Technologijų kompanijos „Continental“ vadovas dr. Elmaras Degenhartas Berlyne vykusiame „Automobilwoche“ kongrese kalbėjo apie pažangias technologijas, būtinas transporto priemonių taršai mažinti. „Elektromobilumas yra tik vienas iš sprendimų. Siekdami efektyviai mažinti poveikį aplinkai, mes taip pat turime naudoti ir netaršias dyzelinių ir benzininių variklių pavaras, aplinkos neveikiančius sintetinius degalus ir našius kuro elementus“, – teigė netrukus ir Lietuvoje įsikursiančios bendrovės vadovas.
„Continental“ vykdomasis direktorius dr. Elmaras Degenhartas
© Kompanijos archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, jis taip pat pabrėžė, kad priemonės, kai įstatymu apribojamas automobilių su vidaus degimo varikliais naudojimas, nėra tinkamas būdas spręsti šias problemas. Iš dalies ir dėl to, kad pereiti prie naujų technologijų vartotojai neturi būti verčiami valdžios sprendimais.

Kalbėdamas apie elektromobilumą, jis pastebėjo: „Elektromobilumo poveikis aplinkai itin priklauso nuo to, kaip išgaunama elektros energija ir kokia yra tarša jų gamybos metu. Žinoma, kalbant apie CO2 emisiją, elektrinės pavaros yra pranašesnės už vidaus degimo variklius, tačiau elektromobilių dalis pasaulyje didėja lėtai, todėl greito poveikio, mažinant anglies dvideginio emisiją, nebus.“

Akumuliatorių iššūkis: reikalingos milijardinės investicijos

„Continental“ vadovas perspėja, kad jei artimiausiu metu bus pereita prie intensyvios elektromobilių gamybos, pramonė susidurs su akumuliatorių keliamu iššūkiu. „Šiai dienai rinkoje dar nėra pakankamai pažangių akumuliatorių technologijų. Tai reiškia, kad jie dar neatitinka kriterijų, kurie reikalingi, kad įvyktų elektromobilių proveržis. Be to, reikalingos milijardinės investicijos, kad pagamintumėm pakankamai akumuliatorių.“

Pavyzdžiui, kad būtų iš esmės sumažintas poveikis aplinkai, iki 2050 metų maždaug 70 proc. visų lengvųjų automobilių ir sunkvežimių iki 6 tonų turi būti varomi elektra. Bet tam bus reikalingos milžiniškos investicijos.

Kad elektromobiliams būtų pagamintas pakankamas kiekis akumuliatorių, reikės maždaug 165 gamyklų, kurių kiekvienos gamybos apimtys per metu sudarys 40 gigavatvalandžių. Skaičiuojant dabartinėmis kainomis, tam reikės maždaug 500 milijardų eurų investicijų.

Energijos ir žaliavų poreikis elektromobilumo nesustabdys

Akumuliatorių baterijų gamybai, įkrovimui ir perdirbimui reikės papildomai maždaug 2500 teravatvalandžių energijos. Tai prilygsta maždaug dešimtadaliui šiandienos elektros poreikio pasaulyje ir gali būti pasiekta tik pritaikius naujos kartos elektros gamybą ir didesnį efektyvumą.

Tas pats pasakytina ir apie žaliavų poreikį – nors akumuliatoriams reikalingo ličio ir kobalto bent jau teoriškai yra užtektinai, tačiau dalies jų gavyba yra politiškai nestabiliuose regionuose.

„Mes esame pasirengę pokyčiams. Jau šiandien siūlome technologijas tiek itin efektyviems ir mažai taršiems vidaus degimo varikliams, tiek ir automobiliams su elektrine pavara. Mes visi esame atsakingi už aplinkos apsaugą ir sprendimai, kuriuos priimame šiandien, įtakos, kaip mes ir mūsų vaikai gyvens ateityje“, – ateities viziją apibendrino dr. E. Degenhartas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gedintis tėvas po kraupios avarijos: „Nusipirkęs naują „Toyota“ tokios baigties nesitikėjau“ (380)

„Lekiam namo“, – tokia žinute savo socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo Virginijus...

„Teslai“ kaltinimų pažėrė dar vienas buvęs darbuotojas: kalba apie šnipinėjimą, vagystes ir narkotikus (3)

Dar vienas buvęs „ Tesla “ kompanijos darbuotojas siekia gauti informatoriaus statusą ir...

Baigiantis kurortiniam sezonui sumažino rinkliavą už įvažiavimą į Neringą (2)

Baigiantis kurortiniam sezonui įsigalioja mažesni vietinės rinkliavos dydžiai už įvažiavimą į...

„Aston Martin“ atgaivins legendinį Bondo automobilį

Skrieti gatvėmis kaip Jamesas Bondas : šią svajonę jau netrukus galės įgyvendinti pinigingi...

Sugalvojo, kaip elektromobilius įkrauti greičiau – siūlo vėl pildyti „degalų bakus“ (11)

Ar žinojote, kad vienas iš trukdžių elektromobilių įsigalėjimui yra kultūrinė inercija?...

Top naujienos

Telefonu sutiko išbandyti maisto papildus — netrukus liko skolinga (33)

Bandydami parduoti savo gaminius prekybininkai griebiasi įvairiausių triukų, vienas iš jų —...

Po savanorio Artūro Sakalausko žūties Lietuvos spec. tarnybos padarė tai, kas atrodė neįsivaizduojama (49)

1991 m. rugpjūčio 21 d. Vilniuje gindamas šalies parlamentą nuo okupantų kulkos žuvo karys...

Rugsėjis atnešė nemalonių naujienų: tėveliai supažindinti su nauju kainoraščiu (144)

Artėjantis rugsėjis patuštins ne tik tų tėvelių, kurių atžalos jau eina į mokyklą, kišenes....

Edmundo Jakilaičio interviu su buvusiu Ukrainos prezidentu Viktoru Juščenka

Nuo Maidano prabėgo beveik penkeri metai. Didžiausios Ukrainos sėkmės ir nusivylimai – Edmundo...

Gydytojas: skiepas vaikui visada geriau negu liga, bet tėvai turi teisę pasirinkti (43)

„Nuo to laiko, kai vaikas nustoja būti tik tarp savo tėvų, giminių, kurie galbūt yra sąmoningi...

Ameriką sukrėtė kraupi šeimos drama (2)

33 metų Kolorado gyventojui Chrisui Wattsui pateikti kaltinimai nužudžius besilaukiančią žmoną...

Prarastoji Petra: dykumų miestas, kuris pralobo neįtikėtinu būdu (1)

Nežinau, kada Jordanija su savo dingusiu ir atrastu Petros miestu, dykumomis ir kryžiuočių...

Sunkiai taškus rinkusios lietuvaitės aštuntfinalyje nusileido vengrėms (30)

Europos jaunučių iki 16-os metų čempionate antradienį Lietuvos rinktinė aštuntfinalyje 37:51...

Ingrida Kazlauskaitė po žinios apie tai, kad JAV penkeriems metams įkalintas Aaronas Perezas: turėtume pasistengti suprasti jį ir nesmerkti (157)

Milijonieriumi mūsų šalyje pristatydavęs Aaronas Perezas greitai įsiliejo į šou pasaulį ir...

Gedintis tėvas po kraupios avarijos: nusipirkęs naują „Toyota“ tokios baigties nesitikėjau (380)

„Lekiam namo“, – tokia žinute savo socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo Virginijus...