Šių metų gegužės mėnesį rinkose pasirodysiančiuose „BMW X5 xDrive40d“ ir „BMW X6 xDrive40d“ kartu su naujuoju 250 kW/340 AG dyzeliniu motoru montuojamas 48 voltų įtampos elektrinis starteris-generatorius, galintis suteikti papildomos 8 kW/11 AG galios ir, priklausomai nuo poreikio, pagreitinti visureigio įsibėgėjimą, ar sumažinti degalų sąnaudas, arba užtikrinti elektros energijos tiekimą ją naudojančioms automobilio sistemoms.

Todėl naujieji „BMW X5 xDrive40d“ ir „BMW X6 xDrive40d“ gali įsibėgėti nuo 0 iki 100 km/val. greičio vos per 5,5 sekundės.

Efektyvesnė technologija

Dėl papildomos elektros galios vidaus degimo variklis, esant stabiliems greičiams, iš esmės nuolat veikia itin efektyviai optimizuotų apkrovų diapazone, taip sumažindamas degalų sąnaudų šokinėjimus.

„BMW X5 xDrive40d“ vidutinės degalų sąnaudos pagal WLTP (Pasaulinės suderintos lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūros) standartą, priklausomai nuo pasirinktos automobilio modifikacijos, siekia 7,1-8,5l/100 km, o vienam kilometrui nuvažiuoti automobilis išmeta 187-223 gramus CO2. Kupė visureigio „BMW X6 xDrive40d“ dyzelino sąnaudos vidutiniškai siekia 7,1-8,3l/100 km, o išmetamo CO2 kiekis – 187-217 gramus kilometrui.

Palyginimui, dabartinių „BMW X5 xDrive40d“ ir „BMW X6 xDrive40d“ modelių be dalinės hibridinės technologijos dyzelino vidutinės sąnaudos siekia atitinkamai 10-11,4 l/100 km ir 9,9-11,1 l/100 km.

Starteris-generatorius reikalingą energiją gauna iš 48 voltų baterijos, kuri taip pat per 12 voltų automobilio elektros tinklą ja aprūpina visas vairavimui reikalingas sistemas. Energija baterijoje sukaupiama rekuperacijos būdu stabdymo metu bei tikslingai neženkliai išnaudojant vidaus degimo variklio apkrovą, kada tai būtina.

BMW X5

Dalinė hibridinė technologija taip pat prisideda ir sukuriant didesnį važiavimo patogumą, neatsiejamą nuo šios klasės „premium“ segmento visureigių, užtikrindama greitesnes reakcijas į akceleratoriaus paspaudimą. Be to, galingas generatorius lemia vos juntamu vibracijos lygiu pasižymintį vidaus degimo variklio paleidimą ar pakartotinį užvedimą, naudojantis automatinio paleidimo-išjungimo sistema „Auto start stop“ ar važiuojant saviriedos režimu. Aktyvavus ECO-PRO ar net COMFORT važiavimo parinktis saviriedos režimas leidžia visiškai atjungti vidaus degimo variklį.

Atitinka dar įsigaliosiantį standartą

Naujasis 3 litrų darbinio tūrio šešių cilindrų vienoje eilėje dyzelinis variklis su „BMW TwinPower Turbo“ technologija pasižymi dviejų pakopų turbokompresijos sistema ir „Common Rail“ technologijos tiesioginiu dyzelino įpurškimu. Į purkštukus integruoti nauji slėgio jutikliai užtikrina ypač tikslų dyzelino dozavimą, taip pat degalų ekonomiškumą ir švarų degimą.

Naujasis variklis pasiekia maksimalų 700 Nm sukimo momentą nuo 1750 iki 2250 apsukų per minutę diapazone ir generuoja didžiausią 250 kW/340 AG galią esant 4400 aps./min.

Abiejuose automobiliuose galia perduodama per 8 laipsnių „Steptronic“ automatinę pavarų dėžę ir intelektualią „BMW xDrive“ visų keturių varomų ratų sistemą. Ši sureguliuota automatiškai didesnę energijos dalį perduoti galinei automobilio ašiai, užtikrinant dinamiškesnį ir tikslesnį vairavimą.

Naujieji „BMW X5 xDrive40d“ ir „BMW X6 xDrive40d“ jau atitinka privalomus „Euro 6d“ taršos standarto reikalavimus, kurie įsigalios tik 2021 m. pradžioje.

Lietuvoje visureigius su šia galios sistema užsakyti galima jau dabar, o į mūsų šalies gatves jie išriedės birželį. Oficialaus gamintojo atstovo „Krasta Auto“ salonuose „BMW X5 xDrive40d“ ir „BMW X6 xDrive40d“ kainuos atitinkamai nuo 79540 Eur su PVM ir nuo 85040 Eur su PVM.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)