aA
Neseniai prasidėjęs Laisvės prospekto atkarpos nuo Architektų g. viaduko iki Oslo gatvės remontas iš vairuotojų sulaukia ne tik teigiamų, bet ir neigiamų atsiliepimų. Ne vienas vairuotojas įveikdamas šią remontuojamą gatvės ruožą turėjo sustoti ir keisti prakirstas padangas. Kas dėl to kaltas – patys vairuotojai, ar neatsižvelgdami į eismo dalyvių poreikius remonto darbus atliekantys kelininkai?
© DELFI / Tomas Vinickas

Nors vairuotojų, keičiančių padangas šioje atkarpoje, galima pamatyti praktiškai kasdien, tačiau, kaip teigia Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eksploatacijos skyriaus vadovas Raimondas Jasunckas, kol kas savivaldybė nesulaukė vairuotojų kreipimųsi dėl žalos atlyginimo.

Savivaldybės atstovai neneigia, kad gali pasitaikyti atvejų, kai vairuotojai šiame ruože gali prakirsti padangas, tačiau tai gali būti dėl to, kad nesilaikoma čia galiojančių greičio ribojimų.

„Kelio remonto vietoje įrengti laikini įspėjamieji kelio ženklai „Nelygus kelias“, automobilių greitis ribojamas iki 30 km/h, taip pat pastatytos nukreipiamosios gairės bei informaciniai stendai.

Laikantis laikinų kelio ženklų greičio apribojimų automobilio apgadinimo tikimybė yra labai maža. Vairuotojai turi būti atidūs, laikytis kelių eismo taisyklių ir eismo reguliuotojų nurodymų“, – LRT.lt teigia R. Jasunckas.

Nerado kompromiso

Galima daryti išvadą, kad jei vairuotojai laikytųsi greičio ribojimų, jie savo padangų nesugadintų, nes net ir pataikius į duobę ar pervažiavus aštresnę briauną, padanga neturėtų prakiurti. Tačiau su savivaldybės atstovais nenori sutikti vairavimo mokyklos „Amplius“ direktorius ir vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.

„Kelininkai gali pasakyti, kad laikykitės greičio ribojimų ir viskas bus tvarkoje. Tačiau klausimas, ar tikrai būtina važiuoti mažesniu greičiu? Tai yra, ar tikrai eismo organizatorius padarė viską, kad vairuotojams būtų patogu važiuoti remontuojama gatvės atkarpa?“, – klausimą kelia A. Pakėnas.

Jo nuomone, šioje vietoje remonto darbai atliekami sudarant per daug kliūčių ir nepatogumų kelioms dešimtims tūkstančių kasdien čia važiuojančių vairuotojų, nes nufrezavus viršutinį asfalto sluoksnį, kelio dangoje atsirado aštrios briaunos, kurios tikrai gali apgadinti automobilio padangas.

Šiuo atveju, jis įsitikinęs, kad eismo organizavimu remonto vietoje turinti pasirūpinti Vilniaus savivaldybė nerado tinkamo kompromiso.

„Kelininkai visada turi savo interesą, kad jiems dirbti būtų saugu ir patogu, o vairuotojų interesas, kad jiems būtų patogu važiuoti, todėl eismo organizatorius turėtų rasti kompromisą. Kelio darbai turėtų vykti taip, kad kelininkai „neliptų visiems per galvas“. Dabar, atrodo, jie daro ką nori – griovius, aštrius kampus ir galiausiai, palieka vairuotojus tokioje padėtyje, kad jūs važiuokite kaip norite, nes mums reikia dirbti“, – piktinasi A. Pakėnas.

Pasak jo, išvengti nepatogumų atliekant kelio remonto darbus – neįmanoma. Tačiau sudaryti geresnes sąlygas tikrai pavyktų, jei darbai vyktų laipsniškai.

A. Pakėnas pripažįsta, kad nėra kelio remonto darbų ekspertas, tačiau mano, kad viską būtų galima daryti kiek kitaip nei dabar. Pavyzdžiui, galbūt kelininkai iš pradžių galėjo suremontuoti pirmąją eismo juostą, o antrąją palikti vairuotojams naudotis tokia kokia yra dabar ir pabaigus pirmąją, eismą perkelti į ją darbus tęsiant antrojoje?

Kitaip nebuvo įmanoma

Vilniaus savivaldybės atstovas paaiškina, kad, dėl tam tikrų priežasčių, taip daryti visgi neįmanoma.

„Galbūt ir būtų galima darbus organizuoti kitaip, tačiau tuomet nukentėtų darbų greitis, todėl tai nebūtų naudinga patiems vairuotojams. Taip pat, pavyzdžiui, jei asfaltas būtų frezuojamas ir iš karto klojamas naujas sluoksnis atkarpomis, būtų net keletas sujungimų, o naudojant tokią technologiją kaip dabar, bus galimybė pakloti ištisinį asfalto sluoksnį visoje remontuojamoje atkarpoje“, – paaiškina R. Jasunckas.

Jis priduria, kad dėl tam tikros specifikos skirstyti darbus į atskirus segmentus taip pat nėra galimybės. Pavyzdžiui, negalima iš pradžių pakeisti bortus, o tada imtis asfalto sluoksnio. Turi būti išlaikoma darbų seka.

„Pirmiausiai turi būti nuimamas viršutinis asfalto sluoksnis ir, atsižvelgiant į tai, įrengiami nauji bortai. Pagal naujus bortus klojamas ir naujas asfalto sluoksnis. Tik tokia darbų eiga užtikrina, kad bus pasiektas efektyvus vandens nutekėjimas“, – priduria R. Jasunckas.

Taip pat savivaldybės atstovas pabrėžė, kad net ir nufrezavus viršutinį asfalto sluoksnį, likusi kelio danga išlieka pakankamai lygi ir aštrios briaunos gali būti nebent ruožo pradžioje ir pabaigoje, tačiau net ir šiose vietose stengiamasi to išvengti.

Tačiau pašnekovas pripažino, kad buvo pastebėta, jog keliose vietose atsirado duobės, kuriose leistino greičio nesilaikantys vairuotojai galėjo prakirsti padangas. Visgi LRT.lt buvo pažadėta, kad šiomis vietomis netrukus bus pasirūpinta ir kol vyks remonto darbai, bus stengiamasi, kad panašūs atvejai nepasikartotų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvos automobilių parko paveikslas kone nesikeičia – į šalį plūsta seni „dyzeliai“ (125)

Dauguma varomi dyzelinu ir maždaug 11,3 m. amžiaus – toks yra į Lietuvą atvežamų naudotų...

Kaip automobilį renkasi šeimos: pirmiausia rūpi kaina, tada – saugumas (4)

„Lietuvos metų automobilį 2019“ renkančios komisijos nariai sutinka, kad vieno recepto renkant...

Nufilmavo įžūlų „Opel“ vairuotojo manevrą: pėstieji vos spėjo pasitraukti iš po ratų (73)

Raudonas šviesoforo signalas – nė motais. Panašu, tokiu devizu vadovavosi melsvo „ Opel “...

Įspėjo važinėjančius vasarinėmis padangomis: tik atrodo, kad jos vis dar tinkamos naudoti (14)

Klimato kaitos įrodymų toli ieškoti nereikia: pirmomis lapkričio dienomis lauko termometre...

Ką pakeitė nauji taršos standartai – automobilių gamintojai apie degalų sąnaudas nebemeluoja (9)

Dažnai su naujais automobiliais susiduriantys vairuotojai į gamintojų skelbiamas degalų sąnaudas...

Top naujienos

Didžiųjų miestų merams palikus Liberalų sąjūdį Gentvilas žada keisti partijos pavadinimą ir lyderį (160)

Vilniaus, Klaipėdos ir ne tik šių miestų merai liberalai į rinkimus eis be partijos paramos. Kad...

Mama gavo rekomendaciją per streiką vaiko nevesti į darželį: klausimas, ar dar nereikės ir susimokėti (115)

Pirmadienį Lietuvoje prasidėjo neterminuotas švietimo darbuotojų streikas. Prie jo kasdien...

Nepažinta pagrindinės Vilniaus gatvės pusė: Florencijos renesanso rūmai ir kiti didingi pastatai, išdygę vietoj kopūstų lysvių (16)

Pasivaikščiojimo po Gedimino prospektą metu praiename pro Lietuvos banko, Lietuvos pašto, prekybos...

Slaugytojas tarsi iš siaubo filmo įtariamas sąmoningai numarinęs virtinę pacientų kai nebeturėjo, ko vogti, ieškojo naujų aukų (14)

Ne vienerius metus slaugos namuose Vokietijoje dirbęs lenkų tautybės slaugytojas pražudė...

Į Kauną grįžęs Pangosas atskleidė, ko išmoko iš Šaro ir perspėjo savo naujuosius komandos draugus (11)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vedlys Kevinas Pangosas ketvirtadienio vakarą su „Barcelona“ ekipa...

Baisias ligas ir įvairias vėžio formas sukelia tik vienas įprotis (87)

Lietuvoje rūko apie 30 proc. vyrų, tai yra labai daug palyginus su Skandinavijos šalimis arba JAV,...

Tritaškėmis bombomis varžovų kovingumą užgesinę „dizaineriai“ išplėšė pergalę Stambule (5)

Milano „AX Armani Olimpia“ (5-2) su dviem lietuviais ketvirtadienį įveikė vieną iš Eurolygos...

Garsus Lietuvos modelis prisipažino apie naktimis ištinkantį siaubingą sutrikimą: tai patyrė ir Kendall Jenner (18)

Darbo reikalais po pasaulį dažnai keliaujanti manekenė Radvilė Labutytė pripažįsta, kad...

7 atviri pasakojimai, koks uždegantis seksas gali būti biure (11)

Intymūs santykiai biure nėra oficialiai leistini, sterili ir griežta biuro aplinka nėra pritaikyta...

Grįžęs namo, vyras aptiko netikėtą dovaną: besilaukianti voverė paprašė jo pagalbos (4)

Vieną dieną grįžęs namo vyras pastebėjo, kad atklydusi besilaukianti voverė ant jo lovos...