Automobilių vagysčių Lietuvoje mažėja, tačiau pavagiama vis daugiau jų detalių. Pasak ekspertų, automobilių vagysčių mažėja dėl Lietuvoje paplitusių pažangių automobilių saugos priemonių, o jų detalių vagysčių skaičius auga dėl tam palankių transporto priemonių konstrukcijų.
Volkswagen Touareg žibintai
© Keturi Ratai

„Džiaugiamės, kad automobilių vagysčių mažėja. Glaudžiai bendradarbiaujame su teisėsaugos institucijomis ir automobilių saugos bendrovėmis, kurios taiko pažangias technologijas bei efektyviai apsaugo transporto priemones. Bendro darnaus darbo dėka vagys bijo vogti naujesnius ir prabangesnius automobilius, mat, per daug rizikinga, kad vagystė nepavyks arba jie bus pagauti. Didesnė problema yra su šiek tiek senesniais automobiliais, kurie lyg ir turėtų būti mažiau vagiami, mažiau patrauklūs. Naujus ir prabangius automobilius saugo ir patys klientai, ir prašant draudimo bendrovėms, į juos sumontuojamos geros saugos sistemos. Todėl vagys jų dažniausiai net nebando vogti, bet taikosi į šiek tiek senesnius automobilius, neretai tuos, kurie nenauji įvežami į šalį, bei čia parduodami. Ši transporto priemonių grupė dabar ir kelia daugiausiai problemų, dėl to būtent jų savininkams šiuo metu labiausiai reikėtų rūpintis apsauga”, – teigia ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Ekspertizės skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Automobilių saugos sistemos „Sherlog” atstovo Daumanto Knipo teigimu, automobilių vagysčių Lietuvoje pastebimai sumažėjo tik dėl to, kad automobilių sauga sukelia papildomų sunkumų vagims.

„Kaimyninėje Latvijoje matome visai kitokį vaizdą: ten kas naktį pavagiamas beveik naujas arba 1-2 metų senumo automobilis. Akivaizdu, kad liberali draudimo kompanijų politika apsaugos sistemų atžvilgiu vėliau atsiliepia vagysčių bangomis, o vagys visuomet „kerta” į silpniausią vietą. Juk jie siekia lengvo uždarbio. Jei kažką galima pavogti – vadinasi, pavogs. Jų logika tokia: jei daiktas nesaugomas – jį galima pasiimti. Todėl vagysčių užsienyje daugėja. Tai aktualu kalbanat tiek apie automobilių, tiek apie jų detalių vagystes”, – teigia D. Knipas.

Kovo mėnesį – keturi nesėkmingi bandymai nuvaryti automobilį

„Šių metų kovo antrąją savaitę įvykę du bandymai nuvaryti automobilius buvo sustabdyti atlikus sėkmingas paieškos operacijas kaimyninėje Latvijoje. Rygoje kovo 6 dieną vėlai vakare buvo sulaikytas 2010 metų laidos „Toyota Land Cruiser”, o kovo 7 dieną per pusvalandį po nuvarymo daugiabučių rajone surastas 2014 metų „Toyota Land Cruiser”, – pasakoja D. Knipas.

Jo teigimu, kovo 11 d. Lietuvoje buvo įgyvendinta dar viena sėkminga paieškos operacija. Apie 4 val. 30 min. buvo gautas pavojaus signalas iš kliento automobilio BMW X6, buvusio Marijampolės rajone. Pasitvirtinus vagystės faktui, pradėta paieškos operacija, kuri po ilgo pasivažinėjimo baigėsi Šiauliuose prie slėptuvės-garažo vartų, už kurių pagal „Sherlog” įrangos duomenis, stovėjo pavogta transporto priemonė. Gaisrininkams „atvėrus” duris, policijos atstovai patvirtino, jog garaže yra ieškomas 2011 metų BMW X6. Tuo tarpu, kovo 18 d. specialistams Garliavoje pavyko rasti BMV X5, pavogtą Rygoje.

Sherlog padėjo surasti pavogtus automobilius
© Bendrovės archyvas

Užsienyje rizika auga

Pasak „Sherlog” atstovo, į svečią šalį atvykusiam svečiui – taip pat ir lietuviams užsienyje – rizika išauga. Svetimoje šalyje nukentėjęs asmuo yra pažeidžiamesnis: svetima aplinka, svetima kalba, kuria sunkiau susišnekėti su policija, nėra jokių pažįstamų, kurie galėtų padėti ar patarti kaip elgtis. Todėl specialistas rekomenduoja rinktis automobilių apsaugos sistemas su paieškos paslauga, veikiančia ne tik savo teritorijoje, bet ir užsienyje.

Automobilių saugos specialisto teigimu, kaip lietuviams, išvažiuojantiems į užsienį savo automobiliais, yra didesnė tikimybė tapti vietinių vagių taikiniu, taip ir užsieniečiams Lietuvoje didėja rizika ne tik netekti kai kurių automobilio detalių, bet ir prarasti visą automobilį. Detalių vagys neskirsto automobilių į priklausančius vietiniams ir atvykėliams, tačiau ilgapirščiai Lietuvoje supranta, kad jei lietuviški automobiliai yra neblogai saugomi, tai iš užsienio atvykęs automobilis gali būti iš viso be apsaugų.

Dažniausiai gviešiasi „Volkswagen”, „Porsche” ir „Volvo” žibintų

Ekspertų teigimu, automobilių detalių vagystės – tai nauja vagysčių forma, paplitusi ne vien Lietuvoje ar Baltijos šalyse, bet ir visoje Europoje bei kaimyninėse rytų šalyse. Žinoma, kad daugelis automobilių vagysčių vykdoma tam, kad vėliau automobiliai būtų parduoti dalimis. Kai automobilių vagystes apsunkino modernios paieškos sistemos, vagims teko persikvalifikuoti ir pradėti ardyti stovinčius automobilius. Vagiamos ne pačios vertingiausios detalės, o tos, kurios išsiima per kelias dešimtis sekundžių. Todėl labiausiai nukenčia tie automobilių modeliai, kurių gamintojai supaprastino atskirų detalių išmontavimą. Pavyzdžiui, „Volkswagen Touareg” automobilių priekiniai žibintai išsiima net neatidarius automobilio, todėl nenuostabu, kad jie – tarp vagiamiausių detalių. Taip pat yra ir su „Porsche” bei „Volvo XC90” automobilių priekiniais žibintais, tiesiog šių automobilių rinkoje yra mažiau, todėl bendras vagysčių skaičius yra mažesnis, tačiau palyginus užregistruotų šių modelių automobilių ir automobilių detalių vagysčių skaičių, proporcija – panaši.

Šiuo metu populiariausias vagišių grobis yra „Volkswagen” grupės automobilių navigacinės sistemos, kurių vagystes vėlgi labiausiai nulemia tai, kad pati sistema nėra integruota į automobilio architektūrą, o išsiima kaip bet kuri negamyklinė magnetola.

D.Knipo teigimu, automobilių veidrodėliai bei jų stikliukai vagiami nuo visų automobilių modelių, todėl kurį nors modelį išskirti būtų sunku. Daugiausiai lemia automobilio modelio populiarumas. Pastaruoju metu pradėti vogti ir visureigių atsarginiai ratai, kurie tvirtinami iš išorės po automobilio dugnu. Pasitaiko ir saugos oro pagalvių, parkavimo sistemų vagysčių. Tačiau kuo sudėtingiau detalė išsiima, tuo rečiau ji yra vagiama.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Tesla“ darbuotojai Vokietijoje išsireikalavo didesnių atlyginimų (1)

„ Tesla “ ir jos inžinerinio padalinio Vokietijoje darbuotojų lyderiai sutarė dėl naujos...

Atliktos kratos Vokietijos automobilių gamintojos BMW patalpose (13)

Europos Komisijos pareigūnai atlikto kratas Vokietijos automobilių gamybos kompanijos BMW...

„CityBee“ pasipildė dar vienu „Porsche“ (15)

Žiemai ruošiasi ne tik gamta, bet ir automobilių dalijimosi paslaugas teikiantis startuolis...

„Volvo“ trečiąjį ketvirtį padvigubino grynąjį pelną (3)

Švedijos sunkiasvorių transporto priemonių gamintoja „ Volvo “, prekiaujanti „Mack“,...

„Daimler“ pelnas trečią ketvirtį smuko

Didžiausios pasaulyje prabangių automobilių gamintojos „ Daimler “ pelnas trečią metų...

Top naujienos

„Baltųjų pėdkelnių“ legenda: paslaptingų snaiperių iš Baltijos šalių bijojo visas Kaukazas (108)

1992-ųjų rudenį, prasidėjus karui Abchazijos regione, Kaukaze ėmė rastis vadinamosios...

Sodo bendrijos gyventojams neramios dienos: laukia iškeldinimas iš namų (38)

Sodų bendrija „Baltasis gandras“ jau daugybę metų kovoja už dar sovietmečiu gautus sklypus,...

Pasinaudojo moters bejėgiškumu: atėmė viską, ką turėjo (55)

Panevėžio apylinkės teisme – beprecedentė byla. Prokurorai siekia panaikinti sandorius, kuriais...

Atrado žemėje užkastus kalinio raštelius: patiriame tai, ko žmogaus protas nėra pajėgus įsivaizduoti (105)

Naujai rekonstruotas dokumentas, kurį 1944 metais Aušvice parašė vienas Graikijos žydų kalinys,...

Situacija Ispanijoje kaista: didžiulė minia išėjo į gatves (167)

Katalonijos prezidentas Carlesas Puigdemont as šeštadienio vakarą pareiškė, kad Katalonija...

Jubiliejiniame Dž. Butkutės koncerte Kaune – trikdžiai: teko stabdyti pasirodymą (197)

Likus mažiau nei pusvalandžiui iki Džordanos Butkutės koncerto pradžios Kaune, Nemuno saloje,...

Tragedija, kuri lig šiol stovi akyse: šį nusikaltėlį privalome įkalinti iki gyvos galvos (77)

Laikas negydo žaizdų – kiekvieną dieną prieš akis stovi tragiškai pasibaigusios nakties...

Vis dar turi parako: S. Krupeckaitei – Europos čempionato sidabras (15)

Lietuvė Simona Krupeckaitė Berlyne (Vokietija) vykstančio Europos dviračių treko čempionato...

Stilingi ir atsipalaidavę programuotojai darbe vaikšto mūvėdami kojines (85)

DELFI Stilius praėjusį penktadienį apsilankė Vilniuje esančiame Izraelio bendrovės biure „ Wix...

Vienas geriausių XIX amžiaus chirurgų – 300 proc. mirtingumas ir netyčia nupjautos sėklidės (21)

Prieš anestetik ų išradimą chirurgija buvo visai kitokia. Laikas buvo viskas ir kiekvienas...