Europos automobilių koncernai sunerimo sužinoję, kad Europos Sąjunga ruošiasi uždėti dar vieną apynasrį. Nuo 2017 metų rugsėjo visi čia parduodami nauji automobiliai su dyzeliniais varikliais turės išlaikyti naują užterštumo testą. Iki šiol šių automobilių užterštumas buvo tikrinamas laboratorijose, tačiau po dvejų metų jis bus vykdomas realiomis sąlygomis.
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Laboratoriniai testai pastaruoju metu smarkiai kritikuojami, nes jie visiškai neatitinka realiomis sąlygomis fiksuojamo ekonomiškumo. Tačiau kaip sukurti realias ir visą laiką vienodas sąlygas visiems automobiliams, lieka neaišku.

Tiesa, patys Europos Sąjungos funkcionieriai taip pat dar nenusprendė, kokios tos naujos sąlygos turėtų būti, todėl automobilių gamintojai labai sunerimę, juk reikia iš anksto pasiruošti pasikeitusiems reikalavimams, galbūt modernizuoti variklius ar gamybą. Tai reikalauja ir papildomų investicijų, ir laiko.

Automobilių gamintojų asociacija ACEA reikalauja aiškumo ne vėliau kaip iki šių metų liepos. Šiuo metu kas antras europietis renkasi dyzeliniais degalais varomą automobilį, nes tokie yra penktadaliu ekonomiškesni, o dyzeliniai degalai daugelyje šalių yra pigesni už benziną.

Tačiau dyzeliniai automobiliai į atmosferą išmeta daugiau azoto oksido ir kietųjų dalelių, kurie, anot mokslininkų, tiesiogiai lemia astmą, plaučių vėžį ir kitas respiratorines ligas.

Tuo pat metu atskirų šalių vyriausybės ketina riboti dyzelinių automobilių patekimą į didelių miestų centrus, o Paryžiaus valdžia užsimojusi nuo 2020 metų į miestą visai nebeįsileisti dyzeliniais degalais varomų transporto priemonių.

Europos Komisija turi nuspręsti, kokie konkretūs bandymai bus vykdomi naujiems „dyzeliams“ ir nuo kada jie įsigalios, tačiau Komisijos išplatintame pareiškime sakoma, kad Europos Parlamentas pasiryžęs sustabdyti oro teršimą, nes šiuo metu situacija senajame žemyne tik blogėja.

Anot tyrimo grupės, šiuo metu realiai dyzeliniai varikliai į atmosferą išmeta trečdaliu daugiau kenksmingų detalių, negu deklaruoja gamintojai.

BNP Paribas“ degalų gamintojai teigia, kad įsigaliojus naujiems reikalavimams dyzeliniai automobiliai turėtų visai išnykti iš rinkos, nes juos taps itin brangu pagaminti ir tokių automobilių niekas tiesiog nepirks.

Anot analitikų, sugriežtinus ekologijos reikalavimus dyzeliams bent dešimčia procentų, kiekvienas automobilis pabrangtų bent 400 eurų. Tuo tarpu dabar masinių automobilių gamintojai ne visada uždirba po 500 eurų nuo kiekvieno parduoto automobilio. Tektų branginti mašinas, o „dyzeliai“ ir dabar apčiuopiamai brangesni už benzininius automobilius.

Laida „Piko minutės“ Žinių radijo eteryje transliuojama pirmadieniais – ketvirtadieniais 7.20 val.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveiki atvykę į 21 amžių: štai kaip „Tesla“ sutvarkys „Model 3“ problemą (8)

„ Consumer Reports “ paskelbė, kad elektromobilio „ Tesla Model 3 “ stabdymo kelias yra...

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (42)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (3)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Top naujienos

Puotos Daktarų irštvoje: sumušta Džordana, Valinsko šou ir šūviai vietoj fejerverkų (105)

Alkoholiu ir maistu nukrauti stalai, garsiausi Lietuvos nusikaltėliai, pusnuogės moterys, žymiausi...

Gyvai / Čempionų lygos kulminacija: „Real“ ir „Liverpool“ kaktomuša traumą patyrė Salah (121)

Jau šį šeštadienį paaiškės 2017/2018 metų sezono stipriausia Čempionų lygos ekipa. Trofėjų...

Įtakingos Lietuvos didikės istorija: kodėl ją pamilę vyrai atleisdavo net išdavystę (3)

Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės istorijoje moterų reikšmė politinėje arenoje vis dar...

Tėvų išmonė beribė: tarp rečiausių vardų Vaidrius, Džema ir Ripsimėja (84)

Tuo metu, kai vieni tėvai vaikams renka vardą iš giminėje esančių ar šalies populiariausiųjų...

Visi žino Kembridžo kunigaikštienę, bet ar esate matę pirmąją Argentinos ponią? politinio pasaulio stiliaus ikona (8)

Kai į Argentinos prezidento postą buvo išrinktas Mauricio Macri , ši pergalė reiškė...

Skanusis Italijos regionas: tik čia paragausite Paskutinės vakarienės sriubos ir teisingiausių makaronų (1)

Tai nepavyko Romos imperijos legionams, užtat tai padarė italų virtuvės karvedžiai. Jie...

Garsenybės tiesiog apsėstos šios dietos: kodėl neturėtumėte sekti jų pavyzdžiu? (16)

Pastaruoju metu ne viena garsenybė ėmė laikytis vadinamosios ketoninės dietos , kurios pagrindą...

Lietuvoje nauja technologija – mobilios paukštidės (24)

Vienoje iš labiausiai Lietuvoje paplitusių žemės ūkio šakų bręsta permainos. Ilgą laiką...

Kraupi žmogžudystė Tauragės rajone: vyras nušovė du žmones ir nusižudė pats papildyta 22.49 (32)

Taugarės rajone esantį Eidintų kaimą sukrėtė kraupi tragedija. Vyras nužudė du žmones, po to...

Vonios remontas: kaip neišleisti daug pinigų ir mėgautis rezultatu (15)

Atrodytų, visiškai nesudėtinga atlikti remontą vonios kambaryje, bet iš tiesų šios patalpos...