Kovo mėnesį vykusioje konferencijoje „Audi“ Techninės plėtros departamento viceprezidentas Horstas Glaseris pristatė kasmetinius automobilių gamintojos veiklos rezultatus kartus su diagrama, rodančia, kad oro tarša visuose Vokietijos miestuose mažėja. „Oro kokybė vis gerėja ir gerėja, tačiau diskusija vis sunkėja ir sunkėja“, – sakė H. Glaseris.
© DELFI / Orestas Gurevičius

Šiuo metu automobilių gamintojai, kaip antai, „Audi“ pagrindinė kompanija – „Volkswagen Group“ – išgyvena nerimą, kad nauji dyzeliniai automobiliai, pagaminti pagal griežtesnius Europos automobilių emisijų reglamentus nė kiek nepakeitė pirkėjų įsitikinimo, kad dyzelinas teršia aplinką ir greitai bus uždraustas įstatymais.

Dar vienas smūgis dyzelino reputacijai buvo suduotas vasario 28 d. – Vokietijos aukščiausiasis federalinis administracinis teismas priėmė nutarimą, kad norėdami sumažinti oro taršą, miestai gali uždrausti automobilius su dyzeliniais varikliais. „Miestų (dyzelinių automobilių) draudimų padarinių bus daug, tik praktiškai visais atvejais nukentės automobilių gamintojai“, – teigė „Bernstein Research“ analitikas Maxas Warburtonas.

Mažėjantys dyzelinių automobilių pardavimai

Vokietijoje vairuotojai vis sparčiau atsisako dyzelinių automobilių. Šių metų sausį buvo parduota 33 proc. dyzelinių automobilių, o pernai sausį – 45 proc. Su keliomis išimtimis dyzelinių automobilių pardavimai mažėja ir kitose Europos šalyse.

Pernai Europoje automobilių su dyzeliniais varikliais paklausa sumažėjo 7,9 proc. – iki 6,77 mln. automobilių, jų pardavimai sudarė 43,8 proc. visų parduotų automobilių. Tai kur kas mažiau, nei buvo parduota 2001 m. – 54,9 proc., rodo rinkos tyrimų įmonės „JATO Dynamics“ duomenys. Analitikų nuomone, pardavimų toliau mažės.

„LMC Automotive“ liūdniausiomis prognozėmis, 2018 m. Vokietijoje parduoti dyzeliniai automobiliai sudarys 28 proc. pardavimų.

Spūstis
Spūstis
© DELFI / Kiril Čachovskij

O visoje Europoje, manoma, dyzelinių automobilių pardavimų mažėjimas vyks lėčiau ir 2025 m. sumažės iki 28 proc.

Jungtinėje Karalystėje, kuri po Vokietijos yra antra didžiausia automobilių rinka Europoje, parduoti dyzeliniai keleiviniai automobiliai vasarį sudarė 35 proc., lyginant su 45 proc. tą patį pernai metų mėnesį. Britanijos Astono universiteto tyrimo duomenimis, šis skaičius 2025 m. gali būti tik 15 proc.

Beveik kas savaitę automobilių pirkėjai sulaukia žinių apie potencialius apribojimus dyzeliniams automobiliams, nes Europos miestai stengiasi mažinti taršą, o ypač – azoto oksidus (NOx), kurių daugiau išmeta dyzeliniai varikliai.

Italijoje Milano miesto valdžia nori iki 2025 m. visiškai uždrausti dyzelinius automobilius, kovą pranešė laikraštis „La Repubblica“. Vasarį Romos merė Virginia Raggi pareiškė, kad iki 2024 m. nori uždrausti Romoje dyzelinius automobilius.

Kovą Jungtinės Karalystėje įstatymų leidėjai pareikalavo, kad vyriausybė iki 2040 m. uždraustų įprastus vidaus degimo variklius ir paragino automobilių gamintojus prisidėti prie oro gryninimo.

Automobilius gaminančių įmonių vadovai teigė, kad nuolatinis prastų žinių srautas kenkia pardavimams. „Visi nori mobilumo, tačiau dabar žmonės nežino – jei dabar nusipirksiu automobilį, ar galėsiu su juo įvažiuoti į miestus?“, – leidiniui „Automotive News Europe“ sakė „Hyundai Europe“ vienas iš vadovų Thomasas Schmidas.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© KTTI nuotr.

„Dyzelinas miręs“

Yra manančių, kad dyzelino pabaiga arti. „Dyzelinas miręs“, – teigė investicijų banko „Tier 1“
vienas iš vyriausiųjų vadovų, norėjęs likti anonimu.

Viena didžiausių dyzelinių automobilių technologijų gamintojų – „Continental“ mano, kad 2023-ieji bus paskutiniai metai, kai Europoje bus pristatyta paskutinė tikra vidaus degimo variklių platforma.

„Akivaizdu, kad dyzelinas traukiasi, jei esate nedidelis gamintojas, – ANE teigė „Nissan Europe“ Produkcijos planavimo departamento viceprezidentas Ponzas Pandikuthira. – Mums priklauso 4 proc. rinkos. Matome, kad teks atsisakyti dyzelino.“

Mažiausiai nuo dyzelinio transporto priklausantys automobilių gamintojai spėlioja, kad visiems kartu atsisakius dyzelinių variklių, daugiau dėmesio ir viešumo sulauktų alternatyvūs degalai.

Toyota“ pranešė šiemet išimsianti iš gamybos dyzelinius keleivinius automobilius Europai ir skirsianti dėmesį benzinu ir elektra varomiems hibridiniams automobiliams. JATO duomenimis, pernai tik 7 proc. „Toyota“ pardavimų Europoje sudarė dyzeliniai automobiliai. „Aston Martin“ prezidentas, buvęs „Nissan“ vyriausiasis vadovas Andy‘is Palmeris nedėtų dyzelinio variklio į superautomobilių būsimą visureigį. „Jau seniai manau, kad dyzelino egzistavimas ribotas. Galiausiai jis – miręs“, – teigė jis.

„Dyzelinas miręs“. O kas bus toliau?
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Net gaminančios daugiau dyzelinių automobilių kompanijos ėmė trauktis. „Volvo“, kurios 2017 m. pardavimų Europoje sudarė net 78 proc. dyzelinių automobilių, pareiškė, kad pagamino paskutinį dyzelinį variklį. „Fiat Chrysler Automobiles“ planuoja iki 2022 m. nustoti gaminti automobilius su dyzeliniais varikliais, vasarį pranešė „Financial Times“.

Ir vis tik Europos automobilių pramonė negali visiškai atsisakyti dyzelino. Varikliai, naudojantys dyzeliną, yra 20–30 proc. efektyvesni nei benzininiai varikliai. Todėl dyzeliniams varikliams būtina iki 2021 m. pasiekti Europos Komisijos nustatytą tikslą – 95 g anglies dvideginio vienam kilometrui.

Pernai naujų Europoje parduotų automobilių išmetamo anglies dvideginio vidurkis padidėjo iki 118,1 gramo kilometrui, lyginant su 117,8 gramo kilometrui 2016 m., rodo JATO duomenys. Pasak JATO, Europoje pirmą kartą per 10 metų padidėjo išmetamo anglies dvideginio vidurkis, nes mažėjo dyzelinių automobilių pardavimai ir didėjo visureigių paklausa.

Kitas finansinis galvos skausmas – mažėjanti perparduodamų dyzelinių automobilių vertė. Vokietijoje 2017 m. pabaigoje trejų metų senumo dyzelinių automobilių vertė krito 3,4 proc. iki 52,6 proc. originalios pradinės kainos, lyginant su 2016 m., informuoja rinkos tyrimų bendrovė „DAT Diesel Barometer“, kuriai vadovauja Vokietijos automobilių gamintojų asociacija.

Kovą reitingų agentūra „Moody‘s“ pranešė, kad kai kuriuose Vokietijos miestuose gresiant dyzelinių automobilių uždraudimui, ir toliau mažės padėvėtų automobilių vertė, o pačių automobilių daugės.

„Mažėjanti dyzelinių automobilių paklausa reikš, kad likutinė vertė gali neatitikti pradinių lūkesčių“, – rašyta „Moody‘s“ pranešime.

Dauguma išperkamosios nuomos ir finansinių sutarčių numato, kad automobilius parduodantys bankai ir pardavėjai garantuoja likutinę vertę, kai klientas grąžina automobilį, pasibaigus sutarties galiojimui. Apie 75 proc. Vokietijoje įregistruojamų naujų automobilių yra perkami su vienokiomis ar kitokiomis finansavimo sutartimis, anot „Moody‘s“.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Renault“ pasiekė naują pardavimų rekordą

Prancūzijos automobilių gamybos milžinė „ Renault “ pirmadienį pranešė apie beveik 10 proc....

Po praūžusių liūčių kai kurie automobiliai keliauja į metalo laužą (23)

Draudimo bendrovė ERGO Lietuvoje po praūžusių liūčių sulaukė daugiau nei 50 klientų...

Nuo tokių policininkų pabėgti bus sunku: sėdo prie lenktyninio automobilio vairo (24)

Kačerginės Nemuno žiedo trasoje kelių policijos patruliai bei Lietuvos policijos mokyklos...

Kol automobilių gamintojai būgštautja dėl tarifų, Vokietija ir Kinija rezga naujus planus (18)

Kinija ir Vokietija praėjusią savaitę pasirašė visą šūsnį komercinių susitarimų, kurių...

„Porsche“ ketina įrengti itin greito elektromobilių įkrovimo stoteles (1)

„ Porsche “ parengė sumanią strategiją, skirtą savo elektrinio sportinio automobilio...

Top naujienos

Vienintelė tokia Lietuvoje: bažnyčios rūsyje laukia šiurpi akistata su mirtimi (28)

Liškiava – senas dzūkų kaimelis, kuris rašytiniuose šaltiniuose minimas dar nuo XI a....

Feisbuke plinta siūlymai, kaip užsidirbti iš „Maxima“ kortelės (70)

„Pinigai grįžta perkant“, – džiaugsmingai skelbia viena feisbuko grupė. Joje visi norintys...

Charkoviečiai pageidauja pasiskolinti mūsų prezidentę: jos reikia Ukrainai (474)

Prieš lankantis pusantro milijono gyventojų turinčiame, antrame pagal dydį Ukrainos mieste...

Trumpas po susitikimo su Putinu: aš manau, kad dabar mes einame teisingu keliu (1368)

Pirmadienį Helsinkyje susitiko JAV ir Rusijos vadovai. Tai buvo pirmasis dvišalis Donaldo...

Neringa Venckienė vėl sulaukė palaikymo: iš Lietuvos – laiškas JAV teismui (444)

Ketvirtadienį, liepos 12 d., Jungtinių Amerikos Valstijų teismas paskelbė, kad Neringos...

Futbolo taktikos evoliucija: kodėl Kroatija pasaulio čempionate buvo balta varna? (12)

Kroatija nusipelnė neutralių gerbėjų simpatijų, bet ji nediktuoja globalių madų. Taip mano...

Lietuvos aukštuomenė parodė elegancijos ir gero skonio pavyzdį (188)

Tradiciškai liepos 14-ąją Turniškėse esančioje Prancūzijos rezidencijoje paminėta Bastilijos...

Protokolo žinovas gėdina Rusiją: Putinui turėjo atitekti ne pirmas, o tik trečias skėtis (60)

„Gėda Putinui. Gėda Rusijai“, – taip sako etiketo ir protokolo ekspertas Arminas Lydeka ,...

Kas būtų, jeigu žinotume, kada ir kaip mirsime (6)

Vos 42,8 milisekundės trunkančio žodžio „ mirtis “ blykstelėjimo kompiuterio ekrane pakanka,...

Maradona atskleidė savo planus Breste: statys gigantišką „Paukščių tako“ stadioną specialiai DELFI iš Bresto (19)

Girgždančiu ir kiek nuvargusiu balsu, ramiai rinkdamas žodžius futbolo legenda atskleidė...