aA
Reguliuojamose, tačiau papildomų šviesoforų sekcijų neturinčiose sankryžose nepatyrusiems vairuotojams – „kleveliams“ tenka patirti ir kuriozinių, ir avarinių situacijų.
Žvėryno tilto eismas
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Saugaus vairavimo specialistai teigė, jog egzistuoja dvi pagrindinės taisyklės, kurių reikia laikytis, ir tada problemų ir nesusipratimų galima išvengti.

Kaskart keikiasi

Pusantrų metų vairavimo patirtį turintis Gabrielius, nors save įvardija jau neprastu vairuotoju, prisipažino, kad reguliuojamos sankryžos, kuriose prie šviesoforų nėra papildomų sekcijų, iki šiol kelia stresą.

„Kai tokioje sankryžoje reikia pasukti į kairę, visada keikiuosi. Iš priekio atvažiuoja didelis automobilių srautas, kuris, regis, niekada nesibaigs, o man reikia kelias sekundes pagalvoti, kaip elgtis. Jei tik yra galimybė, visada stengiuosi tokių sankryžų išvengti“, – teigė Gabrielius.

Jis tikino, jog Vilniuje, kur gyvena ir mokėsi vairuoti, problemų kyla mažiau, tačiau nuvažiavus į kitą miestą, tos reguliuojamos sankryžos tampa tikru košmaru.

„Nežinai, kada ta sankryža bus, nespėji persirikiuoti. Suprantu, kad patyrę vairuotojai puikiai vairuoja, pavyzdžiui, ir Berlyne, o ne tik Vilniuje ar Kaune, tačiau mums, kurie dar turime mažai patirties, tos reguliuojamos sankryžos be papildomų sekcijų tikrai yra išbandymas“, – neslėpė pašnekovas.

Kitas vairuotojas beldė į langą

Metus „klevelio“ statusą turinti Toma net juokėsi prisiminusi, į kokias kuriozines situacijas yra patekusi tokiose sankryžose.

„Puikiai žinau taisyklę, kad tokiose sankryžose norint sukti į kairę, reikia praleisti visus, kurie važiuoja tiesiai arba suka į dešinę. Kai užsidega raudonas šviesoforo signalas, sustoju prie STOP juostos, o kai užsidega žalias šviesoforo signalas, lieku prie jos stovėti, nes juk laikausi taisyklės, kad reikia praleisti visus, kurie važiuoja tiesiai arba suka į dešinę. Kol mokiausi vairuoti, kažkaip neužsifiksavo, jog kai užsidega žalias šviesoforo signalas, reikia įvažiuoti į sankryžą, o tada, kai pravažiuoja visos mašinos, pabaigti manevrą. Todėl kartą nutiko tikrai juokinga situacija“, – prisiminusi juokėsi Toma.

Ji prie STOP juostos stovėjo, kol kokius tris kartus užsidegė raudonas, o paskui žalias šviesoforo signalas, tačiau vis bijojo pajudėti iš vietos. Tuomet neapsikentęs vairuotojas, kurio automobilis stovėjo už Tomos, priėjo prie jos mašinos lango, pabeldė ir išrėkė: „Tu gal važiuok, nes taip stovėsime visą dieną“.

„Po tokios situacijos pasiskambinau savo buvusiam vairavimo instruktoriui ir pasikonsultavau, kaip elgtis. Po konsultacijos problemų daugiau nekilo“, – teigė Toma.

Ereliams – kritika

Gabrielius pripažino, jog tokiose reguliuojamose sankryžose, kur nėra papildomų šviesoforų sekcijų, kyla problemų ir dėl pėsčiųjų.

„Man dega žalia šviesa, todėl ir važiuoju. Porą kartų vos nepartrenkiau per perėją ėjusių žmonių, nes jiems irgi degė eiti leidžiantis šviesoforo signalas, o aš pamiršau, kad eisme dalyvauja ne tik automobiliai, bet ir pėstieji. Nuo tada esu atidesnis“, – tikino Gabrielius.

Reguliuojamose sankryžose nepatyrusiems vairuotojams kyla problemų ne tik sukant į kairę, bet ir į dešinę. Daugelis pamiršta, jog tiek sukant į kairę, tiek į dešinę, jei posūkį galima atlikti tik iš vienos juostos, tai rikiuotis galima į kurią tik pageidaujama.

„Dabar tai jau žinau, bet anksčiau tikrai kildavo problemų, kai pasukdavau į dešinę, o tada staigiai reikėdavo persirikiuoti į antrąją juostą, nes iš jos man reikia sukti į kairę, kur yra darbovietės automobilių stovėjimo aikštelė“, – kalbėjo Toma.

Ji priekaištavo kelių ereliams, kurie nesilaiko taisyklės, jog norint sukti į dešinę, kai dega raudonas šviesoforo signalas, bet prie jo yra lentelė, leidžianti sukti į dešinę, būtina sustoti prie STOP juostos.

„Važiuoji sau ramiai, o tada iššoka koks nors erelis prieš nosį, net nepristabdęs. Dažnai „kleveliams“ priekaištaujama, kad pridaro nesąmonių. Tačiau mes klaidas darome todėl, kad esame nepatyrę. Tai, aišku, nepasiteisinimas, bet kelių erelių elgesys tikrai yra netoleruotinas ir jis nepadeda saugiau jaustis gatvėse“, – konstatavo pašnekovė.

Jei nematai, nevažiuok

Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas, paklaustas, kaip saugiai įveikti reguliuojamą, bet papildomų šviesoforų sekcijų neturinčią sankryžą, kai norima sukti į kairę, teigė, jog reikia laikytis dviejų pagrindinių taisyklių.

„Kai užsidega žalias šviesoforo signalas, vairuotojas privalo įvažiuoti į sankryžos vidurį, tačiau neišlįsti į priešpriešinio eismo juostą. Kiek pastebėjau, nepatyrusiems vairuotojams tai ir yra sunkiausia, nes tą vidurį reikia nustatyti iš akies, mat, deja, linijų dažniausiai nėra. Faktas tas, kad įvažiuoti į sankryžą privaloma, tai nėra joks didvyriškumas“, – teigė A. Pakėnas.

Jo žodžiais, neretai pasitaiko situacijų, kai sankryžos viduryje atsiduria du vairuotojai, kuri abu nori sukti į kairę, tačiau yra atvažiavę iš skirtingų pusių.

„Stovi tos sankryžos viduryje ir per kitą automobilį nematai, ar dar yra atvažiuojančių mašinų, ar jau laisvas kelias. Dažnai būna taip, kad automobilių nematyti, todėl vairuotojas nusprendžia važiuoti, o tuo metu kaip tik atlekia kokia mašina ir nori „peršokti“ sankryžą, kol dar dega žalias šviesoforo signalas. Taip įvyksta ne viena avarija. Todėl taisyklė paprasta: kol tikrai nematai, kad kelias laisvas, tol nevažiuok“, – patarė vairavimo instruktorius.

Raudona neturi gąsdinti

Anot jo, dar viena nepatyrusių vairuotojų problema tokiose sankryžose yra tai, kad jiems įvažiavus į jos vidurį, eismo srautas nesibaigia tol, kol neužsidega raudonas šviesoforo signalas.

„O kai raudona, tada baimė, juk negalima važiuoti. Tačiau Kelių eismo taisyklėse aiškiai pasakyta, jog kai esi sankryžoje, privalai baigti manevrą. Todėl nesvarbu, kad užsidegė raudonas šviesoforo signalas, reikia važiuoti į kairę. Tokios taisyklės galioja ne tik Lietuvoje bet visoje Europoje“, – tikino A. Pakėnas.

Jei į automobilį, kuris sankryžoje baiginėja manevrą degant raudonam signalui, įvažiuos kita mašina, kuri pradėjo važiuoti savo juosta, nes užsidegė žalia šviesoforo spalva, avarijos kaltininkas bus pastarojo automobilio vairuotojas.

Nepaiso naujos taisyklės

A. Pakėnas taip pat pastebėjo, jog nemaža dalis vairuotojų nepaiso taisyklės sustoti prie STOP juostos, kai dega raudonas šviesoforo signalas, o prie jo yra lentelė, leidžianti sukti į dešinę.

„Ši taisyklė sugalvota ne šiaip sau. Anksčiau dažnai būdavo, kad vairuotojai, sukantys į dešinę, nepraleisdavo jiems iš kairės atvažiuojančių automobilių, kuriems dega leidžiantis važiuoti šviesoforo signalas. Filosofija, matyt, buvo tokia, kad juostos yra dvi ar trys, todėl aš suksiu į pirmą, o tie, kurie atvažiuoja iš kairės, gali įvažiuoti į antrą ar trečią juostą. Per tokius pamąstymus kildavo nemažai avarijų, todėl ir atsirado taisyklė, kad reikia sustoti. Tada bent jau apsidairai, kas dedasi aplink. Tačiau matau, kad tos taisykles laikosi gal pusė vairuotojų. Pats su tuo susiduriu. Pavyzdžiui, kai mokau vairuoti, su mokiniu stovime prie raudono šviesoforo signalo, rodome posūkį, kad suksime į dešinę, tačiau nejudame, nes praleidžiame kitas mašinas, o vairuotojai, esantys mums už galo, signalizuoja“, – teigė A. Pakėnas.

Pirmąją straipsnių ciklo apie pradedančiųjų vairuotojų patirtis pirmuoju vairavimo metu dalį ir specialistų patarimus skaitykite čia.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kompanijos ėmė gaminti dar didesnius automobilius (11)

Šią savaitę Detroite vykusios automobilių parodos esminis akcentas – dideli automobiliai....

Vairuotojams siunčia skubų perspėjimą: kai kurios gatvės nepravažiuojamos, keliuose – chaosas eismas link Vilniaus vyksta tik viena eismo juosta, papildyta 11.56 val. (331)

Penktadienis daugeliui vairuotojų prasidėjo itin prastomis nuotaikomis keliaujant į darbą. DELFI...

Namo vežamą vyrą išgąsdino pavežėjas – valdžia žada, kad „klevo lapai“ greitai nebedirbs (95)

Lietuvos didmiesčių gyventojai ieškantys alternatyvos taksi jau keletą metų naudojasi pavežėjų...

Detroito automobilių parodoje – įspūdingos naujienos

Pirmadienį, sausio 14 dieną, Detroite vykstančioje automobilių parodoje gamintojai pristatė...

Lietuviai ryškių spalvų nemėgsta – 4 iš 10 pernai pirko pilką automobilį (46)

„ Regitra “ atliko praėjusių metų Lietuvos lengvųjų automobilių parko tendencijų...

Top naujienos

Aklas pasimatymas su kandidatu. Maldeikienė visą skyrių savo knygoje paskirs Tapinui (23)

Parlamentarė Aušra Maldeikienė teigė, kad jos dalyvavimo prezidento rinkimuose tikslas nėra...

Daug metų neviešinta Freddie Mercury paslaptis: čia sukūrė paskutines dainas ir pasitiko mirtį (27)

Montrė miestelis Šveicarijoje daug metų buvo legendinio Freddie Mercury slėptuvė nuo viso...

Išdalinti „Žmonių“ apdovanojimai: paskelbti metų svarbiausieji, jautri Vido Bareikio žinutė ir skandalu tapęs įvykis (35)

Penktadienio vakarą šou pasaulio žvaigždės rinkosi į Lietuvos nacionalinį operos ir baleto...

Wolterso žmonai stiprybės linkėjęs Jasikevičius: tai gera pamoka komandai (20)

Šarūnas Jasikevičius vis dar nededa taško sunkiame periode, apie kurį kalbėjo jau ne sykį....

Nuslėpti pasikėsinimai į sovietų generalinius sekretorius: kaip išaiškinti sąmokslai ir kodėl visi mėginimai buvo nesėkmingi (80)

Pasikėsinimai į valstybių vadovus vykdomi visame pasaulyje. Ir tik Sovietų Sąjungoje dėl...

„Panathinaikos“ strategui po pertraukos patiko tik „Žalgirio“ arena

Rickui Pitino amerikietiška bendravimo maniera padeda aplenkti nemalonius klausimus, bet duoda mažai...

Pralaimėjimų šleifo nusikratę žalgiriečiai žavėjosi savo energija, Lekavičius nuo komentaro išsisuko (2)

Po pergalės prieš Atėnų „Panathinaikos“ „Žalgirio“ rūbinėje aidėjo juokas,...

Savaitgalį laukia mažesnis šaltukas

Šeštadienio naktį dar spės pasnigti daugelyje šalies vietovių, bet sniego iškris nedaug....

Sunku patikėti tokiomis kainomis: lietuvius gundo butais šalia jūros kranto už 7,5 tūkst. eurų (73)

Lietuvių susidomėjimas užsienio NT rinka neblėsta, o ypač, kai parduodamas turtas kainuoja itin...

Vakaro viešnios nepagailėjo intriguojančių detalių – iškirpčių ir gilių skeltukų (57)

Penktadienio vakarą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre startavo „Žmonių“...