Ypač, jei kalbėtume apie tuos modelius, kurių nėra ir Europoje. Ten skiriasi ir salonų erdvės, JAV ir bandymų procedūros, taikomos automobiliams, skiriasi. Pavyzdžiui, kitoks šoninis smūgis, stumiamo vežimėlio masė, greitis kitokie“, – lygino pašnekovas.

Anot jo, kiek besiskiriančios bandymų procedūros toli gražu nereiškia, kad kažkuri lengvesnė ar kažkuri sudėtingesnė. Jos tiesiog kitokios ir tokių skirtumų yra visame pasaulyje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Lietuva skelbs karą dyzeliniams automobiliams (545)

Lietuva ketina sekti kitų Europos Sąjungos šalių pavyzdžiu ir greičiausiai skelbs karą...

BMW gerų žinių neturi: elektrinis „i3“, ko gero, nebus pakeistas nauju modeliu (5)

„ BMW i3 “ ateitis pakibo ant plauko: vyresnieji BMW vadovai žurnalui „Auto Express“...

Pigios vairavimo pamokos: kodėl kenčia pasimovę ant mažos kainos kabliuko (27)

10 eurų už 1,5 valandos praktinio vairavimo mokymo . Taip, tai skaičiai ne iš fantanstikos...

Sudaužę „Tesla Model 3“ saugumo ekspertai „Euro NCAP“ prisipažino, kad buvo nustebinti (1)

Panašu, kad JAV elektromobilių gamintojos „Tesla“ gaminamas mažiausias gamos elektromobilis...

Naudotų mašinų rinka traukėsi: lietuviai vaikėsi „Volkswagen“, BMW ir „Opel“, bet vangiau (14)

Bendrovė „AutoTyrimai“ išanalizavusi „Regitros“ pateiktus duomenis nurodo, kad šių metų...

Top naujienos

Nausėda kviečia Lenkijos banką į Lietuvą (81)

Varšuvoje viešintis prezidentas Gitanas Nausėda antradienį pakvietė Lenkijos banką atidaryti...

Gyvai / „DELFI Diena“ iš Šventosios: patirtys legendiniuose nameliuose ir naktinės pramogos (1)

„DELFI Diena“ keliasi į Šventąją, kur apsilankysime legendiniuose mediniuose nameliuose,...

Italijos valdančiuosius paralyžiavęs rusiškų pinigų skandalas: ką slepia Salvini? (40)

Roma paskutinę savaitę gyvena skandalu, metusiu tamsų šešėlį ant valdančiosios „ Lega “...

Pirmojo Nausėdos vizito į Lenkiją akimirkos - jau Prezidento paskyroje „Twitter“ papildyta (182)

Lietuvos prezidentas Gitanas Nausėda antradienį atvyko pirmojo vizito į Lenkiją, kur...

„Brexit“ skandina svarą: ar dar verta vykti dirbti į Jungtinę Karalystę? (209)

Kol pasaulis laukia, kada bus paskelbtas naujasis Jungtinės Karalystės (JK) premjeras, kuris toliau...

Bernardas Gailius. Kodėl Lietuvos prezidentas neturi tikslo? (34)

Natūralu, kad prezidento Gitano Nausėdos inauguracija nustelbė įprastus politikos klausimus....

Lietuva skelbs karą dyzeliniams automobiliams (545)

Lietuva ketina sekti kitų Europos Sąjungos šalių pavyzdžiu ir greičiausiai skelbs karą...

Artėjant rinkimams Ukrainoje – intriguojantis Putino pasiūlymas Zelenskiui (96)

Rusija teigia, kad svarsto galimybę apsikeisti kaliniais, konkrečiai – Ukrainos jūreiviais,...

Karštos Karolinos Meschino atostogos Italijoje: paskutinę poilsio dieną – simbolinis atsitiktinumas

Kol Lietuvoje vasariški orai gerokai atvėso, socialinių tinklų garsenybė Karolina Meschino su...

Miškai pakvipo grybais: rokiškėnių laimikis – 187 baravykai

Rokiškėnėms Aurelijai Pupelytei–Gubarienei ir Alvydai Mackei sekmadienis buvo išties darbingas....