aA
Jauni vairuotojai dažniausiai kaltinami per dideliu pasitikėjimu savo jėgomis, tačiau, pasak draudimo ekspertų, nemažai avarijų įvyksta būtent dėl per mažo pasitikėjimo ir neužtikrintų sprendimų.
© Vida Press

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje duomenimis, jaunesnių nei 25 m. vairuotojų avarijų statistika 2015 m. išliko stabili. Kaip ir 2014 m., avarijų dalis, kurių dalyviais tapo jaunieji vairuotojai, sudaro apie 10 proc. visų incidentų. Tačiau vidutinė vieno incidento žala per praeitus metus sumažėjo 51 euru, rašoma pranešime spaudai.

„Vidutinė vienos avarijos žala, į kurią papuola jaunesnis nei 25 m. jaunuolis, pernai metais siekė 809 eurus. 2014 m. vidutinė tokių incidentų sukelta žala buvo 860 eurų. Pastebima, kad tikimybė pakliūti į avariją ypač didelė pirmuosius metus po teisių išsilaikymo. Nesvarbu, ar vairuotojui 20 metų ar 45. Tai susiję su pasitikėjimo trūkumu, nemokėjimu kelyje daryti greitų sprendimų. Nepatyrę vairuotojai gali sankryžoje paskutinę minutę apsispręsti pasukti arba sugalvoti staigiai stabdyti.

Dar viena tokių avarijų priežastis – saugaus atstumo nesilaikymas“ – teigia „ERGO Insurance“ Lietuvoje transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Iš viso per 2015 m. registruota beveik 13 tūkst. eismo įvykių, kurių sukelta žala siekia daugiau nei 10 mln. eurų. Iš jų daugiau nei 1200 avarijų dalyviais tapo jaunesni nei 25 m. vairuotojai. Šių avarijų sukelta žala siekia daugiau nei 1 mln. eurų sumą.

„Per pirmuosius savarankiško vairavimo metus vairuotojai išmoksta tokių dalykų, kaip situacijos prognozavimas, pradeda jausti ne tik savo automobilio, bet ir kitų automobilių, stovėjimo aikštelių gabaritus, taip pat įgyja užtikrintumo. Vairuojant labai svarbu matyti bendrą vaizdą, jausti, kaip gali pasielgti šalia važiuojantis automobilis, o nepatyrę vairuotojai būna taip susikoncentravę į savo vairavimą, kad tokių dalykų nemato“, – teigia R. Bieliauskas, tačiau kartu pastebi, kad per didelis pasitikėjimas savo jėgomis, per didelio greičio pasirinkimas taip pat tampa dažna avarijų priežastimi jaunimo tarpe. „Tiesa, įžūlių ir per daug pasitikinčių vairuotojų yra mažiau, bet jų sukeltų avarijų pasekmės būna daug liūdnesnės“.

Draudikai pataria net prieš pusmetį ar metus teises gavusiems vairuotojams retkarčiais paprašyti pagalbos vyresnių ir labiau patyrusių vairuotojų, kurie pastebėtų jų vairavimo ypatumus, pasakytų, kokios klaidos daromos.

„Pasnigus pirmajam sniegui, labai naudinga savo vairavimo įgūdžius išbandyti specialiose vairavimo mokyklų aikštelėse ar net kelias valandas pavažinėti su instruktoriumi. Ypač šis patarimas galioja tiems, kurie teises laikėsi šiltuoju sezonu ir nėra vairavę kitokiomis oro sąlygomis“, – teigia Raimondas Bieliauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Situacijos, kai vairuotojai sulaukia „šalto dušo“: ar jas jau išgyvenote (2)

Kartais vairuotojai nepasikuklina ir teigia, kad yra geri, nes vairuoja jau dvidešimt metų ar per...

Automobilių dizaineris apie šiandienos automobilius: sunku atskirti, kuris yra kuris (4)

Šiais laikais, kai pramonė nužengė taip toli, kai automobiliai patobulėjo tiek, kad blogų jau...

Vyras įsigytą mašiną iš salono vadina „kate maiše“, pardavėjai ginasi parašais ant sutarčių (347)

Arūnas iš Klaipėdos įsigytą „Ford Grand C-Max “ vadina „kate maiše“, nors automobilį...

„Toyota“ gamins hibridinį „Corolla“ modelį – žada itin mažas degalų sąnaudas (6)

Nusprendę, kad nebenori tęsti „Auris“ modelio gamybos, „ Toyota “ koncernas praplėtė...

Lietuvos automobilių parko paveikslas kone nesikeičia – į šalį plūsta seni „dyzeliai“ (173)

Dauguma varomi dyzelinu ir maždaug 11,3 m. amžiaus – toks yra į Lietuvą atvežamų naudotų...

Top naujienos

Ligoninės „mirtininkės“: vienintelis kriterijus gali nulemti 15 ligoninių likimą (216)

DELFI pasiekė Sveikatos apsaugos ministerijos ( SAM ) specialistų parengta neoficiali analizė,...

Šeimai finansų krizė nesibaigia iki šiol: įžvelgia sistemines spragas (16)

Praėjusiame dešimtmetyje Lietuvoje besipučiant nekilnojamojo turto kainų burbului, verslininkas...

ES gimė Italijos saloje, dabar jos gyventojai nori lauk (67)

Niūriai žvelgdamas į apleistą salos uostą, Ciro Alleatis nė kiek neabejoja, kas yra kaltas dėl...

Eli Lake: Šiaurės Korėjos apgavystė (3)

Nuo tada, kai praėjusį birželį per viršūnių susitikimą Singapūre susipažino su Kim Jong Unu,...

Tragiškas Celine Dion gyvenimas - lyg prakeiksmas: lydimas gedulo, persileidimų ir vyro kančių (12)

Kanadiečių dainininkės Celine Dion širdis niekuomet nepamirš velionio vyro ir buvusio...

Didžiuliai vandens kiekiai suteka į plyšius vandenyno dugne – kur jis dingsta? (30)

Jūs tikriausiai žinote, kad Žemės paviršius yra tarsi suskeldėjusio kiaušinio lukštas....

Planuojantiems statybas: ką privaloma žinoti apie detaliojo ir bendrojo plano koregavimą (2)

Rinkdamiesi žemės sklypą, kuriame norėtumėte statyti savo svajonių namą ar vystyti kitą...

Pasitelkite vieną gudrybę ir įspaudų ant kilimo neliks iš karto

Kai norisi permainų namuose, o laiko remontui nėra, pakanka perstatyti baldus – malonios permainos...

Pavojingų atliekų mūsų namuose netrūksta: kaip su jomis elgtis? (1)

Kasdieniai poreikiai kiekvienos šeimos namuose palieka po nemažą krepšelį atliekų. Dalį...

8 klaidos, kurių rudenį neišvengia dažnas sodininkas (2)

Rudenį paprastai pasijuntame išvarginti žemės ūkio darbų, todėl norime juos kuo greičiau...