aA
Europos automobilių koncernai sunerimo sužinoję, kad Europos Sąjunga ruošiasi uždėti dar vieną apynasrį. Nuo 2017 metų rugsėjo visi čia parduodami nauji automobiliai su dyzeliniais varikliais turės išlaikyti naują užterštumo testą. Iki šiol šių automobilių užterštumas buvo tikrinamas laboratorijose, tačiau po dvejų metų jis bus vykdomas realiomis sąlygomis.
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Laboratoriniai testai pastaruoju metu smarkiai kritikuojami, nes jie visiškai neatitinka realiomis sąlygomis fiksuojamo ekonomiškumo. Tačiau kaip sukurti realias ir visą laiką vienodas sąlygas visiems automobiliams, lieka neaišku.

Tiesa, patys Europos Sąjungos funkcionieriai taip pat dar nenusprendė, kokios tos naujos sąlygos turėtų būti, todėl automobilių gamintojai labai sunerimę, juk reikia iš anksto pasiruošti pasikeitusiems reikalavimams, galbūt modernizuoti variklius ar gamybą. Tai reikalauja ir papildomų investicijų, ir laiko.

Automobilių gamintojų asociacija ACEA reikalauja aiškumo ne vėliau kaip iki šių metų liepos. Šiuo metu kas antras europietis renkasi dyzeliniais degalais varomą automobilį, nes tokie yra penktadaliu ekonomiškesni, o dyzeliniai degalai daugelyje šalių yra pigesni už benziną.

Tačiau dyzeliniai automobiliai į atmosferą išmeta daugiau azoto oksido ir kietųjų dalelių, kurie, anot mokslininkų, tiesiogiai lemia astmą, plaučių vėžį ir kitas respiratorines ligas.

Tuo pat metu atskirų šalių vyriausybės ketina riboti dyzelinių automobilių patekimą į didelių miestų centrus, o Paryžiaus valdžia užsimojusi nuo 2020 metų į miestą visai nebeįsileisti dyzeliniais degalais varomų transporto priemonių.

Europos Komisija turi nuspręsti, kokie konkretūs bandymai bus vykdomi naujiems „dyzeliams“ ir nuo kada jie įsigalios, tačiau Komisijos išplatintame pareiškime sakoma, kad Europos Parlamentas pasiryžęs sustabdyti oro teršimą, nes šiuo metu situacija senajame žemyne tik blogėja.

Anot tyrimo grupės, šiuo metu realiai dyzeliniai varikliai į atmosferą išmeta trečdaliu daugiau kenksmingų detalių, negu deklaruoja gamintojai.

BNP Paribas“ degalų gamintojai teigia, kad įsigaliojus naujiems reikalavimams dyzeliniai automobiliai turėtų visai išnykti iš rinkos, nes juos taps itin brangu pagaminti ir tokių automobilių niekas tiesiog nepirks.

Anot analitikų, sugriežtinus ekologijos reikalavimus dyzeliams bent dešimčia procentų, kiekvienas automobilis pabrangtų bent 400 eurų. Tuo tarpu dabar masinių automobilių gamintojai ne visada uždirba po 500 eurų nuo kiekvieno parduoto automobilio. Tektų branginti mašinas, o „dyzeliai“ ir dabar apčiuopiamai brangesni už benzininius automobilius.

Laida „Piko minutės“ Žinių radijo eteryje transliuojama pirmadieniais – ketvirtadieniais 7.20 val.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją (1)

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (22)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Diena be automobilio, bet su nemokamu viešuoju transportu (6)

Šeštadienį Lietuva kartu su kitomis Europos valstybėmis mini Tarptautinę dieną be automobilio....

„Peugeot“ sukūrė savavaldį elektromobilį: pagreitis lyg sportinio, o įkraunamas – be laidų (16)

Spalio pradžioje Paryžiaus automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys savavaldį elektrinį...

BMW pademonstravo technologiją, apie kurią iki šiol buvo kalbama tik puse lūpų (6)

BMW motociklų padalinys pademonstravo tai, apie ką transporto pasaulyje kalbama nedaug –...

Top naujienos

Rusijos strateginėje zonoje atsivėrė pavojingas kelias (62)

Prieš porą savaičių, kai dangus buvo ganėtinai saulėtas, o oro sąlygos buvo santykinai...

Lietuva užsienio akimis: darbuotojai emigruoja, bet pensininkai lieka (329)

Kad nepatirtų ekonominio nuosmukio, rytinėms ES narėms teks susigrąžinti išvykusius darbuotojus...

Rimvydas Valatka. Išgirsti popiežių Pranciškų pavergto proto šalyje (581)

Kodėl pavergto proto? Juk popiežius Pranciškus aiškiai pasakė, kad „ši tauta iš tiesų...

Rusijos scenarijus 2050-iesiems: Kremlius prognozuoja neišvengiamą karą su Vakarais (780)

Susiskaldžiusi Europa , stagnuojančios JAV ir drąsus daugiapolis pasaulis, kuriame Kremlius...

Iš CSKA – į „Žalgirį“: Westermannas grįžta į Kauną Leo komentaras (16)

Kauno „Žalgiris“ surado ilgai ieškotą patikimą atakų organizatorių. Į Kauną po sezono...

Bastys: man reikia mandato, kad galėčiau tarnauti su nauja priesaika (107)

2017 metų gruodį prieš pat Kalėdas Konstitucinis Teismas paskelbė, kad Seimo narys Mindaugas...

Velionės laidotuvės virto farsu: kur pagarba mirusiajam ir artimiesiems? (63)

Rugsėjo 9 dieną laidojome kaimynę ir daugiavaikę mamą, kuri buvo užauginusi 7 vaikus.

Finansų planavimo programėlės – išmanus būdas taupyti (7)

Finansų ekspertai sako, kad tarp turtuolio ir vargšo paprastai būna vienas esminis skirtumas –...

Baigėsi popiežiaus vizitas Lietuvoje: miniai žmonių – išskirtinis gestas linkėjo tapti vilties švyturiu, atnaujinta 19.00 (1392)

Popiežius Pranciškus sako, kad skaudžią istoriją išgyvenusi Lietuva gali tapti vilties švyturiu...

Tikrieji žmogaus teisių gynėjai nepamena Gražulio nuopelnų (266)

Petro Gražulio paskyrimas į Žmogaus teisių komitetą ne tik sulaukė 16 tūkst. parašų,...