aA
Britų kompanija „Dyson“ geriau žinoma kaip dulkių siurblių, plaukų ir rankų džiovintuvų ar oro priežiūros įrenginių gamintoja. Visgi vien namų elektronikos bendrovei negana, tad „Dyson“ nusprendė žengti į elektromobilių rinką, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Elektromobilis
Elektromobilis
© Reuters / Scanpix

Ilgą laiką tyrinėję šių transporto priemonių technologijas, kompanijos lyderiai užpatentavo būsimo „Dyson“ elektromobilio dizainą.

„22 metus nuodugniai gilinomės į variklių, akumuliatorių, aerodinamikos, vaizdo sistemų ir robotikos dėsnius. Išaušo diena, kai jaučiamės pasirengę visas sukauptas žinias ir patirtį sutelkti dar vieno unikalaus ir galingo projekto – elektromobilio – kūrimui“, – teigia kompanijos įkūrėjas ir generalinis direktorius James Dyson.

Elektromobilio projektavimo, gamybos ir pardavimo procesai bus sutelkti tose pačiose „Dyson“ žmogiškųjų išteklių rankose. Naujajame „Dyson“ projekte jau dvejus metus dirba daugiau kaip 400 inžinierių.

Šiuo metu vystoma trijų „Dyson“ elektromobilių modelių serija. Detalių apie pirmąją automobilių kartą kol kas atskleista nedaug: tai bus krosoverio tipo septynvietis automobilis, kuriame sėdynės projektuojamos trimis eilėmis, šiek tiek gulsčiau nei įprastame SUV tipo automobilyje.

Automobilio dizainas išsiskiria didesniais nei įprasta ratais: jų skersmuo sudarys apie 45–55 proc. automobilio aukščio.

„Mūsų tikslas – sukurti transporto priemonę, kurios skiriamasis bruožas būtų optimalus efektyvumas: didesni ratai projektuojami mąstant apie automobilio manevringumą tiek lygaus miesto reljefo, tiek nepatogių kalnuotų vietovių, tiek kritulių veikiamos eksploatacijos sąlygomis. Be to, didesni ratai pagerina aerodinamines savybes“, – sako J. Dysonas.

J. Dysonas patvirtino, jog elektromobilio korpusas bus liejamas iš aliuminio, jo ilgis neturėtų viršyti 5100 mm, plotis – iki 1975 mm. Kol kas numatomos savybės – santykinai ilga važiuoklė (nuo 3200 mm iki 3350 mm; taip užtikrinant optimalią erdvę didesnių akumuliatorių integravimui), aukštas dugnas (apie 300 mm), žemas stogas (1600–1800 mm) ir sedano tipo sėdynės (gulsčios). Anot paties J. Dysono, elektromobilio gamyba planuojama Singapūre, investicijos siekia 2 milijardus svarų sterlingų.

Kol kas „Dyson“ nepateikia duomenų apie pirmojo elektromobilio akumuliatorių tipą. Šiai sričiai tyrinėti kompanija paskyrė ne vienerius metus, mėgindama atrasti būdą komercializuoti naujosios kartos kietos struktūros akumuliatorių technologiją ir padaryti ją prieinamą naudotojui kaip alternatyvą mažiau saugiems ličio jonų akumuliatoriams. Vis dėlto kol kas planai nepatvirtinti – inovacijas riboja tokių sprendimų kaina, kurią tektų mokėti galutiniam vartotojui, ir sprendimų sparta. Todėl džiugu, jog kompanijos planuose – dar dvi elektromobilių kartos, tikėtina, leisiančios įgyvendinti ambicijas.

„Dyson“ elektromobilio projektas patikėtas buvusiam „BMW“ vadovui, „Infiniti“ prezidentui ir „Nissan“ viceprezidentui Rolandui Kruegeriui. Jis įsitikinęs, jog paslaptį būtina saugoti iki galo: „Žmonės spėlioja, kuo žaisime rinkoje – dydžiu, manevringumu, akumuliatorių kokybe ir t. t. Tačiau tai – konkurencinė informacija, kurią tikslingai pasiliekame sau.“

Nors gamyba numatyta Singapūre, automobilis bus testuojamas Anglijoje, Viltšyre, kur šiuo metu vystomas projektas. Čia planuojama įrengti apie 16 km ilgio testavimo ruožą, kurį sudarys reljefiškai maksimaliai skirtingos atkarpos – nuo dinamiškų vingių, didelių asfaltuotų plotų, iki bekelių, kalnuotų ruožų ir greitkelio simuliacijos. Anot „Dyson“ atstovų, tai bus pasaulinio lygio automobilių testavimo teritorija, plečianti kompanijos vaidmenį elektromobilių rinkoje.

Tikimasi, jog naujasis „Dyson“ kūrinys bus pabaigtas 2020 m., o rinką pasieks 2021 m.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
5.0000

Kauno centre tęsiamas atnaujinimas: startuoja remonto darbai dar vienoje gatvėje (4)

Šiuo metu Kauno centre tvarkomos infrastruktūros sąrašą papildė L. Sapiegos gatvė. Iki vasaros...

Apskaičiavo: elektromobilio nuvažiuojamą atstumą lemia ne tik baterijos dydis (19)

Vis labiau pripažįstami ir plačiau pritaikomi elektromobiliai privers vartotojus keisti naujos...

Vairavimo instruktorius apie naują eismo tvarką Senamiestyje: spūsčių gali atsirasti ir kitose gatvėse (40)

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas teigia palankiai vertinantis Vilniaus miesto...

Nuo šiandien Vilniaus senamiestyje pasikeitė eismo tvarka: kam turi pasiruošti vairuotojai (51)

Šiandien Vilniaus senamiestyje įsigaliojus kilpiniam eismui, į centrinę sostinės dalį...

Suskaičiavo, kiek kasmet pasaulyje susidarys senų elektromobilių baterijų (169)

Keliuose riedantys elektromobiliai populiarėja daugelyje pasaulio šalių: gamintojai imasi jų...

Top naujienos

Turistų pasiilgę kroatai trokšta lietuvių: siūlo ypatingas nuolaidas ir apiberia dovanomis (115)

Iš Vilniaus į Dubrovniką prasidėję tiesioginiai skrydžiai – tikras išsigelbėjimas kroatams....

Biomedicinos mokslų daktarė įvardijo ypatingą aviečių poveikį mūsų organizmui ir paaiškino, kaip geriausia jas vartoti (30)

Aviečių kilmė. Mokslininkai nėra visiškai tikri dėl aviečių kilmės. Šioms uogoms būdinga...

Kinija pranešė apie vienos mirtiniausių ligų istorijoje atvejį, Rusija stiprina pasienio kontrolę (215)

Kinija patvirtino vieną buboninio maro atvejį šiaurinėje šalies Vidinės Mongolijos...

Turistai užfiksavo kainas Turkijoje: kebabas – 47 eurai, kavos puodelis – 23, o maudynės jūroje – 70 eurų (200)

Pasak kurortinio miesto Bodrumo mero, keldamos kainas už paslaugas, turizmo įmonės kovoja dėl...

Kristina Kybartaitė

Draugė nusipirko nišinius kvepalus. „Chanel“ jau nebe lygis (2)

Įsivaizduokite – pažįstama ar draugė susitikus išgiria jūsų kvepalus, o kai pasakote, jog tai...

Karščiai atsitraukia: prapliūps lietus su perkūnija (8)

Trečiadienio naktį stiprės anticiklono gūbrys. Dangų dengs nepastovus debesų sluoksnis. Vietomis...

Solveiga Mykolaitytė apie dukrą auginantį mylimąjį: arba priimi žmogų su visa praeitimi, arba ne (59)

34-erių Solveiga Mykolaitytė žinoma, ko gero, kiekvienam bent truputį besidominčiam Lietuvos...

Psichologė apie atostogas atskirai nuo antrosios pusės: išsigelbėjimas ar pagalys į ratus? (18)

Daugeliui atostogos vienam vis dar yra savotiškas tabu. Kaip kad ir atostogos atskirai nuo savo...

Larkinas paaiškino savo žinutę: pagyrė „Barceloną“ dėl Šaro ir atliekamų darbų (8)

Ispanijos žiniasklaidoje antradienį nemažą rezonansą sukėlė vieno geriausių Eurolygos...

3 drąsūs vyrai įvertino savo pastangas miegamajame: deja, jų partnerės manė ką kita (53)

Keliais balais įvertintumėte savo antrąją pusę miegamajame? Daugybė moterų teigia, kad yra...

|Maža didelių žinių kaina