Tikrovės neatitinkantys degalų sąnaudų vidurkiai perpildė vairuotojų kantrybės taurę. Mažiausiai dviems gamintojams jau greitai gali tekti atsakyti už pagražintas degalų sąnaudas.
© Shutterstock nuotr.

Italijos vartotojų teisių gynėjų grupė „Altroconsumo“ pradėjo kviesti automobilių pirkėjus prisijungti prie „Fiat“ ir „Volkswagen“ kompanijoms ruošiamo ieškinio. Šie gamintojai įtariami pagražinę jų siūlomų modelių degalų sąnaudas, rašo „Reuters“.

Atlikus „Fiat Panda“ (1.2 l versija) ir „Volkswagen Golf“ (su 1.6 TDI varikliu) bandymus paaiškėjo, kad jų degalų sunaudojimas skiriasi nuo 18 iki 50 proc. lyginant su skaičiais, kuriuos savo reklaminėje medžiagoje nurodo gamintojai.

Vartotojų grupė prašo „Fiat“ sumokėti 247 eurų kompensaciją kiekvienam modelio „Panda“ pirkėjui ir 509 eurus įsigijusiems testuose išbandytą „Golf“ modelį. Kompensacijos dydis suskaičiuotas atsižvelgiant į tai, kiek reikės vairuotojams papildomai išleisti degalams vidutiniškai per metus nuvažiuojant 15 000 km.

„Tariamai ekonomiškus automobilius perkantys vartotojai yra per dažnai klaidinami. Blogoji viso to pusė yra tokia, kad vairuotojai gali pradėti nebekreipti jokio dėmesio į degalų sąnaudas“, – sakė Europos vartotojų organizacijos generalinė direktorė Monique Goyens.

„Altroconsumo“ įtaria, kad „Fiat“ ir „Volkswagen“, nustatydami vidutines degalų sąnaudas, naudojosi tokiais ekonomiškumą pagerinančiais triukais kaip per daug pripūstos padangos ir sumažintas automobilio svoris. Šie faktoriai nulemia, kad oficialūs gamintojo nurodomi skaičiai stipriai skiriasi nuo realybės.

„Fiat“ ir „Volkswagen“ atstovai šios situacijos nekomentuoja.

„Altroconsumo“ teigia, kad ieškinys, nepaisant kiek žmonių prie jo prisijungs, per artimiausias savaites pasieks Italijos teismą.

Anksčiau buvo skelbta, kad Europos Sąjungos (ES) funkcionieriai žada priversti automobilių gamintojus atskleisti realias savo gaminamų modelių degalų sąnaudas. Kartu būtų skelbiamos ir realios anglies dvideginio emisijos, o tai labai svarbu Vakarų Europos gyventojams – daugelis jų būtent pagal šį parametrą moka automobilio mokestį.

Europos Komisija žada siekti, kad automobilių degalų sąnaudos būtų testuojamos ir deklaruojamos po bandymų atliktų su realiais automobiliais realiuose keliuose, o ne laboratorijose remiantis daugiau ar mažiau teoriniais skaičiavimais, kurie kartais itin smarkiai prasilenkia su praktika.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveiki atvykę į 21 amžių: štai kaip „Tesla“ sutvarkys „Model 3“ problemą (16)

„ Consumer Reports “ paskelbė, kad elektromobilio „ Tesla Model 3 “ stabdymo kelias yra...

„Volkswagen“ vadovas nori artimesnio bendradarbiavimo su Kinija (2)

Vokietijos automobilių milžino „ Volkswagen “ generalinis direktorius vizito Šendžene metu...

ES perspėjimas: JAV muitas automobilių importui pažeis prekybos taisykles (9)

Bet koks Jungtinių Valstijų planas vienašališkai nustatyti muitus importuojamiems automobiliams...

Lazda smogė kitu galu: automobiliuose išpopuliarėjusi medžiaga kelia bjaurią problemą (42)

Netrukus po to, kai išaušo naujas tūkstantmetis, automobilių gamintojai pradėjo naudoti...

JAV grasinant pritaikyti tarifus automobiliams, „Volkswagen“ perspėja dėl protekcionizmo (3)

Automobilių rinkos milžinas „ Volkswagen “ (VW) ketvirtadienį perspėjo dėl „vienpusiško...

Top naujienos

Iš Venesuelos pabėgęs lietuvis – apie „maisto mafiją“, „Maduro dietą“ ir tikrą baimę (1)

Prieš daugiau nei 70 metų 41-erių Juano Kvedaro seneliai pabėgo iš Lietuvos ir saugesnio bei...

Lyderį praradęs „Liverpool“ krito nuo Bale'o dublio: vėl Čempionų lygos taurę kėlė „Real“ ekipa (371)

Antro kėlinio viduryje aikštėje pasirodęs Garethas Bale'as po kelių minučių iš savo vietų...

37 mln. per 18 min. surinkęs „Monetha“ įkūrėjas: juokuose apie „Lamborghini“ yra tiesos (109)

Godumo ir tuštybės varomi žmonės yra didžiausias kriptovaliutų rinkos vėžys, sako vienas iš...

Tragedija, parodžiusi visą Šaltojo karo baisumą: kaip sovietai numušė keleivinį lainerį (351)

Mintis, kad sovietų naikintuvai galėjo numušti lainerį „Boeing 747“, atrodo šokiruojančiai...

Puotos Daktarų irštvoje: sumušta Džordana, Valinsko šou ir šūviai vietoj fejerverkų (175)

Alkoholiu ir maistu nukrauti stalai, garsiausi Lietuvos nusikaltėliai, pusnuogės moterys, žymiausi...

Įtakingos Lietuvos didikės istorija: kodėl ją pamilę vyrai atleisdavo net išdavystę (22)

Lietuvos Didžiosios kunigaikštystės istorijoje moterų reikšmė politinėje arenoje vis dar...

Ką per vestuves bandė nuslėpti princas Harry ir Meghan Markle? Viską išdavė kūno kalba (4)

Kūno kalbos ekspertas atskleidė , kaip „nervingai“ Harry trynė Meghan ranką savo nykščiu,...

Tėvų išmonė beribė: tarp rečiausių vardų Vaidrius, Džema ir Ripsimėja (187)

Tuo metu, kai vieni tėvai vaikams renka vardą iš giminėje esančių ar šalies populiariausiųjų...

Visi žino Kembridžo kunigaikštienę, bet ar esate matę pirmąją Argentinos ponią? politinio pasaulio stiliaus ikona (26)

Kai į Argentinos prezidento postą buvo išrinktas Mauricio Macri , ši pergalė reiškė...

Skanusis Italijos regionas: tik čia paragausite Paskutinės vakarienės sriubos ir teisingiausių makaronų (7)

Tai nepavyko Romos imperijos legionams, užtat tai padarė italų virtuvės karvedžiai. Jie...