aA
Automobilių pramonė siekia sparčiai mažinti savo pėdsaką gamtai. Vokietijos koncernas BMW įsitikinęs, kad norint pasiekti klimato kaitos tikslų neužtenka vien didinti elektromobilių skaičių keliuose – būtina švarinti ir pačią transporto priemonių gamybą taikant žiedinės ekonomikos principus, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
BMW sukūrė automobilį iš perdirbtų medžiagų
© Gamintojo archyvas

Todėl šiemetinėje Miunchene vykstančioje „IAA Mobility“ parodoje BMW, šalia dar aukštesnių įsipareigojimų aplinkosaugai, pristatė ir neįprastus tvaraus mobilumo koncepcinius modelius.

BMW skaičiuoja, kad šiuo metu apie 70 proc. automobilių pramonės CO2 emisijų susidaro eksploatuojant transporto priemones. Todėl svarbiausias BMW dėmesys –mažinti vienos transporto priemonės ir vieno nuvažiuoto kilometro CO2 pėdsaką. Iki 2030 m. koncernas tikisi jį sumažinti bent perpus (palyginus su 2019 m. rodikliu).

Tuo tikslu per ateinančius dešimt metų į kelius išvažiuos apie dešimt milijonų BMW elektromobilių. Jau 2030 m. kas antras parduodamas naujas BMW modelis bus elektrinis, o „Mini“ siūlys išskirtinai tik elektra varomus automobilius.

Kitas svarbus kriterijus – CO2 emisijos, tenkančios visam transporto priemonės gyvavimo ciklui, įskaitant ir gamybą. Čia BMW grupė planuoja mažiausiai 40 proc. sumažinti išmetamą CO2 kiekį vienai transporto priemonei.

Apskritai, BMW požiūriu, vien tik didindami elektromobilių skaičių keliuose klimatui draugiško mobilumo nesukursime – labai svarbu sumažinti pirminių medžiagų naudojimą automobilių gamybai ir naudoti antrines žaliavas, t.y. remtis žiedinės ekonomikos principais.

Todėl BMW naudoja vis daugiau perdirbtų ar daugkartinio naudojimo medžiagų – dabar jų dalis modeliuose sudaro apie 30 proc., tačiau koncernas planuoja šį rodiklį padidinti iki 50 procentų.

Automobilis iš 100 proc. perdirbtų medžiagų

Atspindėdama savo ambicingus tvarumo tikslus BMW grupė Miunchene pademonstravo išskirtinio dizaino „BMW i Vision Circular“ koncepcinį elektromobilį, kuris sukurtas pagal žiedinės ekonomikos principus. Tai automobilis, kuriame visos naudojamos medžiagos yra perdirbtos ar gali būti perdirbtos (yra biologinės kilmės, sertifikuotos žaliavos ar antrinės medžiagos).

Įdomu tai, kad „BMW i Vision Circular“ elektromobilio baterija taip pat yra 100% perdirbama ir pagaminta beveik vien tik iš perdirbtų medžiagų. Be to, ji pasižymi gerokai didesniu energijos tankiu, o jos gamybai naudojama mažiau vertingiausių žemės išteklių.

Didesniam mobilumui – elektriniai dviejų ratų mišrūnai
Be „BMW i Vision Circular“, „IAA Mobility“ parodoje koncernas atskleidė ir kitas novatoriškas dviejų ratų transporto priemonių koncepcijas.

Viena tokių – „BMW i Vision AMBY“. Ją koncernas vadina pirmąją greitaeige dvirate elektrine transporto priemone, savo naujo mobilumo mieste vizija.

Iš išorės „BMW i Vision AMBY“ primena įprastą elektrinį dviratį, tačiau siūlo žymiai daugiau galimybių. Elektrinė pavaros sistema turi tris greičio režimus, pritaikytus važiuoti skirtingais keliais: iki 25 km/val. greičiu važiuojant dviračių takais, iki 45 km/val. – miesto gatvėmis ir iki 60 km/val. – užmiesčio keliuose. Greičio režimai gali būti pasirenkami tiek rankiniu būdu per programėlę išmaniajame telefone, tiek ir automatiškai sistemai pačiai nustatant važiuojančiojo vietą.

Dar viena koncerno naujovė – motociklo ir dviračio hibridas „BMW Motorrad Vision AMBY“. Kaip ir elektrinis dviratis, ši dviratė transporto priemonė geba automatiškai riboti maksimalų greitį iki 60 km/val. važiuojant keliu ir iki 25 km/val. – važiuojant dviračio taku. Tiesa, skirtingai nuo „BMW i Vision AMBY“, „BMW Motorrad Vision AMBY“ vietoje pedalų turi įprastas motociklo kojų atramas ir įsibėgėja naudojant rankeną su droseline sklende.

Beje, kaip pastebi BMW koncernas, tokioms transporto priemonėms, kurios turi keletą greičio lygių, dar nėra sukurta teisinė bazė, todėl AMBY vizijos tikisi paskatinti mišrių transporto priemonių srities reglamentavimo kūrimąsi.

Miunchene pristatyta trečioji BMW dviratė koncepcija – „BMW Motorrad Concept CE 02“. Šis inžinierių kūrinys nėra nei klasikinis motociklas, nei motoroleris – savotiškas mišrus naujas mobilumo sprendimas. Elektrinė dviratė transporto priemonė skirta 16 metų ir vyresniems asmenims, norintiems būti mobiliems ir nevaržomai judėti. Pagrindinis dėmesys šioje transporto priemonėje skiriamas moderniai išvaizdai, paprastam naudojimui ir emocionalumui.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
5.0000

Ekspertai dalijasi įžvalgomis: ar lietuviams tikrai verta rinktis hibridinį automobilį?

Paprastai kalbant, jei elektromobilis kainuotų tiek pat, kiek lietuvių pamėgtas dyzelinis...

Kibernetinis automobilių saugumas: įsilaužėliai darbuojasi be poilsio dienų

Internetas – neatsiejamas mūsų palydovas beveik kiekviename žingsnyje: pradedant darbu, baigiant...

Ryškūs įspaudai automobilių istorijoje: šie išradimai smarkiai pakeitė tai, kuo važinėjame

Automobilių istorija skaičiuoja antrą šimtmetį. Per šį laikotarpį transporto priemonės...

Automobilių gamintojai vis daugiau dėmesio skiria hibridams: kokią naudą gauna vairuotojai?

Kalbant apie hibridinius automobilius, galima pritaikyti posakį, kad viskas, kas nauja, – jau...

Pokyčiai elektromobilių rinkoje, kuriuos lemia augantis elektromobilių skaičius

Kiekvienais metais Lietuvos gatvėse elektromobilių skaičius nenumaldomai auga. VĮ „ Regitra “...

Top naujienos

Viceministras Semeška: amerikiečiai mums yra pažadėję ypatingą dovaną

JAV Lietuvai pažadėjo paramą kariniais dronais – jų mūsų šalis turėtų gauti nemažą...

Verslas PliusVytautas Budzinauskas

Sankcijos Rusijai ir jų poveikis: kas jau padaryta ir kas dar liko

Septynis sankcijų paketus patvirtinusi Europos Sąjunga ir jos partneriai Vakaruose dar turi...

Verslas PliusAngus Whitley

Atšaukiami skrydžiai: geriausios ir blogiausios oro linijos

Keleiviai, skrendantys „ Virgin Australia “ oro linijomis ir Nyderlandų vežėja KLM ,...

Delfi PliusLeldė Lusė, delfi.lv

Norite efektyvaus ir ekonomiško šildymo? Peržvelgę šiuos dalykus jau dabar, šildymo katilų savininkai žiemą sutaupys

„Turime vadovautis senovės liaudies išmintimi: roges ruošti vasarą, o ratus – žiemą. Būtina...

Baltarusio nuotraukos iš Palangos užminė mįslę: kaip toks žmogus pateko į Lietuvą? (6)

Baltarusijos opozicijos informacinis kanalas skelbia, jog Lietuvoje atostogauja baltarusiškos...

Kauno rajone nukrito ir užsidegė sportinis lėktuvas: pranešama, kad žuvo du vyrai papildyta (3)

Policijos departamentas informavo, kad Kauno rajone įvyko tragiškas įvykis.

Iš sinoptikų – senokai girdėtos naujineos apie orus: bus ramu ir malonu

Antradienio dieną Lietuvos orus lems aukšto atmosferos slėgio sritis, tad laukia maloni ir...

Delfi PliusJonathan Tirone

Pareigūnai: dėl Rusijos renginys Amerikoje gali pavirsti į diplomatinį košmarą

JAV pastangos susilpninti Kremliaus įtaką pasaulinėms atominės energijos rinkoms baudžiant už...

Skandalingoji ataskaita dėl Ukrainos Rusijai visiškai atlaisvino rankas: civiliams iškilo dar didesnė grėsmė (24)

Nusistebėjimas, pyktis ir pažadai nutraukti finansinę paramą „Amnesty International“, o taip...

Delfi PliusSniego pilys

Per Chruščiovo laidotuves nepasirodė nė vienas aukšto rango pareigūnas: liaudis jį vadino „kukurūzniku“, o šeimą lydėjo tragedijos

Nikitos Chruščiovo šeimą nelaimės persekiojo visą gyvenimą. SSKP generalinis sekretorius...