Vadinamasis eSkambučio (angl. – eCall) prietaisas avarijos atveju automatiškai informuos artimiausią skubios pagalbos centrą ES bendruoju pagalbos telefonu 112. Tai suteiks pareigūnams informacijos apie tikslią avarijos vietą ir laiką bei automobilio keleivių skaičių.

Europos Komisijos viceprezidentas Siimas Kallas, atsakingas už mobilumą ir transportą, teigė, kad eSkambutis padės sušvelninti avarijų pasekmes ir, tikimasi, iki 2020 m. pavyks perpus sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių. Teigiama, jog eSkambutis gali lemti 10 proc. mirčių avarijose sumažėjimą per metus.

Erikas Jonnaertas, generalinis Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) sekretorius, pareiškė, jog šis sprendimas – dar vienas žingsnis sistemos link, kurią asociacija rėmė nuo 2004 m., sukūrimo.

Praėjusiais metais avarijose ES žuvo 25,7 tūkst. žmonių. Europos Komisija (EK), kuri inicijavo įstatymą, įvertino, kad gelbėjimo tarnybų atvykimo laikas sumažės maždaug perpus užmiestyje ir apie 60 proc. mieste.

Bus suteikta galimybė aktyvuoti eSkambutį ir rankiniu būdu – paspaudus specialų mygtuką automobilyje. Tai padės liudininkams pranešti apie incidentus.

Prietaiso nebus galima naudoti sekimui (išskyrus avarijų atvejus), o duomenys galės būti suteikti trečiosioms šalims tik gavus suinteresuoto asmens sutikimą.

Vis dėlto, kai kurie Europos Parlamento nariai teigia, kad šis sprendimas neužtikrina pakankamos vairuotojų privatumo apsaugos ir nė kiek nepadeda užkirsti kelią avarijoms. Viena tokios nuomonės šalininkių – Didžiosios Britanijos atstovė nuo Konservatorių partijos Vicky Ford.

Praėjus trejų metų terminui nuo šio įstatymo taikymo pradžios, EK nuspręs, ar eSkambučio funkcija taip pat turėtų būti įdiegta ir autobusuose bei sunkvežimiuose.