aA
Gordon Murray Automotive“, britų dizainerio Gordono Murray įkurta kompanija, pirmą kartą visuomenės akims pristatė savo superautomobilį „T.50“. Kitaip nei dauguma tokių modelių gamintojų, kompanija pabrėžė, kad superautomobilis skirtas įprastiems keliams, tačiau ne vienas sprendimas šiame modelyje privertė išsižioti net viską mačiusius automobilių pramonės vilkus.

G. Murray žinomas automobilių dizaineris, kūręs F1 bolidų dizainą. „T.50“ – kitokio tipo iššūkis, bet, pabrėžiama kompanijos, automobilis buvo kurtas taip, kad būtų lengviausias, labiausiai į vairuotoją orientuotas kada nors pagamintas superautomobilis. Ir ne vienas sako, jog gali būti, kad kompanijai pavyko.

Superautomobilis itin lengvas – sveria vos 986 kg. O jo širdis – milžiniškas, tačiau pasaulyje oficialiai lengviausiu vadinamas (sveria vos 178 kg), 3,9 l darbinio tūrio V12 formos atsmoferinis variklis, generuojantis 653 AG. Kaip reikiant nustebti (ir užsikimšti ausis klausant) priverčia faktas, kad variklio maksimalūs sūkiai siekia 12100 apsisukimų per minutę. Tiek suktis gali, pavyzdžiui, greičiausių sportinių motociklų varikliai. Pro stiklinius dangčius galima pamatyti, kokį meno kūrinį sukūrė „Cosworth GMA“ kompanija.

Beje, pabrėžiama, kad kompanijai buvo visiškai nusispjauti į bandymus įsirašyti į pasiekimus kokį nors pasaulio rekordą siekiant greičiausio ar kokio nors kitokio -iausio automobilio vardo – kur kas svarbiau buvo užtikrinti optimalų našumą. Tą įrodo ir skaičiai: automobilio maksimalus sukimo momentas siekia 467 Nm, ir, nors superautomobilio variklis sukasi iki 12100 apsisukimų per minutę, 71 proc. sukimo momento juntama jau pasiekus 2500 apsisukimų per minutę.

Dienos šviesą išvydo superautomobilis „T.50“: kai kurios detalės verčia išsižioti net žinovus
© Gamintojo archyvas

Beje, „T.50“ pavadinimą superautomobilis gavo dėl to, kad tai buvo 50-asis G. Murray sukurtas automobilis ir drauge pažymėjo tokį patį dizainerio veiklos jubiliejų.

Automobilio dizainas – klasikinis, linijos nuosaikios, nėra jokių keistų angų, nepraktiškų kėbulo linkių, milžiniškų apdailų, o pats G. Murray šį laikui nepavaldų dizainą vadina „grįžimu prie grožio“. Akį traukia įdomūs aerodinaminiai sprendimai. Pavyzdžiui, gale esantis 400 mm skersmens ventiliatorius leidžia oro srovę iš po automobilio dugno ir gale esančio difuzoriaus nukreipti tolygiau, o tai sukuria didesnę prispaudimo jėgą.

Gamintojas pabrėžia, kad superautomobilis sukurtas taip, kad jį būtų įmanoma vairuoti ne tik lenktynių trasoje, kai variklio sūkiai perkopia 10000 apsisukimų per minutę ribą, bet ir įprastuose keliuose. Kadangi modelio svoris yra maždaug trečdaliu lengvesnis nei kitų superautomobilių, G. Murray akcentuoja ypač gerą jo valdomumą ir puikias savybes net ir varikliui veikiant žemesniais sūkiais. Apie galimybę važiuoti įprastais keliais liudija ir pavarų dėžė, kurios penkios pavaros skirtos greitam įsibėgėjimui ir dinamiškam važiavimui, tačiau šeštoji – „ilgesnė“ ir skirta ramesniam važiavimui ir kelionėms. Dar viena staigmena ta, kad šiame automobilyje gali važiuoti trys žmonės ir dar yra erdvės bagažui (288 litrų talpa), o ausis, jei šios pavargtų nuo įspūdingo V12 gausmo, galima būtų pailsinti klausantis muzikos per 10 garsiakalbių 700 vatų galingumo garso sistemą.

Naujųjų „T.50“ bus pagaminta viso labo 100. Kaip aiškino G. Murray, tik 100 vairuotojų pamatys ir pajus jo viziją, kaip jis pasistengė pagerinti F1 bolido savybes visais įmanomais būdais. Anot jo, dabar tobulėjant visoms technologinėms automobilių savybėms, pats metas pristatyti tokį superautomobilį, kokio, įsitikinęs G. Murray, joks kitas gamintojas negalės pasiūlyti 2022 m.

Dienos šviesą išvydo superautomobilis „T.50“: kai kurios detalės verčia išsižioti net žinovus
© Gamintojo archyvas

2022 m. minimi ne šiaip sau. Būtent tada britų dizaineris rengiasi pradėti šio superautomobilio gamybą. Beje, kai kiti automobiliai yra grūste prigrūsti įvairių vairuotojo pagalbos sistemų – čia jų ne tiek daug. Be to, tokias, kaip elektroninę stabilumo sistemą ir traukos kontrolės sistemą galima visiškai išjungti ir mėgautis vairavimo pojūčiais. Vietoje pagalbos sistemų čia įdiegtos kitokios: pavyzdžiui, yra šeši skirtingi aerodinaminiai režimai, leidžiantys kėbulo elementams veikti vis kitais kampais. Gamintojo teigimu, jie padeda sukurti iki 50 proc. didesnę prispaudimo jėgą, o vienas iš režimų automobilio galią padidina beveik 50 AG. Galiausiai, staigiai stabdant, šie sprendimai leidžia sukurti dukart didesnę prispaudimo jėgą, kuri lėtėjant nuo 240 km/val. greičio leidžia stabdymo kelią sumažinti 10 metrų.

Visas automobilio kėbulas ir važiuoklė pagaminta naudojant anglies pluoštą ir kompozicines medžiagas. Monokokas sukurtas vadovaujantis F1 principais, kad automobilis būtų saugus ir vairuotojui, ir keleiviui. O stiklas, kurio čia išties daug, yra 28 proc. plonesnis nei įprastas – šitaip taupyti kilogramai.

Tad šio įspūdingo modelio gamyba prasidės 2022 m. Iš viso dienos šviesą išvys 100 “T.50” modelių, o vienas kainuos kiek daugiau nei 2,6 mln. eurų (be mokesčių).

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
3.7778

Paskelbė, kiek Lietuvoje kainuos pigiausias elektrinis „Volkswagen ID.3“ (19)

Artimiausiais metais Lietuvos keliuose matysime vis daugiau elektromobilių : daugėja gyventojų,...

Klaipėda apsisprendė: senamiestyje drastiškai mažins automobilių greitį (4)

Artimiausiu metu senamiestyje, įskaitant Tiltų gatvę, bus įrengti kelio ženklai, leidžiantys...

Lietuvos metų automobilio rinkimuose šiemet – elektromobilių antplūdis

Spalio pabaigoje Lietuvoje startuosiantys „Metų automobilio 2021“ rinkimai įgauna pagreitį....

Lietuvoje bus galima įsigyti „Tesla“ elektromobilių (17)

„ Tesla “ prekybos atstovų partneriais Lietuvoje tapo automobilių prekybos internetu įmonė...

„Audi“ turi dar vieną naujieną – „Q5 Sportback“ visureigį (11)

Elegantiškas ir praktiškas, progresyvus ir sportiškas – toks yra naujas „ Audi Q5...

Top naujienos

Jokubaičio baudų metimai mačo pabaigoje pergale pasaldino Schillerio debiutą Eurolygoje (241)

Martino Schillerio debiutas Eurolygoje buvo įtemptas, bet malonus. Po 7 mėnesių pertraukos su...

Atostogauti išvykusius lietuvius įspėja: nepadarykite vienos klaidos, nes turėsite daug nemalonumų (19)

Šimtai lietuvių skubiai išėjo atostogų ir išskrido atostogauti į saugia kryptimi šiuo metu...

Patyręs grybautojas patarė, ar dar verta šį savaitgalį eiti grybauti ir ką galima rasti (29)

Lietuviai keletą savaitgalių iš eilės siaubė miškus, o socialiniai tinklai mirgėjo...

Etiketo ekspertė sukritikavo Prancūzijos ir Latvijos pirmųjų ponių stilių (111)

Prezidento Emmanuelio Macrono ir jo sutuoktinės Brigitte vizitas Lietuvoje baigėsi prieš...

Ant mirties slenksčio atsidūręs tenoras Vyšniauskas: koronavirusas pavojingas ir apgaulingas (211)

Ką reiškia sirgti koronavirusine infekcija COVID-19 garsus operos solistas, 48 metų Vaidas...

Depresija, bloga nuotaika, o gal tiesiog tinginystė? Medikas pasakė, kaip atskirti ligą nuo liūdesio (64)

Matyt, nedaugelis žino, kad šiandien minima Europos depresijos diena. Ši liga nežiūri nei...

Jurga Jurkevičienė | D+ nariams

Nuskandino virusą antikos Atlantidoje. Ar tai įmanoma? Klauskime Donatellos Versace spec. Delfi Plius iš Romos (1)

Italijos mados ekspertai šiomis dienomis svarsto, kas turėjo įtakos daugybei dizainerių per Milano...

Automobilyje prie miško mergina ne juokais išsigando – dabar renkasi kitokius susitikimus (8)

Su vaikinu susipažinome socialiniame tinke, feisbuke. Turėjome keletą bendrų draugų, todėl...

Pandemijos simboliu tapusi Italija dabar stebina savo rezultatais: kas nutiko? (49)

Italija tapo pirmosios pandemijos bangos simboliu. Tai buvo pirmoji šalis pasaulyje, įvedusi...

Mokslininkai mano išsiaiškinę, kas gyveno paskendusiame aštuntajame žemyne (2)

Aštuntasis Žemės žemynas – Zelandija – remiantis Naujosios Zelandijos, Naujosios Kaledonijos...

|Maža didelių žinių kaina