aA
Didžioji Britanija nuo 2040 metų uždraus prekybą naujais dyzeliniais ir benzininiais keleiviniais automobiliais ir autofurgonais, kad sumažintų oro taršą, tačiau aplinkosaugos grupės teigia, jog to nepakanka.
Londonas
© AFP / Scanpix

Ši priemonė, apie kurią paskelbė aplinkosaugos ministras Michaelas Gove'as, bus įtraukta į nekantriai laukiamą vyriausybės 3 mlrd. svarų (3,9 mlrd. JAV dolerių, 3,4 mlrd. eurų) vertės oro taršos mažinimo planą, pagal kurį bus pareikalauta, kad vietos tarybos iki kitų metų kovo mėnesio pasiūlytų priemones, kurios leistų sumažinti išmetamus azoto dioksido kiekius.

Benzininių ir dyzelinių automobilių ir autofurgonų draudimas taip pat bus taikomas hibridinėms transporto priemonėms, kuriose įrengtas elektrinis variklis ir taip pat benzininis arba dyzelinis variklis.

„Konservatoriai aiškiai pažadėjo užtikrinti, kad iki 2050 metų keliuose nebeliktų dyzelinių ar benzininių transporto priemonių ir šiandien mes patvirtiname, kad nuo 2040 metų keliuose neatsiras jokių naujų dyzelinių ar benzininių transporto priemonių“, – pareiškė M. Gove'as radijo stočiai „BBC Radio 4“.

Didžiosios Britanijos Aukštasis teismas pareikalavo, kad vyriausybė parengtų kovos su neteisėta NO2 tarša, kurią didžiąja dalimi lemia dyzelinių automobilių išmetami teršalai, planus. Gegužę buvo paskelbtas ataskaitos projektas, tačiau visos ataskaitos paskelbimas buvo atidėtas, nes birželį buvo surengti pirmalaikiai visuotiniai rinkimai.

Vyriausybė vietos tarybų priemonėms, kuriomis bus siekiama NO2 kiekius sumažinti iki teisėtų lygių, skirs 255 mln. svarų. Tarp galimų sprendimų minimas greičio mažinimo kalnelių („gulinčių policininkų“) išmontavimas, šviesoforų perprogramavimas ir kelių išdėstymo keitimas.

Aplinkosaugininkai miestus ragina dyzelinių automobilių vairuotojams nustatyti įvažiavimo mokesčius, tačiau miestų taryboms tai bus leidžiama tai daryti tik tuo atveju, jeigu negalima taikyti jokių kitų priemonių, nes vyriausybė nenori „bausti“ vairuotojų, kurie savo transporto priemones įsigijo gera valia, praneša žiniasklaida.

„Negalima kaltinti dyzelinių automobilių vairuotojų. Siekdama jiems padėti persėsti į ekologiškesnes transporto priemones, vyriausybė surengs konsultacijas dėl tikslinės senų automobilių atsisakymo programos. Tačiau tai yra tik viena iš daugelio priemonių, kuriomis bus siekiama paremti vairuotojus, kuriuos paveiks vietos valdžios planai“, – pareiškė vyriausybės atstovas spaudai.

Tuo tarpu aplinkosaugininkai tvirtina, kad „neteisėta oro tarša jau dabar daro poveikį sveikatai, todėl būtina imtis skubių priemonių“.

Oficialiais duomenimis, su oro tarša Didžiojoje Britanijoje siejama daugiau kaip 40 tūkst. mirties atvejų per metus. Ypatingą problemą kelia azoto dioksidas.

BNS
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Daugiau jokių trilitrių turbodyzelių – „Porsche“ atsisako dyzelinių variklių (5)

Vokietijos sportinių ir prabangių automobilių gamintojas „Porsche“ paskelbė, kad į...

Lietuvos automobilių parko rutina nesikeičia: ukrainiečiai naudotus iš gatvių šluoja net nenusiėmę numerių (41)

Auganti Lietuvos automobilių rinka susiduria su rutina: į mūsų šalį toliau masiškai vežamos...

„Tesla Model 3“ saugumo bandymai atskleidė, kodėl elektromobiliai dažnai saugesni nei įprasti automobiliai (2)

JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija ( NHTSA ) atliko „ Tesla Model 3 “...

„Nissan“ atidavė duoklę kosmosui: sukūrė automobilį–observatoriją (1)

Hanoverio transporto priemonių parodoje „Nissan“ pristatė neregėtą „ Nissan Navara Dark...

Išsiaiškino, kaip padangas renkasi Lietuvos vairuotojai: rūpi net keliamas triukšmas (27)

Kas antras lietuvis mano, jog padangų skleidžiamas triukšmas yra labai arba iš dalies svarbus,...

Top naujienos

Širinskienės kaltinimuose Gabrieliui Landsbergiui – vėl klausimai dėl žmonos verslo (503)

Valdančiųjų „valstiečių“ atstovai kaltina opozicinių konservatorių lyderį Gabrielių...

Atskleidė kortas: Vanagas palygino, kas iš tiesų skiriasi lietuvių Dakaro boliduose (34)

Ateinančių metų Dakaro raliui lietuviškos komandos pasiruošusios stipriai kaip niekada. Bene...

Didžiausi atlyginimai rugpjūtį: kelios įmonės darbuotojams mokėjo daugiau nei 20 tūkst. eurų (149)

Trys daugiausia mokančios įmonės rugpjūčio mėnesį vidutiniškai mokėjo virš 20 tūkst. eurų....

Poliklinikose neliks pediatrų, Vaidotas Urbonas tai vadina skandalu (128)

Pirminėje sveikatos priežiūros grandyje nebeliks pediatrų, jų funkcijas perims šeimos gydytojai,...

Taline viešintis popiežius perspėjo Estiją prakalbo apie sekso skandalus; atnaujinta 12.38 (142)

Popiežius Pranciškus antradienį atvyko vizito į Estiją, jo vizitui Baltijos šalyse ateinant...

Kirilenka susirūpino Rusijos rinktine: jei CSKA ir „Chimki“ neišleis žaidėjų, aš to nesuprasiu (1)

Rusijos rinktinė vaikšto karštomis anglimis: pasaulio čempionato atrankos varžybose Sergejaus...

Po 10 metų Stano antrą kartą vedė savo mylimąją Indrę: atrodė, kad išsiskyrėme jau visam laikui (72)

Atlikėjas Stanislovas Stavickis - Stano antradienį dar kartą amžiną meilę prisiekė savo trijų...

Agnė Gilytė – apie stilisto darbą be pagražinimų: 5 mitai, kuriais vis dar tikima (1)

Mados industrija – tarsi svajonių oazė, į kurią trokšta patekti labai daug jaunų ambicingų...

Vaidas Čeponis. Kuris „Žalgiris“ pajėgesnis – praėjusio ar šio sezono? (27)

Kauno „Žalgirio“ krepšinio komanda baigė komplektavimą. Paskutinis taškas sudėties...

Tarptautinį pripažinimą pelniusi operatorė: dažnai sakau, kad mano gyvenime įvyko didžiulis paradoksas

Už kinematografijos meno pasiekimus Lietuvoje ir tarptautiniuose festivaliuose įvertinta kino...