aA
Nors Europa visą laiką buvo dyzelinių automobilių „forpostas“, panašu, šiuo kuru varomas transportas net čia ima užleisti savo pozicijas benzininiams konkurentams.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Pastaraisiais metais modeliai su dyzeliniais varikliais Senajame žemyne sudarė daugiau nei pusę visų naujų parduodamų automobilių. Tam buvo daug priežasčių, visų pirma – šio kuro pigumas (palyginti su benzinu) ir mažesnės sąnaudos, sykiu ir mažesnė CO2 tarša.

Tačiau šį pavasarį ta 50-ies procentų riba krito – firmos „LMC Automotive“ analitikų duomenimis, per pirmuosius keturis šių metų mėnesius dyzelinių modelių pardavimas sumažėjo 2,2 proc. ir jie sudarė 50,1 proc. visų naujų parduotų automobilių, o štai balandį šie skaičiai atitinkamai siekė 3,1 proc. ir 49,7 proc., nors bendrai visų automobilių pardavimo dydis per tą laiką kilo.

Manoma, kad smūgį dyzelinių modelių populiarumui sudavė „dyzelgeitas“ – išmetamų NOx duomenų slėpimo skandalas, į kurį dar pernai įsivėlė „Volkswagen Group“. Vėliau ėmė plaukti žinios, kad ir kiti gamintojai galėjo klastoti realius kuro taršos arba degalų sąnaudų duomenis.

Beje, pastebėta, jog labiausiai dyzelinių automobilių populiarumas krito subkompaktinių, kompaktinių modelių ir nedidelių minivenų klasėje. Didelių ir verslo klasės dyzelinių sedanų (kurie kai kuriose Europos rinkose sudarė net 80 proc. viso pardavimo) sumažėjo nežymiai.

Analitikai iš kitos kompanijos – „IHS Automotive“ – prognozuoja, jog iki 2027-ųjų naujų parduodamų dyzelinių automobilių rinka sumažės daugiau nei trečdaliu – 35 proc. Galimų priežasčių – ne viena: ir kai kuriose šalyse vidaus degimo variklių atžvilgiu griežtėjantys įstatymai, ir hibridinio bei elektra varomo transporto populiarėjimas.

Panašu, tam gamintojai jau ruošiasi. „Ateis diena, kai paaiškės, kad investuoti į naujas dyzelines technologijas jau nebeapsimoka“, – pareiškė BMW valdybos pirmininkas Haraldas Kruegeris.

Bavarų kompanija tampa vis aktyvesne elektromobilių rinkos žaidėja – kaip, beje, ir konkurentė „Daimler“. Mersedesų gamintoja pranešė planuojanti į elektromobiliams skirtų baterijų gamybą investuoti pusę milijardo eurų.

Tiesa, „Daimler“ dyzeline ateitimi tiki ne mažiau nei elektromobiliais – Štutgarto koncernas gegužės pabaigoje paskelbė į dyzelinių motorų taršos mažinimo technologijas investuosiantis net 3 mlrd. eurų.

Vokiečiai žada ir tobulinti tokius variklius (optimizuojant turbinas, kuro įpurškimo sistemą), ir kurti naują programinę dujų išmetimo normų gerinimo įrangą. Pavyzdžiui, iki 2019 metų turinčiuose pasirodyti modeliuose jie ketina naudoti naują selektyvinę katalizatoriaus (SCR) technologiją.

„Daimler“ teigimu, jų naujausias 4 cilindrų dyzelinis variklis „OM 654“ jau atitinka pačias griežčiausias normas, tarp jų – ir 2017 metų rugsėjį Europoje pradėsiančių vykti specialių bandymų reikalavimus.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaune norima riboti automobilių plovyklų atstumą iki namų ir įstaigų (9)

Kauno savivaldybė planuoja apriboti automobilių plovyklų atstumą iki gyvenamųjų namų ir kai...

„Volkswagen“ atnaujino legendinį modelį – bus ir elektrinis

„ Volkswagen “ pristato patobulintą „Multivan T6“ versiją – „Multivan T6.1“. Rinką...

„Volvo“ atnaujino savo XC90, tačiau pasikeitė ne išvaizda (2)

Atrodytų, dar visai neseniai „Volvo“ pristatė savo naująjį XC90 visureigį, vis dar...

„Peugeot“ Ženevos parodoje rengiasi nustebinti – pristato įspūdingą sportinį modelį (3)

Ženevos automobilių parodoje „ Peugeot “ pristatys koncepcinį elektrinį automobilį...

Nori gausinti standartinės automobilių įrangos sąrašą – dvi sistemos gali tapti privalomomis (15)

Visuose naujuose automobiliuose bus įdiegtos tokios saugos priemonės kaip išmanioji greičio...

Top naujienos

Kita Algirdo Brazausko gyvenimo pusė: dienoraščiuose jis visai kitoks, nei lietuviai buvo įpratę matyti (208)

Nors pirmąjį atkurtos nepriklausomos Lietuvos prezidentą Algirdą Mykolą Brazauską lietuviai...

Eurolygos atkrintamųjų traukinyje liko tik trys laisvi vagonai: ar „Žalgiris“ įšoks į vieną iš jų? (15)

„Tiktai teigiamą rezultatą“, – paklaustas, ką žvelgiant į priekį Kauno „Žalgiris“...

Orijus Gasanovas siūlo aplankyti geriausią Europoje miestą: lietuviams ten patiks, jeigu žinos, ką nuveikti (106)

Barselona yra pats geriausias miestas Europoje. Bet ne visiems taip atrodo, nes žmonės ne visada...

Putinas apleido labiausiai palaikiusią rinkėjų dalį, pasekmės gali būti neprognozuojamos (375)

Rusijos prezidentas buvo iš paprastų žmonių kilęs vyrukas. Tačiau paprasti žmonės ėmė...

Prezidentiniuose reitinguose ryškėja du lyderiai (2557)

Tarp kandidatų į prezidentus daugiausiai palaikymo sulaukia ekonomistas Gitanas Nausėda , už jo...

Paneigė sovietinės nostalgijos mitus: tais laikais mūsų pramonė klestėjo, po to ją sunaikinom ir nieko nebesukūrėm (2689)

Vienas iš gajausių mitų yra mitas apie Lietuvos pramonės likimą. Jeigu keliais žodžiais, ją...

Žvilgsnis į turtingiausių žmonių istorijoje santuokas: vienų – tarsi pasakos, kitų – kupinos skausmo

Turtingi žmonės, kaip ir visi kiti, įsimyli ar nustoja mylėti, o jų santykiai – ne mažiau...

Specialistai perspėjo dėl sparčiai populiarėjančių jauno kraujo injekcijų

Jungtinių Valstijų valdžia perspėja: garbaus amžiaus žmonės neturėtų mokėti pinigų už...

Skandalingiausios Lietuvos kultūros istorijos: Ivaškevičius tikrai nebuvo pirmas (27)

Mariaus Ivaškevičiaus romanas „Žali“ į Lietuvos kultūros istoriją įeis kaip sukėlęs...

Keturiasdešimtmetį atšventęs atlikėjas Vitas atrodo perpus jaunesnis ir skandalingos praeities nesikrato

Atlikėjas Vitas neseniai atšventė savo keturiasdešimtmetį. Vos prieš kelerius metus visa Rusija...