aA
Nuosekliai elektrifikuotų automobilių gamą plečianti Vokietijos gamintoja BMW pristatė naujus iš tinklo įkraunamus hibridinius „BMW X1 xDrive25e“ ir „BMW X2 xDrive25e“ modelius. Abiejuose kompaktiškuose „premium“ segmento visureigiuose sumontuota aukšto efektyvumo Bavarijos koncerno hibridinė pavara su naujausios kartos ličio jonų akumuliatoriais, leidžianti vien elektra nuvažiuoti iki 57 kilometrų atstumą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
BMW hibridinės versijos
BMW hibridinės versijos
© Gamintojo archyvas

Dėl savo veiklos specifiškumo hibridinė pavara užtikrina greitą ir tikslų galios paskirstymą tarp abiejų ašių, taip suteikiant vairuotojui daugiau pasitikėjimo automobilio valdymu ir dinamikos malonumo.

Abiejų automobilių vidutinės degalų sąnaudos siekia 1,9-2,1 litro 100 kilometrų, o CO2 emisija – nuo 43 iki 48 gramų kilometrui. Bendras „BMW X1 xDrive25e“ energijos suvartojimas yra nuo 13,8 iki 14,3 kWh 100 kilometrų, atitinkamai „BMW X2 xDrive25e“ – nuo 13,7 iki 14,2 ikWh 100 kilometrų.

Daugiau lankstumo ir efektyvumo

Automobiliuose naudojamą hibridinę pavaros sistemą sudaro 1,5 litro 3 cilindrų benzininis variklis su „BMW TwinPower Turbo“ technologija ir specialiai šiam modeliui sukurta elektrinė pavara, paimta iš BMW grupėje naudojamos modulinės sistemos „eDrive“.

Benzininis variklis išvysto didžiausią 92 kW/125 AG galią ir 220 Nm maksimalų sukimo momentą. Vidaus degimo variklio galia priekiniams ratams perduodama per 6 laipsnių „Steptronic“ transmisiją. Elektrinis variklis generuoja 70 kW/95 AG galią, kuri per nuolatinės pakopos transmisiją 165 Nm sukimo momentą perduoda galiniams ratams. Tokio veikimo hibridinė visų ratų pavara abiems modeliams suteikia tiek aukšto lygio pravažumą, tiek ir geresnes valdymo savybes.

Bendra kiekvieno automobilio galia – 160 kW/220 AG, o pasiekiamas didžiausias sukimo momentas – 385 Nm. Naujasis „BMW X1 xDrive25e“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 6,9 sekundės, o „BMW X2 xDrive25e“ nuo 0 iki 100 km/val. pagreitėja per 6,8 sekundės.

Didžiausias naujojo „BMW X1 xDrive25e“ greitis siekia 193 km/val., o naujasis „BMW X2 xDrive25e“ išvysto maksimalų 195 km/val. greitį. Bet kada pasitelkiamas elektros galios rezervas abiejuose modeliuose užtikrina lankstesnį automobilių elgesį ir efektyvesnius lenkimo manevrus užmiesčio keliuose.

Be to, galinius ratus varantis elektros variklis, galintis akimirksniu pasiekti maksimalų sukimo momentą, leidžia vairuotojui ypatingai greitai adaptuotis prie besikeičiančių vairavimo sąlygų. O virš galinės ašies pozicionuojama elektros jėgainė padeda harmoningai subalansuoti naujųjų „BMW X1 xDrive25e“ ir „BMW X2 xDrive25e“ svorio paskirstymą.

BMW hibridinės versijos
BMW hibridinės versijos
© Gamintojo archyvas

Intelektuali pavara

Abiejuose modeliuose montuojami 10 kWh talpos naujausios kartos ličio jonų akumuliatoriai, kurie leidžia viena įkrova „BMW X1 xDrive25e“ įveikti nuo 55 iki 57 kilometrų, o „BMW X2 xDrive25e“ – nuo 54 iki 57 kilometrų. Tuščius aukštos įtampos akumuliatorius iš įprasto buitinio tinklo galima visiškai įkrauti maždaug per penkias valandas. Naudojant buitinę greitesnio krovimo stotelę „BMW i Wallbox“, akumuliatoriai nuo 0 iki 100 proc. įkraunami per maždaug 3 val.

Aukštos įtampos akumuliatoriai abiejuose modeliuose komponuojami po galinėmis sėdynėmis, taip ne tik lemiant žemesnį svorio centrą ir dėl to geresnes valdymo savybes, bet ir minimaliai apkarpant bagažo pervežimo galimybes – naujajame „BMW X1 xDrive25e“ bagažinės talpa yra 450 litrų, o nulenkus galinės sėdynės atlošus ji išauga iki 1470 litrų.

Norint aktyvuoti važiavimą elektros režimu, vairuotojams tereikia paspausti „eDrive“ mygtuką centrinėje konsolėje, o pasirinkus automatinę parinktį intelektuali pavaros sistema pati nustato tinkamiausią važiavimo situacijai energijos šaltinį. Dar didesnį važiavimo efektyvumą pavaros elektronikai leidžia užtikrinti navigacijos sistemos duomenų naudojimas, leidžiantis analizuoti informaciją apie pasirinktą maršrutą ir nustatyti energijos poreikį konkrečiose vietose.

BMW hibridinės versijos
BMW hibridinės versijos
© Gamintojo archyvas

Maksimaliam elektrinės pavaros išnaudojimui numatytas „MAX eDrive“ važiavimo režimas, kuriuo abu automobiliai gali pasiekti 135 km/val. greitį. Vairuotojui norint išsaugoti kaip galima labiau įkrautą aukštos įtampos akumuliatorių tereikia pasirinkti „Save Battery“ parinktį, aktyvuojančią aukščiausio lygio energijos rekuperacijos režimą. Tokiu būdu galima, pavyzdžiui, keliaujant užmiestyje taupyti akumuliatoriuje kaupiamą energiją, kurią vėliau išnaudoti mieste važiuojant vien elektros režimu.

Tiek „BMW X1 xDrive25e“, tiek „BMW X2 xDrive25e“ vairuotojas gali naudotis „Confort“, „Sport“ ir „Eco Pro“ važiavimo režimais, atitinkamai reguliuojančias pavaros, pakabos ir komforto sistemų parinktis.

Abiejuose automobiliuose standartinėje įrangoje montuojama akustinė pėsčiųjų apsauga. Važiuojant elektriniu režimu mažesniu nei 30 km/val. greičiu skleidžiamas su niekuo nesupainiojamas garsas, specialiai sukurtas elektrifikuotiems BMW modeliams, kad kiti eismo dalyviai girdėtų tyliai artėjantį automobilį.

Tarp kitos standartinės abiejų modelių įrangos – 17 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiai ir dviejų zonų automatinis oro kondicionierius, o automobilio saloną papildomai karštą dieną galima atvėsinti savo išmaniajame telefone naudojant „BMW Connected“ programėlę. „BMW X1 xDrive25e“ taip pat siūlomas „Sport Line“, „xLine“ ir „M Sport“ įrangos lygio, o naująjį „BMW X2 xDrive25e“ galima rinktis „Advantage“, „Advantage Plus“, „M Sport“ ar „M Sport X“ komplektacijų.

Šių modelių gamybos pradžia numatyta kovo mėnesį. Oficialaus BMW atstovo „Krasta Auto“ salonuose „BMW X1 xDrive25e“ kainuos nuo 47 990 Eur su PVM.

BMW hibridinės versijos
BMW hibridinės versijos
© Gamintojo archyvas

Reikšmingas papildymas

Abi naujienos svarbios BMW išplečiant kompanijos produktų portfelį ir greta efektyvių benzininių bei dyzelinių variklių siūlant elektrifikuotus modelius, kurių baterijų resurso pakanka daugumai kasdienių kelionių po miestą.

Šie visureigiai papildė šiuo metu BMW grupės siūlomų elektrifikuotų X3, X5, taip pat 2, 3, 5 ir 7 serijų modelių bei „MINI Cooper SE Countryman“ gretas, o netolimoje ateityje pasirodys dar keturi BMW visureigiai su hibridine pavara.

BMW grupė planuoja, kad šiemet ketvirtadalis Europoje parduodamų jos transporto priemonių turės pavarą su elektros jėgaine. Iki 2025 m. šis skaičius turi pasiekti 33 proc., o 2030-aisiais – 50 proc. Per artimiausius trejus metus BMW grupė planuoja išplėsti savo elektrifikuotų modelių gamą iki 25.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000

Lietuviai pirkdami naujus automobilius renkasi miesto visureigius, moka – 3 tūkst. brangiau nei pernai (52)

Pirmą metų ketvirtį gyventojai lizingu naujus ir naudotus automobilius pirko dažniau negu pernai...

Dviratininkų atstovas abejoja Susisiekimo ministerijos planais (3)

Susisiekimo ministerija žada per artimiausius kelis metus smarkiai padidinti dviračių takų...

Pirmajame Metų sunkvežimio konkurse triumfavo švediškas „Scania S“ sunkiasvoris (2)

Pirmą kartą Lietuvoje surengtų „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų finalas buvo...

„Regitra“ mažins norinčių užregistruoti automobilius eiles: keičia darbo tvarką (56)

Nuo 2021 m. gegužės 28 d. „Regitroje“ keičiama klientų aptarnavimo tvarka – nuo šiol...

Įvertino naują automobilių registravimo tvarką „Regitroje“: žalą patiria dirbantys sąžiningai, o atsakingų – nėra (67)

Žinių radijo laidoje „Ekonomika“ šiandien naująją automobilių apskaitos tvarką,...

Top naujienos

Prof. Stankūnas – apie COVID-19 atvejus Lietuvoje: tai gali būti trečiosios bangos „užsilenkimo“ signalai (2)

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Mindaugas Stankūnas pranešė, kad lyginant...

Naujausią tyrimą dėl „AstraZenecos“ ir „Pfizer“ vakcinų paskelbę mokslininkai: tiesiog neįtikėtina (236)

Skelbiama, kad daugiau nei 90 proc. britų po vienos „ AstraZenecos “ ar „ Pfizer “ vakcinos...

Širinskienė: gerbiu Raskevičių (102)

Lietuvos valstiečių žaliųjų sąjungos (LVŽS) narė Agnė Širinskienė teigė gerbianti Vytautą...

Viktorija Dačinskaitė | D+

Perpildyti konteineriai galutinai supykdė vilnietį: grasina baudomis, o atliekų dėti nėra kur

„Atlikite pareigą, vežkite, rūšiuokite. Ir kaip gi tai padaryti?“, - piktinasi Delfi...

Seime – idėja dėl prabangos mokesčio: paskaičiavo, kiek brangių automobilių prisipirko įmonės (270)

Nepaisant karantino ir pandemijos, pernai įmonės Lietuvoje prabangiems automobiliams išleido 67...

Epidemiologė po Šeimos gynimo maršo: grėsmė išplisti virusui – milžiniška (638)

Epidemiologai nesiima vertinti savaitgalį vykusio „Šeimų gynimo maršo“, tačiau pasak jų,...

Kalėjimų departamento Imuniteto tarnybos vadovė traukiasi, nors tyrimai dar nebaigti (22)

Prieš dvi savaites nuo pareigų laikinai nušalinta Kalėjimų departamento Imuniteto tarnybos...

Praeiviai atsakė, ką mano apie šių metų „The Roop“ diskoteką ir kokie Lietuvos šansai nugalėti

Pagaliau sulaukėme! Tokius žodžius šiandien sako „Eurovizijos“ dainų konkurso dalyviai ir...

Vlada Dapkos | D+

Įspūdis apie švedes iš gyvenimo Stokholme: pati save laikau šiek tiek feministe, tačiau tai man sunkiai suvokiama

Šįkart noriu pakalbėti apie vaivorykštinį Stokholmą ir Stokholmo / Švedijos moteris. Norėčiau...

Išnuodijo augalus kaimyno darže – kiek tūkstančių eurų dabar teks sumokėti (2)

Kauno apylinkės teismo Kėdainių rūmuose vakar paskelbtas nuosprendis A. J. už svetimo turto...