aA
Nuo 2005 metų iki dabar „Dacia“ išgyveno tikrą metamorfozę ir sukėlė revoliuciją automobilių rinkoje. Bendrovės istorija prasidėjo nuo vieno modelio ir baigėsi gausia ir įvairialype serija, kuri turi 6,5 milijono klientų, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
"Dacia" modelių gama
"Dacia" modelių gama
© Gamintojo archyvas

„Dacia“ prekės ženklas atsirado Rumunijoje 1966 metais ir visada buvo susijęs su „Renault“. Pirmasis modelis, kuriuo buvo prekiaujama tik Rumunijos rinkoje – „Renault 8“, kuris buvo parduodamas „Dacia 1100“ pavadinimu. Automobilis buvo surenkamas iš Prancūzijoje gaminamų dalių.

1999 metais „Renault“ įmonių grupė įsigijo Rumunijos prekės ženklą, turėdama aiškų planą. Siekė pasitelkti „Dacia“ patirtį, kad galėtų prekiauti pigiausiu sedanu Rytų Europos rinkose, kurios tuo metų įgyvendino ekonomikos pertvarką.

„Renault“ įmonių grupė nusprendė šį tikslą įgyvendinti sulaužydama galiojusius kanonus. Pirmą kartą automobilių pramonėje, kuriant naująjį modelį, pasitelktas naujoviškas projektavimo pagal kainą būdas. Jo esmė – atvirkštinė nei įprasta projektavimo logika: sąnaudų optimizavimas tapo pagrindine visų automobilio projektavimo etapų gaire, žinoma, netaikant jokių kompromisų dėl patikimumo ar saugumo. Nuo pradžios iki pabaigos, kai kuriama techninė specifikacija, dėmesys sutelkiamas į galutinę pardavimo kainą. Vadovaujantis šia strategija, svarbus pranašumas yra patikrintų ir patikimų „Renault“ įmonių grupės dalių ir technologijų naudojimas. Visais proceso etapais, nuo stiliaus eskizų projektuojant iki pat gamybos, „Dacia“ projektavimo komandos gali laisvai naudoti naujoviškus sprendimus tam, kad sumažintų sąnaudas.

2004 m. pristatytas „Logan“ išpildė pažadus – galėjo didžiuotis rekordiniu kėbulo matmenų ir vietos salone santykiu, turėjo būtiną įrangą ir, svarbiausia, visiems konkurencingą kainą. Automobilių rinkoje sukėlė revoliuciją ir suteikė galimybę daugybei pirkėjų įsigyti naują automobilį. Naujo automobilio kaina prilygo kitų markių naudotų automobilių kainai. „Logan“ pasiekė tokią sėkmę, kad jau 2005 metais prekyba juo buvo išplėsta visoje Europoje. „Dacia“ tapo naujojo vartojimo stiliaus automobilių rinkoje simboliu. „Logan“ – kultiniu „Dacia“ modeliu – prekiaujama ir dabar. Nuo 2004 metų iš viso parduota 1,8 mln. šio modelio vienetų.

Pergalinga trijulė

„Dacia“, sutvirtėjusi po „Logan“ sėkmės, 2008 metais automobilių seriją papildė „Sandero“ modeliu, o po metų pasiūlė ir „Sandero Stepway“ visureigį. Kompaktiškas hečbekas su nedideliu kėbulu, bet erdviu salonu, pasirodė esąs nepaprastai universalus automobilis. „Sandero“ (ir „Sandero Stepway“) 2018 metais buvo perkamiausias automobilis tarp individualių klientų. Nuo pristatymo rinkoje, šio modelio parduota 2,1 mln. vienetų.

2010 metais įvyko dar viena revoliucija – pradėta prekiauti „Dacia Duster“. Naujasis modelis, kuris vis dar yra vienas iš perkamiausių, leido klientams plačiai pasiekti visureigių segmentą, kuriame anuomet buvo siūlomi tik aukštesnės klasės automobiliai. Nuo 2010 metų iš viso parduota 1,6 mln. „Duster“ vienetų.

Abu naujieji modeliai atitiko „Dacia“ prekės ženklo vertybes. Rekordiškai erdvus salonas, paprasta bei solidi konstrukcija ir neprilygstama kaina lėmė jų komercinę sėkmę.

Visą šį laiką revoliucinė „Dacia“ siekė tenkinti svarbiausius klientų poreikius. Prekės ženklas siūlė paprastus, patikimus ir solidžius automobilius, kuriuose nebuvo nereikalingų priedų. 2007 metais „Dacia“ automobilių seriją papildė „Logan MCV“, o 2012 metais atsirado „Lodgy“ bei „Dokker“.

Entuziazmas, kurį sukėlė „Dacia“ modeliai, lėmė, kad išaugo aktyvioji klientų ir gerbėjų bendruomenė. Pagal pardavimų individualiems klientams mastą, „Dacia“ šiuo metu užima 8 vietą tarp Europos rinkoje parduodamų markių.
„Dacia“ pristato ir jubiliejinę, ribotą, naujos „Iron Blue“ kėbulo spalvos, seriją. Naująją seriją bus galima įsigyti visose šalyse, kuriose prekiaujama šiuo prekės ženklu.

Ėmėsi elektromobilių

Netrukus „Dacia“ ketina sukelti dar vieną revoliuciją – pasiūlyti prieinamos kainos elektromobilį, kuris atspindės „Renault“ grupės 10 metų patirtį šioje srityje. 2020 metų kovo mėn. pristatytas elektromobilis „Spring“ yra pirmasis 100 proc. elektrinis šios markės modelis. Kartu tai bus ir pirmasis „Dacia“ miesto automobilis su 5 durelių kėbulu, 4 vietomis, galintis nuvažiuoti beveik 200 km.

„Dacia Spring“ – pavyzdys, kad imantis drąsių sprendimų, atitinkančių išpažįstamas vertybes, prekės ženklas geba sukurti visiems pasiekiamą ekologišką transporto priemonę.

Jau 15 metų „Dacia“ automobilių rinkoje kelia kūrybingas audras ir tai dar nėra „Dacia“ revoliucijos pabaiga.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.8333

Išardė du „Tesla“ elektromobilius – radiniai nepradžiugtų nei inžinierių, nei savininkų

Automobilį sudaro dešimtys tūkstančių skirtingų detalių – nuo pačių didžiausių kaip...

„Renault“ švenčia ypatingo modelio jubiliejų: sukūrė tam, kad įkrėstų konkurentams Pasaulio ralio čempionate

XX amžiaus 8-ojo dešimtmečio pabaigoje „ Renault “ nepakako laimėtų 24 valandų Le Mano ir...

„Citroën“ pristato pirmąjį elektra varomą komercinį mikroautobusą „ë-Jumpy“

90 metų lyderio poziciją lengvųjų komercinių automobilių segmente užimantis „Citroën“...

Automobilių gamintojai kartu su „Huawei“ kurs 5G transporto ekosistemą (1)

Aštuoniolika automobilių industrijos atstovų pradėjo bendradarbiauti su telekomunikacijų bendrove...

Paaiškino, kokių automobilių valdymo subtilybių galima tikėtis jau artimoje ateityje (4)

Nuo pat pirmojo automobilio pasirodymo mechaninio įrenginio, kuris skirtas pasukti ratus, funkcija...

Top naujienos

Skvernelis skelbia apie naujus karantino atlaisvinimus nuo birželio (140)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis antradienio rytą feisbuke pranešė apie naujausius...

Karantiną siūlys pratęsti iki birželio pabaigos: režimo panaikinimas remsis keturiais kriterijais papildyta (84)

Vyriausybė svarstys trečiadienį siūlys pratęsti karantiną iki birželio pabaigos. Šio režimo...

Valdantieji linkę pritarti dviem iš trijų Nausėdos siūlymų: verslo pažadais netiki (9)

Valdantieji linkę nepritarti prezidento Gitano Nausėdos siūlymui mažinti Gyventojų pajamų...

Kinijos virusologė: naujasis koronavirusas – tik ledkalnio viršūnė (155)

Kinijos virusologė, geriausiai žinoma savo moksliniais darbais, susijusiais su šikšnosparnių...

Tragiškas įvykis Tauragėje: mirė užspringęs kūdikis (6)

Šeštadienio naktį Tauragėje mirė užspringęs kūdikis .

„Aukso amžius“ baigėsi: per karantiną šimtus darbuotojų įdarbinusios įmonės dalies jų atsisako (104)

Nors kovo 16-ąją šalyje įvestas karantinas dėl staigiai išaugusios paklausos drastiškai augino...

Šios šalies pavyzdys pasaulyje aptarinėjamas kone plačiausiai: švedų strategija turėjo rimtų argumentų pasirinkimą lemia 3 faktoriai (362)

Pagal Oksfordo universiteto sukurtą Vyriausybių priemonių griežtumo indeksą, leidžiantį...

Pigių skrydžių bendrovė priversta raudonuoti iš gėdos: nusileisti neįmanoma (3)

Reisas, turėjęs tapti vilties suteikiančiu verslo atsigavimo po koronaviruso krizės ženklu, virto...

Baimė eiti į polikliniką gali turėti rimtų pasekmių: tykantys pavojai nemažesni nei virusas (1)

Daug prieširdžių virpėjimu sergančių vyresnių žmonių, rizikuodami sveikata ir net gyvybe,...

|Maža didelių žinių kaina