aA
Ženevos parodos išvakarėse pristatomas debiutui besiruošiantis „Kia SPORTSPACE“ koncepcinis modelis.
Kia SPORTSPACE
© Gamintojo nuotr.

„Šis raumeningas automobilis yra pasiruošęs patogiai ir saugiai vežti ir keleivius, ir bagažą. Ypatingą patogumą ir lepinantį malonumą garantuojantis erdvus interjeras tikrai nepaliks abejingų. Glotnios ir elegantiškos tiek interjero, tiek eksterjero linijos pasižymi funkcionalumu, tačiau dėl to nė kiek nenukenčia stilius ir komfortas. Be to, galite būti tikri, kad automobilis tikrai išsiskirs iš pilkos minios. Tai modelis, kuris iš širdies dovanoja visa šimtą procentų gyvenimo džiaugsmo“, - rašoma automobilį pristatančiame pranešime spaudai.

Kovo 3 dieną Ženevoje prasidėsiančioje 85-ojoje „Salon International de l’Automobile“ automobilių parodoje debiutuosiantis „Kia SPORTSPACE“  pristatomas kaip automobilis atostogoms ar trumpiems savaitgalio pabėgimams nuo rutinos, taip pat praktišku automobiliu kasdieninėms verslo kelionėms.

Vyriausiajam kompanijos dizaineriui Gregory Guillaume prižiūrint, „Kia European Design“ centre Frankfurte sukurtas ir tobulinamas automobilis nepaiso tradicinių kompromisų. Tai ne sedanas, tačiau ir ne klasikinis universalas. Jis – ne hečbekas, bet ir ne „shooting brake“ tipo automobilis. Tai transporto priemonė, kuri pateisina visų, nemėgstančių skirstyti automobilių į kategorijas, lūkesčius.

„Kia“ neturi universalo – kandidato itin svarbiam Europos rinkos segmentui. Tačiau aš buvau pasiryžęs sukurti ne šiaip paprastą tradicinę transporto priemonę. Šis automobilis gimė iš mano ambicijų, kurios kilo dar jaunystėje studijuojant dizainą Šveicarijoje“, - atviravo G.Guillaume.

„Visada turėjau viziją sukurti automobilį, kuriuo galėčiau nuvažiuoti savaitgalį paslidinėti su draugais ir grąžinti jį į Ženevos parodą. Ženevos paroda man yra ypatingas renginys. Ji prasideda tada, kai žiema jau ruošiasi palikti kelius. Ji pasižymi nenusakoma atmosfera ir ypatingu patrauklumu. Šis modelis tai atspindi“, - pridūrė jis.

„Kia SPORTSPACE“ neatrodo kaip kroviniams vežti skirtas automobilis.

Eksterjero dizainas

Skirtingai nei kiti universalai, „wagon“ ar net „shooting brake“ vadinami automobiliai, „Kia SPORTSPACE“ demonstruoja visiškai kitokią - rafinuotą architektūrą. Jo ilgą ir liekną profilį, pasižymintį ištisiniais paviršiais ir ryžtingomis linijomis pabrėžia gerokai atsikišę galiniai statramsčiai bei hečbekui būdinga galinių durų konstrukcija.

„Įprastas universalas tiesiog turėtų ilgą trečiąjį langą, pro kurį matytųsi bagažinės turinys. Tačiau tinkamas galinių statramsčių išdėstymas bei drąsus galinės dalies atsikišimas leidžia automobiliui parodyti tvirtą charakterį. Jis yra ir stiprus, ir galingas“, - sakė G.Guillaume.

„Vizualiai automobilio galo svoris atrodo mažesnis dėl kruopščiai suformuoto lango, durų ir galinio bamperio. Kampai buvo nugludinti ir padailinti, kad automobilis kuo mažiau primintų tradicinį universalą,“ - patikino „Kia“ dizaineris.

Žvelgiant į SPORTSPACE priekį sunku nepastebėti „Kia“ simboliu tapusių „tigro nosies“ grotelių. Įdomu, kad organinio stiklo intarpas nėra toks kietas, kaip gali pasirodyti. Tyrimai parodė, kad iš tiesų jis labai paslankus, todėl reikalui esant važiuojant didesniu greičiu užtikrinamas geresnis oro įsiurbimas.

Sukurti galingo ir ryžtingo automobilio įspūdį taip pat padeda satino juosta, juosianti variklio dangtį ir LED žibintus. Subtilios apatinės žibintų linijos paryškina dinamišką SPORTSPACE veidą.

Satino juostas galima pamatyti ir ant apačioje esančio priekinio oro aptako. Jos paslepia posūkių signalus ir jie tampa pastebimi tik tada, kai yra įjungti.

Automobilio profilis tiesiog trykšta gyvybingumu. Griežtą ir tvirtą charakterį atskleidžiančios linijos tęsiasi nuo pat jo pradžios iki paskutinio centimetro. Aukšta SPORTSPACE talija, paprastai, tačiau grakščiai suformuoti šonai bei anglies pluošto slenksčių intarpai sukuria atletiško automobilio įspūdį.

„Ignition Red“ raudona kėbulo spalva išduoda automobilio dinamiškumą. Šią savybę taip pat patvirtina juoda satino juosta, besitęsianti nuo priekinio lango iki galinio lango pabaigos. Posūkių signalai integruoti į šoninius veidrodėlius. Horizontali jų forma tokia pat kaip ir priekyje esančių posūkių žibintų.

Platūs ir atsikišę galiniai statramsčiai susilieja su smailėjančiomis šoninėmis linijomis ir išgaubtu galiniu stiklu. Šis derinys neleidžia abejoti automobilio galinės dalies „raumeningumu“.

Platūs galiniai žibintai ir platus anglies pluošto difuzorius pabrėžia šio koncepcinio modelio sportiškumą ir universalumą. Galiniuose žibintuose integruoti švelniai pulsuojantys posūkių indikatoriai.

Ant stogo sumontuotas oro aptakas ir galinis difuzorius smarkiai padidina oro srauto judėjimą. Dviejų dalių išmetamieji vamzdžiai drauge su difuzoriumi atkartoja galinių žibintų formą. Vertikalūs rūko žibintai integruoti difuzoriaus centre.

„Vyšnaite ant deserto“ tapo SPORTSPACE 20 colių dešimties stipinų lengvo lydinio ratlankiai su anglies pluošto intarpais. Tokie ratai atrodo ypač galingai, net kai automobilis stovi.

Interjero dizainas

Durų rankenėlės integruotos stilingai ir vos pastebimai. Švelniai jas trūktelėję atidarysite duris ir pateksite į erdvų keturvietį saloną, kurį apšviečia saulės spinduliai, patenkantys pro didžiulį, per visą stogą besitęsiantį panoraminį stoglangį.

„SPORTSPACE pagrindinė idėja buvo kruopščiai suplanuota. Man tai reiškia juodą interjerą ir didžiulį dėmesį valdymui bei funkcijoms, tačiau tuo pačiu siekėme, kad aplinka būtų rafinuota ir maloni keleiviams. Erdvės pojūtis buvo pats svarbiausias dalykas. Nesvarbu, ar SPORTSPACE bus naudojamas nuvažiuoti į darbą, ar laisvalaikiui, jis turi pasiūlyti kokybę ir universalumą bei prisitaikyti prie kiekvieno žmogaus poreikių“, - aiškino G.Guillaume.

Automobilio interjeras atrodo labai paprastas, tačiau stilingas. Prabangios odos bei pažangių medžiagų, įskaitant anglies pluoštą ir specialiai apdirbtą aliuminį, derinys pabrėžia automobilio funkcionalumą ir stiliaus modernumą.

„Salonas pasitinka parastomis ir švariomis erdvėmis, ekspresyvumu ir detalėmis, kurios nemažina erdvės“, - sakė G.Guillaume.

„Prietaisų skydelis sumontuotas kaip galima horizontaliau, o jo plotį įrėmina specialiai apdirbto aliuminio juosta, kuri jungiasi su šoninėmis oro apipūtimo angomis. Prietaisų skydelio centre nėra oro apipūtimo angų – jos perkeltos po centrine konsole“, - pridūrė G.Guillaume.

Durų paviršių architektūra atkartoja prietaisų skydelio dizainą. Centrinės konsolės elementai patogiai išdėstyti visame interjere, kad automobilyje būtų dar erdviau.

Rankų darbo „cuoio intrecciato“ sėdynės buvo papuoštos juodos poliruotos odos intarpais ir anglies pluošto apdailos detalėmis. Jas drąsiai galima vadinti tikrų tikriausiu modernumo, sportiškumo ir patogumo pavyzdžiu. Metalinės vidinės durų atidarymo rankenėlės patogiai pritaikytos pagal rankos padėtį. Ant durų ergonomiškai integruoti ir langų atidarymo jungikliai.

Aliuminio detalių galima aptikti ir kitur: ant vairo su plokščia apatine dalimi, pavarų perjungimo svirtelių prie vairo, sportinių pedalų, automatinės pavarų perjungimo svirties bei ant kai kurių centrinės konsolės jungiklių. Šie elementai yra stiprus kontrastas juodai odai bei sidabro spalvos centrinei konsolei ir prietaisų skydeliui.

Priešais vairuotoją – didelės raiškos konfigūruojamas skaitmeninis prietaisų skydelis ir veikiančia pramogina sistema. Didžiulis informacinis ekranas gali veikti dviem vaizdo režimais: vienalyčiu arba padalintu į dalis (split-screen). Šiame ekrane rodomas pagrindines funkcijas galima valdyti aliuminio valdikliu, esančiu priešais pavarų perjungimo svirtį. Keturi valdiklio mygtukai įkomponuoti taip, kad juos būtų galima lengvai pasiekti neatitraukiant dėmesio nuo kelio. Kitoms funkcijoms valdyti skirta po ekranu esanti mygtukų eilė.

Ten, kur įprastai būna pritvirtintas galinio vaizdo veidrodėlis, šiame automobilyje matome plonytį galinio vaizdo kameros ekraną.

„Kurdami SPORTSPACE mes turėjome galimybę sujungti daug techninių smulkmenų“, - džiaugiasi G.Guillaume.

„Šis automobilis vaidina praktiško ir sportiško veikėjo rolę, tačiau tuo pačiu išlieka ramus ir labai komfortabilus. Bet kokioje situacijoje jis neturi blaškyti ar trukdyti. Visi vairuotojui reikalingi jungikliai ir mygtukai yra patogiai pasiekiami“, - užtikrino jis.

Didžiulė erdvė kojoms suteikia maksimalų komfortą net ir priekabiausiems keleiviams bei sustiprina nevaržomo erdvumo jausmą.

Nors SPORTSPACE primena kraują kaitinantį „grand tourer“ tipo automobilį, jis be jokių problemų gali gabenti didelių gabaritų bagažą. Tarkim slides. Slidėms numatyta anga iš bagažinės tarp galinių sėdynių po odiniu porankiu. Ilgose kelionėse keleiviai taip pat džiaugsis galėdami naudotis planšetiniais kompiuteriais (po vieną kiekvienam keleiviui). Juos galima pritvirtinti prie priekinių sėdynių nugaros ir žiūrėti mėgstamus filmus nevarginant akių.

Bagažinės grindyse integruoti 28 besisukantys ratukai. Taigi kiekvienam užkietėjusiam keliautojui bus patogu pakrauti ir vežti sunkius lagaminus bei sporto įrangą. Paspaudus SPORTSPACE variklio užvedimo mygtuką visi nerūdijančio plieno ratukai pasislepia grindyse, taip užtikrindami, kad automobiliui važiuojant krovinys nepradės slysti.

Variklis

SPORTSPACE modelio ratus verčia suktis modernus variklis su turbina. Šis variklis pateisina „Kia“ įsipareigojimą kurti efektyvesnius mažesnės talpos benzininius variklius. Lengvas ir kompaktiškas 2.0 l T-GDI benzininis variklis su tiesioginiu degalų įpurškimu ir turbina išvysto 250 AG galią ir užtikrina ekonomiškumą ir puikias įsibėgėjimo savybes bet kokioje situacijoje.

„SPORTSPACE buvo sukurtas tiems vairuotojams, kurie nori savaitgaliais pabėgti iš namų ir mėgautis kelione. Mes troškome, kad šis automobilis tikrai padrąsintų leistis į kelionę ir kiekvieną akimirką paverstų nepakartojama“, - sakė G.Guillaume.

„Be modernaus dizaino, SPORTSPACE taip pat siūlo galimybę vairuoti lengvai ir entuziastingai. Kiekviena kelionė į darbą ar išvyka į kalnus bus maloni“, - pridūrė dizaineris.

„Kia SPORTSPACE“ matmenys:
Ilgis: 4855 mm
Plotis: 1870 mm
Aukštis: 1425 mm
Ratų bazė: 2840 mm.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Dacia“ pristatė naują variklį: dar ekonomiškesnį dviem degalų rūšimis varomą ECO-G (12)

2020 m. Briuselio automobilių parodoje „ Dacia “ pristatė naują ECO-G variklį, galintį...

„Bentley“ pasigyrė sėkme: 2019-ieji išsiskyrė parduotų modelių gausa (1)

Gaminamų automobilių gamą plečiantis „ Bentley Motors“ per 2019-uosius metus iš viso...

„Toyota“ bus priversta remontuoti 700 tūkst. automobilių – dėl problemos kyla avarijos rizika (19)

Kompanija teigia dar nežinanti kodėl kilo ši problema, bet jau ieško jos priežasčių ir galimų...

Vieną sistemą privalės turėti visi automobiliai, tačiau kyla problema: ji ne visada suveikia (1)

2022 metais visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai privalės stabdyti patys, t. y....

Lietuviai rinkdamiesi hibridus pasitiki ne visais: vokiški automobiliai lieka antroje vietoje (8)

Hibridiniai automobiliai jau tapę tvaresnius ir taupesnius sprendimus priimančio žmogaus...

Top naujienos

Kokias karines pajėgas iš tikrųjų turi Iranas? Mini „galingą ir baimę sėjantį ginklą“ (88)

Po Qasemo Soleimani nužudymo drastiškai padidėjus Jungtinių Valstijų ir Irano konflikto...

Svajonių darbą galima rasti ir Lietuvoje: dirba keturias dienas per savaitę, tik su viena sąlyga (36)

Lietuvoje specialistai tampa vis reiklesni – vien tik geras atlyginimas „nebepaperka”...

Orai: žiemos nematyt (19)

Sekmadienį šiauriau Lietuvos slinks ciklonas. Šio sūkurio įtaka šalies orams bus nedidelė, tad...

Moteriškas kerštas: mamytė nori pašėlti, jeigu nori ir tu, – paskambink (111)

Daugybę kartų administracine tvarka bausta, kartą dėl smurto teista ir jau areštinės gultą...

Po Meksiką keliavusi lietuvių šeima: čia patyrėme tai, ko net nesusapnuotum (136)

Neseniai iš kelionės po Kenijos safarius grįžusi Marijos ir Algirdo Vaičaičių šeima trumpam...

Mūšis, apie kurį meluojama iki šiol: kodėl sovietai net kelis mėnesius nedrįso įžengti į Klaipėdą (1081)

Klaipėda – vienintelis Lietuvos miestas, kurį sovietai užėmė 1945-aisiais. Tam tikra...

Iš Dakaro sugrįžę Žala ir Juknevičius pažadų apie startą kitąmet nedalija: laukia namų darbai (132)

Po daugiau nei dviejų savaičių Saudo Arabijoje, kur šiemet vyko Dakaro ralis, į Lietuvą...

Karališkieji rūmai: princas Harry su Meghan oficialiai lieka be titulo, lėšų ir turės grąžinti pinigus už būstą (230)

Nuo pavasario princas Harry ir Meghan neteks lėšų, skirtų vykdyti karališkąsias pareigas, ir...

Gediminas Jankauskas. Net popiežiai mėgsta tango ir futbolą (22)

2013 metų kovą viso krikščioniško pasaulio dėmesys buvo nukreiptas į Vatikaną, o reportažuose...

Ryškėja „Eurovizijos“ atrankos lyderiai, keliaujantys į pusfinalį: 6 dalyviai ištarė „sudie“ (190)

Šį šeštadienį suskambo jau antroji „ Eurovizijos “ nacionalinės atrankos „Pabandom iš...