aA
Automobilių saugumo bandymuose, kur demonstruojant įvairius smūgius vienas po kito daužomi naujos transporto priemonės, pasirinkti testai toli gražu neatspindi visų realiame gyvenime nutinkančių situacijų. Tą pabrėžia Vidas Žuraulis, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) docentas, akcentuojantis, kad tokių tikslių smūgių, kurie demonstruojami saugumo bandymų vaizdo įrašuose, tikrame gyvenime labai nedaug.
"Volvo XC60" avarija. DELFI koliažas
"Volvo XC60" avarija. DELFI koliažas
© Asmeninio albumo nuotr.

„Žmonės prisižiūri gražių filmukų, „Euro NCAP“ testų, kur daromi manevrai – labai konkretūs ir tikslūs, stačiais kampais. Nieko keisto, nes standartinės procedūros tokios ir turi būti. Bet realiame gyvenime tų tikslių smūgių labai nedaug, o kuo tie smūgiai, automobilio judėjimo trajektorija po avarijos įvairesni, tuo daugiau atsiranda galimų variantų. Kaip, pavyzdžiui, tas „Toyota“ atvejis ar „Volvo“ – pabrėžė pašnekovas.

Jis akcentavo ir tai, kad smūgio atveju automobilio saugos sistemas veikiantys algoritmai veikia taip, kad transporto priemonės „smegenys“ tikrina ne tik tai, kada reikėtų išskleisti saugos pagalves, bet ir tai, kada jų neišskleisti, mat be reikalo išsiskleidus saugos pagalvėms galima nukentėti lygiai taip pat.

„Įsivaizduokite, kad automobilio priekyje esantis pagreičio jutiklis gauna smūgį arba staigų judesį ne stačiai, o įstrižai. Tokiu atveju jo pamatuota reikšmė nėra maksimali, o mažesnė, ir galbūt ji nepasiekia tos ribos, kurios reikia, kad saugos pagalvių sistema būtų aktyvuota. Ir tuomet tokie teoriniai atvejai nutinka realiame gyvenime“, – kalbėjo V. Žuraulis.

Gavus į galą pagalvės nesiskleis

Anot žinovo, kalbant apie mirtiną „Toyota CH-R“ avariją, negalima kategoriškai atmesti nė vienos tikimybės, nei to, kad sistemos suveikė taip, kaip privalėjo, nei to, kad kažkur sistemose įvyko klaida, tol, kol savo išvadų nepateiks ekspertai. Visgi kalbėdamas apie „Volvo XC60“ avariją, V. Žuraulis neslėpė, kad smūgio į galą atveju tikėtis, jog saugos pagalvės išsiskleis, neverta.

„Kai automobilis gauna smūgį į galą, keleiviai inercijos veikiami lošiasi galo link. Čia yra sėdynės atlošas, kurios jau saugo keleivius, jei diržas tinkamai prisegtas ir sėdima taisyklingai. Gale nėra vietos, kur pagalvėms skleistis, todėl ir prasmės tą daryti nėra. Svarbu, kad būtų tinkamai sureguliuota galvos atrama“, – detalizavo pašnekovas.

Jei po pirmojo smūgio avarijoje automobilis trenkiasi į kliūtį dar kartą, pasak V. Žuraulio, reikia įvertinti, koks yra antrasis smūgis bei tai, ar jį sistemos įvertins kaip kritinį.

„Jei, pavyzdžiui, po galinio smūgio automobilis pasisuks šonu ir bus smūgis, sistemos suveiks taip, kaip reikia. Bet tokie atvejai tikrai reti. Tų kampų, kuriais automobilis gali trenktis, gali būti milijonai, jei vertintume antro smūgio galimybę – variantų dar daugiau. Absoliučiai visko neišbandysi, todėl imamos standartinės situacijos ir vertinama“, – neslėpė pašnekovas.

JAV – kiek kitaip

V. Žuraulis nenumoja ranka į su DELFI kalbėjusio Dovydo Lyguto žodžius, kad po avarijų JAV, kur automobiliai gauna smūgį į galinę dalį, pagalvės išsiskleidžia. Anot eksperto, tas išties įmanoma, mat JAV rinkoje saugumo sistemoms taikomi kiek kitokie reikalavimai tam, kokia turėtų būti oro pagalvių talpa, kada jos skleidžiasi ir pan.

„Ypač, jei kalbėtume apie tuos modelius, kurių nėra ir Europoje. Ten skiriasi ir salonų erdvės, JAV ir bandymų procedūros, taikomos automobiliams, skiriasi. Pavyzdžiui, kitoks šoninis smūgis, stumiamo vežimėlio masė, greitis kitokie“, – lygino pašnekovas.

Anot jo, kiek besiskiriančios bandymų procedūros toli gražu nereiškia, kad kažkuri lengvesnė ar kažkuri sudėtingesnė. Jos tiesiog kitokios ir tokių skirtumų yra visame pasaulyje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Audi“ turi dar vieną naujieną – „Q5 Sportback“ visureigį (7)

Elegantiškas ir praktiškas, progresyvus ir sportiškas – toks yra naujas „ Audi Q5...

Lietuvoje debiutuoja naujasis „Toyota Yaris“: sumažėjo, bet erdvės daugiau (5)

Naujasis ketvirtos kartos „ Toyota Yaris “ jau atvyko į „Toyota“ atstovybes Lietuvoje. Šis...

„Renault“ pristatė naują modelį – hibridinį visureigį „Arkana“ (1)

2021 metais Europos rinkoje pasirodys naujasis „ Renault Arkana“. Atletiškas bei dinamiškas...

Draudikai fiksuoja didžiausią pakaitinių automobilių poreikį per pusantrų metų (5)

Įvykus avarijai ir užpildžius eismo įvykio deklaraciją dažnam vairuotojui atrodo, kad problemos...

Palangoje pristatyti naujos kartos BMW 4 modeliai (5)

Pirmomis vasaros dienomis pristatytas naujasis „ BMW 4 Coupe“ jau atvyko į Lietuvą....

Top naujienos

Raseiniuose koronavirusu susirgęs jaunas vyriškis: niekada nieko panašaus nesu jautęs (88)

Pirmasis užsikrėtimas koronavirusu Lietuvoje buvo patvirtintas vasario 28 dieną, o nuo to laiko...

Valstybinių vaistinių kol kas nebus: Seimui pritrūko balsų (90)

Antradienį Seimas balsuodamas nepritarė valstybinių vaistinių steigimui. Įstatymui priimti...

Patvirtintų naujų koronaviruso atvejų – 88: židinių žemėlapis sparčiai plečiasi užsikrečia choruose, treniruotėse, ugdymo įstaigose ir darbe (101)

Per vakar dieną patvirtintų naujų COVID-19 susirgusių žmonių skaičius: 88, mirusių nuo...

Prieš lemiamą sprendimą Karbauskis prabilo apie tai, kodėl vaistų kainos Lenkijoje mažesnės papildyta (155)

Seimas antradienį ketina apsispręsti dėl valstybinių vaistinių. Opozicijai kalbant apie tai, kad...

Įsigalioja nauja Registrų centro paslaugų kainodara: ką svarbu atlikti iki rytojaus vakaro (16)

Jau netrukus įsigalios naujoji Registrų centro paslaugų kainodara. Dėl numatytų tvarkomų...

Tiesioginė transliacija / Delfi tema. Verslo skolos išaugo 5 kartus: ar gresia bankrotų banga? (7)

Įmonių skolos „Sodrai“ šiemet išaugo iki 170 mln. eurų – apie 5 kartus daugiau nei pernai...

Dvi Europos šalys dėl COVID-19 skelbs ekstremaliąją padėtį papildyta (100)

Čekija ir Slovakija dėl koronaviruso protrūkio šią savaitę ketina skelbti ekstremaliąją...

Po protestų jį palaikė žuvusiu: omonininkų rankose atsidūręs Jevgenijus pasakoja, ką patyrė iš tiesų svarsto versiją, kad OMON pareigūnams duodama kažkokių narkotikų (414)

Naktį iš rugpjūčio 9 į 10 dieną internete pasklido daugybė nuotraukų ir vaizdo įrašų,...

Drabužių gamintojai Lietuvoje – įtampoje: kol dalis verčiasi per galvą, kiti – plečiasi ir didina algas (34)

Anot Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos ( LATIA ), dėl COVID-19 stipriai...

|Maža didelių žinių kaina