aA
Vokietijos automobilių gamintojos BMW sportiškųjų modelių padalinys „M“ pristatė įspūdingas naujos kartos visureigių X5 bei X6 versijas. Kartu bavarų koncernas anonsavo ir abiejų modelių „Competition“ versijas, pasižyminčias ne tik didesne variklio galia, bet ir papildomomis technologijomis bei įrangos ir apdailos detalėmis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
BMW X5 M ir BMW X6 M modeliai
© Gamintojo archyvas

„Tiek BMW X5 M, tiek BMW X6 M konceptualiai perėmė visas klasikines „M“ padalinio užtikrinamas savybes: dinamiką, vikrumą ir tikslumą, kurie derinami su universalumu, įsimenančiu dizainu ir BMW X modeliams būdinga modernia prabanga“, – sakė BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Galiai tramdyti – aukštos valdymo savybės

Abiejuose automobiliuose montuojamas 4,4 litro darbinio tūrio V8 benzininis variklis su dviem „TwinPower Turbo“ technologijos turbokompresoriais, išvystantis 441 kW/600 AG galią bei 750 Nm sukimo momentą ir leidžiantis nuo 0 iki 100 km/val. greičio įsibėgėti vos per 3,9 sek. arba 0,4 sek. greičiau nei pirmtakai.

„Competition“ versijų maksimali variklio galia dar didesnė – 460 kW/625 AG, o sprinto iki 100 km/val. greičio trumpiausias laikas – 3,8 sek.

BMW X5 M ir BMW X6 M modeliai
BMW X5 M ir BMW X6 M modeliai
© Gamintojo archyvas

BMW X5 M vidutiniškai šimtui kilometrų sunaudoja 12,8-13 litrų benzino (priklausomai nuo pasirinktų ratlankių dydžio), o vienam kilometrui nuvažiuoti išmeta 291-296 g CO2. Kupė visureigis „BMW X6 M“ pasižymi mažesnėmis sąnaudomis: vidutiniškai 12,5-12,7 l benzino 100 kilometrų ir 284-289 g/km CO2.

Nepaisant įspūdingų parametrų, abu automobilius kūrę inžinieriai užtikrino ypatingai aukšto lygio valdymo savybes, net ir važiuojant ekstremaliomis sąlygomis, kurios buvo pasiektos žymiojoje Niurburgringo ir kitose lenktynių trasose.

Milžiniška variklio galia ratams perduodama per aštuonių laipsnių automatinę „M Steptronic“ greičių dėžę su žaibiškai ir itin tiksliai pavaras parenkančia „Drivelogic“ sistema. Išmani visų varomų ratų „M xDrive“ sistema kartu su elektronikos aktyviai valdomu galinės ašies „M“ diferencialu optimaliai paskirsto sukimo momentą ir užtikrina tiek didesnį stabilumą prastomis kelio sąlygomis, tiek ir sportiškiausią automobilio elgesį trasoje pasirinkus „4 WD Sport“ veiklos režimą.

Ypatinga naujiena – reguliuojami stabdžiai

Daugybė technologinių sprendimų leido kūrėjams, palyginus su pirmtakais, padidinti visos kėbulo struktūros ir pakabos standumą, o specifinės važiuoklės dalys buvo modeliuotos išskirtinai šiems visureigiams.

Juose montuojama adaptyvi „M“ važiuoklė su elektronikos kontroliuojamu amortizatorių darbu, aktyviu stabilizatoriumi, „M“ vairo stiprintuvu ir dinamine stabilumo kontrole bei specialia „M Dynamic Mode“ pasirinktimi ypatingai sportiškiems važiavimo nustatymams pasiekti. Visos šios technologijos leidžia priartėti prie maksimalaus vairavimo tikslumo.

Specialūs „M“ stabdžiai užtikrina solidžią visureigių stabdymo jėgą. Viena iš ypatingų naujienų abiejuose modeliuose – galimybė individualiai reguliuoti stabdžio pedalo pojūtį naudojantis juo.

Automobilių „Competition“ versijos išsiskirs dėl komplektuojamų „M“ padalinio 21 colio skersmens lengvojo lydinio ratlankių ant priekinės ašies bei 22 colių – ant galinės.

BMW X5 M ir BMW X6 M modeliai
BMW X5 M ir BMW X6 M modeliai
© Gamintojo archyvas

Atpažįstami bruožai ir charakteringi „M“ atributai

Atpažįstami visureigių bruožai pasipildė tradiciniais „M“ atributais: didesnėmis, geresnį stabdžių aušinimą užtikrinančiomis oro įsiurbimo angomis, aerodinamiškai optimizuotais šoniniais veidrodėliais, dvigubomis radiatoriaus grotelėmis, galiniu oro aptaku ir difuzoriaus elementais buferyje bei sudvigubinta išmetimo sistema. Automobilių spalvą pirkėjai galės rinktis iš specialios „BMW Individual“ dažų pasiūlos.

Tiek BMW X5 M, tiek BMW X6 M modelių salonas pasižymi tradicišku erdvumu ir gausia įranga, kurios sąraše į akis krenta „M“ padalinio integruotos detalės: specifiškas prietaisų skydelio dizainas, projekcinis ekranas, kuriame visų pirma rodomi integruotų „M“ sistemų parametrai, specialios daugiafunkcinės, šiek tiek aukščiau montuojamos sėdynės ir standartiškai „Merino“ oda padengti interjero paviršiai bei kitos aukštos kokybės medžiagos.

BMW X5 M ir BMW X6 M modeliai
BMW X5 M ir BMW X6 M modeliai
© Gamintojo archyvas

Vairuotojo patogumui – specialūs mygtukai, leidžiantys tiesiogiai pasiekti svarbiausiųjų sistemų – variklio, amortizatorių, vairo bei stabdžių stiprintuvų ir „M xDrive“ – valdymo parinktis. Ryškūs „M“ mygtukai ant vairo vienu paspaudimu leis pasirinkti iš anksto individualiai nusistatytus šių parinkčių derinius.

Standartinėje abiejų visureigių įrangoje įdiegta „BMW Live Cockpit Professional“ multimedijos bei navigacijos sistema, taip pat išmanioji pagalbos sistema „BMW Intelligent Personal Assistant“ ir parkavimo pagalbininkas. Dalį automobilių funkcijų galima valdyti ne tik per lietimui jautrų ekraną ar naudojantis tradiciniu valdikliu, bet taip pat ir balso bei gestų komandomis.

Iš papildomo sąrašo galima rinktis gausybę vairuotojui padedančių sistemų bei lazerinius, nuo 300 iki 500 metrų apšviečiančius žibintus su automatinio neakinimo funkcija.

Oficiali automobilių premjera numatyta Los Andželo parodoje lapkričio mėnesį, o į kelius abu modeliai išriedės kitų metų balandį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

„Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose – keturi „Mercedes-Benz“ modeliai (2)

Spalio 28 dieną prasidėsiančiuose „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose varžysis net...

Šalia Vilniaus oro uosto baigiama statyti daugiafunkcė stovėjimo aikštelė (3)

Pernai šalia Vilniaus oro uosto pradėtą statyti modernią daugiafunkcę automobilių stovėjimo...

„Mazda“ ruošia naujieną klientams: pareiškė, jog atsisakyti dyzelinių variklių – kvailystė (13)

„ Mazda “ gamins hibridinius ir elektrinius automobilius – visi gamins, tai neišvengiama....

Kelininkai pradeda žiemos sezoną: sandėliai užpildyti smėliu ir druska (3)

AB „Kelių priežiūra“ pradeda žiemos sezoną – budėtojai nepertraukiamai stebi Lietuvos...

Griežtėjantys taršos reikalavimai keičia „premium“ automobilių rinką: privalumų turi viena grupė (19)

Nuo 2018 m. rugsėjo visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai turėjo atitikti ne tik...

Top naujienos

Žvėryno žemgrobiai provokuoja Šimašių: meras žada vėl traukti pjūklą (8)

Vilniaus Žvėryno mikrorajone iš žemgrobių per didelį vargą atsiėmus valstybinę žemę ir joje...

Vladimiras Pozneris: kodėl Stalino Vakarai tik bijojo, o Putino – nekenčia paskelbė diagnozę ir žiniasklaidai, ir politikai (103)

„Vakaruose požiūris į Staliną (šis, mano supratimu, už Putiną daug baisesnis politikas) buvo...

Paguglino ir pakraupo: keliais žingsniais – lengvai pasiekiamos asmeninės nuotraukos ir dokumentai (93)

Noras dalytis su kitais savo įspūdžiais internete atsiliepimų forma gali jums padaryti meškos...

Nauji mokesčiai nepraėjo: prabilo apie biudžeto išlaidų karpymą (15)

Antradienį Seimas atmetė naujus transporto priemonių taršos ir finansų rinkos dalyvių...

Alytaus meras: atsibudusios tarnybėlės puolė persekioti nemokamai vežusius ugniagesiams maistą paramos fonde jau 40 tūkst. eurų (113)

Alytaus meras Nerijaus Cesiulis savo feisbuko paskyroj parašė, kad, nors gaisras dar rusena,...

Turkijos ir Rusijos pavyzdžiai siunčia pavojingą žinią – teritorijų grobimas duoda vaisių (55)

Turkijos prezidento Recepo Tayyipo Erdogano teritorijų užgrobimas Sirijoje, visai kaip ir jo kolegos...

Gaisro metu Alytuje kritęs zuikis atiduotas tyrimams: pirmos žinios iš veterinarų baugina meras: jei tai bus patvirtina, liūdna ne tas žodis (548)

Spalio 18 dieną, t. y. trečiąją milžiniško padangų perdirbimo gamyklos gaisro dieną, Alytaus...

Gyvai / A lygoje dominuojanti „Sūduva“ ir likę „Žalgirio“ teoriniai šansai

Po A lygos 27-ojo turo savo pozicijas sustiprino šalies čempionų titulą ginanti „Sūduva“,...

Seimo Kaimo reikalų komitetas nepritarė Prezidentūros siūlymui naikinti lengvatą dyzelinui – pasiūlė savo variantą

Seimo Kaimo reikalų komitetas svarstė ar pritarti Prezidentūros siūlymui sumažinti ūkininkams...

Grybauskaitė Seime svarstomą biudžetą prilygino bolševizmo laikams: didinti mokesčius yra klaida (15)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė Seime svarstomą biudžetą ir mokestinius siūlymus prilygino...