The Wall Street Journal“ užvakar savo skaitytojams priminė, kad brangiausia pasaulyje kompanija „Apple“ ne tik sparčiai juda elektrinių automobilio kūrimo keliu, bet dar ir stengiasi kaip išmanydama pagreitinti šį procesą. Teigiama, kad patrigubinę automobilių vystymo skyriaus resursus amerikiečiai užsibrėžė naująjį kūrinį pristatyti rinkoms jau 2019-aisiais.
© AFP/Scanpix

Žinoma, ši žinia kelia daug klausimų ir ne visi galvoja, kad tai gera idėja. Jau tampa tradicija, kad autopramonės atstovai skeptiškai pasisako apie tokius „Apple“ planus.

Ne išimtis ir buvęs „General Motors“ bei BMW koncernų vadovas Bobas Lutzas, kuris interviu CNBC kanalui tiesiai šviesiai rėžė, kad „Apple“ neturi jokių šansų konkuruoti su dabartiniais rinkos dalyviais, rašo bgr.com.

Paklaustas, ar „Apple“ elgiasi teisingai bandydama įžengti į elektromobilių rinką, B. Lutzas atsakė: „Ne, nemanau. Jeigu aš būčiau jų akcininkas, tai labai sunerimčiau, nes šiuo metu jie veikia aukšto pelningumo rinkoje, o bando žengti į žemo pelningumo verslą. Ir jūs man dabar neparodysite nė vienos kompanijos, kuri uždirbtų iš elektromobilių“.

Anot specialisto, „Apple“ leidžia pinigus vėjais.

„Elektromobilių gamyba iš esmės yra pinigų švaistymas. Vienintelė priežastis, kodėl visi juos gamina, nes tiek Europoje, tiek JAV stengiamasi siekti didesnės kuro ekonomijos. Todėl nėra jokių priežasčių galvoti, kad, staiga ,„Apple“ patirs finansinę sėkmę elektromobilių versle“, – teigė jis.

Vis dėlto, tokie teiginiai taip pat kritikuotini. Visų pirma, kažin, ar toks koncernas, kaip „Apple“, bandytų žengti į rinką, kurioje tikėtųsi menko pelningumo. Viskas, ką „Apple“ išleidžia, tampa pelningais produktais, tad sunku įsivaizduoti, kad elektriniams automobiliams kompanija taikytų kitokius kriterijus. Logiškiau būtų galvoti, jog nematydama būdų gerai uždirbti „Apple“ elektromobilių tiesiog negamintų.

Bobas Lutzas
Bobas Lutzas
© Reuters/Scanpix

Antra, „Tesla“ pavyzdys rodo, kad elektromobilių gamyba gali būti niekaip nesusijusi su siekiais mažinti iškastinio kuro sunaudojimą. Tiesiog „Tesla Model S“ yra komerciškai pasisekęs produktas ir net visos autopramonės atžvilgiu.

Be to, gali būti, kad, kaip ir „Tesla“ atveju, „Apple“ sugebės rinkai pateikti kitokį produktą. Galbūt su gerokai efektyvesniais akumuliatoriais, kurie radikaliai pakeistų vienu įkrovimu nuvažiuojamą distanciją. Juk vien šiemet „Apple“ pasamdė daugybę mokslininkų iš „A123 Systems“ kompanijos, kuri specializavosi akumuliatorių technologijų vystyme.

Bet net ir šie žurnalistų argumentai neįtikino B. Lutzo, kuris liko prie savo minties, jog „Apple“ tik ištaškys milžiniškus pinigus.

„Visų pirma, „Apple“ neturi jokios patirties elektromobilių akumuliatorių gamyboje. Juos gamina specialios kompanijos, tad „Apple“ – kaip ir visiems kitiems – teks juos pirkti. Ir apskritai, nėra jokios logikos teigti, kad patirties šiame versle neturinti „Apple“ staiga ims gaminti geresnius automobilius, nei „General Motors“, „Ford“, „Volkswagen“, „Toyota“ ar „Hyundai“.

Todėl, apibendrinant, aš manau, kad tai bus gigantiškas pinigų išvaistymas. Na, bet koks gi skirtumas, toje kompanijoje dabar visi yra turtuoliai, kurie tiesiog nebežino, kur dėti pinigus. Tad niekas ir nepastebės, kaip jie sudegins kokius 30 ar 40 milijardų dolerių“, – karčių žodžių negailėjo B. Lutzas.

Aišku tik viena – bus labai įdomu pamatyti, kuo ši istorija baigsis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„McLaren“ griauna mitus: nuo 2025 laukia didžiuliai pokyčiai

Prieš kelis mėnesius vykdantysis „McLanren Automotive“ vadovas Mike‘as Flewittas užsiminė...

Dar kartą apie dyzelinius automobilius: jie tik brangs (94)

Pirmą kartą Lietuvoje atliktas bendrosios automobilio eksploatacijos kainos tyrimas parodė, kad...

Po „Brexit“ – vargas su britišku vairuotojo pažymėjimu (57)

Iš Europos Sąjungos pasitraukus Jungtinei Karalystei, šioje šalyje išduoti vairuotojo...

„Volkswagen“ beveik įgyvendino „dyzelgeito“ veiksmų planą (3)

„ Volkswagen “ beveik baigė žadėtą transporto priemonių atšaukimą ir remontą Europoje,...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai (7)

Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „ Google Street View “ automobiliai. Jų tikslas...

Top naujienos

Nuo Kremliaus propagandistės iki Lietuvos šnipės: rusę įtaria dvigubu žaidimu

Kaliningrade sulaikyta ir į Maskvą nuskraidinta rusė, kaltinama valstybės išdavimu – įtariama,...

„Wizz Air“ smarkiai sumažins skrydžių iš Lietuvos (15)

Pigių skrydžių bendrovė „ Wizz Air “ žiemą smarkiai sumažins skrydžių iš Lietuvos...

Svarbiausią akimirką abiturientams – mokyklos antausis (75)

Septyni Šakių „Žiburio“ gimnazijos abiturientai nekantriai laukė apeliacijų rezultatų,...

Didelė policijos operacija: rasta narkotikų laboratorija, suimta nusikalstama gupuotė (18)

Kauno apskr. VPK Kriminalinės policijos organizuoto nusikalstamumo tyrimo valdybos pareigūnai,...

Tūkstančiams – nemalonūs laiškai iš „Sodros“ (9)

„ Sodra “ penktadienį išsiuntė pranešimus 6321 gyventojui, kuriam šį mėnesį gali tekti...

Vandenyno dugne aptiko aukso prikrautą rusų karo laivą (96)

Vandenyno dugne Pietų Korėjos bendrovė aptiko didžiulio prieš daugiau nei šimtą metų...

Pokeris dėl sporto ateities – ant ministrės stalo ir po juo (36)

Edis Urbanavičius jau paliko Kūno kultūros ir sporto departamento ( KKSD ) generalinio...

Prasidėjo dvidešimtmečio statybos: Kaune iškils „Continental“ gamykla sukurs 1000 darbo vietų (265)

Penktadienio rytą Kauno LEZ teritorijoje oficialiai duotas startas naujosios „ Continental “...

Atostogaujantis Jasikevičius atsisveikino su Toupane'u: esu įsitikinęs, kad „Olympiakos“ klube jį pamils

Ispanijoje sudalyvavęs savo vardo jaunųjų įžaidėjų stovykloje, Kauno „Žalgirio“...

Grožio karalienė nuteista myriop (3)

Kenijos teismas už vaikino nužudymą nuteisė mirti 24 metų grožio karalienę.