aA
Vokietijos Žemutinės Saksonijos žemės Volfsburgo mieste yra įsikūrusi „Volkswagen Group“ centrinė būstinė ir didžiausia Europoje automobilių gamykla. Be jų, automobilių mėgėjus čia vilioja ir parkas „Autostadt“, kuriame kviečiama leistis į nepakartojamą kelionę po automobilių pasaulį.
Volkswagen Golf dizaineriai: (iš kairės) G.Giugiaro, H.Warkussas ir W. de Silva
Volkswagen Golf dizaineriai: (iš kairės) G.Giugiaro, H.Warkussas ir W. de Silva
© Gamintojo nuotr.

Parkas „Autostadt“, 2000 m. atidarytas kaip Hanoverio „EXPO 2000“ paviljonas, dabar per metus sulaukia daugiau kaip 2 mln. svečių – į jį atvyksta ne tik automobilių pirkėjai, bet ir visi besidomintieji automobilių pasaulio naujovėmis bei šiuolaikinėmis jų gamybos technologijomis.

Parko paviljonų ekspozicijos keičiamos ne rečiau kaip kartą per metus. Nuo atidarymo pradžios parką jau apžiūrėjo per 26 mln. lankytojų. Jis veikia 363 dienas per metus, dirba net savaitgaliais, uždaromas tik dvi dienas – gruodžio 24 ir 31 d.

Kiekvieną dieną čia atsiimama apie 500–580 naujintėlių „Volkswagen“ ir „Škoda“ automobilių. Jų laukimo laikas nuo užsakymo pradžios iki atsiėmimo dienos priklauso nuo modelio ir to, kokios papildomos įrangos pageidaujama.

Įrengtas prabangus viešbutis

Pirkėjas, dar prieš atvažiuodamas į Volfsburgą atsiimti automobilio, suderina dieną ir valandą, kada automobilį galės pasimti. Atvykęs savininkas iš pradžių registruojasi centriniame biure „KonzernForum“, pateikia naujus automobilio numerius ir reikiamus dokumentus.

Kiekvienam automobilio pirkėjui įteikiamas 30 eurų pietų kuponas ir 20 eurų dovanų kuponas apsipirkti. Visiems kitiems lankytojams įeiti į parką kainuoja – už dienos bilietą tenka pakloti 15 eurų. Metinio abonemento kaina – 35 eurai.

Dauguma atvyksta ankstų rytą, kad galėtų skirti pakankamai laiko visam parkui apžiūrėti. Ilgiau pabūti ketinantiems klientams ir verslininkams parko teritorijoje įrengtas penkių žvaigždučių viešbutis „The Ritz-Carlton Wolfsburg“, kuris, anot darbuotojų, beveik visada būna užsakytas.

Specialus stiklinis liftas

Parke „Autostadt“ nuobodžiauti nėra kada. Išskirtinėje ekspozicijoje „ZeitHaus“ eksponuojami automobiliai – nuo pirmųjų iki naujausių. Pirmadieniais–penktadieniais automobilių mėgėjai kviečiami pasivaikščioti po gamyklą ir iš arti pažvelgti, kaip gaminami automobiliai. Pageidaujantiesiems išbandyti naujuosius „Volkswagen Tiguan“ ar „Volkswagen Touareg“ parko kraštovaizdžio teritorijoje skirtos dvi važiavimo trasos su įvairiomis kliūtimis, skirtinga kelio danga ir t. t.

Pagal patentuotą unikalią technologiją įrengtos dvi modernios 20-ies aukštų naujų automobilių laikymo aikštelės – cilindriniai bokštai, kuriuose telpa 800 automobilių, kiekviename po 400. Automobiliai statomi, o vėliau gabenami tiesiai į klientų aptarnavimo centrą automatizuotai 2 m/sek. greičiu.

Tiems, kurie automobilių dar neperka, siūloma pakilti stikliniu šešiaviečiu liftu ir iš aukštai pažvelgti į automobilių imperiją. Be to, parke veikia ne vienas restoranas, įrengtos vaikų pramogų aikštelės, kviečia keturios kino salės, kuriose rodomi filmai, pasakojantys apie automobilių istoriją, jų gamybą – nuo projekto sukūrimo iki jo įgyvendinimo.

Greičiausias serijinis automobilis

Vis dėlto labiausiai visus domina parke veikiantys aštuoni paviljonai, kurių kiekvienas skirtas vienam „Volkswagen Group“ automobilių prekės ženklui: „Volkswagen“ lengviesiems automobiliams, „Volkswagen“ sunkvežimiams, „Seat“, „Škoda“, „Audi“, „Lamborghini“, „Bugatti“ („Premium Clubhouse“), „Porsche“. Be šių, „Volkswagen Group“ dar priklauso „Scania“, MAN sunkvežimiai, „Bentley“ automobiliai ir „Ducati“ motociklai, tačiau šių gamintojų eiklieji kūriniai parko paviljonuose nepristatomi.

Išskirtinio smalsuolių dėmesio sulaukia veidrodžių instaliacijose skendintis automobilis, esantis vienintelis visame paviljone, – sidabrinis „Bugatti Veyron 16.4“, kainuojantis apie 1 mln. 225 tūkst. eurų. Tai greičiausias pasaulyje serijinis automobilis, varomas 1001 AG 16 cilindrų variklio. Išvystydamas maksimalų 408 km/val. greitį jis miesto sąlygomis sunaudoja 29 l/100 km degalų.

„Kauno diena“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Elektromobilių stabdžiai mažiau dyla, bet turi ir dar vieną svarbų pranašumą (5)

Plačiai žinomas faktas, kad dėl energijos regeneracijos, kuri veikia kaip stabdymas varikliu,...

„Ford Puma“ plėšrūnas „Metų automobilio“ komisijos nariams atskleidė charakterį

Prieš keletą dešimtmečių gaminto sportiško kupė „Puma“ vardą šiemet atgaivinusi kompanija...

„Bentley“ šimtmečio planas: tik elektra varomi automobiliai ir nė gramo teršalų (12)

Antrą gyvavimo šimtmetį pradedantis legendinis prabangių automobilių gamintojas „ Bentley “...

Vakarų Lietuvoje eismo sąlygas sunkina plikledis ir lijundra (1)

Penktadienio rytą dėl plikledžio ir lijundros sudėtingesnės eismo sąlygos yra vakarų Lietuvoje...

Ekspertai: elektra varomas transportas keliuose – greičiau nei įsivaizduojame (17)

Statistikos duomenimis, Lietuvoje kol kas vos du automobiliai iš tūkstančio varomi elektra. Tuo...

Top naujienos

Kinų vakcina? Farmacinė chimera, kurios vieni ieško, kiti bijo (46)

Ji yra. Bet jos niekas iki šiol nematė. Cirkuliuoja šen bei ten Europoje vieniems keldama...

Ekspertai apie tai, kas naudingiau: eiti į prastovas, gauti ligos išmokas ar net stoti į bedarbių gretas (32)

Įmonėms skelbiant prastovas, gyventojai teiraujasi ir skaičiuoja, kas jiems naudingiau – eiti į...

Jasikevičius – apie žalias kojines, skambutį Schilleriui ir širdies skausmą dėl Blaževičiaus (28)

Kaip ir buvo galima tikėtis, po keturių beatodairiškos kovos tarp Kauno „Žalgirio“ (5/7) ir...

Žvarbus vėjas slopins šilumą (4)

Šeštadienį virš Lietuvos tęsis ciklono ir anticiklono dvikova, to pasekmė gūsingas ir žvarbus...

Iš Vilniaus greitoji iškviesta į Ukmergę: atvykusi medikė nesulaikė ašarų – 35 metų pacientė nesulaukusi pagalbos mirė (822)

„Karščiuojanti pacientė saugiai perduota į rūpestingas infekcinės ligoninės slaugytojų...

Kaip Hitleris ištekindavo savo meilužes, arba garsiausios ir įtakingiausios Trečiojo reicho moterys (82)

Karas laikomas vyriška prerogatyva, tačiau moterų vaidmuo jame irgi svarbus. Net Vokietijoje, nors...

Jasikevičiaus sugrįžimas į Kauną paženklintas klaidų jūra ir pergale prieš „Žalgirį“ (477)

„Žalgirio“ (5-7) duobė Eurolygoje gilėja – Lietuvos čempionai po penktadienio dvikovos Kaune...

Prekybos po „Brexit“ susitarimo pasiekti nepavyko (76)

Jungtinės Karalystės ir Europos Sąjungos derybininkai penktadienį pareiškė, kad jiems...

Pažanga pasidžiaugęs Schilleris nuo Šaro šešėlio nebėga: jis yra šio klubo legenda (6)

Buvusį savo trenerį Šarūną Jasikevičių penktadienio vakarą namuose priėmęs Kauno...