Vieną iš važiavimų vainikavo dyzelinių automobilių greičio rekordas: koncepcinis SUV Audi RS 5 TDI competition 3,6 km distanciją įveikė per 1 minutę 35,35 sekundės. Rekordą užtikrino galingas, iki 800 Nm sukimo momentą išvystantis net 320 kW (435 AG) pajėgumo 3.0 V6 biturbo TDI variklis kuriam talkino ir papildomas elektra varomas kompresorius.

Rekordą pasiekęs vokiečių lenktynininkas Nicki Thiim net 1,87 sek. pagerino ankstesnį rekordą, užfiksuotą šių metų vasarį. Be to, šį pavasarį kitas Vokietijos greitų automobilių žurnalas sport auto išbandė šią Audi koncepcinę platformą Hokenheimo žiede ir konstatavo, kad tai buvo greičiausiai vieną Hokenheimo trasos ratą įveikęs dyzelinis automobilis per visą žurnalo istoriją.

Kuo gi ypatingas šis dyzelinis konceptas?

„Konstruodami Audi RS 5 TDI competition konceptą, mes stengėmės pašalinti kaip galima daugiau įprastus dyzelinius automobilius lydinčių techninių apribojimų. Visoje konstrukcijoje, kur tik įmanoma, buvo naudojami lengvieji lydiniai, maksimalios aerodinamikos kėbulas, technologiškai pažangiausia važiuoklė, ir žinoma, naujausios kartos pavaros mechanizmas ir kiti agregatai“, - sėkmės paslaptis atskleidžia TDI variklių poskyrio vyr. inžinierius Ulrichas Weissas.

Audi RS 5 TDI competition sukonstruotas tobulinant dar 2014 metais pristatytą Audi TDI variklių 25-mečiui skirtą demonstracinį automobilį, kuris iš inžinierių laboratorijos buvo greitai perkeltas į bandymų poligono boksus ir metodiškai optimizuojamas maksimalaus greičio važiavimams atlikti.

Dabartinis šio koncepto variantas iš vietos iki 100 km/val. įsibėgėja vos per 4,0 sek., o po 16 sek. jau gali skrieti 200 km/val. greičiu.

Įpūtimo slėgį varikliui kuria dvi įprastos konstrukcijos išmetamosiomis dujomis varomos turbinos ir papildomas elektra maitinamas kompresorius. 

Šis kompresorius puikiai užtikrina turbo slėgį važiuojant nedideliu greičiu ir nepamainomai pasitarnauja greitėjant. Kompresorių varo nedidelis 7 kW galios elektros varikliukas, kuriam energiją tiekia papildoma 48 V, t.y., automobilių mąstais aukštos įtampos srovės šaltinis. Šis net iki 72000 aps/min išvystantis varikliukas leidžia sukurti slėgį labai greitai ir nepriklausomai nuo to, kokiu greičiu duotuoju momentu sukasi išmetamosiomis dujomis varomos turbinos. Faktiškai, tokio automobilio vairuotojui bet kuriuo momentu prieinamas visas sistemos generuojamas slėgis.

TDI variklių poskyrio vyr. inžinierius U. Weissas tikina, kad tokių elektrinių kompresorių masinis naudojimas taps įmanomas tuomet, kai automobiliai masiškai naudos 48 V elektros sistemas. Beje, Audi bendrovė yra viena iš 48 V elektros sistemos standartų kūrėjų ir diegimo iniciatorių.

Audi RS 5 TDI competition konceptas net 241 kg lengvesnis už parodų stenduose demonstruotą pirmtaką. Variklio gaubtas pagamintas iš CFRP plastiko, durelės – iš aliuminio, o visa išmetimo sistema – iš titano. Sportinių priekinių sėdynių kaušeliai taip pat nulieti iš lengvo plastiko, o galinių sėdynių eilė, taupant svorį, išvis pašalinta. Netgi visi langai pagaminti ne iš stiklo, o iš daug lengvesnio skaidraus plastiko.

Ekonomiškumo ir energinio efektyvumo parametrai neskelbiami. Mat jie labai priklauso nuo daugelio lenktyninių veiksnių - trasos dangos, naudojamų padangų, posūkių skaičiaus ir pan.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)