Gegužės 20-ąją „Litexpo“ parodų centre bus išrinktas „Lietuvos komercinis automobilis 2016“. Dėl teisės vadintis geriausiu varžysis N1 klasės komerciniai automobiliai, kurių keliamoji galia - iki 3,5 tonos. Ne paslaptis, jog tiek perkant komercinį automobilį, tiek konkurso vertinimo komisijai ieškant geriausiojo vienas svarbiausiųjų kriterijų – krovinio pervežimo kaštai arba kitaip tariant, degalų sąnaudos.
Komercinio automobilio rinkimai
© Egidijaus Babelio nuotr.

Nors žiniasklaidoje vos ne kasdien pasirodo patarimų, kaip pasirinkus vieną ar kitą dietą galima pasiekti pritrenkiančių rezultatų, tačiau rekomendacijų automobilininkams, kokių gudrybių griebtis pilant degalus į ratuočio baką, – nepalyginamai mažiau. Gera žinia bent ta, kad tiek mašinų gamintojų, tiek naftos perdirbėjų skelbiamos tiesos neprieštarauja viena kitai.

„Žinia, naudojant netinkamus ar nekokybiškus degalus gerokai sutrumpėja variklio tarnavimo laikas, – renginio spaudos centro, Viešųjų ryšių agentūros „Visus Bonus“ paprašytas pasidalyti mintimis apie tai, kam, kada ir kokios nekokybiško dyzelino ar benzino sudėtinės dalys kenkia labiausiai, sakė „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos skyriaus vadovas Audrius Miežys. – Yra keletas problemų, kurias gali sukelti nekokybiški (o prastą kokybę savo ruožtu gali lemti keletas priežasčių) degalai.

Problemų gali sukelti visi, standarto neatitinkantys degalų parametrai.Tai viena priežasčių, kodėl egzistuoja degalų standartai ir kodėl reikalavimai kokybei nuolat griežtinami: varikliai tampa vis sudėtingesni, o reikalavimai teršalų emisijai vis kyla“.

Pasak pašnekovo, didžiausių rūpesčių kelia degalų priemaišos ir netinkamas tepumas. Šie dalykai, ypač aukšto slėgimo dyzeliniuose varikliuose, gali sugadinti visą sistemą.

Blogos kokybės degaluose paprastai būna komponentų, kurie patekę į variklio degimo kamerą, joje padidina suodžių ir kitų nuosėdų atsiradimo tikimybę. Užvedimo momentu nuosėdos mažina dyzelino įpurškimo srautą ir padidina variklio detonaciją.

Susidarę suodžiai ir nuosėdos gali patekti ir į variklio alyvą, blogiausiu atveju – į degimo kamerą. Jei taip nutinka, priemaišos gali „surakinti“ stūmoklių žiedus ir sukelti sunkų mechaninį variklio pažeidimą. Liaudiškai tariant, motoras „užkala“.

Variklio valdymo sistemai gali sukelti problemų, kurios paprastai baigiasi didesnėmis ar mažesnėmis jėgos agregato bėdomis, ir žemesnio oktano ar cetaninio skaičiaus degalai.

- Jei teisinga pirmoji prielaida, ar galima „atvirkštinė“ logika: naudojant kokybiškus degalus, galima ne tik prailginti variklio resursus ir pagerinti jų darbo parametrus, bet ir įveikti tam tikras problemas, nulemtas inžinerinių sprendimų?

„Aišku, kad maitinamas aukštos kokybės degalais varikis dirbs ilgiau ir geriau, be kapitalinio remonto bus galima įveikti kur kas didesnį atstumą. Galbūt tą sunku pastebėti bei įvertinti kasdien, nes daugelis problemų, kurias sukelia degalų kokybė, pradeda erzinti, trukdyti suplanuotas keliones ir reikalauti papildomų investicijų nuvažiavus daugiau kilometrų.

Kita vertus, tikėtis, kad nuo ilgalaikio prasto dyzelino ar benzino naudojimo „miręs“ automobilio variklis atsigaus gavęs porciją gerų degalų, irgi nerealu“, – tikina A. Miežys.

- Kokius degalų automobiliams evoliucionavimo etapus išskirtumėte kaip pačius svarbiausius? Kokia yra pagrindinė šių procesų varomoji jėga ir kur link judama?

„Tik suradus naftą Teksase ir išvysčius naftos perdirbimo procesą – ypač įvedus naftos krekingo technologiją – iš naftos pagaminti degalai paplito po visą pasaulį. Po to vienas svarbesnių etapų – bešvinis benzinas, bearomačiai ir besieriai degalai, o taip pat degalai su biopriedais, – primena skyriaus vadovas. – Pagrindiniai veiksniai, vertę mokslininkus ir inžinierius darbuotis laboratorijose tobulinant degalų sudėtį bei gamybos technologinius procesus, visada buvo kaina ir nuolat griežtėjantys gamtosauginiai reikalavimai“.

Labai aktualus klausimas dabar bei netolimoje ateityje – biodegalai. Kaip galima reikšmingiau sumažinti degalų CO2 emisijas? Greičiausias būdas – degalai iš atsinaujinančių šaltinių, kaip kad „Neste“ atsinaujinantis dyzelinas ( NEXBTL).

Biodegalai, pavyzdžiui etanolis ar RRME, skiriasi nuo standartinių degalų ir tai yra iššūkis tiek variklių technologijos, tiek teisiniu požiūriu. Didelis klausimas ar tie atsinaujinantys degalai yra iš tikrųjų atsinaujinantys?

„Todėl labai svarbi skirtingų degalų iš skirtingų žaliavų viso perdirbimo ciklo analizė (well to wheel Co2), neužmirštant žemės panaudojimo bei visuomenės klausimų. Galime pasidžiaugti, kad „Neste“ yra lyderė šioje srityje“, – primena A. Miežys.

Tokie degalų gamintojai, kaip „Neste“, kurie deda labai daug pastangų R&D naujų degalų paieškai bei tyrimams, priversti glaudžiai bendradarbiauti su variklių gamintojais, nes naujiems produktams reikia jų pritarimo. Ir naujieji produktai, kaip taisyklė, labai stipriai susiję su naujomis variklių technologijomis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atletiškasis antros kartos BMW X4 – jau Lietuvoje (4)

Į Lietuvą jau atvyko viena svarbiausių šių metų BMW X gamos naujienų – antros kartos BMW X4...

Auganti Lietuvos naudotų automobilių rinka: vienos populiarios markės automobilių lietuviai išsižada (1)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

Seimas siūlo įsigyti automobilį, kuriuo, būdamas parlamento vadovu, važinėjo Česlovas Juršėnas (6)

Seimo kanceliarija aukcione žada parduoti nebenaudojamus automobilius. Atlikus vidaus auditą buvo...

„Renault“ pasiekė naują pardavimų rekordą (1)

Prancūzijos automobilių gamybos milžinė „ Renault “ pirmadienį pranešė apie beveik 10 proc....

Po praūžusių liūčių kai kurie automobiliai keliauja į metalo laužą (23)

Draudimo bendrovė ERGO Lietuvoje po praūžusių liūčių sulaukė daugiau nei 50 klientų...

Top naujienos

Liūčių nuplautai Lietuvai vasara rengia staigmenų – ir baigsis ji netradiciškai (14)

Anksti prasidėjusi vasara dar nesitrauks, tačiau ji bus permaininga: teks ne tik braukti prakaitą,...

Užkalnis: kepdami mėsą lauke mes švenčiame laisvę (74)

Kai prieš tris dešimtmečius atkūrinėjome laisvę, turėjome gerą supratimą, kaip mes gyvensime,...

Didėjančios algos verslo nepakirto: gerėja visi rodikliai (3)

Mažiau turto areštų , mažiau bankrotų. Nors dėl valdžios sprendimų ir įtampos darbo rinkoje...

Trumpo pasisakymas su Putinu pribloškė net jo sąjungininkus: tai tragiška klaida papildyta (569)

Pirmadienį, stovėdamas šalia Vladimiro Putino, JAV prezidentas Donaldas Trumpas atsisakė...

Gyvai / Sprendžia, kiek Pijus padėjo „valstiečiams“ ateiti į valdžią: artėjama prie galutinio sprendimo nuolat pildoma (243)

Vyriausioji rinkimų komisija ( VRK ) antradienio rytą ėmėsi iš esmės nagrinėti darbo grupės...

Lūkesčius viršijęs „Guns N’ Roses“ koncertas Taline: be riaušių ir nepadoriai ilgai (7)

Viena didžiausių pastarųjų metų muzikos pasaulio intrigų – ⅗ originalios sudėties...

Baltarusiai svaigo nuo Maradonos: pilnos tribūnos, šluojami marškinėliai ir karti realybė specialiai DELFI iš Bresto (35)

Vyresnės kartos Bresto futbolo gerbėjams reikėjo ilgėliau pagalvoti bandant prisiminimuose...

Nuotykiai prasidėjo dar neišvykus į Kazachstaną: prieš pat ekspediciją teko skubėti pas gydytoją (3)

Iki „ Misija Sibiras '18“ ekspedicijos iškeliavimo liko dvi dienos, todėl visai natūralu, kad...

Lietuvos krepšinyje atsiras „Neymaro taisyklė“ (1)

Kitą sezoną Lietuvos krepšinio lyga ( LKL ) griežčiau baus žaidėjus, aktoriniais sugebėjimais...

Įtemptame pokalbyje su amerikiečių žurnalistu – suirzęs Putinas atsisakė paimti dokumentą (248)

Po savo susitikimo su JAV prezidentu Donaldu Trumpu Helsinkyje ir po to surengtos bendros spaudos...