aA
Sėdę prie naujo automobilio vairo laukite staigmenų. Po ilgo transporto priemonės su vidaus degimo varikliu vairavimo norint pradėti vairuoti elektromobilį reikia tiesiog perkrauti smegenis. O vairuojant tokį futuristinį automobilį, kaip „Tesla Model 3“, teks priprasti prie daugelio jo ypatumų, rašo popularmechanics.com.
Devyni dalykai, su kuriais vairuojant „Tesla Model 3“, susitaikyti sunkiausia
© Reuters / Scanpix

Štai devyni „Tesla Model 3“ ypatumai, prie kurių pratinantis, išties teks persiorientuoti:

Kaip įlipti į šį automobilį

Pradėkime nuo pradžių – įsėdimo į mašiną. „Tesla“ automobilių durelių rankenėlių forma priklauso nuo modelio. Pavyzdžiui, „Model S“ durelių rankenėlės išvažiuoja į paviršių paspaudus atitinkamą mygtuką, tada galima atsidaryti dureles.

„Tesla Model 3“ durelių rankenėlės matosi išoriškai. Prie plačiausios rankenėlės vietos reikia priglausti nykštį, tada rankenėlė pasisuka taip, kad galima su ja atsidaryti dureles. Du–tris kartus pabandžius, įprantama.

Tačiau su artimaisiais ir draugais teks pavargti: niekas iš pradžių nesupranta, kaip atsidaro durelės. Panašiai ir su išlipimu iš automobilio – rankenėlės nėra, yra tik mažytis mygtukas ranktūryje, kurio niekas nepamato, kol neparodai.

Keistas automobilio priekis

Kai 2016 m. debiutavo „Model 3“, daug kas pagalvodavo, kad asociacijas su fantastiniu filmu „Matrica“ keliančiame automobilio priekyje yra daiktadėžė. Juk „Model S“ ir „Model X“ priekyje turi nemažas groteles, be kurių tikrai atrodytų keistai. Bet su „Model 3“ versijos priekiu „Tesla“ tarsi norėjo pasakyti: „Dabar įprasta – tai, turėsite su tuo susigyventi.“

Iš pradžių buvo keistoka. Bet greitkeliuose aplink San Fransiską daugėja naujutėlaičių „Model 3“ automobilių su ženkliuku „Jokių emisijų“. Kai pamatysite dešimtą, dvidešimtą ir trisdešimtą automobilį be grotelių, jau nebeatrodys keista.

"Tesla Model 3"
"Tesla Model 3"
© Reuters / Scanpix

Nėra užvedimo raktelio

„Model 3“ nereikia raktelių, užtenka „Teslos“ „iPhone“ programėlės ir banko kortelės formos į piniginę telpančios atsarginės kortelės. Automobilis jaučia, kad prieinate, ir pats atsirakina.

Kai pasistatote mašiną ir išlipate, tereikia paspausti piktogramą išmaniajame telefone, kad automobilis užsirakintų. Su šia programa atrakinama ir priekinė bei galinė bagažinė, ji rodo, kiek įkrauta baterija.

Įsijungia ir išsijungia pats

Jei teko vairuoti automobilį, kurio variklis įjungiamas ir išjungiamas paspaudžiant mygtuką, tikriausiai iš pradžių buvo keista. Su „Model 3“ versija žengta dar toliau – čia net mygtuko nėra.

Kai atsisėdate į vairuotojo sėdynę, automobilis pagal išmaniajame telefone esančią programą ar užvedimo kortelę, pajunta, kad čia – vairuotojas. Variklis įsijungia palietus stabdžius, o užrakinant automobilį išsijungia pats.

"Tesla Model 3"
"Tesla Model 3"
© Reuters / Scanpix

Viduje praktiškai nėra mygtukų

„Model 3“ didelis vidurinis ekranas – ne šiaip Silicio slėnio minimalistinio grožio standartas. Kadangi viskas – klimato kontrolė, muzika, sėdynių šildymas ir pan. – reguliuojama didžiuliame ekrane, mygtukų nereikia (tereikia atlikti programinės įrangos atnaujinimą).
Vieninteliai mygtukai, su kuriais susidursite „Model 3“ versijoje – avarinio jungiklio mygtukas, nes to reikalauja įstatymai, ir du ratukai vairo šonuose, kurių funkcijos nustatomos meniu liečiamajame ekrane.

Autopiloto sistema – per daug gera

Vairuoti pažangiausią šiuolaikinę pagalbos vairuotojui sistemą turintį automobilį – nemenkas iššūkis naujokui. Sunku pamiršti daugelį metų savarankiško vairavimo ir staiga pasitikėti mašina, kad ši išliks savo juostoje ir laikysis saugaus atstumo nuo priekyje važiuojančio automobilio.

Prie „Tesla Model 3“ autopiloto sistemos buvo ypač sunku įprasti, nes ji – pernelyg gera. Palyginkime ją su „Nissan“ autopiloto sistema – kai vairuojant „Nissan ProPilot“ įsijungė autopiloto sistema, atrodė tarsi nematomos rankos prispaudė mano rankas. To pojūčio pakako, kad pajusčiau pasitikėjimą automobiliu ir patikėčiau – jis pats atliks visus pagrindinius vairavimo elementus.

Vairuojant „Tesla Model 3“ autopiloto funkcija juntama kitaip ir čia reikia išmokti pasitikėti. Buvo situacijų – darant posūkį automobilių pilname greitkelyje su žvirgždo danga – kai neprisiverčiau pasikliauti savo mašina. Taigi pasukau vairą, o to pakanka išjungti autopiloto sistemai.

"Tesla Model 3"
"Tesla Model 3"
© Reuters / Scanpix

Regeneracinis stabdymas

Daug automobilių turi regeneracinio stabdymo sistemą, bet retas – tokio intensyvumo. Standartiniame „Model 3“ variante regeneracinis stabdymas yra nestiprus, elektros pagaminama nedaug, tiesa, ekrano centre pasirodo užrašas, kad automobilis nenaudoja elektros, o gamina ją akumuliatoriui.

Bet yra ir „Model 3“ versija su intensyvesniu nustatymu – čia automobilis drastiškai sulėtina greitį, vos nukėlus koją nuo akceleratoriaus ir regeneracinio stabdymo technologija atlieka stabdymą vietoje stabdžių.

Taip lėčiau nusidėvi stabdžiai, pagaminama elektros baterijai, tačiau labai sunku prie to įprasti. Vairuodamas benzinu varomą automobilį, atleidžiu akceleratoriaus pedalą iš tolo pamatęs raudoną šviesoforą, kad automobilio greitis palaipsniui sumažėtų ir mažiau dėvėtųsi stabdžiai. Pirmą dieną vairuodamas „Model 3“ taip ir padariau – ir nustebau, kai mašina staigiai sustojo.

Maistas, kol įsikraunate

San Fransiskas – Amerikos elektromobilių sostinė, bet tai nereiškia, kad mieste išspręsta elektromobilių infrastruktūros problema.

Pirma elektromobilių baterijų įkrovimo stotelė San Fransiske bus atidaryta tik šių metų pabaigoje. Neturintys galimybės įkrauti baterijų namuose „Tesla“ mašinų vairuotojams San Frasiske tenka rinktis – įtraukti į dienotvarkę apsilankymą priemiestyje arba užsukti į elektros baterijų įkrovimo stoteles mieste – jų nemažai, tik įkrauti bateriją užtrunka, nes įkrovimo stotelėse – mažas galingumas.

Keturias dienas pavažinėjęs su „Model 3“ jau įsivaizduoju, kad tektų keisti gyvenimo būdą. Ar pradėsiu valgyti picerijoje prekybos centre, nes tada galėsiu įkrauti bateriją stovėjimo aikštelėje? Galbūt taip.

Stulbinama tyla

Ateis diena, kai nebeatrodys keista, kad nuspaudus akceleratoriaus automobilis tylutėliai it pantera šokteli ir išvysto didžiulį greitį. Ta diena dar neišaušo.

Be to – ne vieną ir ne du kartus pėstieji San Fransiske neatsisuko, nes negirdėjo, kad artėja „Tesla“ automobilis. Taigi būkite atsargūs.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Klaipėdos sankryžose daugėja žaliųjų rodyklių (4)

Klaipėdos miesto sankryžose prie šviesoforų įrengtos 24-ios žalios rodyklės, leidžiančios...

Kokių kriterijų laikosi gamintojai įrengdami automobilių salonus: komfortas – dar ne viskas

Komfortas – tarsi svetainėje, tik norint ką nors pasiekti, nereikia atsistoti, užtenka ištiesti...

BMW papasakojo, kokių naujovių gali tikėtis 5 serijos gerbėjai bei kas lauks rugpjūtį (9)

BMW laikosi numatyto plano ir trečiadienį pasauliui pristatė net tris naujienas. Bavarijos...

Iš gyventojų kišenės – iki 10 mln. eurų už automobilių beverčių atliekų sutvarkymą (8)

Po automobilių ardymo per metus iki 50 tūkst. tonų neigiamą rinkos vertę turinčių automobilių...

Rengia naują techninės apžiūros kainoraštį: kainos keisis, bet į kurią pusę – dar nežinia (8)

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė privalomosios transporto priemonių...

Top naujienos

JAV branduoliniai ginklai Europoje vėl skelia žiežirbas: kaip tai atsilieps Lietuvai (86)

Būti ar nebūti. Tokia yra Vokietijoje atsinaujinusių aršių debatų dėl JAV branduolinių...

Užkalnis: restoranuose leisti pinigus - patriotinė pareiga (107)

Apie dešimt metų rašau apie maistą, kartais gerai, kartais išvis puikiai. Koks tikslas, klausiate...

Po virtinės kruvinų incidentų pasienyje Kinija ir Indija dislokuoja tūkstančius karių, baiminamasi atviro konflikto (185)

Gegužės 5 d. tarp Indijos ir Kinijos karių prie Pangongo ežero, esančio 4270 metrų aukštyje...

Lietuviško vyno gamintojas Juozas Vilkenis: šio gėrimo galima išgerti tik vieną taurę (49)

„Aš nedirbu, aš visą laiką atostogauju“, – štai taip apie savo veiklą sako vyndarys...

Berniukas gimė sveikas, bet netrukus pastebėjo nerimą keliančius požymius: kraujo tyrimai buvo netikėti (157)

Kauniečiai Gintarė ir Rytis Rudzinskai 2016 m. susilaukė sveiko berniuko, kurį pavadino Bernardu....

Gydytoja: 4 ženklai, rodantys, kad pas ginekologą apsilankyti reikia nedelsiant (1)

Medicinos centro „Northway“ Klaipėdoje gydytojos akušerės-ginekologės Agnės Tarvydienės...

Nuosavam sodui kiemo nereikia: 10 idėjų, kaip sukurti oazę daugiabučio balkone (5)

Daug kas klaidingai galvoja, kad sodai gali egzistuoti tik sodybose ar nuosavų namų sklypuose, kur...

Ne pirmą kartą grasinančių žinučių sulaukusi Mia jaučiasi įbauginta: žadu kreiptis į teisėsaugą (38)

Žinomai dainininkei Miai savaitgalį apkartino atviras grasinimas mirtimi. Tokią žinutę atlikėja...

Naujo kelio pradžia: istorinės lygiosios Tbilisyje ir kryptį į Vakarus blokavusi Maskva (7)

„Didžiausią įspūdį paliko ne tūkstančiai sirgalių stadione, o trispalvės vėliavos...

Dešrelės dabar ir seniau: kodėl pasikeitė jų skonis, ar tai pavojinga (137)

Ar teisus žmogus, kuris sako, kad prieš dvidešimt metų tos pačios rūšies dešrelių skonis buvo...

|Maža didelių žinių kaina