aA
Gordon Murray Automotive“, britų dizainerio Gordono Murray įkurta kompanija, pirmą kartą visuomenės akims pristatė savo superautomobilį „T.50“. Kitaip nei dauguma tokių modelių gamintojų, kompanija pabrėžė, kad superautomobilis skirtas įprastiems keliams, tačiau ne vienas sprendimas šiame modelyje privertė išsižioti net viską mačiusius automobilių pramonės vilkus.

G. Murray žinomas automobilių dizaineris, kūręs F1 bolidų dizainą. „T.50“ – kitokio tipo iššūkis, bet, pabrėžiama kompanijos, automobilis buvo kurtas taip, kad būtų lengviausias, labiausiai į vairuotoją orientuotas kada nors pagamintas superautomobilis. Ir ne vienas sako, jog gali būti, kad kompanijai pavyko.

Superautomobilis itin lengvas – sveria vos 986 kg. O jo širdis – milžiniškas, tačiau pasaulyje oficialiai lengviausiu vadinamas (sveria vos 178 kg), 3,9 l darbinio tūrio V12 formos atsmoferinis variklis, generuojantis 653 AG. Kaip reikiant nustebti (ir užsikimšti ausis klausant) priverčia faktas, kad variklio maksimalūs sūkiai siekia 12100 apsisukimų per minutę. Tiek suktis gali, pavyzdžiui, greičiausių sportinių motociklų varikliai. Pro stiklinius dangčius galima pamatyti, kokį meno kūrinį sukūrė „Cosworth GMA“ kompanija.

Beje, pabrėžiama, kad kompanijai buvo visiškai nusispjauti į bandymus įsirašyti į pasiekimus kokį nors pasaulio rekordą siekiant greičiausio ar kokio nors kitokio -iausio automobilio vardo – kur kas svarbiau buvo užtikrinti optimalų našumą. Tą įrodo ir skaičiai: automobilio maksimalus sukimo momentas siekia 467 Nm, ir, nors superautomobilio variklis sukasi iki 12100 apsisukimų per minutę, 71 proc. sukimo momento juntama jau pasiekus 2500 apsisukimų per minutę.

Dienos šviesą išvydo superautomobilis „T.50“: kai kurios detalės verčia išsižioti net žinovus
© Gamintojo archyvas

Beje, „T.50“ pavadinimą superautomobilis gavo dėl to, kad tai buvo 50-asis G. Murray sukurtas automobilis ir drauge pažymėjo tokį patį dizainerio veiklos jubiliejų.

Automobilio dizainas – klasikinis, linijos nuosaikios, nėra jokių keistų angų, nepraktiškų kėbulo linkių, milžiniškų apdailų, o pats G. Murray šį laikui nepavaldų dizainą vadina „grįžimu prie grožio“. Akį traukia įdomūs aerodinaminiai sprendimai. Pavyzdžiui, gale esantis 400 mm skersmens ventiliatorius leidžia oro srovę iš po automobilio dugno ir gale esančio difuzoriaus nukreipti tolygiau, o tai sukuria didesnę prispaudimo jėgą.

Gamintojas pabrėžia, kad superautomobilis sukurtas taip, kad jį būtų įmanoma vairuoti ne tik lenktynių trasoje, kai variklio sūkiai perkopia 10000 apsisukimų per minutę ribą, bet ir įprastuose keliuose. Kadangi modelio svoris yra maždaug trečdaliu lengvesnis nei kitų superautomobilių, G. Murray akcentuoja ypač gerą jo valdomumą ir puikias savybes net ir varikliui veikiant žemesniais sūkiais. Apie galimybę važiuoti įprastais keliais liudija ir pavarų dėžė, kurios penkios pavaros skirtos greitam įsibėgėjimui ir dinamiškam važiavimui, tačiau šeštoji – „ilgesnė“ ir skirta ramesniam važiavimui ir kelionėms. Dar viena staigmena ta, kad šiame automobilyje gali važiuoti trys žmonės ir dar yra erdvės bagažui (288 litrų talpa), o ausis, jei šios pavargtų nuo įspūdingo V12 gausmo, galima būtų pailsinti klausantis muzikos per 10 garsiakalbių 700 vatų galingumo garso sistemą.

Naujųjų „T.50“ bus pagaminta viso labo 100. Kaip aiškino G. Murray, tik 100 vairuotojų pamatys ir pajus jo viziją, kaip jis pasistengė pagerinti F1 bolido savybes visais įmanomais būdais. Anot jo, dabar tobulėjant visoms technologinėms automobilių savybėms, pats metas pristatyti tokį superautomobilį, kokio, įsitikinęs G. Murray, joks kitas gamintojas negalės pasiūlyti 2022 m.

Dienos šviesą išvydo superautomobilis „T.50“: kai kurios detalės verčia išsižioti net žinovus
© Gamintojo archyvas

2022 m. minimi ne šiaip sau. Būtent tada britų dizaineris rengiasi pradėti šio superautomobilio gamybą. Beje, kai kiti automobiliai yra grūste prigrūsti įvairių vairuotojo pagalbos sistemų – čia jų ne tiek daug. Be to, tokias, kaip elektroninę stabilumo sistemą ir traukos kontrolės sistemą galima visiškai išjungti ir mėgautis vairavimo pojūčiais. Vietoje pagalbos sistemų čia įdiegtos kitokios: pavyzdžiui, yra šeši skirtingi aerodinaminiai režimai, leidžiantys kėbulo elementams veikti vis kitais kampais. Gamintojo teigimu, jie padeda sukurti iki 50 proc. didesnę prispaudimo jėgą, o vienas iš režimų automobilio galią padidina beveik 50 AG. Galiausiai, staigiai stabdant, šie sprendimai leidžia sukurti dukart didesnę prispaudimo jėgą, kuri lėtėjant nuo 240 km/val. greičio leidžia stabdymo kelią sumažinti 10 metrų.

Visas automobilio kėbulas ir važiuoklė pagaminta naudojant anglies pluoštą ir kompozicines medžiagas. Monokokas sukurtas vadovaujantis F1 principais, kad automobilis būtų saugus ir vairuotojui, ir keleiviui. O stiklas, kurio čia išties daug, yra 28 proc. plonesnis nei įprastas – šitaip taupyti kilogramai.

Tad šio įspūdingo modelio gamyba prasidės 2022 m. Iš viso dienos šviesą išvys 100 “T.50” modelių, o vienas kainuos kiek daugiau nei 2,6 mln. eurų (be mokesčių).

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
3.7778

Naujasis transporto pasaulis: Lietuvos laukia neišvengiami pokyčiai (15)

Europos Komisija (EK) užsimojo iš peties kovoti su klimato kaitą skatinančiais faktoriais....

Lietuvoje – išankstinė naujos kartos elektromobilių „BMW iX“ ir „i4“ premjera (5)

Visam pasauliui laukiant debiutuosiančių naujųjų BMW elektromobilių –visureigio „ BMW iX “...

Tyrimas: lietuviai – didžiausi elektromobilių entuziastai Baltijos šalyse (7)

Lietuviai iš visų Baltijos šalių gyventojų yra labiausiai pasiryžę persėsti į...

Lietuva siekia, kad kas penktas automobilis šalyje būtų varomas elektra (29)

Lietuva sieks, kad iki 2030 m. ne mažiau kaip penktadalį viso šalies automobilių parko sudarytų...

Anglies pėdsako mažinimas įgavo pagreitį: į klientų parkus išriedės pirmieji elektriniai „Nikola“ sunkvežimiai (2)

Praėjusią savaitę Vokietijos mieste Ulme atidaryta bendros „ Nikola Motors “ ir „Iveco“...

Top naujienos

Per slaptą operaciją Vilniuje įkliuvo 4 policininkai: metę darbus kaip skėriai puldavo stabdyti automobilių (150)

Po itin slaptos operacijos Vilniaus apskrities policijos pareigūnai buvo priversti sulaikyti net...

Degalinėse – ilgai nematytos kainos: brangimą lemia ne tik nafta (168)

Dyzelio kaina populiariuose degalinių tinkluose jau sukasi apie 1,25 euro už litrą, benzinas –...

Tikra vitaminų bomba jums nieko nekainuos: svarbu laiku surinkti ir teisingai laikyti (4)

Nors dauguma šermukšnių rudenį dega raudonai, botanikai rodo, kad būna uogų kekių ir ryškiai...

Pasaulis turi naują sunkiasvorių bokso čempioną: Usykas susitvarkė su Joshua (4)

Netikėtumas bokso ringe: Londone surengtoje kovoje dėl WBA, WBO ir IBF pasaulio sunkiasvorių...

Po žinomo Panevėžio verslininko mirties nuo COVID-19 aiškėja skaudžios aplinkybės: teko imtis kraštutinių priemonių (983)

Klastingojo COVID-19 pražudytą žinomą Panevėžio verslininką Aidą Nauronį šiandien...

Tyrimas: Lavrovas su meiluže mėgaujasi įspūdinga prabanga (603)

Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas į oficialias diplomatines komandiruotes...

Modesta Meškė | D+

Nežinantiems, ką rengtis šiemet – paltą ar striukę? Stilistė turi dvi žinias: viena gerą, kitą – blogą (1)

Šaltasis metų sezonas nieko nelaukęs atskubėjo jau dabar. Su juo staiga pamiršome lengvesnius...

Atkeliauja sausesni orai (7)

Pagaliau ciklonai iš Lietuvos pasitraukė. Kartu su jai iškeliavo ir lietaus debesys.

Uzbekijoje archeologai iškasė už tiranozaurus galingesnio monstro liekanas: padaras auką pribaigdavo pjūkliškais dantimis (4)

Tiranozaurai yra geriausiai žinomi grobuonys tarp dinozaurų , tačiau ne visada didžiausios...

Žurnalas „Moteris“ | D+

Moteriškos mados fenomenas: efektingiau, nei trumpa suknelė, tačiau ne visos drįsta prisijaukinti

Šiuolaikinės mados pasaulyje vyksta perversmas, skatinantis saviraišką, kūrybiškumą ir laisvę...