The Wall Street Journal“ užvakar savo skaitytojams priminė, kad brangiausia pasaulyje kompanija „Apple“ ne tik sparčiai juda elektrinių automobilio kūrimo keliu, bet dar ir stengiasi kaip išmanydama pagreitinti šį procesą. Teigiama, kad patrigubinę automobilių vystymo skyriaus resursus amerikiečiai užsibrėžė naująjį kūrinį pristatyti rinkoms jau 2019-aisiais.
© AFP/Scanpix

Žinoma, ši žinia kelia daug klausimų ir ne visi galvoja, kad tai gera idėja. Jau tampa tradicija, kad autopramonės atstovai skeptiškai pasisako apie tokius „Apple“ planus.

Ne išimtis ir buvęs „General Motors“ bei BMW koncernų vadovas Bobas Lutzas, kuris interviu CNBC kanalui tiesiai šviesiai rėžė, kad „Apple“ neturi jokių šansų konkuruoti su dabartiniais rinkos dalyviais, rašo bgr.com.

Paklaustas, ar „Apple“ elgiasi teisingai bandydama įžengti į elektromobilių rinką, B. Lutzas atsakė: „Ne, nemanau. Jeigu aš būčiau jų akcininkas, tai labai sunerimčiau, nes šiuo metu jie veikia aukšto pelningumo rinkoje, o bando žengti į žemo pelningumo verslą. Ir jūs man dabar neparodysite nė vienos kompanijos, kuri uždirbtų iš elektromobilių“.

Anot specialisto, „Apple“ leidžia pinigus vėjais.

„Elektromobilių gamyba iš esmės yra pinigų švaistymas. Vienintelė priežastis, kodėl visi juos gamina, nes tiek Europoje, tiek JAV stengiamasi siekti didesnės kuro ekonomijos. Todėl nėra jokių priežasčių galvoti, kad, staiga ,„Apple“ patirs finansinę sėkmę elektromobilių versle“, – teigė jis.

Vis dėlto, tokie teiginiai taip pat kritikuotini. Visų pirma, kažin, ar toks koncernas, kaip „Apple“, bandytų žengti į rinką, kurioje tikėtųsi menko pelningumo. Viskas, ką „Apple“ išleidžia, tampa pelningais produktais, tad sunku įsivaizduoti, kad elektriniams automobiliams kompanija taikytų kitokius kriterijus. Logiškiau būtų galvoti, jog nematydama būdų gerai uždirbti „Apple“ elektromobilių tiesiog negamintų.

Bobas Lutzas
Bobas Lutzas
© Reuters/Scanpix

Antra, „Tesla“ pavyzdys rodo, kad elektromobilių gamyba gali būti niekaip nesusijusi su siekiais mažinti iškastinio kuro sunaudojimą. Tiesiog „Tesla Model S“ yra komerciškai pasisekęs produktas ir net visos autopramonės atžvilgiu.

Be to, gali būti, kad, kaip ir „Tesla“ atveju, „Apple“ sugebės rinkai pateikti kitokį produktą. Galbūt su gerokai efektyvesniais akumuliatoriais, kurie radikaliai pakeistų vienu įkrovimu nuvažiuojamą distanciją. Juk vien šiemet „Apple“ pasamdė daugybę mokslininkų iš „A123 Systems“ kompanijos, kuri specializavosi akumuliatorių technologijų vystyme.

Bet net ir šie žurnalistų argumentai neįtikino B. Lutzo, kuris liko prie savo minties, jog „Apple“ tik ištaškys milžiniškus pinigus.

„Visų pirma, „Apple“ neturi jokios patirties elektromobilių akumuliatorių gamyboje. Juos gamina specialios kompanijos, tad „Apple“ – kaip ir visiems kitiems – teks juos pirkti. Ir apskritai, nėra jokios logikos teigti, kad patirties šiame versle neturinti „Apple“ staiga ims gaminti geresnius automobilius, nei „General Motors“, „Ford“, „Volkswagen“, „Toyota“ ar „Hyundai“.

Todėl, apibendrinant, aš manau, kad tai bus gigantiškas pinigų išvaistymas. Na, bet koks gi skirtumas, toje kompanijoje dabar visi yra turtuoliai, kurie tiesiog nebežino, kur dėti pinigus. Tad niekas ir nepastebės, kaip jie sudegins kokius 30 ar 40 milijardų dolerių“, – karčių žodžių negailėjo B. Lutzas.

Aišku tik viena – bus labai įdomu pamatyti, kuo ši istorija baigsis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Mercedes“ dėl brokuotų oro pagalvių JK atšaukia 400 tūkst. automobilių (2)

„ Mercedes-Benz “ Jungtinėje Karalystėje atšaukia 400 tūkst. brokuotų oro pagalvių, kurios...

Rusija automobilių gamybą šiemet padidino daugiau kaip penktadaliu (27)

Rusija per tris šių metų ketvirčius pagamino 977 tūkst. lengvųjų automobilių – 21,4 proc....

Rugsėjį Lietuvos naudotų automobilių rinką vėl truktelėjo vokiški modeliai (1)

„AutoTyrimų“ duomenimis, gautais išanalizavus VĮ „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis,...

„Volkswagen“ plečia komercinių modelių su visų ratų pavara gamą

Vokietijos automobilių gamintojas „ Volkswagen “ pristato naujovę komercinių automobilių...

Patvirtino senokai sklandžiusius gandus: „Ferrari“ gamins FUV (12)

Nors ilgą laiką ir atkakliai neigė šią informaciją, kompanijos vadovas Sergio Marchionne...

Top naujienos

Mažos valstybės „stebuklingas berniukas“ A. Merkel gali pridaryti rimtų bėdų (117)

Briuselis ir Berlynas tikrai nenorėjo tokio akivaizdaus Austrijos posūkio į dešinę. O austrai...

Situacija dėl Gedimino kalno vis blogėja: įspėja jau ir praeivius (614)

Panašu, kad Gedimino pilies kalnas tampa nauja mūsų šalies gėda. Jame vėl formuojasi nuoplovos...

Orai: geros naujienos – visą savaitę (3)

Po ypač malonaus pirmadienio šiluma bus mažesnė, tačiau artimiausiomis dienomis didesnių...

G. Paluckas: nesu nei autokratas, nei piktas žmogus (66)

„Visada siekiu demokratinių sprendimų. Partija galės spręsti priimti atgal išėjusius narius....

Lietuvos pilietybę turintį amerikietį viliojęs L. Kleiza vėl atsigręš į M. Gecevičių? (7)

Vienintelis klubo vis dar neturintis praėjusį mėnesį Europos čempionate rungtyniavusios Lietuvos...

Pirkėjai jaučiasi apgaudinėjami, prekybininkai bėdos neįžvelgia (354)

Atidesni pirkėjai prekybos centruose jau seniai pastebėjo, kuomet už tą pačią, ar kiek didesnę...

Po sezono pavadinimą keisiantis „Lietuvos rytas“ tikisi uždirbti klubo piniginėje – skaičių kebeknė (128)

Vilniaus „Lietuvos ryto“ klubui šis sezonas bus paskutinis dabartiniu pavadinimu. Tai pirmadienį...

Uraganas Ofelija pasiekė Airiją: skelbiama apie pirmąsias aukas, galingi vėjai drasko stogus, rauna medžius žuvo 3 žmonės; atnaujinta 22.20 (134)

Britų salas užklupus uragano Ofelija liekanoms, tūkstančiai namų pietinėje Airijoje liko be...

K. Kardashian ruošiasi Kalėdoms: filmuoja sveikinimus ir džiaugiasi dirbtiniu sniegu kieme (8)

Ne veltui Lietuvoje juokaujama, kad pasiruošimas žiemoms šventėms prasideda iš karto po...

Kiek uždirbantis žmogus perka butą (91)

Būstas paprastai vienas brangiausių pirkinių žmogaus gyvenime. Apie tai, kiek reikia uždirbti,...