aA
Vyriausybei leidus savivaldybėms grąžinti nuo sausio pirmosios panaikintas dešiniojo posūkio rodykles, kol kas to nepadarė nė vienas didmiestis, nes centrinė valdžia įvedė papildomus saugiklius.
Šviesoforas
Šviesoforas
© Saulius Žiūra

Savivaldybių atstovai nepatenkinti, kad su policija, saugumo ekspertais suderinus sankryžų, kuriose tikslinga grąžinti vadinamąsias žaliąsias rodykles, sąrašą, sulaukė daugiau biurokratijos iš centrinės valdžios: Susisiekimo ministerijai pavaldi Transporto kompetencijų agentūra pateikė naujų reikalavimų, kada galima grąžinti rodykles.

Penktadienį įsigaliojusioje žaliųjų lentelių įrengimo metodikoje nurodyta, kad jos negalės būti grąžintos, jei iš kitų pusių važiuojančiam transportui numatytas dalį laiko veikiantis atskiras kairysis šviesoforo signalas, jei sankryžoje vietoj rodyklės jau buvo įrengta nauja dešiniojo šviesoforo sekcija ar jutiklinis šviesoforų valdymas. Taip pat rodyklės negalės būti grąžintos, jei gatvėje, į kurią įsukama, leidžiamas didesnis nei 50 kilometrų per valandą greitis ar sukti į dešinę leidžiama iš daugiau nei vienos juostos.

Be kita ko, reikalaujama savivaldybių pateikti šių metų eismo srautų duomenis sankryžose, kuriose norima grąžinti žaliąsias rodykles – išanalizuoti, kokiu intensyvumu juda lengvieji, sunkiasvoriai automobiliai, viešasis transportas, pėstieji ir dviratininkai.

Taisykles gali derinti tris mėnesius

Vilniaus miesto vicemeras Vytautas Mitalas tvirtina, kad savivaldybė informaciją jau surinko ir „supakavusi iš naujo“ ketina ją Transporto kompetencijų agentūrai pateikti artimiausiu metu.

„Bet ten parašyta, kad atsakymą jie gali pateikti per tris mėnesius. Mes dar kartelį jiems viską išsiųsime ragindami, kad jie kuo greičiau viską padarytų“, – sakė vicemeras.

Anot jo, prašoma skubiai leisti grąžinti lenteles devyniose sankryžose bei spręsti dar dėl 15.

Transporto kompetencijų agentūra pranešime spaudai nurodo, kad savivaldybės, laukdamos, kol ji įvertins dokumentus, gali savo nuožiūra įsirengti žaliąsias rodykles. Tačiau V. Mitalas sako, kad Vilnius to daryti nesiruošia.

„Gali atsitikti taip, kad pakabinus rodyklę, kompetencijų agentūra išaiškintų, kad ten ji negali būti. Tuomet būtų sukelta papildoma ir nebūtina pavojinga situacija eismo saugumo požiūriu. Pirmyn-atgal kabinėjimo nenorime, norime greitai ir aiškiai susitarti, kur rodyklės gali atsirasti“, – pabrėžė vicemeras.

Šiaulių miesto meras Artūras Visockas sakė, kad savivaldybė, derindama su policija ir savivaldybės Saugaus eismo komisija, numatė iki dešimties sankryžų, kur būtų galima grąžinti rodykles. Jis taip pat mano, kad agentūros reikalavimai yra „papildoma biurokratija“.

„Manyčiau, kad tai nereikalinga. Bet galbūt Susisiekimo ministerija norėjo padidinti savo svorį. Nereikėjo to daryti – pritariu Vilniaus merui, kad tai reikia palikti savivaldai, nes tai santykinai smulkus savivaldos dalykas. Juk nė vienas meras, administracija, nedarys blogai, esame suinteresuoti, kad miestas būtų saugus. Taip, tai papildoma (biurokratija – BNS), šimtu procentų“, – sakė meras.

Kauno Eismo saugumo komisija žaliųjų rodyklių klausimą žada spręsti antradienį kartu su policija ir visuomenininkais. Mieste buvo 113 lentelių su žaliosiomis rodyklėmis, BNS nurodė savivaldybės atstovai.

Klaipėdoje numatyta apie 19 vietų, kur galėtų grįžti dešiniojo posūkio rodyklės, konkretų sąrašą Transporto kompetencijų agentūrai žadama pateikti per mėnesį. Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjo Rimanto Mockaus nuomone, kai kurie reikalavimai, pavyzdžiui, srautų analizė, yra pertekliniai.

„Pats įsivaizduokite, jei reikės kiekvienos sankryžos visų eismo dalyvių srautus ištirti. (...) Labai ilgas procesas. Stengsimės kuo greičiau padaryti“, – BNS sakė R. Mockus.

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Darius Vadluga teigė, kad yra 29 vietos, kur norima grąžinti rodykles. Anot jo, papildomi reikalavimai savivaldybėje dar bus aptariami.

Alytus norėtų į sankryžas grąžinti 11 rodyklių. Alytaus miesto savivaldybės Miesto ūkio skyriaus vedėja Palmira Raškauskienė taip pat tvirtino, kad dėl Transporto kompetencijų agentūros reikalavimų žaliųjų rodyklių dar teks palaukti.

„Nėra biudžete tam skirta pinigų. Jei reikės srautų tyrimą daryti, mes tą tyrimą turime pirkti, einant per viešuosius pirkimus, nes mes kitaip neužsakysime (...) Yra tekę daryti srautų tyrimus, tai ir du mėnesius trunka“, – kalbėjo P. Raškauskienė.

Vyriausybė sprendimą atšaukė

Transporto kompetencijų agentūros vadovės Godos Bražytės-Balčiūnės komentaro BNS penktadienį gauti nepavyko.

Naikinti žaliąsias rodykles Susisiekimo ministerija pasiūlė dar 2014-aisiais, remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu. Jis, pasak ministerijos, parodė, kad sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.

Rodyklės panaikintos nuo sausio, tačiau savivaldybėms pasipiktinus dėl išaugusių transporto spūsčių, Vyriausybė sprendimą atšaukė.

Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
3.4000

Pasitikrinkite: žemėlapis, kur Vilniuje atsiras nauji radarai, kurie matuos ne tik greitį (24)

Laikai, kai Vilniuje vairuotojai ranka numoja į „inkilais“ pramintus greičio matuoklius ir...

„Lexus“ seka „Audi“ pėdomis: vietoje įprastų šoninių veidrodėlių nusprendė montuoti kameras (5)

Automobilių gamintojas „ Lexus “ nusprendė pasekti konkurentų pavyzdžiu ir įprastus...

„Continental“ pasistengė: sukūrė garso sistema be garsiakalbių (2)

Technologijų kompanija „ Continental “ ir garso įrangos gamintojas „Sennheiser“ pristatė...

„Peugeot“ pristato naują pikapų segmento žaidėją – universalųjį „Landtrek“

„ Peugeot “ tarptautinė plėtra intensyvėja – pikapų rinką jau šiemet papildys naujasis „...

Praėję metai „Renault“ ir „Dacia“ buvo rekordiniai – džiūgauja dėl pardavimų Lietuvoje (3)

2019 metais Lietuvos įmonėms ir įstaigoms iš viso buvo parduota 3232 „ Renault “ ir „ Dacia...

Top naujienos

Žiauriausias skerdynes pokario Europoje matęs taikdarys: jie žiūrėjo į mus su viltimi ir baime, o mes negalėjome nieko padaryti

Liepos 12-osios vakare pirmieji autobusai kirto fronto liniją ir pasiekė Kladanji pabėgėlių...

Lietuvos įmonės įvertino britų planus dėl atvykstančių darbuotojų: sužlugdytų patys save (53)

„Legalus darbas Anglijoje (amžius iki 60 metų)! Dirbk sandėliuose bei fabrikuose! Užsidirbk...

Orai: nemalonus reiškinys tęsis visą savaitgalį (8)

Po labai vėjuotos nakties, sekmadienio dieną vėjas aprims nežymiai. Vis dar daugelyje rajonų...

Gydymo įstaigoje – darbas baudžiavos sąlygomis: per mėnesį uždirba vos 195 eurus (172)

Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centre (PSPC) – neeilinė situacija, primenanti...

„Bloomberg“: Putino planas žlugo, susitikimas su Lukašenka neišgelbėjo (370)

Vladimiro Putino netikėtas Rusijos vyriausybės atsistatydinimo inicijavimas ir konstitucinių...

Po ilgos tylos Grybauskaitė prakalbo apie santykius su komanda bei ką būtų dariusi su Narkevičiumi (647)

10 metų Lietuvai vadovavusi kadenciją baigusi prezidentė Dalia Grybauskaitė susitikime su Knygų...

Turistų traukos taikinys Lietuvoje: žmonės čia netingi atvykti net iš tolimiausių šalies miestų (11)

Savaitgaliais į Pakruojį, esantį Šiaurės Lietuvoje , suvažiuoja nemažai automobilių, pilnų...

Internautus papiktino „TV pagalbos“ vedėjų elgesys ir žodžiai: gynė smurtavusį vyrą? (192)

Socialines problemas apžvelgiančioje laidoje „TV pagalba“ neseniai buvo rengiama laida apie nuo...

Liga, dėl kurios draugai ir kolegos gali virsti priešais: tokį sergančiojo elgesį sunku pakęsti net ir artimiesiems (4)

Vagystė dažnam asocijuojasi su neigiamais jausmais ne tik dėl to, kad tai – nusikaltimas....

Kodėl moterys patiria orgazmą: tai susiję ne tik su giminės pratęsimu (27)

Priežastys, kodėl moterys patiria orgazmą, mokslininkus domina jau gana seniai. Vyrams orgazmas...

|Maža didelių žinių kaina