aA
Automobilių saugumo bandymuose, kur demonstruojant įvairius smūgius vienas po kito daužomi naujos transporto priemonės, pasirinkti testai toli gražu neatspindi visų realiame gyvenime nutinkančių situacijų. Tą pabrėžia Vidas Žuraulis, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) docentas, akcentuojantis, kad tokių tikslių smūgių, kurie demonstruojami saugumo bandymų vaizdo įrašuose, tikrame gyvenime labai nedaug.
"Volvo XC60" avarija. DELFI koliažas
© Asmeninio albumo nuotr.

„Žmonės prisižiūri gražių filmukų, „Euro NCAP“ testų, kur daromi manevrai – labai konkretūs ir tikslūs, stačiais kampais. Nieko keisto, nes standartinės procedūros tokios ir turi būti. Bet realiame gyvenime tų tikslių smūgių labai nedaug, o kuo tie smūgiai, automobilio judėjimo trajektorija po avarijos įvairesni, tuo daugiau atsiranda galimų variantų. Kaip, pavyzdžiui, tas „Toyota“ atvejis ar „Volvo“ – pabrėžė pašnekovas.

Jis akcentavo ir tai, kad smūgio atveju automobilio saugos sistemas veikiantys algoritmai veikia taip, kad transporto priemonės „smegenys“ tikrina ne tik tai, kada reikėtų išskleisti saugos pagalves, bet ir tai, kada jų neišskleisti, mat be reikalo išsiskleidus saugos pagalvėms galima nukentėti lygiai taip pat.

„Įsivaizduokite, kad automobilio priekyje esantis pagreičio jutiklis gauna smūgį arba staigų judesį ne stačiai, o įstrižai. Tokiu atveju jo pamatuota reikšmė nėra maksimali, o mažesnė, ir galbūt ji nepasiekia tos ribos, kurios reikia, kad saugos pagalvių sistema būtų aktyvuota. Ir tuomet tokie teoriniai atvejai nutinka realiame gyvenime“, – kalbėjo V. Žuraulis.

Gavus į galą pagalvės nesiskleis

Anot žinovo, kalbant apie mirtiną „Toyota CH-R“ avariją, negalima kategoriškai atmesti nė vienos tikimybės, nei to, kad sistemos suveikė taip, kaip privalėjo, nei to, kad kažkur sistemose įvyko klaida, tol, kol savo išvadų nepateiks ekspertai. Visgi kalbėdamas apie „Volvo XC60“ avariją, V. Žuraulis neslėpė, kad smūgio į galą atveju tikėtis, jog saugos pagalvės išsiskleis, neverta.

„Kai automobilis gauna smūgį į galą, keleiviai inercijos veikiami lošiasi galo link. Čia yra sėdynės atlošas, kurios jau saugo keleivius, jei diržas tinkamai prisegtas ir sėdima taisyklingai. Gale nėra vietos, kur pagalvėms skleistis, todėl ir prasmės tą daryti nėra. Svarbu, kad būtų tinkamai sureguliuota galvos atrama“, – detalizavo pašnekovas.

Jei po pirmojo smūgio avarijoje automobilis trenkiasi į kliūtį dar kartą, pasak V. Žuraulio, reikia įvertinti, koks yra antrasis smūgis bei tai, ar jį sistemos įvertins kaip kritinį.

„Jei, pavyzdžiui, po galinio smūgio automobilis pasisuks šonu ir bus smūgis, sistemos suveiks taip, kaip reikia. Bet tokie atvejai tikrai reti. Tų kampų, kuriais automobilis gali trenktis, gali būti milijonai, jei vertintume antro smūgio galimybę – variantų dar daugiau. Absoliučiai visko neišbandysi, todėl imamos standartinės situacijos ir vertinama“, – neslėpė pašnekovas.

JAV – kiek kitaip

V. Žuraulis nenumoja ranka į su DELFI kalbėjusio Dovydo Lyguto žodžius, kad po avarijų JAV, kur automobiliai gauna smūgį į galinę dalį, pagalvės išsiskleidžia. Anot eksperto, tas išties įmanoma, mat JAV rinkoje saugumo sistemoms taikomi kiek kitokie reikalavimai tam, kokia turėtų būti oro pagalvių talpa, kada jos skleidžiasi ir pan.

„Ypač, jei kalbėtume apie tuos modelius, kurių nėra ir Europoje. Ten skiriasi ir salonų erdvės, JAV ir bandymų procedūros, taikomos automobiliams, skiriasi. Pavyzdžiui, kitoks šoninis smūgis, stumiamo vežimėlio masė, greitis kitokie“, – lygino pašnekovas.

Anot jo, kiek besiskiriančios bandymų procedūros toli gražu nereiškia, kad kažkuri lengvesnė ar kažkuri sudėtingesnė. Jos tiesiog kitokios ir tokių skirtumų yra visame pasaulyje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (14)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Diena be automobilio, bet su nemokamu viešuoju transportu (5)

Šeštadienį Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio....

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (15)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

BMW pademonstravo technologiją, apie kurią iki šiol buvo kalbama tik puse lūpų (6)

BMW motociklų padalinys pademonstravo tai, apie ką transporto pasaulyje kalbama nedaug –...

Top naujienos

Pasakoja apie slaptus bandymus su žmonėmis Rusijoje: instinktyviai dar mėginau įkvėpti (74)

Nepriklausomu informacijos kanalu „Proekt“, prie kurio darbuojasi tiriamąjį darbą dirbantys...

Bene keisčiausiame mieste pasaulyje savaitgalis kainuoja tūkstančius (11)

Bemaž pusė tūkstančio už viešbučio kambarį, šimtai už įėjimą į pramogų parką, o jame...

Pirmąją popiežiaus Pranciškaus vizito dieną – netikėtas gestas ir gausios pagyros Lietuvai (1492)

Šeštadienio vakarą baigiasi pirmoji popiežiaus Pranciškaus diena Lietuvoje. Ko gero, svarbiausiu...

Telefonai kaista: skelbiama apie didžiulį emigrantų susidomėjimą grįžti į Lietuvą (455)

Teigiama, kad tarp Jungtinėje Karalystėje (JK) gyvenančių lietuvių susidomėjimas grįžimu į...

Orai: bus šalta ir lis (1)

Virš Skandinavijos besisukantis galingas žemo slėgio sūkurys į šalį atnešė rudenišką orą....

Nosį pasaulio čempionui sukruvinęs rusas turėjo brangiai sumokėti (50)

Anthony Joshua apgynė savo titulus, svarbiausioje bokso sunkiasvorių dvikovoje nokautavęs...

Kaune piligrimai popiežiaus lauks per naktį – vieni melsis iki ryto, kiti nakvos tiesiog prie scenos (43)

Į Lietuvą atvykęs ir Vilniaus mieste su geros valios žmonėmis susitikęs popiežius Pranciškus...

Darbuotojai pasipiktinę – atlyginimai vėluoja po pusmetį (89)

Pledus, baldinius ir kitokius audinius gaminančios bendrovės „Lanalita“ gamybinio padalinio...

Tokių Prezidento rinkimų Lietuva seniai nematė: Pakso referendumas dėl lito ir kiti nežinomieji (774)

Likus mažiau nei metams iki prezidento rinkimų, prie starto linijos rikiuojasi kandidatai. Nors per...

Ypatingą vaidmenį popiežiaus vizito metu atlikęs 14-metis: iš pradžių tuo nepatikėjau (258)

Nors popiežius Pranciškus jau išvyko nakčiai į Apaštališkąją nunciatūrą, tūkstančiai...