aA
BMW Group“ atvėrė naują koncerno istorijos puslapį antradienį oficialiai pristatydama pirmojo kompanijos vien elektra varomo „Gran Coupe“ modelio koncepciją. „BMW Concept i4“ automobilis leidžia iš arčiau pažvelgti į jau kitąmet rinkose debiutuosiantį elektromobilį „BMW i4“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Šiuo modeliu kompanija atskleidžia visiškai naują dinamiško ir solidaus „premium“ segmento atstovo koncepciją, tradicinį BMW dizainą derinant su funkcionalumu, elegancija ir nulinėmis emisijomis. Tai itin svarbus žingsnis gamintojo istorijoje“, – teigia BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Pasižymės neeilinėmis charakteristikomis

Koncepciniame „BMW Concept i4“ įdiegta penktosios kartos „BMW eDrive“ elektrinės pavaros technologija, kuri debiutuos šiemet pasirodysiančiame visureigyje „BMW iX3“, taip pat ir kitąmet debiutuosiančiuose serijinės gamybos „BMW i4“ bei „BMW iNEXT“.

Kompanijos inžinieriai iš pagrindų atnaujino elektros variklį, galios elektroniką, įkrovimo bloką ir aukštos įtampos akumuliatorius. Jau serijiniam „BMW i4“ modeliui sukurta akumuliatorių bloko versija dėl ypač plonos konstrukcijos ir optimizuoto energijos tankio sveria tik maždaug 550 kilogramų, jo energijos kiekis siekia 80 kWh.

Dėl to automobilis pasižymi neeilinėmis charakteristikomis: maksimali jo galia siekia 390 kw/530 AG, o viena įkrova nuvažiuojamas atstumas – iki 600 km pagal WLTP (Pasaulinės suderintos lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūros) standartą.

Nuo 0 iki 100 km/val. „BMW Concept i4“ įsibėgėja vos per 4 sekundes, o maksimalus greitis siekia 200 km/val.

BMW Concept i4
BMW Concept i4
© Gamintojo archyvas

Eksterjerui – ypatingas dėmesys

„Gran Coupe“ modelio proporcijos atrišo gamintojams rankas sukurti autentišką ir šiuolaikišką automobilio išvaizdą. Ilga važiuoklės bazė, greitai žemėjanti stogo linija automobilio gale ir trumpi išsikišimai už ratų ašių leido suformuoti elegancija ir dinamiškumu pasižymintį profilį.

„BMW Concept i4“ dizainas leidžia atskleisti automobilio išraiškingumą. Jame taip pat galima išvysti keletą išorės ir interjero elementų, kurie bus naudojami tiek „BMW i4“, tiek ir kituose elektra varomuose modeliuose“, – pristatymo metu pažymėjo „BMW Design“ vadovas Domagojus Dukecas.

Tai – mėlyni elementai automobilio priekyje, šonuose ir gale, nurodantys automobilio priklausymą BMW elektromobilių gamai. Daugybė kėbulo aerodinaminių priemonių taip pat leidžia padidinti automobilio nuvažiuojamą atstumą.

Daug kam į akis kris didelės radiatoriaus grotelės, būdingos BMW automobiliams, tačiau nereikalingos elektrinėms transporto priemonėms, kuriose nėra aušinamo vidaus degimo variklio. Tačiau „BMW Concept i4“ grotelės visų pirma naudojamos kaip išmanus automobilio skydas: jose sumontuoti įvairūs jutikliai, leidžiantys elektroninėms sistemoms rinkti ir analizuoti aplinkos informaciją.

Galinė „BMW Concept i4“ dalis nedaug pakilusi nuo kelio ir formuoja silueto sportišką poziciją, kurią dar labiau pastiprina oro aptakas bei difuzoriaus elementai, sustiprinantys aerodinaminį efektyvumą.

Kita išskirtinė automobilio sritis yra ratlankiai. Jie buvo sukurti išskirtinai „BMW Concept i4“, akcentuojant aerodinamišką dizainą ir mažą svorį: lygus ir todėl aerodinamiškai optimizuotas ratlankio paviršius kontrastuoja su ypač mažo svorio, tačiau labai tvirtais stipinais.

Kartu su „BMW Concept i4“ premjera BMW pirmą kartą pristatė ir naują prekės ženklo dizainą. Naujasis dvimatis, skaidraus dizaino logotipas atspindi sklandžią integraciją ir bus montuojamas ant visų kompanijos elektrinių modelių.

BMW Concept i4
BMW Concept i4
© Gamintojo archyvas

Inovacijas derino su minimalizmu

„BMW Concept i4“ salone – inovatyvumo ir minimalizmo derinys. Didžiausias dėmesys interjere skiriamas vairuotojui, į kurį orientuoti pagrindiniai valdymo prietaisai. Informacijos ir valdymo ekranai susilieja į vientisą neatsispindintį paviršių, pasuktą vairuotojo link. Toks pozicionavimas optimizuoja informacijos pateikimą ir paverčia intuityvesniu ekrano jutiklinį valdymą.

Beveik visos valdymo funkcijos buvo integruotos į ekraną, sumažinant fizinių valdiklių skaičių iki minimumo. Laikantis minimalistinio dizaino minties, oro ventiliacijos angos nepastebimai integruotos į bendrus paviršius, o tokie elementai, kaip „iDrive“ valdiklis ir sėdynių atminties mygtukai duryse dekoruoti krištolu. Sėdynių audinio derinys sudarytas iš mikropluošto ir natūralios odos, raugintos naudojant alyvuogių lapus. Bendras rezultatas – aiškiai struktūruotas, šviesus ir erdvus salonas, sukuriantis elektromobiliams būdingą ramybę.

Koncepciniame modelyje praskleidžiamas šydas nuo 2021-ais metais pasirodysiančios naujos kartos valdymo sistemos. Vairuotojas gali rinktis ne valdymo parinktis, tačiau iš trijų skirtingų patyrimo režimų – „Core“, „Sport“, „Efficient“, apimančių nuo elektrinės pavaros iki interjero apipavidalinimo ar valdymo ekranų sukuriamų patirčių.

BMW Concept i4
BMW Concept i4
© Gamintojo archyvas

„Core“ režimas vairuotojui demonstruoja dabartinės valdymo sistemos naują interpretaciją, „Sport“ leidžia koncentruotis į pagrindinius parodymus ir užtikrina dinamišką svarbiausios vairavimo informacijos pateikimą, o „Efficient“ suteikia galimybę vairuotojui pažvelgti giliau į informaciją, kurią automobilis aptinka jutikliais.

Gamins Miunchene

Serijinė naujojo „BMW i4“ gamyba kitąmet prasidės pagrindinėje „BMW Group“ gamykloje Miunchene. Tai reiškia, kad ateityje automobiliai su vidaus degimo varikliais, iš tinklo įkraunami hibridai ir visos elektrinės transporto priemonės bus gaminamos toje pačioje surinkimo linijoje.

„BMW i4“ gamybos linijos integravimas – nemenkas iššūkis, nes nuolat veikiančioje gamykloje per šešias savaites reikės dalį įrangos pašalinti, o dalį sumontuoti naujos. Bendrovė tam į Miuncheno gamyklą investuoja apie 200 mln. eurų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.3333

Įvertino naują automobilių registravimo tvarką „Regitroje“: žalą patiria dirbantys sąžiningai, o atsakingų – nėra (58)

Žinių radijo laidoje „Ekonomika“ šiandien naująją automobilių apskaitos tvarką,...

„Toyota“ paskelbė pasaulinius finansinius rezultatus ir patvirtino įsipareigojimą pasiekti nulinę CO₂ emisiją (3)

„Toyota Motor Corporation“ (TMC) pranešė apie finansinius rezultatus kovo 31-ąją, kai baigėsi...

Pristatytas naujasis septynvietis „Tiguan Allspace“ (4)

2020-aisiais pristatytas atnaujintas „Volkswagen“ bestseleris Tiguan“ pagaliau sulaukė ir...

Lietuvoje jau galima užsisakyti elektrinį „Audi Q4 e-tron“ – SUV iš ateities (6)

Itin erdvus salonas, progresyvūs valdymo, ekranų ir pagalbinių sistemų sprendimai, virtualų ir...

Pirmasis „Subaru“ elektromobilis bus pavadintas „Solterra“

„ Subaru “ paskelbė, kad 2022 metų viduryje atstovų prekybos salonuose pasirodys visiškai...

Top naujienos

Konfliktas virsta į visavertį karą: Izraelis turi svarbiausią tikslą ir, tikėtina, jį pasieks (71)

Konfliktas tarp Izraelio ir palestiniečių toliau intensyvėja. Iš Gazos Ruožo praėjusią naktį...

Atnaujintame biudžete – išmokos dirbantiesiems, vienišiems asmenims ir PVM lengvatos Nausėdos pasiūlymui vietos neatsirado (122)

Penktadienį Vyriausybės posėdyje pristatomi atnaujinti viešojo sektoriaus biudžetų projektai....

Koronavirusu susirgus artimai giminaitei, „ant patalo“ gulinčios senolės laukė liūdnas likimas (198)

Vilnius ir jo regionas jau kurį laiką „dega“ dėl daugėjančių koronavirusu susirgusių...

Vieno populiariausių Vilniaus mikrorajono plėtra piktina gyventojus: dygsta vienas už kitą didesni daugiabučių kompleksai (329)

Pastarosios savaitės Vilniaus Žirmūnų mikrorajono gyventojams – neramios. Bendruomenė nerimauja...

Paulius Gritėnas. Piktųjų maršas (20)

Šeštadienį Vilniuje vyks Šeimos gynimo maršas, pramintas Didžiuoju. Iš įvairių Lietuvos...

Užimtumo tarnyba: nedarbas mažėja, bet ryškėja kitos problemos (6)

Šalyje keletą mėnesių stebimos Užimtumo tarnybos klientų mažėjimo tendencijos. Nuo metų...

Koronaviruso statistika: praėjusią parą nustatyti 1125 nauji atvejai, mirė 12 žmonių, pirma doze paskiepyta 15 tūkst. žmonių (136)

Praėjusią parą Lietuvoje buvo nustatyti 1125 nauji koronaviruso atvejai, 12 žmonių mirė, skelbia...

Šiugždinienė – apie 5–11 klasių moksleivių grįžimą į mokyklas: tai šokiruoja ir liūdina (228)

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė Jurgita Šiugždinienė kreipiasi į savivaldybių ir mokyklų...

Transliacija / Delfi tema. Kur Lietuvai reikia investuoti daugiau nei 800 mln. eurų, skirtų žaliajai pertvarkai?

Lietuvoje tik ką buvo pristatytas Ekonomikos gaivinimo planas, kuriame daugiau nei trečdalis...

Lietuvos policija kelyje priėmė netikėtą sprendimą dėl paciento: štai kuo turime didžiuotis (1)

Dar vienas Lietuvos policijos įrašas feisbuke vėl susilaukė daug dėmesio. Atrodo, geri darbai...