Japonijos transporto ministras Keiichi Ishii sakė, kad „Mitsubishi“ kompanijos manipuliacijos degalų ekonomiškumo rodikliais yra ypatingai svarbios ir skandalingos.

Vyriausybės kabinetas „Mitsubishi“ koncernui davė savaitę – kitą trečiadienį kompanija oficialiai turi pranešti apie vidinio tyrimo rezultatus ir kas yra atsakingas už šį skandalą.

Japonai, sertifikuodami naujus automobilius savo šalies rinkai, naudojo netinkamus kuro ekonomijos ir ekologijos nustatymo standartus net 14 metų – nuo 2002-ųjų metų.

„Mitsubishi Heavy Industries“ prezidentas Shunichi Myinanaga dar kartą atsiprašė už nesusipratimą, bet svarbiausia yra tai, kad japonų kompanija ne atsiprašytų, o tiesiog daugiau taip nesielgtų.

Dėl šio skandalo nukentėjo ir „Nissan“ kompanija, nes ji gamino keletą Japonijos rinkai skirtų automobilių modelių kartu su „Mitsubishi“ ir naudojosi pastarųjų sertifikavimo paslaugomis.

„Kol kas nežinome, ką daryti. Pirkėjai yra labai pasipiktinę, tačiau nors degalų suvartojimas yra didesnis, išmetimo normos taip pat didesnės negu deklaravome, bet jos atitinka ekologijos reikalavimus. Tad galime nebent atsiprašyti, nors pirkėjų tai neguodžia“, - sakė vienas iš didžiausių „Mitsubishi“ pardavėjų, „Kanto Mitsubishi“ atstovas Masayasu Noguchi.

Tuo metu besitęsiantis „Volkswagen“ skandalas jau ima piktinti kai kurių šalių vyriausybes. Štai Didžiosios Britanijos transporto ministras pareiškė, kad šalies keliais važinėja daugiau kaip milijonas aplinką smarkiai teršiančių automobilių, o vokiečiai visai neskuba jų remontuoti.

Britanijos parlamento komitete kalbėjęs šios šalies vyriausybės viceministras Robertas Googwillas pareiškė, kad transporto komitetas turi pareikalauti, kad Vokietijos koncernas nedelsiant imtųsi priemonių.

„Man nesmagu pranešti, bet vokiečiai nesiruošia sutvarkyti savo automobilių, kol mes tam veiksmui oficialiai nepritarsime“, – sakė R. Googwillas. Jis pripažino, kad „Volkswagen“ susisiekė su nekokybiškų automobilių savininkais ir yra pasiruošę pataisyti automobilius iš karto, kai tik gaus oficialų leidimą tai daryti.

Britanijos transporto viceministras teigė sieksiantis kompensacijos iš „Volkswagen“ koncerno už jų juodus darbelius, nors pats „Volkswagen“ anksčiau yra pareiškęs, kad nė viena Europos valstybė, taip pat ir Didžioji Britanija, kompensacijų negaus. Beje, amerikiečiai tikrai gaus, o kai kurie jau ir gavo.

„Volkswagen“ pareiškė, kad pirmiausia atitaisys „Amarok“ pikapus, nes tokių Britanijoje yra tik 2000, vėliau ateis kai kurių „SEAT“ ir „Audi“ automobilių eilė. Kaip rašo „Reuters“, iš viso Europos keliais važinėja beveik 9 milijonai apgaudinėjančią įrangą turinčių „Volkswagen“ koncerno automobilių, kuriuos reikės taisyti.

„Piko minutės“ transliuojamos pirmadieniais ir trečiadieniais 7.45 val.